چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ باشگاه خبرنگارخبرنگار اخراجي 

سياسي » مجلس 1389/09/11 00:40 كارگردان آمريكايي: نسل جديد آمريكا اخبار را نگاه مي‌كند، اما چيزي از آنها نمي‌فهمد! با گذشت زمان هدف رسانه‌هاي آمريکا از خبر رساني تبديل به پول‌سازي شد. به همين دليل نسلي در آمريكا به وجود آمده كه اخبار را نگاه مي‌كند، اما هر چه بيشتر مي‌بيند، چيزي نمي‌فهمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران همزمان با برگزاري بيست و هفتمين جشنواره بين المللي فيلم کوتاه تهران، «دني شكتر» فيلمساز معترض آمريکايي نيز به ايران سفر کرد. شکتر مستندهاي بسياري عليه نظام امپرياليستي حاکم بر آمريکا ساخت که در اين فيلم ها انتقادهاي شديدي را به سياست هاي خارجي و داخلي رژيم ايالات متحده وارد کرد. وي از گزارشگران شبکه سي ان ان آمريکا بود، اما به خاطر افشاي حقايق و انتقاد از حکومت آمريکا از اين شبکه اخراج شد.

شکتر علاوه بر اين کتاب هاي بسياري نوشته است و هم اکنون از همکاران شبکه پرس تي وي جمهوري اسلامي ايران است. او براي اولين بار براي نمايش جديدترين فيلمش «سلاح هاي فريب» به ايران سفر نمود و در نشستي به سخنراني درباره فيلم خود و وضعيت رسانه هاي آمريکا پرداخت. اين کارگردان معترض آمريکايي فضاي رسانه اي آمريکا را بسته و محدود و رسانه هاي خبري اين کشور را در کنترل شرکت هاي بزرگ سرمايه داري دانست.

كارگردان معترض آمريكايي با اشاره به وضعيت خبرنگاري و رسانه‌ها در جامعه آمريكا گفت: با گذر زمان رفته رفته تعداد شركت‌هاي كه مسئوليت خبر رساني را در جامعه آمريكا بر عهده دارند كمتر مي‌شود و اكثر شركت‌هايي كه باقي مانده‌اند از جناح‌هاي راستگرا و يا ميانه رو هستند و ديگر از كساني كه از سياست‌هاي آمريكا انتقاد كند كسي باقي نمانده است.

شكتر با طرح اين سؤال كه "چه گروه‌هايي آمريكا را كنترل مي‌كنند، دولت آمريكا، شركت‌هاي چند مليتي و يا گروه‌هاي منافع خاص؟" پاسخ داد: گروه‌هاي منافع خاص هستند كه بيشترين قدرت را دارند و رسانه‌ها نيز مجموعه‌اي از اين شركت‌ها محسوب مي‌شوند.

وي به نقش رسانه هاي امريکا در بيان حقايق جنگ عراق اشاره کرد و افزود: از آنجايي که رسانه هاي مهم و تاثيرگذار آمريکا توسط شرکت ها و گروه هاي خاص اداره مي شود اطلاع رساني درستي پيرامون جنگ عراق انجام نشده و شاهد هستيم که قريب به اتفاق رسانه هاي ارتباط جمعي اين کشور از حضور نظاميان آمريکايي در عراق حمايت کرده و اين حمايت در حالي است که هم اکنون بيش از 60 درصد مردم آمريکا مخالف حضور نيروهاي نظامي اين کشور در عراق هستند.

شکتر ادامه داد: به علت تسلط شرکت و گروه هاي خاص بر رسانه هاي ارتباط جمعي آمريکا مدتي طول کشيد تا مردم اين کشور خط فکر مستقل و اصولي خود را پيدا کرده و به مخالفت با حضور نظامي آمريکا در کشور عراق بپردازند.

شكتر ادامه داد: با گذشت زمان هدف رسانه‌هاي آمريکا از خبر رساني تبديل به پول‌سازي شد. به همين دليل نسلي در آمريكا به وجود آمده كه اخبار را نگاه مي‌كند، اما هر چه بيشتر مي‌بيند، چيزي نمي‌فهمد.

شکتر به قدرت بسيار زياد رسانه هاي آمريکا اشاره کرد و افزود: رسانه هاي امريکا توسط افراد و گروه هاي بسيار قدرتمندي اداره و پشتيباني مي شوند که از جمله آنها مي توان به "رابرت مرداک" سرمايه دار يهودي الاصل استراليايي اشاره کرد که با سرمايه فراوان خود با تمام توان در مقابل مردم اين کشور و مخالفان خود ايستادگي مي کنند. ولي با اين وجود مردم آمريکا پيروزي را دور از دسترس نمي دانند.

وي با اشاره به بايكوت خبري خود از سوي شبكه‌هاي خبري آمريكايي مانند CNN، BBC، فاكس نيوز و ساير شبكه‌هاي آمريكايي گفت: هر كجا از من دعوت شود حضور خواهم يافت، اما شبكه‌هاي آمريكايي چنين كاري نمي‌كنند. چرا كه در حال حاضر فضاي بسته‌اي در عرصه رسانه‌اي آمريكا حاكم است.<\/h3>

نسخه چاپي ارسال براي دوستان

http://yjc.ir/portal/NewsDesc.aspx?newsid=10016334