سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسلام‌ستیزی در هالیوود از «ایندیانا جونز» تا «علاءالدین»
فیلم بابلفیلم «بابل» دیگر فیلم ضداسلامی سینمای امسال آمریکا، داستان‌ توریستی آمریکایی (کیت بلانشت) است که به خاطر شیطنت دو کودک مسلمان و بازیگوش و بازی آنها با اسلحه زخمی شده و مجبور می‌شود تا یک نصفه روز را در یک دهکده دور افتاده مسلمان نشین به همراه همسرش (برد پیت)، در اوضاعی بسیار ملالت‌بار و بدون دسترسی به هر گونه ابزار درمانی سپری کند. هالیوود همواره در فیلم‌های خود، از «ایندیانا جونز» به کارگردانی «استیون اسپیلبرگ» گرفته تا کارتون جذاب «علاء الدین»، سعی کرده تا با معرفی مسلمانان در چهارچوب شخصیت‌های منفی، بر تصورات منفی و سوء تفاهم‌هایی که در ارتباط با مسلمانان وجود دارد بیش از پیش دامن زند. 
 اگرچه اسلام‌ستیزی در هالیوود مسئله چندان جدیدی نیست ولی طی سال‌های اخیر بالاخص پس از حادثه 11 سپتامبر، این مسئله شدت یافته است، آنچنانکه امسال در فیلم‌های زیادی از جمله دو فیلم از نامزدهای اسکار، «بابل» و «پرواز شماره 93»، شاهد چنین تصویر منفی از مسلمانان بودیم.
در فیلم «پرواز شماره 93»، پروازی با نام «یونایتد 93»، در تاریخ 11 سپتامبر، توسط عده‌ای از جوانان مسلمان به قصد منهدم نمودن کاخ سفید دزیده می‌شود ولی با تلاش مسافران، قبل از رسیدن به مقصد، در میانه راه سقوط می‌نماید.
این فیلم با صحنه‌ای آغاز می‌شود که این جوانان با خواندن نماز و قرآن و مجهز نمودن خود به ابزاری چون خنجر و چاقو خود را برای چنین عملیات تروریستی آماده می‌کنند و در سکانس دیگری در هواپیما شاهد آن هستیم که یکی از این جوانان در بدو اقدام به هواپیماربایی، بدون هیچ اخطاری، الله اکبر گویان چاقوی خود را در پهلوی مسافری بی‌گناه فرو می‌برد. کارگردان در این فیلم سعی کرده تا مسلمانان را افرادی بسیار خشن و غیرمنطقی که براحتی برای رسیدن به هدف خود هر فرد بی‌گناهی را قربانی می‌کنند، نشان می‌دهد.  فیلم «بابل» دیگر فیلم ضداسلامی سینمای امسال آمریکا، داستان‌ توریستی آمریکایی (کیت بلانشت) است که به خاطر شیطنت دو کودک مسلمان و بازیگوش و بازی آنها با اسلحه زخمی شده و مجبور می‌شود تا یک نصفه روز را در یک دهکده دور افتاده مسلمان نشین به همراه همسرش (برد پیت)، در اوضاعی بسیار ملالت‌بار و بدون دسترسی به هر گونه ابزار درمانی سپری کند.
«یوسف» کودک 10ساله‌ای که باعث این اتقاق شده در این فیلم نه بعنوان یک کودک بازیگوش که بعنوان مسلمانی که از کودکی به شدت به اسلحه علاقمند است، معرفی می‌شود. حتی در صحنه‌ای از فیلم مخاطب، «یوسف» را در حالی مشاهده می‌کند که مخفیانه به بدن عریان خواهر خود می‌نگرد و از این کار بسیار لذت می‌برد.
«آرزو مرالی»، یکی از نویسندگان گزارش «نقش بحران‌زای فیلم‌های غربی در ترویج تصویری منفی از مسلمانان» که اخیرا در چند مجله و روزنامه عربی و حتی اروپایی به چاپ رسیده است، می‌نویسد: در اینگونه فیلم‌ها چیزی به اسم یک شخصیت خوب مسلمان وجود ندارد. «مرالی» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز‌ گفت: سینما چه در هالیوود و چه در انگلستان، همواره در جهت ارائه چهره‌ای پلید و شیطانی از مسلمانان گام برداشته‌ است. این رسانه‌ها، مسلمانان را افرادی وحشی و عقب‌مانده معرفی می‌کنند و همواره برخی احساسات نژادپرستانه و تعصب‌آمیز را ترویج می‌کنند که این مسئله پس از حادثه 11 سپتامبر شدت یافته است.
مرالی در گزارش خود آورده است: همواره در فیلم‌های غربی و هالیوود همواره شاهد ستیزه با مسلمانان هستیم، بعنوان مثال در فیلم «ایندیانا جونز» با بازی «هریسون فورد» محصول سال 1981 این مسئله کاملا واضح به مخاطب القاء می‌شود، آنچنانکه در یکی از صحنه‌ها، زنی محجبه را می‌بینم که با عجله از میان بازار می‌گذرد و در این حین آهنگ مشهور مارگیری به گوش می‌رسد.
مرالی در گزارش «نقش بحران‌زای فیلم‌های غربی در ترویج تصویری منفی از مسلمانان» می‌نویسد: فیلم «محاصره» با بازی «بروس ویلس» و «دنزل واشنگتن»، محصول سال 1998، یکی از مهمترین‌های این مجموعه از فیلم‌هاست که در آن مسلمانان/عرب‌ها/ فلسطینیان افردی بسیار خشن و وحشی معرفی می‌شوند که برای رسیدن به مقصود خود حتی برای جان خود ارزش قائل نیستند.  البته اینگونه تصورات جهت‌گیری شده که به مخاطب القاء می‌شود، تنها به فیلم‌ها محدود نشده، بلکه در انیمیشن‌های جذاب و مشهوری چون «علاءالدین» محصول کمپانی بزرگ و صهیونیستی «والت دیزنی» به چشم می‌خورد. در این کارتون زادگاه «علاءالدین»، بعنوان فردی عرب، یک کشور کاملا بی‌فرهنگ و عاری از هرگونه تمدن به تصویر کشیده می‌شود.
البته با استناد به این دو مطلب که «هالیوود در تسخیر یهود» است و به عبارتی دیگر «جاده صاف کن سیاست‌های کاخ سفید» است، اسلام ستیز بودن این صنعت بزرگ آمریکایی چندان تعجب‌برانگیز نخواهد بود. البته مقاله به چاپ رسیده در پایگاه «یهودشناسی» نیز خود مؤید این مطلب است که گرداندگان اصلی هالیوود در واقع همان یهودیان (صهیونیست‌ها) هستند.  در این مقاله آمده است، بیش از 1500 یهودی (اعم از بازیگر، کارگران، تهیه‌کننده و…) در هالیوود مشغول بکارند که در این میان تعداد بسیاری از مشاهیر سینما هستند و با این حال بسیارند یهودیان گمنامی که در هالیوود مشغول به کارند.
این پایگاه اطلاع رسانی در ادامه این مقاله، به نام برخی از این افراد اشاره می‌نماید: از میان تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود: «آدولف زوکر»، «ساموئل زنتسر»، «جوئل سیلور» و «رابرت مردوخ» از شهرت بیشتری برخوردارند، در فهرست کارگردانان یهودی با اسامی مشهورتری مواجه می‌شویم که برخی از آنها تهیه کننده آثار خود نیز محسوب می‌شوند؛ «اریک فون اشتروهایم»،«اشترنبرگ»، «ارنست لوبیچ»، «استنلی کوبریک»، «ماکس افولس»، «دیوید کروننبرگ»،، «رومن پولانسکی»، «استیون اسپیلبرگ»، «وودی آلن»، «سیدنی پولاک»، «ژان لوک گدارد»، «مل بروکس»، «پیتر باگرانوویچ»، «ساموئل گلدوین»،«مایک نیکولز»، «تیم برتون» و «تونی راندال» از آن جمله‌اند.
در ادامه این مقاله نام بازیگران مشهوری چون «جری لوئیس»، «هریسون فورد»، «مایکل داگلاس»، «داستین هافمن»، «رابرت ردفورد»،« پل نیومن»، «مارتین شین»، «الیزابت تیلور»، «مریلین مونرو»، «آدری هیپورن» و «سارا بولاک» نیز در فهرست بازیگران یهودی هالیوود آورده شده است. گذشته از همه این‌ها، هالیوود همواره سعی کرده تا همواره هم‌سو با سیاست‌های دولت آمریکا گام بردارد، آنچنانکه در جلسه اخیر ماموران سازمان اف‌بی‌ای با نویسندگان و صاحبان کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی هالیوود، این سازمان از هالیوود خواست تا در فیلم‌های خود بیش از پیش، تلاش‌های این نهاد دولتی برای ریشه‌کن نمودن تروریست را به تصویر بکشد. در این جلسه حتی از «حزب‌الله» بعنوان یک تشکیلات تروریستی وابسته به شیعیان و «القاعده» بعنوان گروه تروریستی سنی‌ها اشاره شده است.
 خبرگزاری فارس  با نقل موعود: http://mouood.org/content/view/4579/3/

نوشته شده در  پنج شنبه 86/12/16ساعت  2:10 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]