سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به گزارش شیعه آنلاین، سریال کارتون انیمیشنی سه بعدی شخصیت تاریخی «صلاح الدین أیوبی» با نام «صلاح الدین .. قهرمان اسطوره ای» با هزینه ای بالغ بر هشت و نیم میلیون دلار توسط مؤسسه شبکه الجزیره قطر ساخته شد. 

مراسم رونمایی از این سریال پرهزینه، پنج شنبه شب گذشته طی مراسمی رسمی و با حضور مسئولان این شبکه ماهواره ای و تعدادی از چهره ها و شخصیت های فرهنگی و سیاسی قطر و دیگر کشورهای جهان، در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. پخش این سریال انیمیشنی که با همکاری یک شرکت سینمایی مالزیایی ساخته شد، از جمعه آغاز شد و قرار است ساعت 18 به وقت مکه مکرمه، جمعه هر هفته پخش شود. گفتنی است ساخت این سریال کارتون انیمیشنی سه بعدی که در شبکه الجزیره کودکان پخش می شود، سه سال به طول انجامید و اولین تولید مشترک میان مالزی و قطر به شمار می رود.
در همین راستا «محمود بوناب» مدیر اجرایی شبکه الجزیره کودکان در این باره گفت: سریال کارتونی «صلاح الدین...قهرمان اسطوره ای» از شخصیت تاریخی «صلاح الدین أیوبی» نشأت گرفته اما داستان این سریال کارتونی به طور کامل و صد در صد برگرفته از زندگینامه این شخصیت تاریخی نیست بلکه می توان گفت اکثر بخش های آن برگرفته از زندگینامه واقعی وی است. مابقی داستان عبرت های تاریخی است که از شخصیت ها و ماجراهای دیگر تاریخی گرفته شده است. وی در ادامه افزود: این سریال کارتونی که 26 قسمتی است، برای سنین 12 تا 15 سال ساخته شده و در ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی های فنی روز دنیا استفاده شده است. با توجه به کیفیت بالا و زیبایی داستان این سریال، مسئولان شبکه الجزیره به فکر آن افتاده اند که از روی این داستان یک فیلم سینمایی بسازند. 
صلاح الدین أیوبی کیست؟
«صلاح الدین أیوبی» فرمانروای ایوبی و یکی از سرداران مسلمان در جنگ‌های صلیبی بود. ایوبیان دودمانی کردتبار بودند که از 1171 تا  1260/1250 میلادی در مصر، سوریه و عراق فرمانروایی کردند. پایتخت‌های ایشان دمشق و قاهره بود. «صلاح الدین» در دوران حکومتش سه هدف عمده را دنبال می‌کرد: 1- استوار ساختن قدرت حکومت برای خود و خاندان ایوبی 2- سرکوب شیعیان 3- جنگ با صلیبیون. وی به هر سه هدف خود تا حد زیادی دست یافت. منبع
***وب سینما ساحل نجات: ای کاش سینماگران غربزده ما هم اندکی تامل می کردند و چهره های شاخص تمدن اسلامی و تشیع و مستبصرین به تشیع را در فیلم ها و مستندهای خود بیش از پیش به نمایش در می آوردند. گرچه برخی کارها چون سریال غیاث الدین  جمشیدکاشانی در صداوسیمای جمهوری اسلامی  ساخته شد، ولی مد نظر سینمای ایران و مدعیان گزافه گوی غربگرایی آن است. غربزدگانی چون بهرام بیضایی و بهمن فرمان آرا و... در تکمیل این خبر، یادداشت مرتبطی که قبلا در این وبلاگ کار شده را بخوانید: http://naghdefilm.parsiblog.com/1728208.htm

نوشته شده در  یکشنبه 89/6/28ساعت  2:40 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]