بسیاری از منتقدان فیلم بی مصرف ها (the expendables) ساخته سیلوستر استالونه و محصول کمپانی ملینیوم به تهیه کنندگی جان تامسون و کوین کینگ را یک فیلم معمولی، فاقد خلاقیت و تکراری در ژانر حادثه نامیدند و به سادگی از کنار آن گذشتند. اما بی مصرف ها که استالونه را در مقام نویسنده هم به خود می بیند، جدای استفاده از کلیشه های رایج در سینمای هالیوود، چند ویژگی بارز داشت.ادامه مطلب...
اسلام، دینی در حال رشد در غرب و شرق وسینماگران ما در هپروت غرب!
چرا فیلم سازان و هنرمندان غربزده ما، زندگی این افراد را تبدیل به فیلم سینمایی یا مستند نمی کنند؟! واقعا فقر سوژه داریم یا فقر تعقل و تعهد در سینماگران غربزده مان! واقعیت این است که عدم تربیت افراد دلسوز و نبودن برنامه ای برای تربیت چنین افرادی در آینده باعث چنین اوضاعی است. ای کاش مسئولین فرهنگی و آموزشی کشور ما کمی مطالعات اسلامی-انسانی خود را افزایش می دادند و از سیطره پوزیتیویسم و ماده گرایی و علوم صهیونی بر مجامع علمی دنیا بیشتر درس می گرفتند. اخیرا به قدری خبر مسلمان شدن شخصیت های معروف جهان، روند رو به رشد پیدا کرده است که از شمار بیرون شده است. (البته این رو بدون اغراق میگم) به همین دلیل، دسته ای چند از این خبرها که اخیرا جمع آوری کردم رو به روی وب، ارسال می کنم؛ با تشکر از وب: http://1adam.blogsky.com/1389/06/15/post-58 ادامه هر خبر را در (+) جلوی خبر، دنبال کنید. ضمنا وبلاگ شیعه شدگان نیز در این باره مطالب بسیار عالی دارد. http://haghbaalist.blogfa.com
*گفتگو با آقای دکتر سید محمدتیجانی سماوی تونسی، شیعه شدهی طرد شده توسط وهابیان!(+)
*یک زن مسلمان در امریکا به علت پافشاری بر رعایت حجاب اسلامی در ماه مبارک رمضان از محل کارش اخراج شد.(+)
*به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری فارس،خانم نیکل کوئین، عکاس ویژه چهرههای معروف هنری، سینمایی و ورزشی در امریکا دین اسلام را پذیرفت و مسلمان شد.(+)
*خودداری هافبک مسلمان مادرید از عکس گرفتن با یک زن مدل!(+)
*جوان سوئدی در حرم امام رضا(ع) به دین اسلام مشرف شد(+)
*دیامس خواننده فرانسوی با حضور در مسجد ژان فیلیپه پاریس اسلام آورد و خود را ملتزم به رعایت شئونات اسلامی از جمله حجاب و قطع ارتباط با مردان نامحرم کرد. و وی از سال 2003 به عنوان «پرنسس رپ» در دنیای موزیک غربی شهرت یافته بود...(+)
*تشرف فرزند رئیس "بیبیسی" به اسلام و جاناتان پیرت که فرزند جان پیرت، رئیس شبکه «بی بی سی» بریتانیاست، پس از تشرف به اسلام نام یحیی را برای خود انتخاب کرده است.(+)
*سیاستمدار سوئیسی اسلام ستیز به دین اسلام مشرف شد.(+)
*سرشناسترین مجری آلمان به دین اسلام مشرف شد.(+)
*نویسنده مشهور یهودی مسلمان شد.(+)
*بزرگترین مبلغ مسیحی در کانادا مسلمان شد.(+)
*زن اسرائیلی، مسلمان و محجبه شد.(+)
*فوگتس: بیشتر بازیکنانم روزه میگیرند.(+)
*اوزیل: تا جاییکه بتوانم روزه خواهم گرفت.(+)
*«تیری آنری» مسلمان شد.(+)
*زیدان در چهار نقطه پاریس افطاری داد.(+)
*هافبک جوان و ملی پوش برزیلی، تیم فوتبال آث میلان، مسلمان شد.(+)
*زن مسیحی در نمایشگاه قرآن مسلمان شد.(+)
*اعلام سال 2010 بعنوان سال "قرآن" در ترکیه.(+)
*به گزارش شیعه آنلاین، روزنامه آلموندو چاپ اسپانیا در شماره روز پنج شنبه گذشته خود از مسلمان شدن یک دختر 19 ساله یهودی در شهرک کرمئییل در شمال سرزمین های اشغالی خبر داد.(+)
*در اقدامی ناگهانی، «هیفاء الوهبی»، یکی از دو نوازنده مشهور لبنان با ترک کشور خود به مصر رفته و با برگزیدن پوشش حجاب در صف نمازگزاران مسجد «الحسین» قاهره دیده میشود!(+)
*رابیا پس از سال ها رقاصی و آواز خوانی و اجرای برنامهها و شوهای گوناگون در شهر هایی چون لندن و نیویورک، سرانجام به دین مبین اسلام تشرف یافت. او در کتاب خود با عنوان «داستان زن رقاصی که ندای حق را پذیرفت» درخصوص نحوه گرایش به اسلام آورده است...(+)
*روزنامه ساندی تایمز اعلام کرد: 14هزار بریتانیایی که برخی از آنان از نخبگان، فرهیختگان و تحصیل کردگان انگلیس می باشند؛ از ارزشهای غربی که امید به زندگی را در افراد کمرنگ می کند، دست کشیده و مسلمان شده اند!(+)
" مایک تایسون"؛ بوکسور سرشناس آمریکایی سنگین وزن جهان، که در حال حاضر 44 سال سن دارد، چهار سال پیش به دین مبین اسلام گروید و هفته گذشته برای انجام اعمال حج وارد عربستان سعودی شده است.(+)
* توجه رسانهها به نخستین دختر محجبه در یونیفل(+) و...
پینوشت؛لینک این مطلب در پارسا پرس و دیگر سایتها
سیطره یهود بر شرکتهایی که فیلمهای سینمایی را تهیه میکنند،یکسیطره و تسلط همه جانبه و گسترده میباشد که ذیلا به ذکر اهم اینشرکتها اکتفا میشود.برخی از آمارهای تأیید شده نشان میدهد که بیش از 90 از مجموعافرادی که در صنعت فیلمسازی آمریکا،در تهیه و توزیع و تحریر وتصویر و صوت برداری و مونتاژ کار میکنند یهودی میباشند و بزرگترینشرکتهای اصلی فیلمسازی در تملک یهودیان و در انحصار صهیونیزممیباشد.این شرکتها عبارتند از:نام شرکت نام مالک شرکتفوکس ویلیام فوکس یهودیگولدین ساموئل گولدینمترو لویس مایراخوان وارنر هارنی وارن و برادرانپارامونت هود کنسونکه منتوجات این شرکتها از یک سو سمومات صهیونیستی و فساد اخلاق و تباهی فرهنگ را به کشورهای مصرفکننده صادر میکنند و از سویدیگر ثروتهای بادآورده را روانه مؤسسات صهیونیستی مینماید.
کشورهای عربی یکی از بزرگترین مصرفکنندگان فیلمهای اینشرکتها میباشند،مطالب تهیه شده در این فیلمها بدون هیچگونهممنوعیتی در سالنهای سینمایی مصر و سوریه و اردن و هر کشوردیگری به نمایش گذارده میشود.(1)
داستان هالیوود و تأثیر آن در اشاعه فساد در سراسر عالم داستانیاست که شهرت جهانی دارد.مجله"مسیحیت آزاد"شهرک هالیوود راشهر سدوم قرن حاضر خوانده و میگوید:در این شهرک سینماییفضیلت انسانی به کلی نابود شده و فساد و تباهی و فجور و فحشاء ازشرایط اولیه ورود به این مرکز سینمایی میباشد و این علل پلید است کهشرافت و انسانیت و مردانگی و فضیلت را در نسل آمریکایی نابود کرده واین بزرگترین ابزار دست یهودیان است برای گسترش فساد در سطحعالم.داستان اشک تمساح برای قربانیان جنگ دوم جهانی و مظالم هیتلریکی دیگر از داستانهایی است که دستاویز ارباب سینما شده وصهیونیستها بالاترین بهرهبرداریها را از این داستان نمودهاند و هنوزآن رارها نکردهاند(1)هنگامی که تاریخچه سینمای کمدی را در آمریکا ورقبزنید،اسامی هنرپیشگان یهودی سهم برتر و مهمتر را به خود اختصاصمیدهد و مشهورترین هنرپیشگان یهودی میباشند،مانند:میل بروکسی،وودی آلن،بوب هوپ،جری لوئیس،فرانک سیناترا،بیلی وایلد،نیل سالیمون،میکی رونی،جک لمون و دهها تن دیگر ازهنرپیشگان و در رأس همه هنرپیشگان،چارلی چاپلین قرار دارد کهفیلمهای او ضد هیتلری میباشد.
در زمینه فیلمهای عشقی و عاطفی و تاریخی و جنگی،به ندرتفیلمی را میتوان یافت که یک دو هنرپیشه یهودی در آن بازی نکردهباشند،در این چنین فیلمها یهودیان به عنوان هنرپیشه،مسئول امور فنی،سناریست،کارگردان حضور دارند،اسامی برخی از آنان به شرح زیراست:
کییرگ دوگلاس،تونی کرتیس،گاری گرانت،جک نیکلسون،بیآزار،و ولترماتی یور،پییرت رینولدز،جین هاکمان،جیمس کان،استین هوفمان،ریچاردهاریس،ریچارد بنیامین،وودی اشتایگر،جورجروداسکوت،رویان اونیل،و دهها تن دیگر.هنرپیشگان زن یهودی نیز جایگاه ویژهای در آمریکا دارند برخی ازآنان به قرار زیرند:
الیزابت تایلور،آن بانکروفت،برباره استرایسند،شیلی دوفال،دیانکیتون،جیل کلایبرگ،کاری فیشر،ایلین براشتاین،ماری کلیلر،سوزانانسباک،دیبی رینولدز،دیان کانون،جووان وود وارد،پلابرینتسن،سالیکالیرمن،جیرالدین شابلن و دیگران(1)
در عین حال بقیه هنرپیشگان که از تبار آمریکائی هستند از آنجا که بهناچار با شرکتهای صهیونیستی کار میکنند خواه ناخواه تحت سلطه ونفوذ مالی و اداری صهیونیستها قرار دارند که ذکر اسمی آنان به درازامیکشد.
از آنجا که اقلیت یهود در همه جا حضور دارند و در هر کجا که هستندبه گونهای عمل میکنند،بنابراین در دیگر کشورها و سرزمینها نیز تاریخ وسرگذشت فیلم و سینما چیزی مشابه آمریکا میباشد و همه با هم دردرشتههای شیطنت و فساد و تباهی همکاری میکنند.
در انگلستان که آنجا نیز پایتخت فیلم و سینما به حساب میآید،لردآلفونت یهودی به تنهایی صاحب 280 باب سالن سینما میباشد وخودش به طور شخصی به نمایشفیلمها و انتخاب آنها نظارت میکند ودر میان فیلمهای موجود پیوسته زشتترین و خشنترینها را انتخابمیکند.
نامبرده از نمایش فیلم"هیتلر"که"آلیک گی نیس"در آن بازی کردهاست در موسسات خودش جلوگیری به عمل آورد در حالیکه این فیلم دراهداف صهیونیستی تهیه شده بود،نامبرده از آنجا که حملات ضدهیتلری فیلم همراه خشونت و زشتی نبوده است از نمایش آن جلوگیرینمود.
فیلم"هدیه"یک فیلم دیگری است که در انگلستان توسط روبرت گلداسمیت تهیه شده است.در این فیلم تعدادی از سران و ثروتمندان عربرا نشان میدهد که همراه دهها تن از زنان حرمسرای خودشان با حجابچادر و عبابه اروپا مسافرت میکنند و بعد بزرگان عرب به زنان محجبههمراه خودشان اکتفاء نکرده میلیونها فرانک برای شکار پیرزنان هر جاییپاریس خرج میکنند.در این میان اعراب فرنگ ندیده سری هم به عالم هنرپیشگان یهودیو مسیحی و فرنگی میزنند و به اماکن معروفه میروند و در عین حالزنان حرمسرا را در اتاقهای هتل حبس میکنند و مواظبت میکنند چشمآنها حتی به یک مرد هم نیافتد و هنگامی که یک گارسون پیر نزدیکمیشود تا چای یا قلیان و یا قهوه بیاورد،درهای اتاق را میبندند تاگارسون پیرمرد صدای حریم آقا را نشود و چشم حریم به قیافه گارسوننیافتد.و سرانجام هنگامی که یک خادم اشتباه میکند و وارد غرف حرمسرامیشود،به هنگام خروج رجال عرب در را روی او میبندند و به اتهاماینکه پیرمرد قصد سوء داشته و اتیان فاحشه کرده است او را به سختیکتک میزنند و یک منظره بسیار مسخره و خندهآور شروع میشود و فیلمدر میان خنده هزاران تماشاچی فرنگی و صهیونیست به پایان میرسد.در فیلم دیگری به نام فیلم"آمریکا آمریکا"زندگی آمریکائیان بهنمایش گذارده شده است و سرانجام آمریکائیان متدین و دیندار برایادای مراسم نماز به کلیسا میروند،لیکن به ناگاه جماعتی از اعراب بالباسهای چفیه عقال وارد کلیسا میشوند و به ضرب و شتم نمازگزاران وقتل و کشتار آنان میپردازند و سپس به علامت پیروزی جامهای شراب راسرکشیده مست میشوند و آنگاه به دزدی و جنایت و آتشسوزیمیپردازند(1)فیلمهای بتی محمودی،فیلم گروگانها،هتل هستریا و دهها فیلم دیگرکه اخیرا در ضدیت با انقلاب اسلامی ایران ساخته شده و فیلمهایکارتونی که در آن توهین به شخصیت مقام رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایرانشده است،همه و همه توسط این موسسات و با همکاری هنرپیشگان درخدمت صهیونیستها ساخته شده است. تهیه و تالیف و چاپ و توزیع و مساله آفرینی در جریان سلمان رشدینیز یکی دیگر از دسائس این صهیونیستها میباشد . منبع:http://www.yahoodiat.blogfa.com/post-30.aspx
فیلم آمریکایی موهن به مقدسات خشم مسلمانان و مسیحیان را برانگیخت |
نمایش فیلم پویانمایی آمریکایی موهن به مقدسات با نام «ایوان المایتی» که داستان حضرت نوح(ع) را به تصویرمیکشد، خشم جوامع اسلامی و مسیحی را برانگیخت.به گزارش اخبار شیعیان به نقل از پایگاه اطلاعرسانی اسلام آنلاین، این فیلم که برای ذات مقدس الهی کالبد جسمی قائلشدهاست، داستان حضرت نوح(ع) را به تصویرمیکشد که با واکنش شدید مسلمانان و مسیحیان کشورهای مختلف مواجهشد.دولت مالزی با انتقاد از این فیلم، آن را اهانت به سه دین آسمانی مسیحیت، یهودیت و اسلام دانست و با عدم اکران این فیلم در سینماهای این کشور، مخالفت شدید خود را در مقابل نمایش آن اعلامکرد.انجمن مصرفکنندگان مسلمان مالزی با واکنش علیه فیلم ایوان المایتی، این اقدام را مخالفت آشکار دشمنان اسلام در مقابل تعالیم دینی و اسلامی توصیفکردند.در همین راستا، دکتر «معمور عثمان» دبیرکل انجمن مصرفکنندگان مسلمان مالزی اعلامکرد: این فیلم با تحریف داستان زندگی حضرت نوح(ع) و توهین به شرایع اسلامی باعث انحراف نوجوانان مسلمان میشود.وی در گفتوگو با خبرگزاری «برناما» مالزی ضمن محکومیت تجسید خداوند در این فیلم به عنوان اقدامی ضد ارزشی، خواستار واکنش مسلمانان در برابر رسانههای غربی شد.از سوی دیگر، سازمانهای مسیحی ایالت متحده با اعتراض نسبت به این فیلم از تمامی مسیحیان خواستند در مقابل تولید چنین فیلمهایی از سوی سازندگان هالیوودی واکنش نشاندهند.این درحالیاست که در ماه مارس گذشته 80 کشور اسلامی از اکثر نقاط جهان از ایالت متحده درخواست کردند با صدور بیانیهای از ساخت آثار موهن به عقاید مسلمانان جلوگیریکند. منبع: http://mouood.org/content/view/5107/2/ |
تا به حال یادداشتهای بسیاری به رشته تحریر درآمدهاند که بر ارائه تصاویر مخدوش از اسلام و مسلمانان توسط هالیوود تاکید میکنند. اما اگر به این حقیقت توجه کنیم که صنعت فیلمسازی غرب به واسطه یهودیان اداره میشود، این شیوه عملکرد چندان جای تعجبی نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار سینمایی "مهر"، نیل گابر نویسنده یهودیتبار در کتابش تحت عنوان "امپراتوری از آن خودشان: چگونه یهودیان هالیوود را اختراع کردند" به سال 1988 نشان داد که بزرگترین استودیوهای هالیوود از جمله کلمبیا، مترو گلدوین مایر، برادران وارنر، پارامونت، یونیورسال و فاکس قرن بیستم توسط یهودیان تاسیس شده اند و به واسطه یهودیان اروپای شرقی اداره می شوند. زمانی که فیلم های ناطق پا به عرصه ظهور گذاشتند، هالیوود مورد تاخت و تاز نویسندگان یهودی قرار گرفت.
در گذشته مستعدترین آژانسهای اطلاعاتی آمریکا توسط یهودیان اداره می شدند و نفوذ این قوم در اصنافی چون وکالت و پزشکی بسیار پررنگ بود. اما با تاسیس صنعت فیلمسازی غرب همگی به سمت هالیوود گسیل شدند. اسکات فیتزجرالد از تاسیس صنعت فیلمسازی غرب به منزله جشنی برای یهودیان یاد می کند و معتقد است که اداره هالیوود به واسطه یهودیان بیشتر شبیه یک تراژدی است.
احاطه هالیوود توسط یهودیان چنان سریع صورت گرفت که هنری فورد در کتاب "استقلال نازپرورده" به این نتیجه میرسد که یهودیان تنها بر 50 درصد از صنعت فیلمسازی احاطه ندارند بلکه تمامی آن را در اختیار دارند. اینگونه است که در حال حاضر جهان علیه تحقیرهای حاصل از صنعت سرگرمی سازی مسلح شده، چرا که با روی کارآمدن یهودیان در هالیوود مشکلاتی در زمینه ساخت فیلم های سینمایی بوجود آمده که عواقب آن در سال های آینده مشخص می شود.
نورمن اف کانتور، پرفسور دانشگاه نیویورک در مطالعاتی که به سال 1994 انجام داد به این نکته اشاره کرد که تولید فیلم در هالیوود و توزیع آن در 50 سال نخست حیات هالیوود، تحت سلطه یهودیان مهاجر صورت می گرفته است و در حال حاضر نیز قسمت اعظم فیلمسازی در آمریکا تحت کنترل یهودیان است. جدیدترین وجه این موضوع را می توان در قالب تاسیس استودیو دیسنی در دهه 1990 مشاهده کرد که مدیران آن همگی یهودی هستند.
جاناتان گولدبرگ، خبرنگار و تاریخدان یهودی، در تحقیقی که در سال 1996 انجام داد، نوشت: "سهم یهودیان در صنعت سرگرمی سازی بیش از جمعیت آنها در آمریکاست. یهودیان در پست های مدیریتی رسانه ها به ویژه در سمت مدیریت استودیوها حضور دارند و حضور آنها به گونه ای است که از آن نمی توان تنها به عنوان سلطه یهودیان بر هالیوود یاد کرد، چرا که بیش از این است."
به گزارش "مهر" ، تنها نگرشی به اظهارات یهودیان کافی است تا دریابیم چرا اکثریت قریب به اتفاق نویسندگان، کارگردانها و تهیهکنندگان هالیوودی را یهودیان تشکیل می دهند. آماری که اخیراً ارائه شده نشان می دهد که 59 درصد از فیلمهای مطرح هالیوود توسط یهودیان تولید شدهاند. بی تردید نفوذ این قوم در یکی از تاثیرگذارترین صنایع آمریکا می تواند برای آنها قدرت سیاسی بسیاری به ارمغان آورد. آنها مهمترین منبع حمایت از نامزدهای دموکرات هستند و سیاست های آمریکا را به سمت و سوی مورد نظر خود هدایت میکنند.
تهیهکنندگان یهودی هالیوود در سال 1948 اسرائیل را پایه ریزی کردند و در این میان رابرت بلاموفی تلاش های بسیاری کرد. وی در این مورد می گوید: "ناگهان اسرائیل به خانه ما تبدیل شد و احساس کردیم که هویت داریم. این عامل به ما روحیه می داد."
با روی کار آمدن یهودیان رفته رفته تصویر مسلمانان در فیلم های هالیوودی به پنداره ای از افراد ظالم و بی فرهنگ تبدیل شد که این امر بیش از پیش نمایانگر حمایت هالیوود از اسرائیل و موضع گیری آن علیه مسلمانان و جهان اسلام بود. صنعت فیلمسازی غرب در حمایت از صهیونیسم اقدام به خلق یک ژانر جدید در سینما کرد که نزاع میان اعراب و اسرائیلی ها را در محوریت داشت.
هالیوود برای نیل به این هدف در طول 50 سال گذشته اقدام به ساخت فیلمهای گوناگونی کرده که دربرگیرنده قهرمانها و ضدقهرمانها بوده اند. به عبارت دیگر می توان گفت که در این آثار قهرمانها یهودیان اسرائیلی و ضد قهرمانها مسلمانان بودهاند. دهه 1960 به تنهایی شاهد ساخت 9 فیلم ضد اسلام بود که در زمره آثار مطرح سینمای آمریکا جای داشتند.
در این فیلم ها نقش یهودیان آمریکایی توسط هنرپیشگان آمریکایی ـ یهودی چون پل نیومن، تونی کورتیس و کرک داگلاس احیا می شد تا با به کارگیری بازیگران محبوب، میزان همذات پنداری مخاطبان با کاراکترهای آنها افزایش یابد. جین فوندا، هنرپیشه چپ گرای هالیوود در گفتگویی که به مناسبت نمایش فیلم "تجدید قرارداد" انجام داد مخالفتش را با مسلمانان و به ویژه اعراب به وضوح اعلام کرد و گفت: "اگر ما نسبت به اعراب هراسی نداریم بهتر است که در مورد سلامت مغزمان تردید کنیم. عربها قدرت استراتژیک بر ما دارند. آنها کوچکترین ثباتی ندارند و ضد زن، ضد آزادی بیان و افراط گرا هستند."
در این مجال نمیتوان به تمامی فیلمهای ضد اسلام و ضد عربی که توسط هالیوود ساخته شده اند، اشاره کرد اما ذکر نام برخی از آنها خالی از لطف نیست.
فیلم "خروج" یکی از این آثار است که در سال 1960 تولید شد. این اثر شرح حال مرد عربی را روایت می کند که یک دختر 15 ساله یهودی (با بازی جیل هایورث) را به قتل میرساند.
فیلم "به دنبال سایه غول" محصول سال 1966 اعراب را به عنوان انسانهایی معرفی می کند که به هنگام شلیک به یک زن اسرائیلی و قتل وی خنده سر می دهند و شادی می کنند.
فیلم "شبکه" محصول سال 1976 که چهار تندیس اسکار دریافت کرد، دربرگیرنده نمائی است که در آن اخبارگو از اعراب به عنوان افراط گرایان قدیمی یاد می کند که رفته رفته کنترل آمریکا را در دست می گیرند.
فیلم "یکشنبه سیاه" محصول سال 1977 از جمله فیلمهایی است که در آن اسرائیلی ها نقش قهرمان را بازی می کنند و اعراب نقش ضد قهرمانها و تروریستها را بر عهده دارند.
نمایی از فیلم "دروغهای حقیقی"
به گزارش "مهر" ، در این میان فیلم "دلتا فورس" محصول سال 1986 از مسلمانان به عنوان تروریست هایی یاد می کند که درصدد قتل رئیس جمهور آمریکا برمی آیند. هالیوود در فیلم های "عقاب آهنی" و "مرگ پیش از رسوایی" به مخاطبان نشان می دهد که چگونه باید با مسلمانان رفتار کنند و از اعراب به عنوان افرادی کثیف و بی ارزش یاد میکند.این در حالی است که هالیوود برای مخدوش کردن چهره مسلمانان حتی به گونه سینمایی انیمیشن و مخاطبان آن نیز رحم نکرد.
صنعت فیلمسازی غرب در سال 1994 فیلم "دروغهای حقیقی" را روانه سالن های سینما کرد. این فیلم شرح حال ماموری است که باید از اقدامات تروریستی یک مرد عرب جلوگیری به عمل بیاورد. از دیگر فیلمهایی که با رویکرد ضد عرب و ضد اسلام ساخته شد می توان به آثاری چون "تصمیم نهایی"، "کاظم"، "بدون دخترم هرگز" و "محاصره" اشاره کرد.با این وجود تنها گذر تاریخ است که نشان می دهند دروغ های حقیقی ریشه در کدامین کشور دارند و تا چه میزان در تشویش اذهان عمومی جهان تاثیرگذار بوده اند.
http://www.anti300.ir/?lang=fa&state=showbody_pic&row_id=24
گریمور ایرانی هالیوود: هالیوود در انحصار صهیونیستهاست و هم راستا با سیاستهای پنتاگون و سیا حرکت میکند.
«حسن لطفی» درباره چگونگی گریم شخصیتهای شرقی و مسلمان در فیلمهای هالیوود گفت: هالیوود در زمینه چهرهسازی انسانها، را براساس پیشینه تاریخی، مذهبی و جغرافیایی طبقه بندی میکند و از آنجاییکه تا حد زیادی ماشین تبلیغاتی وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون است، هم راستا با سیاستهای آنها حرکت میکند و از آنجاییکه روابط سیاسی آمریکا در حال حاضر با کشورهای مسلمان مطلوب نیست همواره در فیلمهای هالیوودی شاهد آن هستیم که مسلمانان را با چهرههایی خشن و ناآراسته و به عنوان بدمنها (شخصیت منفی) معرفی میکنند.
لطفی گفت: هالیوود کاملا در انجصار یهودیها است، یهودیها هم از هر چه که بگذرند حتی شده از منافع آمریکاییها بگذرند از منافع خودشان نمیگذرند، ولی چون خودشان را با سیاستهای آمریکا هم سو میبینند بنابراین در مجموع کار تبلوری از دیدگاههای استعمارگرانه CIA و پنتاگون و منافع لابی صهیونیستهاست، اگرچه بحث یهود از صهیونیست متفاوت است و برخی از یهودیها از صهیونیستها متنفرند، ولی زمانیکه پای منافعشان پیش میآید، یهودی بودن را به هر چیزی ترجیح میدهند.
او درباره وجود همیشگی شخصیتهای منفی در فیلمهای هالیوودی گفت: همیشه مشکل بدمن (شخصیت منفی) در فیلمهای آمریکایی وجود دارد، بگونهای که همیشه و در همه حال سفیدپوستها انسانهای خوبی هستند و بقیه انسانها چندان قابل اعتماد نیستند، در این میان مشکل تنها مسلمانان نیست، بلکه موسیاهها همیشه در فیلمها بد هستند.
وی افزود: قبل از آمدن اسرائیل نگاه به مسلمانان است که بطور ویژه عربها هستند، نگاه خوبی است، در این دوره اعراب به عنوان شیوخی بسیار پولدار و متمول معرفی میشوند، شیوخ مخصوصا طی دوره صامت سینما سمبل پول و اشرافیت هستند و شاهد بازی بازیگران خوشتیپ در قالب این نقشها هستیم، ولی بعد از جنگ جهانی دوم که اسرائیل بوجود آمد به مرور عربها بد شدند بطوریکه از این پس عربها در این فیلمها به عنوان اشخاصی بسیار عقبمانده که فقط پول نفت دارند مطرح میشوند و بس.
لطفی گفت: در آمریکا و در هالیوود همیشه وجود یک دشمن فرضی لازم است که با توجه به زمان و موقعیت سیاسی، این دشمن فرق میکند، همانگونه که در زمان جنگ سرد این دشمن روسیه معرفی میشود،اساسا سیاست خارجی آمریکا بر این اساس است که برای آنکه همواره خود را منجی بشریت معرفی کند در هر دوره برای خود دشمن خاصی خلق میکند که در نهایت نیز خود او، این دشمن را مغلوب میکند.
وی افزود: بطور کلی سیستم موجود در هالیوود سیستم بسیار پیچیدهای است، آنها اول از همه دشمن و سوپرقهرمانهای خود را از طریق کمیک بوکها (کتابهای مصور) در قالب داستانهای تخیلی تعریف میکنند. این کتابها در فرهنگ آمریکا بسیار حائز اهمییت است، زیرا همه فکر میکنند که این فقط یک افسانه است و هیچ کس به آنها چندان اهمییتی نمیدهد و مردم از کودکی نیز با این کمیکبوکها در ارتباط هستند و آرزو دارند که شخصیت این کمیکبوکها را از نزدیک درک کنند و این آرزو باعث میشود تا فیلمها اقتباسی ساخته شده و به این شخصیتها شکل جدیتری داده شود. دشمنان فرضی اغلب اوقات در مرحله اول در این کمیکبوکها هستند، در مرحله بعد بر پرده سینما میروند و در آنجا شکل جدیتری به خود میگیرند، ولی بازهم چون افسانه هستند کسی چندان قضیه را جدی نمیگیرد و بدینترتیب افکار عمومی را برای خلق دشمنی جدید در دنیای واقعییت آماده میکنند.
گریمور ایرانی هالیوود گفت: بطور کلی سیاست آمریکا بر محور ضربالمثل معروف: «اول بحران را بوجود بیاور سپس تصمیم بگیر» حرکت میکند، بگونهای که آنها سینما را بستر آزمایش خود کردهاند، یعنی در ابتدا از طریق سینما مسئلهای را مطرح کرده و بحرانی غیرواقعی را بوجود آورده و سپس با توجه به عکسالعمل مردم نسبت به آن مسئله تصمیم نهایی خود را میگیرند.
لطفی در ادامه افزود: آنها که مدتی روسها و آدم فضاییها را به عنوان دشمن معرفی میکردند اکنون با توجه به روابط سیاسی نامطلوب خود با افغانستان، عراق و ایران افکار خود را روی مسلمانان متمرکز کردهاند و اخیرا در فیلمهایشان میبینیم که مسلمانان با چهرهای خشن، ابروهای در هم فرورفته، گونههای برجسته و چشمان نافذ بعنوان افرادی تروریست، در واقع دشمن معرفی میشوند.
وی افزود: هر چند هالیوود پس از حادثه 11 سپتامبر به مراتب گستاختر شده است ولی در واکنشهای اخیری که مسلمانان نسبت به توهینهای جهان غرب نسبت به اسلام داشتهاند، هالیوود کمی ترسیده و بیشتر ملیتهای کوچکی چون چچنیها، آلبانیاییها و .... را بعنوان دشمنان خود معرفی میکنند، که البته در چنین جریان سازی، هالیوود تنها نبوده و مطبوعات نیز به ابزاری در دست کاخ سفید و سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است.
حسن لطفى، گریمور ایرانی هالیوود که گریم را در آمریکا با همکارى آژانس کوتىیر،cloutier، معتبرترین آژانس گریم در شهر لس آنجلس آغاز کرد فیلمهایی چون، فیلم آستین پاورز(2) با اجراى گریم بر مایک مایرز، چهره آرایى براى تبلیغات: براى فیلم سیاره میمونها «به کارگردانى تیم برتون»، کاندیداى جایزه اسکار به خاطر گریم و ... را در کارنامه کاری خود دارد. آخرین کار لطفى پروژه «گیلگمش»، ساخته «راجر کریستین»، برنده دوبار جایزه اسکار و با بازی «عمر شریف»، «پیتر اتول» و «کریستوف رلى» است که هماکنون در حال ساخت است.
http://www.arnet.ir/?lang=fa&state=showbody_pic&row_id=6123 سایت عملیات روانی