سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نگاهی به جنایات تکان‌دهنده اروپایی‌ها علیه تاینوها
از زنده سوزاندن تا بریدن سر کودکان؛نگاهی به جنایات تکان‌دهنده اروپایی‌ها علیه تاینوها

آتش زدن، قطعه قطعه کردن، فرستادن سگ‌های شکاری به دنبال تاینوها و تکه تکه کردن آن‌ها، آویزان کردن و زنده سوزاندن، بریدن سر کودکان و تجاوز به زنان تنها بخشی از جنایات تازه واردان اروپایی علیه بومیان امریکای جنوبی بوده است. جبهه جهانی مستضعفین - تاکنون مطالب بسیاری در رابطه با جنایات کشورهای استعمارگر در مناطق مستعمره شنیده و خوانده‌ایم. در این مقاله به نسل‌کشی تاینوها توسط اسپانیایی‌ها می‌پردازیم.تاینو‌ها ساکنان بومی شمال کارائیب واقع در آمریکای جنوبی بودند. این مناطق امروزه با کشورهای کوبا، جامائیکا، دومینیکن، پورتو ریکو، هائیتی، باهاماس و ... شناخته می‌شوند. تاینوها بین سال‌های 1492 – 1518 توسط اسپانیایی‌ها قتل عام شدند.  بنابر شواهد موجود در طی این سال‌ها شیوع بیماری و نسل‌کشی بیش از 3 میلیون نفر از جمعیت سه و نیم میلیونی تاینوها را از میان برد؛ یعنی بیش از 85 درصد تاینوها. در سال 1518، هنگامی که آبله در میان این قوم شیوع پیدا کرد، بیشتر جمعیت آنان نابود شده بودند.  ادامه مطلب...
نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  3:6 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

نسل‌کشی بومیان استرالیا به‌دست انگلیسی‌های پیشرفته!!
فاجعه از آنجایی آغاز شد که این زندانیان فرار کرده و به صورت تصادفی بومیان منطقه را به قتل می رساندند و به زنانشان تجاوز می کردند. از میان، افرادی که خشن تر بودند، سر قربانیان بومی خود را بریده و زنان آن ها را مجبور می کردند سر همسرشان را از گردن خود آویزان کنند.

24

26 ژانویه 1788 برای استرالیایی‌ها تاریخ آشنایی است. زمانی که برای نخستین بار انگلیسی‌ها به استرالیا وارد شدند و کشتار وسیعی را در تاریخ این کشور رقم زدند. اولین بار کشتی کاپیتان جان هانتر انگلیسی به این سرزمین رسید.  ادامه مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  3:1 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

ثروتمندهای جهان در سال 2013 چند میلیارد دلار سود کردند

ثروت خالص «شلدون ادلسون» بالغ بر 37.2 میلیارد دلار است. او در سال 2013 ثروت خود را 15 میلیارد دلار یعنی 68 درصد افزایش داده است. به گزارش بولتن نیوز، سال 2013 اگرچه بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا با بحران‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم کردند اما براساس مطلبی که دوهفته‌نامه فوربس منتشر کرده است وضع ثروتمندان دنیا چندان هم بد نبوده است.آنها در سال‌جاری میلادی نیز به ثروت خود مبالغ هنگفتی افزوده‌اند. «شلدون آدلسون» میلیاردر آمریکایی با 15‌میلیاردی که امسال کسب کرده درصدر این فهرست قرار دارد. 

در این فهرست «لری پیچ» یکی از مدیران گوگل نهم است. «پیج» در سال 2013 میلادی 9.4 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده است. نفر دهم این فهرست نیز موسس مشهور «مایکروسافت» یعنی «بیل گیتس» است که با افزایش 9.3 میلیارد دلاری ثروتش این جایگاه را به خود اختصاص داده است. در مطلب زیر با هشت میلیاردر نخست این فهرست آشنا می‌شوید. 

شلدون آدلسون: افزایش ثروت: 15 میلیارد دلار

 

ثروت خالص «شلدون ادلسون» بالغ بر 37.2 میلیارد دلار است. او در سال 2013 ثروت خود را 15 میلیارد دلار یعنی 68 درصد افزایش داده است. او سهام‌دار عمده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت «لاس‌وگاس سندز»، مالک بسیاری از هتل‌ها و سالن‌های گردهمایی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در ایالات‌متحده آمریکا، ماکائو در چین و سنگاپور است. 

مارک زوکربرگ: افزایش ثروت: 13.8 میلیارد دلار

 

ثروت خالص «مارک زوکربرگ» 25.8 میلیارد دلار ثبت شده است. او در سال 2013 میلادی ثروت خود را 13.8 میلیارد دلار یعنی بالغ بر 112 درصد افزایش داده است. آقای فیس‌بوک بارها به عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان از سوی دوهفته‌نامه «فوربس» انتخاب شده است. او در سال 2010 میلادی نیز به عنوان چهره سال هفته‌نامه «تایم» انتخاب شد. 

 جف بزوس: افزایش ثروت: 13.3 میلیارد دلار

 

موسس «آمازون» در رقابتی نزدیک با «زوکربرگ» به عنوان سومین ثروتمند این فهرست دست یافته است. ثروت خالص او در حال حاضر 36.9 میلیارد دلار است. او در سال 2013 میلادی موفق شده 13.3 میلیارد دلار یعنی 56 درصد به ثروت خود بیفزاید. بزوس با تاسیس «آمازون»، نقشی کلیدی در زمینه رشد و ارتقای تجارت الکترونیک ایفا کرده‌است. او در آگوست 2013، «واشنگتن پست» را خرید. 

 وارن بافت: افزایش ثروت: 12.1 میلیارد دلار

 

ثروت خالص «وارن بافت» بالغ بر 60 میلیارد دلار است. او در سال‌جاری میلادی 12.1 میلیارد دلار یعنی 25 درصد به ثروت خود افزوده است. «بافت» مدیرعامل و سهام‌دار ارشد شرکت «برکشایر هاتاوی» است. «برکشایر هاتاوی» یک شرکت چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر «اوماها» در «نبراسکا» قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، ارائه انواع خدمات بیمه است. 

کریستی والتون: افزایش ثروت: 10.7 میلیارد دلار

 

میزان ثروت خالص «کریستی والتون» بالغ بر 37.5 میلیارد دلار است. او نخستین زن این فهرست است که توانسته خود را در رده‌های بالای ثروتمندانی که ثروت زیادی در سال 2013 کسب کرده‌اند قرار دهد. «والتون» در سال‌جاری میلادی بالغ بر 40 درصد به ثروت خود افزوده است. «کریستی والتون» ثروت خود را از شوهرش به ارث برده است.

اس.‌رابسون والتون: افزایش ثروت: 10.1 میلیارد دلار

 

«ساموئل رابسون والتون»، بزرگ‌ترین فرزند هلن والتون و سام والتون، بنیانگذار شرکت وال‌مارت، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی جهان است. او در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت، فعالیت می‌کند. والتون، مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی در سال 1966 از دانشگاه آرکانزاس اخذ کرده است. ثروت خالص او 35 میلیارد دلار است.

آلیس والتون: افزایش ثروت: 10.1 میلیارد دلار

 

«آلیس والتون» یکی دیگر از اعضای خانواده «والتون» است با ثروت خالص 35 میلیارد دلاری. او در سال‌جاری میلادی بالغ بر 10.1 میلیارد دلار یعنی نزدیک به 40 درصد به دارایی خود افزوده است. «آلیس» تنها دختر «سام والتون» موسس «وال‌مارت» است. او چندین بار توانسته است به فهرست ثروتمندترین و قدرتمندترین زنان دنیا راه یابد.

جیم والتون: افزایش ثروت: 10 میلیارد دلار

 

ثروت خالص این عضو خاندان «والتون» بالغ بر 35.5 میلیارد دلار است. او در سال‌جاری میلادی بالغ بر 10 میلیارد دلار یعنی 39 درصد به ثروت خود افزوده است. «جیم والتون» جوان‌ترین پسر «سام والتون»، بنیان‌گذار شرکت وال‌مارت است و هم‌اکنون رئیس هیات مدیره «آروست بانک» است. والتون مدرک کارشناسی خود را، از دانشگاه آرکانزاس دریافت کرده است.

برچسب ها: ثروتمند ، سود ، درآمد ، دو هزار و سیزده ، فوربس https://www.bultannews.com/fa/news/183870

نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  3:0 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

در دوران نخست‌وزیری فابیوس، فرانسه فراورده‌های خونی آلوده به کشورهای دیگر، از جمله ایران، می‌فروخت. در اثر این جنایت هزاران نفر به ایدز و هپاتیت مبتلا شدند.

به گزارش مشرق، فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است.او در سال 1974 به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست. پله‌های ترقی در دنیای سیاست را به سرعت پیمود ودر دولت فرانسوا میتران به عنوان جوانترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه (86-1984) این سمت را به عهده گرفت.از 2000 تا 1988 رییس پارلمان فرانسه بود. در دولت لیونل ژوسپنمسئولیتوزارت اقتصاد (2002-2000) را به عهده داشت و هم اکنون نیز (از ماه می2012) در دولت ژان مارک آیروبه مقام وزارت امور خارجه رسیده است.

فابیوس در 1946 در پاریس از پدر و مادری یهودی متولد شده است. ...بقیه در سایت مشرق و  ادامه همین مطلب...

نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  2:46 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

کارتن خوابی، پدیده‌ی عادی این روزهای آمریکا
دست و پنجه نرم کردن با بحران اقتصادی
کارتن خوابی، پدیده‌ی عادی این روزهای آمریکا
در همه جای دنیا افرادی هستند که به علت فقر مالی در شرایط نامساعد تری نسبت به بقیه زندگی می کنند. اما مشکل کارتن خواب های امریکا، سیستمی است که همواره به تولید ثروت برای عده ای معدود و ایجاد فقر برای اکثریت مردم منجرمی شود.
جبهه جهانی مستضعفینهمزمان با افزایش بحران اقتصادی، افزایش بی رویه معضل کارتن خوابی (homeless) در زندگی امروز آمریکایی ها به چشم می خورد. معضلی که با بی توجهی مجامع جهانی هر روز روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. کارتن خواب که به گفته مجری شبکه دیدار «به کسی می گویند که در زندگی امیدی ندارد، تسلیم زندگی می شود و در خیابان زندگی می کند»؛ این روزها در خیابان های آمریکا به وفور دیده می شود. برای مثال خیابانی به نام «دانتون» در لس آنجلس وجود دارد که محل زندگی کارتن خواب هاست.به گزارش این شبکه، برخی مردم آمریکا به جایی می رسند که خانه و زندگی خویش را از دست می دهند. این ها تسلیم روزگار می شوند و برای زندگی به خیابان ها رو می آورند. به نقل از مجری شبکه دیدار در این خیابان، مردمی را می بینیم که گاری در دست دارند و تمام زندگیشان در این گاری است؛ معمولا سگی نیز همراه این هاست.(1)

اسکید راو، شهر چادر نشین‌ها
محله ای به نام اسکید راو (Skid Row) در حاشیه‌ی یکی از گرانترین و پرزرق و برق ترین شهرهای جهان وجود دارد. بی بی سی می گوید حدود 5000 نفر در حاشیه ی خیابان‌های اسکید راو زندگی می‌کنند و این محله مدت‌هاست که با اعتیاد به مواد مخدر، فحشا، فقر و بزهکاری دست و پنجه نرم می‌کند. اسکیدراو به «شهر چادرنشین‌ها» معروف است. شهری که هزاران نفر از شهروندانش زیر چادرها زندگی می کنند. با این حال جالب است که با سرچ نام این شهر در گوگل، به جای تصاویر فقر و بدبختی مردم، اطلاعات زیادی پیرامون گروه های موسیقی داده می شود. شاید همین اطلاعات اندک هم به دلیل نزدیکی اسکیدراو به لس آنجلس باشد وگرنه معلوم نیست در ایالت های فقیرتر امریکا مانند نیواورلئان، میسیسیپی، ویسکانسین و آیووا چند محله ی فقیر نشین وجود دارد. ظاهرا آمار 40 میلیونی کارتن خواب های امریکا به واقعیت نزدیک است. بهانه ی بی بی سی برای انتشار این خبر، مهمانی نوروزی ایرانی-امریکایی های لس آنجلس بود. در این مهمانی یک وعده‌ی گرم به بینوایان امریکایی رسید و آنها در مصاحبه با بی بی سی گفتند که تا نوروز سال بعد منتظر خواهند ماند! وگرنه بی بی سی بنا ندارد درباره ی فقر در امریکا حرفی بزند.(2)

46 میلیون فقیر در امریکا
خبرگزاری رویترز می گوید: بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایالات متحده 15 درصد مردم این کشور در فقر زندگی می کنند و بیش از 46 میلیون نفر نیازمند دریافت کوپن و کمک های غذایی از سوی دولت هستند. کلیسا ها و مراکز حمایت از افراد بی خانمان قادر به جوابگویی حجم بالای مراجعین نیستند و هر روز بر تعداد متکدیان و کارتن خواب ها در شهرهای مختلف آمریکا افزوده می شود. کودکان نیز از مشکلات اقتصادی آمریکا بی بهره نیستند و حدود 20 درصد کودکان این کشور در فقر بسر می‌برند و به دلیل بیکاری والدین خود، از خدمات بیمه درمانی نیز محروم هستند. (3) عدالت اجتماعی این روزها به شعاری فراگیر تبدیل شده است. ادعای دولت امریکا برای ایجاد دموکراسی و عدالت اجتماعی در عراق و افغانستان از یک سو، و فریاد عدالت طلبی هر روزه مردم امریکا از سوی دیگر بیش از بیش مخاطب خاموش را به فکر وامی دارد. 
در ادامه تصاویری از بی خانمان های امریکایی آمده است.

 
برخی منابع:
1- http://old.jamnews.ir/NSite/FUllStory/News/?ID=94702&Serv=19
2- http://www.zohur12.ir/%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7/
3- http://www.bornanews.ir/Pages/News-76634.aspx

نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  2:42 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

?Brussels Business: Who Runs The European Union اتحادیه لابی ها

سعید مستغاثی: فیلم سینمایی مستند " تجارت بروکسل : چه کسی اتحادیه اروپا را اداره می کند؟" ساخته دو مستند ساز جوان به اسامی فریدریش ماوزر و متیو لیتارت و محصول 2012 ( که سه شنبه 18 تیرماه از مجموعه مستند برتر شبکه اول سیما پخش شد)  نخستین فیلمی است که به ماجراهای پشت پرده اتحادیه اروپا و لابی هایی که در واقع این نهاد مهم سیاست امروز جهان را اداره می کنند ، می پردازد. ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 92/4/31ساعت  9:32 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

تاثیرپذیری جنبش وال استریت از قیام اسلامی مسلمانان مصر و تونس به اعتراف سایت رسمی جنبش (به بخشی از متن که قرمز شده است دقت کنید.)

منبع: بخش معرفی ما از سایت رسمی جنبش

About OccupyWallStreet The revolution continues worldwide!

OccupyWallSt.org is the unofficial de facto online resource for the growing occupation movement happening on Wall Street and around the world. We"re an affinity group committed to doing technical support work for resistance movements. We"re not a subcommittee of the NYCGA nor affiliated with Adbusters, anonymous or any other organization.

Occupy Wall Street is a people-powered movement that began on September 17, 2011 in Liberty Square in Manhattan’s Financial District, and has spread to over 100 cities in the United States and actions in over 1,500 cities globally. #ows is fighting back against the corrosive power of major banks and multinational corporations over the democratic process, and the role of Wall Street in creating an economic collapse that has caused the greatest recession in generations. The movement is inspired by popular uprisings in Egypt and Tunisia, and aims to fight back against the richest 1% of people that are writing the rules of an unfair global economy that is foreclosing on our future.

The occupations around the world are being organized using a non-binding consensus based collective decision making tool known as a "people"s assembly". To learn more about how to use this process to organize your local community to fight back against social injustice, please read this quick guide on group dynamics in people"s assemblies.    Solidarity Forever!

سایر سایت های مرتبط به این جنبش به زبان فارسی و انگلیسی:
  • NYCGA Fund  /  Occupy DC   /   Occupy Missoula   /   Occupy Portland, Oregon (recently added) /  ccupy Portland, Maine   /  Occupy Edmonton  /  Occupy Buffalo  / Occupy New Haven  / Occupy Los Angeles  /  Occupy Baltimore   /   Occupy Oakland    /   Occupy Atlanta   /  Occupy Chicago   /  Occupy Boston   /  Occupy Philly   /  Occupy Seattle (recently added)  /  Occupy Detroit (recently added)  /  Occupy Toronto (recently added)  /   Occupy Wall Street Movement Groups   /  These funds support autonomous Occupy-allied projects and groups: OccupyWallSt.org Fund Bitcoin:1N2Vd3GKcnS4Soaa8NXP4NWhri15fvebFM  /    #HowToOccupy    /  OWSJ Print Newspaper Fund   /  The Occumentary    /   Global Revolution Livestream  /   Occupy The Highway   /  

  • خبرهای جدید از جنبش جهانی ضد سرمایه داری:
    1. نزدیک به سیصد نفر در جریان پاک سازی جنبش لوی آنجلس دستگیر شدند
    http://mobile.reuters.com/article/idUSTRE7AT0FO20111201?irpc=932
    2 اعضای پلیس مخفیانه از جنبش وال استریت حمایت می کنند
    http://rt.com/news/police-join-protesters-ows-621/
    3 تصاویری از دستگیری معترضان لوس آنجلس
    http://www.facebook.com/MajorityReport/posts/316579085021297
    http://rt.com/news/occupy-us-camps-dismantle-543/
    4 بچمن گاف داد، در پی تسخیر سفارت بریتانیا او گفت:ما هم سفارت آمریکا در ایران را می بندیم
    http://abcnews.go.com/blogs/politics/2011/11/us-embassy-in-iran-michele-bachmanns-oops-moment/
    5 سرباز پادگان نظامی لوجون به خاطر آب آلوده این پادگان جان خود را از دست داد
    http://www.tampabay.com/news/military/veterans/article1005564.ece

    6 روایتی دیگر از دستگیریهای لوس آنجلس(ویدئو)ه
    http://www.facebook.com/MajorityReport/posts/316579085021297
    7 پلیس برای متفرق کردن جنبش نوارک به محل تجمع آنها رفت ولی پس از اینکه از حضور یکی ار اعضای شورای شهر در بین تظاهر کنندگان آگاه شد مکان را ترک کرد
    #occupynewark
    8 تظاهر کنندگان در کاخ دادگستری در شهر اکتور شعار برکناری رییس جمهور را دادند
    http://www.oaoa.com/news/president-76675-removal-houston.html
    9 گاردین گزارش تصویری از دستگیری و متفرق سازی جنبش لوس آنجلس ارائه داده است
    http://www.guardian.co.uk/world/gallery/2011/nov/30/occupy-la-protesters-are-evicted-in-pictures?picture=382598573
    10 یکی از بلاگهای رویترز که به گزارش لحظه به لحظه متفرق سازی لوس آنجلس و فیلادلفیا می پردازد
    http://live.reuters.com/Event/Occupy_Los_Angeles?Page=0
    11 مصاحبه مطبوعاتی شهردار و رئیس پلیس لوس آنجلس بعد از پاک سازی جنبش این شهر
    http://www.youtube.com/watch?v=sQcl5qOkVXA&feature=youtu.be
    Best Wishes...
    www.BarackObama.ir

    نوشته شده در  شنبه 90/9/12ساعت  9:54 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
      نظرات دیگران()

    گاووحشی وال استریت از ظهور تا سقوط + تصاویر

    *یهودیان: پدرخوانده‌های وال‌استریت
    در میان حوزه‌های اقتصادی که یهودیان و صهیونیست‌ها در آن به فعالیت جدی مشغول هستند، باید به وال‌استریت اشاره کرد. جائیکه نه تنها دستی در اقتصاد و شبکه‌های اقتصادی پیچیده دارد، بلکه حتی بر هالیوود و رسانه‌های جمعی نیز مسلط می‌باشد. داستان به سال‌ها پیش بازمی‌گردد؛ از قرن 1800 جمعی از خانواده‌های بانکدار آلمانی- یهودی مهاجر در آمریکا - خانواده‌های سلیگمنز(Seligmans)، لیمانز(Lehmans)، گلدمنز(Goldmans)، ساکس(Sachs)، واربرگز(Warburgs)، شیفز(Schiffs) و لوئبز(Loebs)و غیره تسلط و نفوذ خود را درحوزه‌های اقتصادی گسترانیده بودند. نسل جدید این خانواده‌ها نیز راه پیشینیان خود را ادامه داده و همچنان تسلط خود بر اقتصاد آمریکا را حفظ کردند. گفتنی است .....

    *گاو وحشی وال استریت
    مجسمه ای که به گاو وال‌استریت شهرت یافته است، 3200 کیلوگرم وزن داشته و از برنز ساخته شده است. سازنده آن، هنرمندی به نام آرتور دی‌مودیکا است. این مجسمه در بولینگ گرین‌پارک در نزدیکی وال‌استریت قرار دارد و 11 فوت ارتفاع و 16 فوت طول داشته و با آن عضلات تنومند و آن سر پائین خود که نشانه آمادگی برای حمله است، به ظاهر گفته می شود تمثیل‌ موفقیت و خوش‌بینی در زمینه مالی است. گرچه به اعتقاد بسیاری دیگر از باطن خشن و بی رحم معاملات مالی خبر می دهد. همه‌ساله هزاران توریست از این مجسمه دیدن می‌کنند و نام آن با نیویورک و وال‌استریت گره خورده است.

    به اعتقاد بسیاری «گاو وال استریت» از باطن خشن و بی رحم
     معاملات مالی و سرمایه داری اومانیستی صهیونیستی خبر می دهد.

    نوشته شده در  شنبه 90/9/12ساعت  9:52 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
      نظرات دیگران()

    مقدمه مهم وب سینما ساحل نجات صهیون: وقتی با انصاف به اطراف خود می نگرم و شدت تهاجم رسانه ای غرب به بشریت آزاد و متعهد را می بینم، واقعا به مشکل بودن اداره سازمان صدا وسیما بیشتر پی می برم و احساس می کنم تا زیرساخت هایی چون دانشکده های رسانه ای ما از شر سکولاریسم و اومانیسم و پوزیتیویسم رهایی نیابند، اداره اسلامی صدا وسیما بسیار مشکل ودر حد محال می نماید. البته نمی خواهم نا امیدانه حرف بزنم. بلکه باید با انصاف گفت که صداوسیما تلاش های بسیار جدی و مفیدی هم داشته است. اما باید اذعان کرد تا زمانی که مواد درسی دانشکده های رسانه ای ما مسلمین، دنباله روی از غربی ها باشد و به دانش و هویت اسلامی خود متکی نباشیم و مباحث فلسفه علوم اسلامی را جدی نگیریم، وضعمان به نحو ریشه ای اصلاح نمی شود. باید ارده "برنامه ریزی و اجرای برنامه استراتژیک رسانه ای جمهوری اسلامی ایران" را  در خود و اطرافیانمام قوی تر کنیم و فقط نق نق نکنیم بلکه خود هم قلم برگیریم و عزم مان را جزم کنیم تا به آرمان های رسانه اسلامی نزدیک تر شویم. در این مسیر نقد منصفانه فیلم و برنامه های رسانه ای قدمی ابتدایی ولی بسیار مهم در این زمینه است.

    در چند روز اخیر، متاسفانه  از تبلیغات صدا وسیما با خبر شدم که در ایام نورزو 89، قصد آن است که در بخش فیلم های سینمایی شبکه سه که برای عموم جوانان پخش می شود، برخی فیلم ها با مضامین ضداسلامی، یهودی، مسیحی، مادی، یونانی و مروج مکاتب منحرف نیز پخش شود! خصوصا از شنیدن خبر پخش احتمالی فیلم "نبرد تایتان ها" و "اسم من خان..." بسیار نگران شدم. با دوستان هم که تلفنی و حضوری صحبت کردیم، بسیار نگران و ناراحت شدند. در جلسات داخلی گروه مطالعاتی و غرب شناسی و نقد فیلم شهیدسیدمرتضی آوینی، ساعت ها بر روی این دو فیلم، وقت گذاشته بودیم. وضوح شرک جلی و چندخداگرایی و ترویج باستان گرایی و یونان زدگی و ایران ستیزی و اسلام هراسی از مولفه های جدی محتوایی فیلم "نبرد تایتان ها"ست و اسلام آمریکایی و یورو اسلام و مقدمه سازی برای دین نوین جهانی و مبارزه با اسلام استعمارستیز و حجیت دادن به اسلام پلورالیستی و تساهلی و تسامحی و مبارزه با شریعت اسلامی، در فیلم "نام من خان..." موج می زند. ای کاش مسئولین تلویزیون با استفاده از صدها دانشجو و طلبه و استادان خوب و متعهد دانشکده صداوسیما و مرکز پژوهش ها و نهاد رهبری و ... با دقت بیشتری فیلم های ایام نوروز را انتخاب و ترجمه و دوبله می کرد. ای کاش صداوسیما بیشتر و با دقت بیشتری عمل می کرد و خود را از مشاوره اساتید تحلیل محتوا محروم نمی کرد. حداقلای کاش این فیلم ها در شبکه چهار برای مخاطبان فرهیخته و با نقد وبررسی چند کارشناس اسلام شناسی و اسطوره شناسی و دین شناسی و رسانه ای، پخش می شد. اما متاسفانه برخی چشم خود را به واقعیت "قدرت رسانه" بسته اند و آن را دست کم گرفته اند! لذا، دوستان چندی، وظیفه خود دیدند که در این باره، قلم برگیرند و نقدهایی بنویسند. این نقدها حاصل کار برخی دوستان و اساتید محترم رسانه ای است که خدمت شما تقدیم می گردد: (نقد اسم من خان...) و (نقد اجمالی نبرد تایتان ها)   متن کامل نقدفیلم نبرد تایتانه ها را در اینجا ببینید...


    نوشته شده در  یکشنبه 89/12/29ساعت  12:56 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
      نظرات دیگران()

     آپوتئوسیس! آمریکایی ها به کدام خدا اعتماد دارند!؟

    آیا این جمله   IN GOD WE TRUST “ما به خدا اعتماد داریم” که بر روی یک دلاری آمریکا نقش بسته را تا به حال دیده اید؟فکر می کنید مربوط به خدای یکتاست؟همه شما کما بیش به اسرار دلار واقفید و مقالات [1]خوبی هم دراین باره نوشته شده اما در این مقاله می خواهم به رازی دیگر بر دلار اشاره کنم که تا به حال مورد توجه واقع نشده. همانطور که می دانید بر روی یک دلاری که واحد پول ایالات متحده است نمادهای مختلفی وجود دارد که همگی آنها ماسون بودن طراحان و سیاستمداران آمریکا را به تصویر می کشد و خودشان نیز از این ابایی ندارند ما در این مقاله قصد  نداریم کلیه نماد ها را بررسی نماییم که اینکار را خیلی از محقیقین خارجی و داخلی انجام داده اندبلکه فقط به جمله  ” ما به خدا اعتماد داریم ” “ IN GOD WE TRUST ” می پردازیم آنهایی که با اسرار دلار و با تشکیلات فراماسونری آشنایی دارند مطمئن هستند که این جمله مربوط به خدای فراماسون هاست یعنی همان لوسیفر “Lucifer” یا ابلیس که نماد آن بز بافومت[2] است ، البته برخی نیز معتقدند قرار دادن این جمله در یک دلاری بخاطر جلب آرای عمومی در مقابله با شوروی بعد از جنگ جهانی  و شروع جنگ سرد می باشد اما بعد از خواندن این مقاله حتما نظرتان تغییر می کند

     اگر به  یک دلاری نگاه کنید عکس جرج واشینگتن از بنیانگذاران انقلاب آمریکا ، اولین رئیس جمهور آمریکا و از فراماسون های برجسته آمریکا را می بینید که نام پایتختشان را نیز به نام او عوض کردند (در ابتدا اسم شهر واشینگنتن را، رم گذاشته بودند  همانطور که نیویورک ، نیو آمستردام بود) دقیقاً در پشت این عکس شما جمله “ IN GOD WE TRUST ” را می بینید آنهایی که با نماد شناسی دلار آشنا هستند می دانند که در دلار، تقارن ها و عکس های مقابل و پشت هم ، معنای همدیگر را کامل می کنند. اجازه دهید کمی فراتر برویم. در داخل گنبدِ ساختمان کنگره آمریکا که  کاپیتول[3]  نام دارد  نقاشی قابل توجهی وجود دارد که حلقه گمشده این جمله است

      

    این نقاشی  4664 فوت مربعی که 180 فوت از زمین ارتفاع دارد  توسط کنستانتینو برومیدی[4] در سال 1865 تکمیل شد. برومیدی که به میکل آنژ کنگره معروف است همانند همتای خود که مهمترین نقاشی هایش را بر سقف  کلیسای سیستین[5] واتیکان کشید او نیز به مدت 3 سال تحت نظر پاپ گریگوری شانزدهم  در واتیکان مشغول نقاشی بود اما در سال 1852 بزرگترین معبد خدا را به خاطر کار در معبد خدایان ترک گفت و به آمریکا مهاجرت کرد و 25 سال از عمر خود را به نقاشی در معبد جدید یعنی ساختمان کاپیتول صرف نمود. سالن زیرِ گنبد ساختمان کنگره بر اساس یک معبد قدیمی رومی و مربوط به دین مشرکانه روم باستان به نام معبد الهه ویستا [6]vesta“طراحی شده بود  بسیاری از  مشخصه های معبد در این سالن مدور گنجانده شده بود[7] حتی قبلا وسط این سالن حفره ای بود و در زیر آن (طبقه زیر زمین) آتشدانی وجود داشت تا آتش معبد ویستا مجسم شود ،( آتش آن معبد همیشه روشن بود و عده ای از کشیشه هایی که عضو انجمن مخفی خواهری خاصی بودند مسئول حفاظت از این آتش مقدس بودند تا همیشه روشن بماند ، جالب است که این گروه تنها کشیشه های مؤنث در نظام دینی روم باستان بوده اند)، بعد ها به خاطر اینکه خطر سقوط به طبقه زیر زمین عمارت کنگره وجود داشت روی این حفره را پوشاندند اما هنوز اثر حفره در کف سالن همچنین آتشدان در زیر آن (زیر زمین عمارت کنگره) موجود است. مهمترین نقاشی برومیدی در ساختمان کنگره ، طرحی است از آبرنگ  بروی گچ  بر سطح داخلی گنبد کنگره که به ترسیم خدایان یونان اختصاص دارد ، مینروا،ولکان،نپتون،سرس و… در میان آنها تصویر جرج واشینگتن در کنار دیگر خدایان باستانی قرار دارد:

     

    این تصویر ، آپوتئوسیس واشینگتن [8] نام دارد . آپوتئوسیس “Apotheosis“به معنای دگرگونی الهی[9] یا به تعبیر دیگر خدا شدن! است. همانطور که میدانید فراماسونری مجموع و میراث تمامی ادیان شرک آلود تاریخ می باشد[10] و به این داشته ها از مصر و ایران باستان گرفته تا  یونان باستان افتخار می کند. فراماسون ها معتقدند انسان می تواند به مرتیه خدایی برسد البته این تفکرشان ناشی از ضعف شناخت مقام خداوند است اما بر اساس  اعتقادات شرک آمیز فراماسونری که از شبه ادیان غیر توحیدی اخذ شده  انسان ها اگر به دانش ها و رازهای باستانی و جادوگری دست یابند می توانند کارهای خارق العاده انجام دهند یعنی کاری که انسان های دیگر نمی تواند انجام دهند پس این افراد که توانایی های فوق بشری پیدا می کنند خدا میشوند! با این توضیح تصویر آپوتئوسیس واشینگتن راحت تر فهمیده می شود:

     

    پس، از منظر فراماسون ها ، جرج واشینگتن که از مؤسسان فراماسونری  ، انقلاب  و حکومت آمریکا و اولین رئیس جمهورِ اولین حکومت ماسونی جهان است در صف خدایان قرار گرفته و قابل پرستش! است. در این سالن در گذشته مجسمه جرج واشینگتن  با سینه لخت وجود داشت که هیئت و ژست زئوس خدای خدایان یونان باستان در معبد خدایان را گرفته بود، یک شمشیر در دست چپش بود و دست راستش با انگشت اشاره و شست باز به بالا رفته بود، نماد  خدا در تلقی شرک آمیزشان،(البته مجسمه بوفومت یا همان شیطان  نیز در این حالت است!) که بعدها آن را از این سالن بیرون بردند.

     

    به یک دلاری برگردیم: در وسط آن عکس واشینگتن و پشت دلار دقیقا بالای سر واشینگتن عبارت “ IN GOD WE TRUST “”ما به خدا اعتماد داریم” حک شده است

     

    با توجه به اینکه در یک دلاری تصویر های متقابل مکمل همدیگرند[11] ، می توان نتیجه گرفت که خدای ادعایی آنها که به آن معتقدند جرج واشینگتن است و به راهی که او در آمریکا آغاز نموده که همانا مقدمه جهان تک حکومتی سکولار است[12]، اعتماد و اطمینان دارند و خود را ادامه دهندگان این راه شیطانی میدانند. این راه ،جهانی را ترسیم می نماید که شیطان بر آن حاکم است و خدایی وجود ندارد. چه روزگار غریبی است ، روزگاری است که  شیاطین و دجال ها گستاخانه طغیان نموده اند، اگر چشم هایتان را بگشایید و نگاهی به جهان بیاندازید، آخرالزمان را به تمامه خواهید دید، فراگیری کفر، ظلم و فساد را، آری جهان دیگر گنجایش بیش از این را ندارد؟خداوندا وقت آن نرسیده که آقایمان را بنمایانی؟ اما در این هیاهو بوی ظهور  بمشام میرسد. مهدی جان ما چشم امیدمان به راه است و با تمام وجودمان مسیر آمدنت را جارو میزنیم، هموار می کنیم تا زود بیایی و مظلومان عالم را از مستکبران شیطان صفت برهانی و حکومت خدا را بر تمامی عرصه عالم بگسترانی. و نرید ان نمنّ علی الّذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم الائمه و نجعلهم الوارثین[13] 

    نوشته: حجه الاسلام سید مهدی غفاری - مهرماه 1389 - sghafari@mailfa.com  http://westsun.wordpress.com/ و همچنین: http://apocalypse.ir/post-337.aspx 

    پاورقی ها ومنابع:

    http://westsun.wordpress.com/2010/09/23/اسرار-دلار/

    http://www.antisemitism.blogfa.com/post-7.aspx

     [2]  Baphomet      

     [3]  نام کاپیتول از نام گرگ ماده ی کاپیتول که نماد روم بوده ، برداشته شده است

    [4]  Constantino Brumidi  (1880-1805) هنرمند ایتالیایی
     [5]  sistine
     [6]  الهه خانه داری و آتش مقدس
     [7]  معبد ویستای باستان  سالن مدوری بود که در وسط آن آتش روشنگری شعله ور بود و توسط باکره های ویستایی مراقبت میشد تا همیشه روشن بماند

    http://www.aoc.gov/cc/art/rotunda/apotheosis/index.cfm

     [9] http://en.wikipedia.org/wiki/Apotheosis

     [10]  برخی از محققین گمان می کند که اکثر نماد های فراماسونری از مصر باستان گرفته شده، این نگاه ناشی از آن است که این محققین توجه شان معطوف به 3 درجه ابتدایی فراماسونری است، درصورتی که در درجات بالای فراماسونری که مربوط به آیین اسکاتی و دارای 33 درجه است بسیاری از آیین های ادیان مشرکانه در مناسکشان گنجانده شده از میترائیسم و دین یونان و مصر باستان گرفته تا مناسک جادوی سیاه که مربوط به شیطان پرستان قرون وسطی بوده است

     [11] همانند تصاویری که در دو روی مهر بزرگ آمریکا و دو سوی یک دلاری منقوش است ، از جملات روی هرم و دهان عقاب گرفته تا دیگر اشکال

     [12] همانطور که در مهر بزرگ آمریکا که همان آرم فراماسونری است و بر یک دلاری نقش بسته نیز آمده است  نظم نوین سکولار (یا نظم نوین جاودانی)NOVUS ORDO SECLORUM
    [13]  سوره قصص آیه 5

    نوشته شده در  دوشنبه 89/9/29ساعت  5:19 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
      نظرات دیگران()

       1   2      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
    معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
    نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
    نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
    نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
    مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
    حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
    هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
    بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
    آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
    [عناوین آرشیوشده]