سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قابل توجه مستند سازان و فیلم سازان و اقتصاد دانان مدعی تعهد
هر سه روز، دو کارتن خواب در خیابان‌های فرانسه جان می‌دهند!

 نهاد مقابله با مرگ کارتن خواب ها در فرانسه امروز (سه شنبه) اعلام کرد: هر سه روز دو نفر کارتن خواب در خیابان های فرانسه می میرند.به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار منتشر شده از اول ژانویه تا 25 نوامبر سالجاری میلادی، تعداد 276 نفر کارتن خواب در فرانسه جان باخته اند. بررسی ها نشان می دهد، در حالی که عمر متوسط در جامعه فرانسه 80 سال می باشد ولی عمر متوسط در میان کارتن خواب ها از 48 سال تجاوز نمی کند. بحران های مالی و اقتصادی چند سال اخیر در فرانسه باعث افزایش شمار بیکاران شده است که این امر نیز افزایش تعداد کارتن خواب ها را به دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، کارتن خوابی روز به روز در فرانسه نمود بیشتری پیدا کرده و تصویر ناخوش‌آیندی از آن در حاشیه خیابان های پاریس و ورودی و خروجی های متروی این کلان شهر به چشم می خورد. نهاد مقابله با مرگ کارتن خواب های فرانسه همچنین برای افزایش هر چه بیشتر حساسیت دولتمردان و جامعه، 14 دسامبر سالجاری میلادی را به عنوان روز یادبود کارتن خواب های جان باخته در کنار خیابان های این کشور نام گذاری کرده است. دولت فرانسه در صدد بر آمده است تا در غالب حمایت از این قشر آسیب پذیر، برای کمک به گذران فصل سرد زمستان، جایی را در برخی از ایستگاه های مترو و امکان دولتی برای این افراد اختصاص دهد.درهمین حال نیز برخی از موسسات خیریه و سازمان های مردم نهاد نسبت به پخش غذای گرم در بین این طیف از جامعه مبادرت می کنند.  کد خبر:71229 -  http://www.rajanews.com/detail.asp?id=71229

در این باره خواندن این اخبار هم از دروغ بزرگ پیشرفت غرب مطالبی بخوانید: http://gharbshenasi.blogfa.com/cat-9.aspx


نوشته شده در  چهارشنبه 89/9/10ساعت  12:7 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

تبلیغ تبادل همسر در مطبوعات استرالیا(مستعمره ملکه انگلیس)!

بررسی مطبوعات محلی استرالیا نشان می دهد این مطبوعات با درج مطالب مختلف، شهروندان خود را به تبادل همسر با یکدیگر دعوت می کنند تا به اصطلاح زندگی آنان از یکنواختی خارج شده و متنوع شود.به گزارش شیعه آنلاین به نقل از بی باک، برای نمونه در ستون صفحه اجتماعی یکی از مجلات معروف استرالیا، نوشته: بیایید شما هم یک بار همسر خود را با دوستتان عوض کنید و مزه چنین تبادل همسری را بچشید. خواهید دید با چه قیمت ارزانی به بهترین لذت دست می یابید و زندگی یکنواختتان از یکنواختی خارج می شود! گفتنی است برخی از مطبوعات استرالیایی نیز با درج مطالبی متفاوت، مخالفت شدید خود با پدیده تبادل همسر را اعلام کرده و می نویسند: شما که تمایل دارید همسر خود را با دوستتان جابجا کنید می توانید برای یک بار هم که شده به دادگاه شهر "ملبورن" بروید و با چشمان خودتان از نزدیک پرونده های مختلف جنایی که بر اثر تبادل همسر به وجود آمده را مشاهده کنید.

این مطلب در ادامه می افزاید: دهها پرونده قتل بر روی میز یکی از قضات دادگاه شهر "ملبورن" قرار دارد که اکثر این پرونده ها به دلیل مسائل ناموسی است که بعد از انجام عملیات تبادل همسر به وجود آمده است. برای نمونه در یکی از جدیدترین این پرونده ها، یک مرد 51 ساله ناگهان ناپدید شده و تا به امروز هم اثری از وی دیده نشده است و خبری نیز در دست نیست. این در حالی است که او مانند روزهای دیگر در حال بازگشت از محل کار خود به سمت خانه بود. این مرد میانسال چند ماه پیش همسر خود را با یکی از همکارانش برای چند روز عوض کرده بود. این مطلب همچنین می افزاید: وی قرار بود تا چند روز دیگر همسر خود را با همسر یکی دیگر از دوستانش که از نزدیکان نخست وزیر نیوزلند به شمار می رود،تعویض کند.پس از ناپدید شدن وی بلافاصله یک پرونده جنایی تشکیل شد. قاضی این پرونده می گوید "هنوز اطلاعات دقیقی در مورد علت ناپدید شدن وی در دست نیست،امابه نظر نمی رسد که تلاش وی بر تبادل همسر با فردی دیگر، مسأله ای بی ربط در این پرونده باشد". کدخبر:62376 - http://www.rajanews.com/detail.asp?id=62376


نوشته شده در  یکشنبه 89/6/28ساعت  2:37 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

غرب، نه متمدن است نه اهل گفتگو

سایت مدیا مانیتور در مقاله ای که در سایت خود منتشر کرد نوشت: بهانه دموکراسی امروزه یکی از مهمترین دست اویزهایی است که دولت های غربی برای توجیه اشغالگری ها و حملات و دخالت های خود در دیگر کشورها و مردم دنیا در اختیار دارند و "ناو دیپلماسی" سال های قبل امروزه تبدیل به "موشک های کروز دموکراسی" امروز شده است. به گزارش رجانیوز، مدیا مانیتور در ادامه نوشت: قبل از اینکه در مورد ماهیت دموکراسی بحث شود ،اجازه بدهید که بحثی در مورد پروژه ای که پیاده شده است مروری داشته باشیم.از تلاش بی نتیجه انگلیس تا سرنوشت ملی آمریکایی ها ،بقیه جهان توقع مطالبه از غرب را دارند.در گذشته این" منافع انگلیس " بود که باید از آن حفاظت می شد و اکنون "منافع آمریکا " است که از سرنوشت هزاران نفر از مردم دنیا مهمتر و برتر است و اولویت با آن است حتی اگر جان میلیون ها نفر از مردم جهان به خطر بیافتد.شواهد این امر را به خوبی می توان در افغانستان ،عراق ،پاکستان،یمن و حتی ایران که موی دماغ ناوهای و موشک های کروز و ناوگان آمریکایی شده است به خوبی مشاهده کرد.حتی یک وجب از یک سرزمین چه در خشکی وچه در دریا نباید از هجوم آمریکا در امان باشد و برای منافع آمریکا خطری محسوب شود.
این سایت اینترنتی در ادامه آورده است: بعد از فروپاشی شوروی سابق آمریکا خود را یگانه رهبر جهان قلمداد می کند و بر این باور است که تمامی جهانیان باید برتری آمریکا و نظم نوین جهانی را بپذیرند .آمریکا حتی از قبول تفکر مسلمانان نیز سر باز زد و تلاش کرد که با حمله به عراق و افغانستان ، پاکستان وایران را مورد تهدید قرار دهد. مدیا مانیتور نوشت: مسلئه دیگر تئوری "فرانسیس فوکویاما" در مورد "پایان تاریخ " و تئوری" ساموئل هانتیگتون " باطرح" برخورد تمدن ها " بر سر زبان ها افتاد. با از بین رفتن کمونیسم،فوکو پیش بینی می کند که کاپیتالیسم یکه تاز میدان است و دیگر هیچ عقیده جدیدی در جهان وجود ندارد و کاپیتالیسم تنها تئوری است که می تواند پاسخ گوی تمامی مسائل شود.بشرتحت تسلط کاپیتال لیبرالیسم غربی به نیروانا(خشنودی مطلق) خود رسیده است..هانتینگتون بعد از مدتی بعد تئوری دیگری را اعلام کرد که غرب با بزرگترین چالش خود یعنی اسلام و کنفسیوس کمونیستی(چین) روبرو خواهد شد .بعضی از مسلمانان از روی سادگی خود در پاسخ به این تئوری نظریه متضادی راابرازکردند که همان ،گفتگوی تمدن ها " بود .این تئوری دارای دو مشکل عمده بود : اول اینکه غرب تمدن نیست که بتوانیم از طریق آن به تمدن غربی اشاره کرد .گاندی سخن معروفی دارد که می گوید :"این عقیده خوبی است." دوم اینکه غرب هرگز تمایلی به گفتگو ندارد.در همین حالی که مسلمانان صحبت از گفتگوی تمدن ها می کردند غرب در حال کشت و کشتار دیگر مردم جهان بویژه مسلمانان جهان می کرد و کشتار مسلمانان را در اولویت کار خود قرار داد. آمریکا رهبری گفتگو از طریق موشک های کروز را در افغانستان و عراق ادامه می داد.
پیش از هجوم آمریکا به افغانستان در اکتبر سال 2001 میلادی ، در زمان جورج بوش رئیس جمهور وقت آن موقع آمریکا ،پیغامی را از ملا عمر رهبر طالبان دریافت کرد که " ما در کابل منتظر گفتگو با شما هستیم." ولی دولت آمریکا دیالوگ خود را با ریختن بمب های 1000 پوندی نشان دارد.
این سایت اینترنتی در ادامهبه ماهیت اصلی دموکراسیپرداخت و نوشت:لغت نامه های انگلیسی واژه دموکراسی را اینچین تعریف می کنند :"حکومتی برآمده از رای مردم چه مستقیم یا به نمایندگی ازمردم با توجه به اختلاف طبقاتی جامعه در عین اینکه به نگاه های اقلیت نیز با مسامحه رفتار میکند. کشورهای غربی ادعا میکنند که دولتهایشان برخواسته از اراده تمام یا اکثریت مردم آن جامعه است ." حتی از این تعریف نیز تناقضات عمده ای بچشم می خورد زیرا تفکرات مردم بر اساس منافع شخصی است تا هر گونه ارزش های والاتر.بدین معنا که اگر کسانی از حامیان تفکر آدمخواری باشند با این معنی ،می توان آدمخواری را به عنوان یک قانون مشروع در زندگی پذیرفته است این امر باعث سردرگمی خواهدشد که آیا دفاع از دموکراسی باعث قبول خورده شدن بدن یکی دیگر در ظرف غذا خواهد بود یا نه.مثال های فراوان دیگری نیز در این مورد می تواند زد مانند مثال مصرف کنند گان الکل.زیرا علی رغم ضرر و زیان های فراوانی دارد اکثریت مردم در غرب پافشاری می کنند که حق استفاده از آن را دارند و به حوادث ایجاد شده رانندگی و مضراتی که برای سلامتی دارد هیچ اهمیتی نمی دهند.این مثال د رمورد سیگار و تاثیرات آن بر سلامتی صدق می کند.
حال این سوال پیش می آید که واقعیت دموکراسی در عمل چیست؟سیستم های سیاسی در جوامع غربی کاملاً توسط نخبگان کنترل می شود .عده ای با استفاده از پول و ثروت تمامی سیستم را به نفع خود اداره می کنند.در این سیستم از توده مردم بعنوان یک رای برای ادامه منویات این نخبگان و صاحبان ثروت از آن طبقه استفاده می کنند.در گذشته نخبگان فئودال کنترل سیستم را در اختیار خود داشتند و تمامی املاک و زمین ها را برای منافع خود سوق می دادند.با گسترش روند صنعتی شدن و گسترش بخش بانکداری ،طبقه جدیدی از مردم بوجود آمد. در حال حاضر شرکت های چند ملیتی کنترل اصلی سیستم های حاکم غربی را در کنترل خود دارند.و مردم مجبور هستند که نمایندگان همان نخبگانی را که منافعشان باید تامین شود را انتخاب کنند و نه توده مردم. این حالت به مانند این است که از یک موش خواسته شود که بین رنگ های گوناگون گربه های برای حکومت بر آنها انتخاب داده شود مثلا :سیاه ،سفید ،قهوه ای یا رنگ های دیگر در اصل مطلب چیزی عوض نمی شود و گربه همان گربه است و فقط رنگ آنها عوض شده است.
لازم است که به سیستم های سیاسی نگاهی دقیقتر کرد .هنگامی که این سیستم ها ادعا می کنند که مردم آزادند که انتخاب کنند ، در واقعیت تنها یک اقلیت کوچک از مردم این حق انتخاب را دارند.برای مثال ،حزب ها ی سیاسی ورود دیگر کسان را برای دیگران مسدود کرده اند و تنها باید از میان احزاب حق انتخاب وجود داشته باشد.از دید نظری ،احزاب سیاسی برای همه بازاست اما بعد از اینکه عملکردشان وابسته به ثروت و پول باشد ،آنها باید به نوعی واسطه گری تمایلات ثروت را مدافع باشند.سیاست مداران ورزشکاران گران و پرخرجی هستند .طبقه اشراف و ثروت با قدرتی که دارند قادرند که سیاست های احزاب را تحت الشعاع قرارداده و ان را طبق منافع خود منطبق کنند.متفکران سیاسی غربی کاملات نسبت به آنجه که اتفاق می افتد صاف و ساده عمل می کنند."والتر لیپمن "یکی از هدایت خبرنگاران آمریکایی و فیلسوف سیاسی قرن بیستم می نویسد:"عموم مردم باید جایگاه اصلی خود را پیدا کنند."
حاکمان، متملقان طبقه اشراف جامعه هستند ولی رسانه به گونه ای القاء می کنند که منافع مردم در حال پیگیری است .سیاست مداران مانند بازیکنان یک تیم ورزشی تنها به گرد کلوپ الیت در چرخش هستند و پادوی سیاست های آنها هستند. در کشورهای غربی ،مردم را به گونه تربیت کرده اند که باور کنند که آنها حق" انتخاب" دارند و آنها هستند که انتخاب اصلی را انجام میدهند ولی واقعیت امر این است که سیستم توسط طبقه البت کنترل می شود. و مردم تنها بین نمایندگان الیت ها حق انتخاب دارند.حتی هنگامی که توده مردم مخالف بعضی از سیاست هایی مانند جنگ عراق و افغانستان هستند به خواسته آنها اهمیتی داده نشده و نادیده گرفته می شود.اکثریت مردم آمریکا ،انگلیس و کانادا مخالف جنگی هستند که در عراق و افغانستان ادامه دارد .انتخابات کوچکترین تاثیر و یا اصلاً تاثیری ایجاد نمی کند زیراهیچ حزب یا رهبر سیاسی جرات اینکه مقابل صداقت شود را ندارد.و آنها باید که آنچه طبقه الیت دیکته می کنند را انجام دهند.
لابی صهیونیست ها تمامی صنعت را نیز در اختیاردارد. لابی گری مسولیت پردرآمدی است. گروه کوچکی از مردم که با استفاده از پول و ثروت خود قادرند منافع سیستم سیاسی را به نفع خود قبضه کنند.در آمریکا ،لابی صهیونیست ، شرکت های جنگ افزار نظامی و بانک های صنعتی را در اختیار دارند و کنترل تمامی سیستم را دردست دارند.هیچ رهبر آمریکا یی جرات ندارد که مقابل لابی صهیونیست ها بایستد.در زمانی ک میلیون ها نفراز مردم آمریکا از معضل بیکاری،مسکن وخدمات درمانی در رنج هستند، سالانه میلیاردها دلاربرای به جیب صهیونیست ها سرازیر می شود.تمامی هزینه های جنگ های آمریکا بر شانه پسران و دختران آمریکایی استوار است که سود آن به جیب صاحبان کارخانجا ت ساخت تسلیحا ت نظامی سرازیر می شود. منبع: رجا


نوشته شده در  چهارشنبه 89/1/25ساعت  3:18 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

به گزارش شبکه خبری المنار لبنان، در زمانی که زلزله زدگان هائیتی نیاز مبرم به امداد رسانی و نیازهای اولیه زندگی و برداشتن آوار و دفن اجساد می باشند، 130 نفر نیروهای آمریکایی از مجموعه قوات "مارینز" (دریایی) از طریق هواپیماهای نظامی در محیط قصر ریاست جمهوری هائیتی فرود آمده و تحت عنوان نیروهای طلایه دار برای فراهم نمودن زمینه ورود 10000 نیروی دیگر فعالیت خود را آغاز نموده اند. فرمانده نیروهای نظامی آمریکایی در هائیتی اعلام کرد که آمریکا قصد دارند شمار نیروهای نظامی خود را در هائیتی تا مرز ده هزار نفر افزایش دهد که نیمی از اینها در قالب امداد رسانی و اعمال انسانی شرکت خواهند کرد. وی مسئولیت و وظیفه نیمی دیگر از سربازان را بیان نکرده است.

در همین حال حکومت آمریکا اعلام کرد که اقدامات مربوط به فرزند خواندگی کودکان یتیم هائیتی را برای متقاضیان تسهیل می کند و به دنبال این اعلام ، هواپیمایی حامل 50 کودک هائیتی در فرودگاه پیتسبورگ آمریکا فرود آمد و به این ترتیب آمریکا هشدارهای سازمان ملل را در رابطه با حماقت دزدیدن کودکان هائیتی به بهانه فرزندخواندگی خانواده های آمریکایی نادیده گرفت. این در حالی است که فرانسه نیز بیکار ننشسته و شبکه خبری الجزیره در خبر شامگاهی خود طی مصاحبه با یکی از مسئولین جمعیت خیریه کمک به کودکان یتیم هائیتی فاش نمود که فرانسه تا کنون بیش از دویست کودک هائیتی را به این کشور منتقل تا در اختیار خانواده های متقاضی فرزندخواندگی قرار بدهد. وی در باره اینکه چگونه این همه متقاضی ظرف چند روز پیدا شده اند و چه وقت به صلاحیت آنان برای قبول فرزند رسیدگی و مورد تایید قرار گرفته اند اشاره ای نکرد.

دزدیدن کودکان هائیتی به بهانه فرزند خواندگی در حالی صورت میگیرد که هنوز مشخص نیست خانواده های این کودکان زنده هستند یا مجروح و یا فوت شده؟  حتی هشدارهای سازمان ملل نیز تاثیری در روند دزدیدن این کودکان توسط آمریکا و فرانسه نداشته است. قابل ذکر است که فرانسه در سال گذشته بیش از سیصد کودک چادی را تحت پوشش جمعیت خیریه حمایت از اطفال یتیم دزدیده و زمانی که قصد داشت آنها را از چاد خارج کند توسط نیروهای دولتی دستگیر شد.

طی مصاحبه با این کودکان یکی از آنها به صراحت فاش کرد که توسط اعضای این باند قاچاق کودکان و به بهانه خرید شکلات دزدیده شده است در حالیکه خانواده اش پس از غیبت او با همکاری پلیس چندین روز در جستجوی این کودک بوده اند. در خبر دیگری که امروز بر خروجی خبرگزاری فارس قرار گرفت گفته شده : یک شهروند مقیم آمریکا فاش کرد که عوامل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به بهانه کمک به هائیتی اعزام شده‌اند، مشغول سرقت اعضای اجساد زلزله‌زدگان هائیتی هستند.ظاهرا رژیم صهیونیستی و آمریکا و فرانسه همانند کرکسهای لاشخوار بر سر جنازه ها و مجروحانو کودکان بی سرپرست هائیتی سایه انداخته اند بطوریکه سازمانهای بین المللی نیز توان مقابله با آنان را ندارند. منابع: http://www.almanar.com.lb/NewsSite/NewsDetails.aspx?id=120673&language=ar

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810300588


نوشته شده در  یکشنبه 88/11/25ساعت  1:54 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

" فرانک لوف" رئیس شرکت " کینتی" اسرائیلی ،طی اطلاعیه ای اعلام کرد که ساخت " معبد یهودی سوم " موسوم به " معبد سلیمان " را آغاز نموده است.

در این اطلاعیه آمده است جمع آوری مبالغ مالی برای تکمیل این بنا با هماهنگی خاخام " حاییم ریچمان" عضو " معهد معبد" و سایرین به منظور " ساخت هیکل سوم و تاسیس دولت یکپارچه صهیونیستی فلسطینی " انجام خواهد شد .

لازم به ذکر است که گروههای یهودی دیگر نظیر " مسیحیان انجیلی" و " گروه نماز اورشلیم" و " موسسه جبل هیکل " و " هیئت میز گرد دینی" و ... که تعداد اعضای آنها مجموعا به 60 میلیون نفر در سراسر جهان می رسد، از حامیان ساخت هیکل سوم با هدف گامی برای بازگشت مسیح و شروع نبرد آرماگدون بر اساس معتقدات غربی می باشند . در حالی که مسلمانان و کلیسای ارتدکس قبطیان و مسیحیان عرب در خاورمیانه، به دلایل متعدد مذهبی و سیاسی مخالف ساخت هیکل سوم می باشند. 

در همین ارتباط شیخ کمال خطیب نایب رئیس حرکت اسلامی در داخل فلسطین در گفتگو با روزنامه السبیل اردنی اظهار داشت دلایل قاطعی وجود دارد که تخریب مسجد الاقصی وارد مرحله جدید و خطرناکی از سوی اشغالگران قدس شده است.

کمال خطیب گفت اعلان شرکت "کینتی" اسرائیل مبنی بر شروع ساخت "هیکل سوم یهودی " و سایر اقدامات رژیم صهیونیستی از جمله قرار دادن ماکت هیکل سوم در " موزه هیکل" واقع در جهت غربی صحن براق مسجد الاقصی و آمادگی حکومت صهیونیستی برای افتتاح کنیسه موسوم به " کنیسه خراب" در 16 مارس 2010 به اضافه اعلان پیشگویی خاخامهای صهیونیستی مبنی بر تخریب مسجد الاقصی در این تاریخ و شروع ساخت معبد سوم پس از افتتاح " کنیسه خراب" همگی نشان دهنده اوضاع خطرناک و تهدید کننده مسجد الاقصی بیش از هر زمان دیگری می باشد.

شیخ کمال خطیب همچنین عنوان کرد که محور گفتگوهای سیاسیون اسرائیلی در این روزها ، زمان شروع ساخت هیکل است و آنها خود را برای این امر آماده کرده اند و اعلام کرده اند که سنگهای معبد را آماده نموده و ظرفهای خاص و ساخته شده از نقره به اضافه شمعدان طلایی ساخته شده از 70 کیلوگرم طلای خالص و لباسهای کاهنان و خدمه معبد و قربانگاه خاص معبد و غیره همگی از پیش ساخته و آماده قرار دادن در محل معبد می باشند و نیز عملیات جمع آوری چوبهای آبنوس و غیره مخصوص ساخن معبد نیز در انبارهای قدس تکمیل شده است.

خطیب در ادامه گفت که تمرکز وسایل اطلاع رسانی و تلویزیون اسرائیل در خصوص پیشگویی تخریب مسجد الاقصی در 16 مارس و شروع به ساخت هیکل در این تاریخ،علیرغم ادعای خاخامها مبنی بر اینکه این پیشگویی دینی و مذهبی و مکتوب در تلمود است فریبی بیش نیست بلکه این یک موضوع سیاسی محض است و هدف از این سیاست برنامه ریزی شده رژیم صهیونیستی ، به ثمر نشستن پیشگویی خاخامها در تاریخ موعود برای تخریب مسجد الاقصی می باشد.

شیخ کمال خطیب سپس گفت: آنچه نباید از نظرها مخفی بماند، سخنان اشغالگران در باره زلزله های احتمالی و ربط آن به مسجد الاقصی می باشد و رژیم صهیونیستی پیش از این از وقوع زلزله ای با قدرت 5 ریشتر که موجب تخریب مسجد الاقصی می شود سخن گفته بود در حالیکه این روزها دائما سخن از حتمی بودن زلزله ای شدید و خصوصا در منطقه بحر المیت است و در ماه گذشته شاهد زلزله هایی مصنوعی در صحرای نقب بودیم که کارشناسان زمین شناسی ضمن هشدار در باره مصنوعی بودن این زلزله ها اعلام کردند که رژیِم صهیونیستی می تواند زلزله ای مصنوعی با قدرت بالا که منجر به تخریب مسجد الاقصی گردد را ایجاد نماید خصوصا پس از اینکه تمامی پایه های مسجد الاقصی را با حفاریهای زیر آن از بین برده و سست نموده اند.

شیخ کمال خطیب همچنین گفت کوبیدن بر طبل جنگ علیه لبنان و غزه و سوریه توسط سیاسیون رژیم صهیونیستی و تاکید بر حتمی بودن وقوع جنگ در آینده نزدیک یکی دیگر از دلایل نزدیک بودن موعد تخریب مسجد الاقصی است زیرا این رژیم سعی دارد در سایه اشتغال جهانیان به جنگ جدید و اخبار آن، نقشه های پلید خود را در تخریب مسجد الاقصی عملی نماید.

کمال خطیب با اشاره به فرو ریختن بخشهایی از باب المغاربه و ادعای رژِیم صهیونیستی مبنی بر اینکه برف و باران های اخیر موجب آن شده گفت : برف عامل اصلی فروریختن این ناحیه نبوده کما اینکه این امر در منطقه سلوان نیز اتفاق افتاد ، و عامل اصلی آن تونلهایی که در زیر این منطقه حفر شده و سست شدن زمین های است و سخن از عوامل طبیعی در تخریب خیابان و مناطق نزدیک به مسجد الاقصی ، به سخره گرفتن عقول مردم و شانه خالی کردن از بار مسئولیت تخریب این نواحی و مسجد الاقصی می باشد.

شیخ کمال خطیب گفت مسئولیت تخریب باب المغاربه و مناقصه گذاشتن ساخت آن که بر اساس تعلیمات تلمودی مدخل ورودی هیکل سلیمان می باشد و تخریب مسجد الاقصی، تنها به عهده رژیم صهیونیستی نبوده بلکه همه مسلمانان و خصوصا کشورهای عربی با سکوت خود در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی ، در این جرم سهیم هستند . رژیم صهیونیستی در سکوت مجامع عربی و اسلامی تمامی بخش زیرین مسجد الاقصی را حفاری و خالی نموده و این کشورها هیچ واکنشی در مقابل فرو ریختن خیابانهای اطراف مسجد نشان ندادند و به همین سبب این رژیم هر روز با جرات و جسارت بیشتر گامهای از پیش برنامه ریزی شده خود را در مسیر تخریب و نابودی قبله اول مسلمانان برمی دارد و مسلمانان همچنان در سکوت به سر می برند. لازم و واجب است تا همه در مقابل این اعمال رژیم صهیونیستی قیام کنند و منتظر تخریب مسجد نباشند . امروز قدس از همه جهات مورد هجوم قرار گرفته و فلسطینیان مظلوم و بی پناه ساکن این شهر علیرغم ایستادگی در برابر تخریب منازل و بیرون راندشان ، قدرت کافی برای متوقف کردن رژِیم صهیونیستی را ندارند و بدون کمک و حمایت مسلمانان جهان نمی توانند در مقابل ظلم و زور این رژیم بایستند .

منبع: روزنامه السبیل چاپ اردن


نوشته شده در  یکشنبه 88/11/25ساعت  1:52 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

کدام کارگردان آزاده ایرانی جرات دارد فیلمی در این باره بسازد؟!
جنایت جدید رژیم صهیونیستی افشا شد:
سرقت اعضای اجساد زلزله‌زدگان هائیتی توسط کادر وزارت جنگ اسرائیل

خبرگزاری فارس: یک شهروند مقیم آمریکا فاش کرد که عوامل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که به بهانه کمک به هائیتی اعزام شده‌اند، مشغول سرقت اعضای اجساد زلزله‌زدگان هائیتی هستند.

به گزارش فارس، پس از افشای جنایت رژیم صهیونیستی در ربودن شهروندان فلسطینی با هدف سرقت اعضای بدن آنها، این بار در جنایتی اسف‌بارتر یک شهروند مقیم آمریکا فاش کرد که عوامل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی که در کشور زلزله‌زده هائیتی حضور دارند، به سرقت اعضای بدن اجساد قربانیان زلزله این کشور مشغول هستند. در حالی که کشورهای مختلف در اقدامی بشردوستانه سرگرم ارسال کمک‌های مختلف و اعزام نیروهای انسانی به کشور زلزله‌زده هائیتی هستند، فردی موسوم به "تی. وست " در یک پایگاه اینترنتی فاش کرد که کادر اعزامی وزارت جنگ اسرائیل مشغول به سرقت بردن اعضای مهم بدن اجساد کشته‌های زلزله هائیتی است.
این شهروند آمریکایی مقیم "سیاتل " با افشای این جنایت جدید رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که "ساکنان هائیتی باید مراقب این موضوع باشند ". روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت " با نقل این خبر نوشت: این فرد در مصاحبه‌ای تلفنی اعلام کرد که "من نه از اسرائیل متنفرم، نه فردی سیاسی هستم. من تنها در جمعیتی غیردولتی [در آمریکا] اشتغال دارم و فقط آن چیزی را افشا کردم که شما [اسرائیلی‌ها] در آفریقای جنوبی کردید؛ شبیه سرقت اعضایی که در فلسطین مرتکب شدید ". تی.وست در ادامه این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کرده است که "سرقت اعضا[ی بدن اجساد قربانیان زلزله هائیتی] سیاست کادر وزارت دفاع [اسرائیل] نیست ولی شماری از این کادر مشغول این کار هستند. این شهروند مقیم آمریکا در ادامه سخنان خود موضوع بازداشت شماری از خاخام‌های یهودی در آمریکا به اتهام تجارت اعضای انسان را با این موضوع مرتبط دانست. پیش از این نیز این اقدام غیرانسانی رژیم صهیونیستی در فلسطین افشا شده بود.
چند ماه پیش "دونالد بوستروم " خبرنگار سوئدی روزنامه "آفتون بلادت " در گزارشی افشاکننده اعلام کرد که رژیم صهیونیستی با هدف قاچاق اعضای بدن فلسطینی‌ها آنان را روزانه می‌رباید. این روزنامه‌نگار سوئدی پس از این در کنفرانسی مطبوعاتی در الجزایر تصریح کرد که تاکنون بیش از هزار نفر از شهدای فلسطینی قربانی این اقدام رژیم صهیونیستی شده‌اند و اعضای حیاتی بدن آنها بعد از شهادت فروخته شده است. بوستروم گفت که عملیات قاچاق اعضای بدن فلسطینی‌ها از سال 1960 در سرزمین‌های اشغالی شروع شد و بعد از انتفاضه اول فلسطین نیز شدت بیشتری به خود گرفت.  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8810300588

نوشته شده در  یکشنبه 88/11/25ساعت  1:51 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

پس از گذشت یک هفته از زلزله مهیب هائیتی در حالیکه همه کشورها و سازمان ملل سعی در ارسال کمکهای امدادی به این کشور زلزله زده می باشند ، می بینیم که آمریکا با ارسال بیش از 14 هزار سرباز و ادوات جنگی پا به خاک هائیتی گذاشته و با به دست گرفتن کنترل فرودگاه این کشور مانع رسیدن کمکهای امدادی سایر کشورها می گردد. این در حالی است که کشورهای برزیل و فرانسه ، ونزوئلا و حتی وزیر دفاع سابق هائیتی به این رفتار مشکوک آمریکا در اشغال هائیتی اعتراض کرده اند و نلسون جابیم وزیر دفاع برزیل که دارای 7 هزار نیروی حافظ صلح برزیلی در هائیتی است هشدار داده که عملیات امدادی در هائیتی در حال تبدیل شدن به یک عملیات یک جانبه آمریکایی است.

در خبری دیگر آمده است که به دلیل ممانعت نیروها آمریکایی مستقر در فرودگاه هائیتی 8 هواپیمای حامل کمک‌های جهانی برای مردم زلزله‌زده هائیتی مجبور به ترک حریم هوایی این کشور شدند و در فرودگاه مکزیک فرود آمدند.

و خبر دیگر می گوید فرماندهی نیروهای سازمان ملل متحد در هائیتی به سرپرستی برزیل از مداخله و تسلط‌خواهی نیروهای آمریکایی شکایت کرد.
در حالی که برزیل فرماندهی نیروهای سازمان ملل در هائیتی را بر عهده دارد، با مشکلاتی از سوی نیروهای آمریکایی در فرودگاه پایتخت هائیتی مواجه است.
گزارش‌ها حاکی است که نیروی نظامی آمریکا کنترل فرودگاه "پورتو پرنس " هائیتی را در اختیار خود گرفته است و در زمینه پرواز هواپیماهای حامل کمک‌های امدادی اعمال‌نظر می‌کند.
به نوشته آسوشیتدپرس یک هواپیمای تجاری قطری که حامل تیم‌های پزشکی و امدادی و کمک بوده است هنگام تخلیه محموله‌های خود با مشکل روبه‌رو شد که از نیروهای آمریکایی حاضر در فرودگاه درخواست کمک کرد اما آن‌ها امتناع کرده و بیان کرده بودند که درگیر کارهای دیگر هستند.

چنانچه هدف آمریکا کمک به زلزله زدگان باشد چرا این کار را همانند سایر کشورها در سایه سازمان ملل انجام نمی دهد و چرا سعی دارد تا کنترل تنها فرودگاه این منطقه زلزله زده را بدست بگیرد؟

بیش از چهارده هزار نیروی نظامی با سلاح چه کمکی به زلزله زدگان خواهند کرد و چرا از فرود هواپیماهای امداد رسانی و مواد غذایی و پزشکی جلوگیری می گردد؟ آمریکا چه هدفی را در هائیتی دنبال می کند؟

چرا آمریکا از برزیل و کانادا درخواست نموده تا ائتلاف سه جانبه و بدون دخالت کشورهای دیگر برای کمک رسانی به زلزله زدگان تشکیل دهند به نحوی که موجب نگرانی و اعتراض شدید فرانسه شده است؟

آمریکا در یک کشور فقیر زلزله زده که آمار کشته شدگان آن بیش از یکصد هزار نفر اعلام شده ، به دنبال چه منافعی می باشد؟

چرا فرانسه که متحد استراتژیک آمریکا در خاور میانه است بر سر رقابت در امداد به زلزله زدگان با آمریکا دچار مشکل شده است؟ آیا این دو کشور در جهت اهداف انسان دوستانه و کمک به مردم فاجعه زده از هم سبقت می گیرند؟؟!

اگر دقت کنیم و کمی به تاریخ سیاه این کشور در برده داری نظری بیفکنیم می توان دریافت که این حضور نظامی آمریکا جز برای تامین منافع آمریکا در زیر نقاب کمک به زلزله زدگان نیست.

چندی پیش پس از افشای خبرنگار سوئدی در اخبار آمده بود که یک باند صهیونیستی سرقت اعضای انسان ، که در آمریکا مستقر است با همدستی سایر عوامل خود در فلسطین اشغالی اقدام به دزدیدن اعضای بدن مجاهدان فلسطینی نموده و اجساد آنها را بدون اطلاع خانواده هایشان در مکانهایی دفن می کند. در گزارشهای بعدی مشخص شد که چند نفر از اعضای کنیست و با همکاری بیمارستانهای نظامی رژیم صهیونیستی اقدام به این اعمال شنیع نموده و پس از فشار افکار عمومی جهان به این کار اعتراف نمودند. گفته می شود که این باندها اعضای دزدیده شده را برای استفاده نظامیان مجروح رژیم صهیونیستی و نیز ثروتمندان غربی به بهای کلانی به فروش می رسانده اند.

بدون شک وضعیت آشوب زده و هرج و مرج ناشی از زلزله در هائیتی و وجود قربانیان فراوان و تعداد بی سابقه مجروحانی که توان دفاع از خود را ندارند ، و کودکان یتیم و بدون هویت ، بستر مناسبی برای فعالیت مجدد باندهای قاچاق انسان و قاچاق اعضای بشری آمریکایی و صهیونیستی می باشد.

حدودا دو سال قبل هم مورد مشابهی در چاد به وقع پیوسته بود و یک باند قاچاق کودکان با تابعیت  فرانسوی در قالب جمعیت خیریه اقدام به دزدیدن بیش از سیصد کودک چادی و سودانی و انتقال آنها از طریق هوایی به فرانسه را داشت که با هشیاری دولت ، هواپیمای فوق متوقف شده و اعضای باند قاچاق دستگیر شدند. و مشخص شد که این باند تحت عنوان اعطای این کودکان به خانواده های بدون فرزند ، در حقیقت با انتقال آنها به فرانسه از فروش اعضای بدن این کودکان منافع مالی زیادی کسب نمایند و حتی این قضیه پای مسئولین دولت فرانسه و سارکوزی را نیز وسط کشید.

در گزارشهای رسمی آمریکا آمده است که سالانه بیش از یکصد هزار نفر به ایالتهای مختلف این کشور قاچاق می شوند و نیمی از این تعداد را زنان و دختران جوان تشکیل میدهند که در تجارت سکس و برده داری جنسی مورد بهره برداری قرار می گیرند و عده ای دیگر نیز به کارهای سخت در کارخانه ها و رستورانها و مزارع مشغولند و عده ای دیگر نیز بطور مخفیانه به عنوان موش آزمایشگاهی در آزمایشگاههای تسلیحاتی و پزشکی تحت آزمایشهای مختلف انواع سلاحهای بیولوژیک و غیر متعارف قرار گرفته و یا از آنها به عنوان قطعات یدکی سربازان ارتش استفاده می شود.

آمریکا ، فرانسه و رژیم صهیونیستی، در دزدیدن اعضای بدن و قاچاق کودکان و زنان پرونده سیاه و قطوری دارند و بدون شک آمار کشته شدگان و مجروحان بالای زلزله هائیتی می تواند سرمایه خوبی برای این کشورها باشد. صرفنظر ار قاچاق کودکان و زنان که درآمد خوبی برای این کشورها محسوب می شود، جدا سازی اعضای داخلی بدن مجروحان تحت عنوان اعمال جراحی میدانی در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این مجروحان خانواده های خود را در زلزله از دست داده اند و کسی نگران سلامتی و جان آنها نیست و خود نیز تا مدتها نخواهند فهمید که کدام یک از اعضای بدنشان به سرقت رفته، دزدیدن اعضای اجساد مردگان از جمله قرنیه و پوست و استخوان های آنان که برای تولید استخوان مصنوعی در بازارهای جهانی به قیمت گزافی به فروش می رسد ، از حداقل فوایدی است که آمریکا و فرانسه و رژیم صهیونیستی از آن بهره می برند. بطور مثال در این هرج و مرج کسی نخواهد پرسید که چند نفر ا زمجروحان و به چه دلیلی جان خود را از دست داده و مقابر دسته جمعی مردگان هم امکان بررسی اجساد را نمی دهد و لذا زمان و موقعیت خوبی برای این خون آشامان در عملی کردن اهدافشان می باشد.

با توجه به جنگهای اخیر آمریکا و رژیم صهیونستی در منطقه و نیاز روز افزون این کشورها به اعضای بدن پیوندی برای حفظ جان نظامیان ، به نظر می رسد که هدف خبیثی پشت سر حضور نظامی آمریکا در هائیتی و بدست گرفتن کنترل این کشور و نظارت بر امداد رسانی وجود دارد که روزها و ماههای آتی ، اهداف و نیتهای آمریکا را در این زمینه آشکار خواهد ساخت.

و بالاخره در خبرهای امروز آمده بود که فرانسه بیمارستان صحرایی خود را با ظرفیت پنجاه تخت و و اتاق های عمل متعدد در هائیتی برپا کرده است! امیدواریم این ماجرا همانند ماجرای جمعیت خیریه کمک به کودکان یتیم چاد و سودان نباشد!   


نوشته شده در  یکشنبه 88/11/25ساعت  1:49 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

«شهروند ‌تابع قانون» پیروزی سینمای مستقل از هالیوود؛ استقبال مردم آمریکا از فیلمی علیه سیستم قضایی این کشور

تولید کنندگان مستقل سینمایی در آمریکا عقیده دارند استقبال مردم این کشور و نمایش عمومی موفق «شهروند ‌تابع قانون» که علیه سیستم قضایی این کشور ساخته شده، ‌یک پیروزی برای شرکت‌های مستقل فیلمسازی است.


به گزارش خبرگزاری فارس، افتتاحیه بالای این فیلم در جدول هفته قبل گیشه نمایش، باعث ارائه این تحلیل مثبت شده است. تهیه‌کنندگان مستقل و غیر هالیوودی آمریکا می‌گویند پیروزی 21 میلیون دلاری فیلم در سه روز اول نمایش،‌فقط اختصاص به شرکت تهیه‌کننده آن «آورتور فیلمز»‌ندارد. آنها این پیروزی را متعلق به کل صنعت سینمای مستقل و غیر متعارف می‌دانند.
«پل درگارابدیان» تحلیل‌گر سرشناس اقتصادی سینما در این رابطه می‌گوید: «چنین افتتاحیه خوبی موفقیتی کلان برای تمام تولیدکنندگان مستقلی است،که در جست و جوی موفقیت تجاری محصولاتشان دراین فضای سخت و بیرحم دنیای سینما هستند. شرکت‌های مستقل فیلمسازی این روزها به دنبال آن هستند که محصولاتشان مثل فیلم‌های تجاری و عامه پسند هالیوودی، مورد پسند و تائید تماشاگران قرار گیرد و فروش خوبی در جدول گیشه نمایش داشته باشد.»
«شهروند تابع قانون» در 5 روز اول نمایش خود در آمریکای شمالی بالای 26 میلیون دلار فروش کرده است و اهل فن می‌گویند این هفته هم با وجود اکران عمومی فیلم‌های جدید، شانس زیادی برای یک فروش خوب و بالا دارد.
این فیلم که با هزینه‌ای40 میلیون دلاری تولید شده، دو بازیگر مطرح سینما «جمی فوکس» و «ژرارد باتلر» را در نقش‌های اصلی دارد. فیلم به کارگردانی «اف گری گرای»‌ قصه آدمی معمولی را تعریف می‌کند که می‌خواهد خودش قانون و عدالت را به مورد اجرا بگذارد و این زمانی است که قاتل اعضای خانواده‌اش به کمک وثیقه آزاد می‌شود. هدف او فقط وکیل خوش زبانی نیست که باعث آزادی قاتل شده است. وی نسبت به کل سیستم قضایی آمریکا معترض است و عقیده دارد این سیستم به جانیان کمک می‌کند تا به حیات و فعالیت‌های خود ادامه دهند. افتتاحیه 21 میلیون دلاری فیلم، در عین حال یک موفقیت کلان برای شرکت آورتور نیز هست. «شهروند تابع قانون» تا به امروز موفقترین فیلم این شرکت در جدول سه روز اول نمایش فیلم‌ها بوده است. بهترین افتتاحیه قبلی این شرکت «قتل موجه» با بازی «آل پاچینو» و «رابرت دنیرو» است،‌که دو سال قبل نمایش عمومی خود را با افتتاحیه‌ای 16 میلیون دلاری شروع کرد. موفقیت «شهروند تابع قانون» بقیه شرکت‌های مستقل فیلمسازی را برای اکران عمومی تولیدات جدیدشان امیدوارتر کرده است. منبع:‏ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808010126

یک نکته بسیار مهم: البته درباره وجود جدی سینمای مستقل در آمریکا حرف و حدیث هایی است که به بعد موکول می کنم. این مطلب را فقط برای اطلاع رسانی آوردم. چرا که برخی فیلم های انتقادی آمریکایی در کنار نقد برخی جنبه های زندگی و حکومت امریکایی، سایر مولفه های «امریکن لایف استایل/شیوه زندگی آمریکایی» را محکم می کنند...!


نوشته شده در  دوشنبه 88/8/4ساعت  4:34 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

تأکید استاد رحیم‌پور ازغدی بر ضرورت بازبینی در علوم انسانی


حسن رحیم‌پور ازغدی در دیدار با نصرت ایسانوویچ، رئیس دانشکده اسلامی زنیتسا، به نقد وضعیت موجود علوم انسانی پرداخت و بازنگری و نگاه مجدد در این حوزه با توجه به مبانی قرآن و سنت را یادآور شد.به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حسن رحیم‌پور ازغدی، روز سه‌شنبه 28 مهرماه با حضور در محل دانشکده تربیت اسلامی شهر زنیتسا به بررسی نظام تعلیم و تربیت از دو منظر اسلام و غرب پرداخت.ویژگی‌های نظام تعلیم و تربیت از دو منظر اسلام و غرب، تعاریف بنیادین علم و معرفت در نگاه توحیدی و غیر توحیدی و مکاتب مختلف فکری در جهان معاصر در این نشست از سوی وی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، نشست کوتاهی با نصرت ایسانوویچ رئیس دانشکده اسلامی زنیتسا، در محل دفتر وی تشکیل شد و وی از حضور رحیم‌پور ازغدی در این دانشکده قدردانی کرد.رحیم‌پور ازغدی طی این نشست با اشاره به فضای حال حاضر حاکم بر تعلیم و تربیت در جهان و نیز مباحث علوم انسانی، به نقد وضعیت موجود پرداخت و بازنگری در علوم انسانی و ضرورت نگاه مجدد در این حوزه، با توجه به مبانی قرآن و سنت را متذکر شد.در این دیدار، همچنین وی تعامل بین اندیشمندان اسلامی را در این زمینه از نیازهای این زمان برشمرد.ایسانوویچ نیز با بیان پیشینه‌ای از وضعیت تعلیم علوم اسلامی در بوسنی به نقاط ضعف موجود در سیستم آموزشی این کشور اشاره کرد.تلاش‌های دانشکده اسلامی زنیتسا در جهت استفاده از منابع موجود اسلامی برای تغییر وضعیت منابع آموزشی مورد استفاده در این دانشکده مورد اشاره قرار گرفت.از دیگر نکات مطروحه توسط رئیس دانشکده، مباحث کلان ارائه شده از سوی رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) با نگاه الهی و فارغ از توجه به غرب و شرق و تاثیری که این نگاه الهی بر نسلهای مختلف نهاد، بود.رحیم پور نیز با اشاره به فرازهایی از فرمایشات حضرت امام (ره) به بیان نافذ و تاثیرگذار ایشان و نفوذ این مفاهیم ارزنده در میان شقوق مختلف ملت ایران پرداخت.

لازم به ذکر است سخنرانی استاد رحیم پور در میان جمع قابل توجهی از اساتید و دانشجویان رشته تربیت اسلامی این دانشگاه ایراد شد و در خاتمه پس از پرسش و پاسخ با دانشجویان، نشست کوتاهی نیز با اساتید این دانشکده به منظور تبادل نظر در زمینه‌های مورد علاقه انجام پذیرفت. http://www.rajanews.com/detail.asp?id=38575


نوشته شده در  دوشنبه 88/8/4ساعت  4:23 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

 

 

»جوان وقتی به دوستش میرسد میگوید :  دیروز جلوی آینه ایستاده بودم و سیگار می کشیدم که متوجه شدم چقدر شبیه همفری بوگارت در کازابلانکا سیگار می کشم !

این اگر مطلب تکان دهنده ای نباشد هشداری است که متوجه این نکته باشیم که متاسفانه بررسی های انجام شده درسینمای ایران بیانگر این مطلب است که سیگار کشیدن دراین وسیله فرهنگی به یک تفنن و ابزاری برای آموختن به نوجوانان وجوانان تبدیل شده است .
منصفانه اگر بگوئیم ، سیگار چیز خوبی نیست و یکی از جدی ترین عوامل اصلی سرطان در میان مردم شناخته می شود ، دیگر شاید کارایی خود را ازدست داده باشد و دیگر دوران آن گذشت که شخصیت های بد سینما سیگار روشن کنند ، چرا که امروزه سیگار به سبد خرید روزانه و هفتگانه خیلی ها  وارد شده است ، اما بدون شک تاثیر آن بر روی روح و روان تا حدی است که پایش را سالیان سال است ، به حوزه هنر و بالاخص سینما وارد کرده است.
سیگار کشیدن در شخصیت های سینمای ایران به دو دسته تقسیم می شود :دسته اول شامل افرادی است که علاوه بر سیگار با مواد مخدر دیگر نیز میانه بدی ندارند و دسته دوم خود به سه بخش ، کشیدن سیگار به عنوان واکنش نسبت به یک مسئله ،کشیدن سیگار به عنوان عادت همیشگی و سرآخر کشیدن سیگار از روی هوس خلاصه می شود.
ذیلاً به مواردی اشاره می شود که در میان صحبت میان من و رضا یاد شد و مطمئناً ممکن است موردی باشد که یا از قلم افتاده و یا مشاهده نشده است. خسرو شکیبائی ، یکی از بهترین بازیگران سینمای ایران بعد از انقلاب است و یکی از تاثیر گذارترین سیگارها را او در فیلم "هامون" می کشد و آن همان صحنه ایست که حمید هامون در ابتدای فیلم پس از بیدار شدن از کابوس خود از حمام بیرون می آید و سیگاری آتش می زند و به سراغ بازنویسی تز دکترایش می رود ، به جرات می گویم که پس از دیدن هرباره این صحنه باید سیگاری بر روی لب بگذارم و آتش اش کنم !
این سیگار صرفا سیگاری است از سر هوس که بعضاً به بیننده نیز منتقل میشود ، خسرو شکیبائی در "ازدواج صورتی" سیگار اشنو را تا فیلتر می سوزاند و در "میکس" برای نشان دادن واکنش های عصبی کارگردان و در "اتوبوس شب" به علت مقتضای نقش اش و در "کاغذ بی خط "، پس از سلاخی کوسه ای که با خود به سوغات آورده به کنار زنش می رود تا از روی میز کار او یک نخ سیگار را با دستان خونی بردارد!

شکیبائی با این پنج صحنه که شرح شد ماندگارترین سیگار کشیدن های تاریخ سینما را به نام خود ثبت کرد و جا دارد سیگار طلائی را به او اهدا کنیم! جمشید هاشم پور در "یک بوس کوچولو" وقتی که در درون گورستان تاریک به نبش قبر پدرزنش مشغول است ، از فرط خستگی در نیمه کار حفر خود ، از درون قبر بیرون می آید و سیگاری روشن می کند ، سیگاری که ظاهرا بعد از خستگیِ کندن قبر بدجوری می چسبد !
وی در فیلم " آواز قو" نیز در نقش پلیس سیگارهای از روی عادتش و استفاده بجا از آن را در ذهن مخاطب جای می دهد. داریوش ارجمند در "ناخدا خورشید " بایک دست کبریت می کشد ، تا این فعل را در سینمای ایران به نام خود ثبت کند و در "اعتراض" شاید سیگارهای از سرعادتش را به رخ می کشد.حمید فرخ نژاد بازیگر شیرین سینمای ایران در دو فیلم "عروس آتش" و "چهارشنبه سوری" به نوعی می توان گفت به یک شکل سیگار می کشد و سیگارش صرفا از روی عادت است و این خصوصیت به کاراکتر کمک چندانی نمی کند .
مسعود رایگان در "خیلی دور ، خیلی نزدیک" با شیوه چرخاندن سیگار در میان دستانش ، استفاده ای بهینه از سیگار می کند تا با کشیدن آن هم واکنش عصبی اش را نسبت به پیدا نکردن پسرش در کاروانسرا و هم تلاطم درونی اش به نمایش گذارد. فرامرز قریبیان در "رقص در غبار" گوئی آنقدر خوب سیگار کشیده که رضا ، آن را به عنوان اولین گزینه خود معرفی می کند ، هرچند که من متاسفانه رقص در غبار را ندیده ام! بهمن فرمان آرا در "بوی کافور عطر یاس" ، درست در زمانی که تازه از مطب پزشک بیرون آمده و پزشک موکداً سفارش کرده که دیگر سیگار نکشد ، نسخه را مچاله می کند و سیگاری روشن می کند که در نوع خود بی نظیر است.
جمشید مشایخی در "خانه ای روی آب" در حین تعریف کردن آن کابوس وحشتناکی که دیده ، سیگاری روشن می کند که به اندازه خواب و کابوسش تلخ و مرگبار است. پدربزرگ فیلم "خانه دوست کجاست؟"نوه اش را به سمت خود می خواند و به او می گوید که برای او سیگار بخرد ، پس از آنکه بچه می رود ، به سمت دوستش روی بر می گرداند و می گوید ؛ من در جیب خود سیگار داشتم ، اما به آن بچه گفتم تا برود برای من سیگار بخرد تا درست تحویل اجتماع بشود!
هدایت هاشمی در "یک بوس کوچولو" پس از آنکه محمد رضا سعدی را به سر مزار پسرش رساند ، در آنجا آنقدر منتظر می شود تا فرشته مرگ در چهره یک پیرزن زشت به سراغ او بیاید و جانش را بگیرد ، هدایت هاشمی در قالب یک فرشته ماموریتش را با یک سیگار به پایان میبرد . پارسا پیروز فر در "مهمان مامان" یکی از مهربان ترین معتادان سینمای ایران را خلق می کند که سیگار کشیدن اش نیز جالب است. حسین یاری در "میم مثل مادر "وقتی متوجه می شود که فرزندش نارسائی ریوی و احتمالا نقص عضو دارد ، به بیرون بیمارستان می رود و تمام فکر و ذکر و عصبانیت اش را با یک نخ سیگار خالی می کند.
همایون ارشادی در نقش نویسنده فیلم "درخت گلابی" وقتی که می گوید همه اسباب برای نوشتن موجود است.... ، دوربین فیلمبرداری مهرجوئی بر روی پاکت کنت او تکیه بیشتری می کند تا سیگار را به عنوان یکی از ابزار مهم – مثل قلم – برای اهالی هنر معرفی سازد.ترانه علیدوستی در "شهر زیبا" آنقدر خوب سیگار می کشد که آدم شک می کند که واقعا انگار صد ساله با آن آشنا است ، البته این به نوبه خود بسیار خوب است که بازیگر برای باور پذیر شدن نقشش دست به هرکاری بزند!
ارژنگ امیر فضلی در "اخراجی ها "با دیالوگ ؛ بیا بکش ، نترس سیگار نیست! کاراکترش را به خوبی معرفی می کند.آتیلا پسیانی در "نسل سوخته" یکی از معدود سیگارکش هایی است که تیپ خاصی را نیز به شخصیت افزوده است ، او با تیغ سیگارهایش را نصف می کند که عملش ریشه در فقر و تنگدستی و ترک و خیلی چیزهای دیگر دارد.
پرویز پرستوئی در "آدم برفی" وقتی قرار است خودش را به عباس – اکبر عبدی – معرفی کند ، در پایان صحبت خودش را عاشق یک نخ سیگار می داند.حامد بهداد در "بوتیک" آنقدر عصبی سیگار می کشد که تن تماشاگر پس از آنکه وی با لقد میز مقابلش را می شکاند به لرزه می افتد.کامران فیلم "نفس عمیق" فقط سیگار می کشد به قصد مردن ، اتفاقی که رقم می خورد تا وی پوچ ترین شخصیت سینما را – به اعتقاد نویسنده – از آن خود کند.
اندیشه فولادوند در "سربازهای جمعه" با دستانی لرزان ، در قالب یک دختر معتادِ به انتهای خط رسیده ، یکی از چندش آور ترین سیگارهای سینمای ایران را می دوداند.محمد علی کشاورز در فیلم "مادر" ، وقتی روی تخت و دور حوض نشسته سیگار می کشد تا بسته به ادبیات عامی – رفتاری همان سالها بزرگی و کمال را با سیگار کشیدنش نشان دهد.
باران کوثری در "خون بازی" سیگار را بخوبی می کشد و از نحوه دست گرفتن و کشیدن اش می توان فهمید که او برای رسیدن به حالت دخترک معتاد تحقیق و تفحص بسیاری نموده است.بیتا فرهی در " هامون" در نقش مهشید ، نماد زنان سیگاری ای است که صرفا از آن به عنوان یک نوع وسیله تزئینی – کلاس کاری – استتفاده می کنند.
سیگار کشیدن نیکی کریمی در "سارا "بیش از اندازه ما را با روحیه محافظه کارانه و مخفی گرانه او آشنا می کند که شخصیت سارا با تمام رنج هایش باور پذیر تر شود. ثریا قاسمی در "شام آخر" برای نشان دادن پررویی کلفت خانه و یا خانه زاد بودنش بخوبی سیگار می کشد تا صحنه درگیر شدن لفظی اش با آتیلا پسیانی بدرستی جا بیفتد.
بهرام رادان در "سنتوری" تصویر جدیدی از اعتیاد را به سینمای ایران نشان می دهد که نشانگر آن است که مهارت علی را در تزریق و کشیدن سیگار بخوبی شناخته است. مژده شمسایی در "سگ کشی" با صورت زخم بر اثر شکنجه و تجاوز انگار که تمام درد های درونی اش را با دود سیگار به بیرون می ریزد. سعید راد در "دوئل" سیگارش را در کف دست خاموش می کند که بیش از هرچیز دیگر ، آدم را یاد سینمای هالیوود می اندازد.صحبت من و رضا در ساعت 11 شب به پایان رسید ، رضا بلند شد و رفت ، آخرین سیگار شبانه اش را روشن کرد و من در طول مسیر به آن فکر می کردم که او واقعاً چقدر شبیه همفری بوگارت سیگار می کشد!

شماره             نام بازیگر /           کاراکتر            نام فیلم             علت سیگار کشیدن
01                 خسروشکیبائی                              هامون                هوس
02                 خسرو شکیبائی                         ازدواج صورتی       عادت
03                  خسرو شکیبائی                          میکس                  واکنش
04                  خسرو شکیبائی                        کاغذ بی خط عادت     هوس
05                  خسرو شکیبائی                      اتوبوس شب               عادت
06                 جمشید هاشم پور                  یک بوس کوچولو هوس     عادت
07                 جمشید هاشم پور                      آواز قو                     عادت
08                 داریوش ارجمند                        اعتراض                  عادت
09                 داریوش ارجمند                       ناخدا خورشید           عادت
10                  حمید فرخ نژاد                       عروس آتش               عادت
11                 حمید فرخ نژاد                  چهارشنبه سوری واکنش     عادت
12                 مسعود رایگان                 خیلی دور خیلی نزدیک         واکنش
13                   فرامرز قریبیان              رقص در غبار                  عادت
14                    بهمن فرمان آرا               بوی کافورعطر یاس        عادت
15                     جمشید مشایخی               خانه ای روی آب            واکنش
16                        پیرمرد                      خانه دوست کجاست؟       عادت
17                       هدایت هاشمی             یک بوس کوچولو واکنش     عادت
18                      پارسا پیروز فر                مهمان مامان               اعتیاد
19                      حسین یاری                    میم مثل مادر               واکنش
20                       همایون ارشادی             درخت گلابی                عادت
21                        ترانه علیدوستی             شهر زیبا                   هوس
22                      ارژنگ امیر فضلی          اخراجی ها                اعتیاد
23                      آتیلا پسیانی                  نسل سوخته                 عادت
24                      پرویز پرستوئی                 آدم برفی                عادت
25                     حامد بهداد                         بوتیک                    اعتیاد
26                      اندیشه فولادوند                 سربازان جمعه         اعتیاد
27                      محمد علی کشاورز                 مادر                  عادت
28                      باران کوثری                   خون بازی                اعتیاد
29                       بیتا فرهی                        هامون                    هوس
30                      نیکی کریمی                      سارا                     هوس
31                       ثریا قاسمی                    شام آخر                     عادت
32                      بهرام رادان                    سنتوری                      اعتیاد
33                     مژده شمسائی                سگ کشی                     واکنش
34                        سعید راد                       دوئل                         عادت
 

منبع: http://www.alborznews.net/shownews.asp?u=11683
نوشته شده در  پنج شنبه 86/3/31ساعت  2:6 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]