سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

گریمور ایرانی هالیوود: هالیوود در انحصار صهیونیست‌هاست و هم راستا با سیاست‌های پنتاگون و سیا حرکت می‌کند.


«حسن لطفی» درباره چگونگی گریم شخصیت‌های شرقی و مسلمان در فیلم‌های هالیوود گفت: هالیوود در زمینه چهره‌سازی انسان‌ها، را براساس پیشینه تاریخی، مذهبی و جغرافیایی طبقه بندی می‌کند و از آنجاییکه تا حد زیادی ماشین تبلیغاتی وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون است، هم‌ راستا با سیاست‌های آنها حرکت می‌کند و از آنجاییکه روابط سیاسی آمریکا در حال حاضر با کشورهای مسلمان مطلوب نیست همواره در فیلم‌های هالیوودی شاهد آن هستیم که مسلمانان را با چهره‌هایی خشن و ناآراسته و به عنوان بدمن‌ها (شخصیت‌ منفی) معرفی می‌کنند.
لطفی گفت: هالیوود کاملا در انجصار یهودی‌ها است، یهودی‌ها هم از هر چه که بگذرند حتی شده از منافع آمریکایی‌ها بگذرند از منافع خودشان نمی‌گذرند، ولی چون خودشان را با سیاست‌های آمریکا هم سو می‌بینند بنابراین در مجموع کار تبلوری از دیدگاه‌های استعمارگرانه
CIA و پنتاگون و منافع لابی صهیونیست‌هاست، اگرچه بحث یهود از صهیونیست متفاوت است و برخی از یهودی‌ها از صهیونیست‌ها متنفرند، ولی زمانیکه پای منافعشان پیش می‌آید، یهودی بودن را به هر چیزی ترجیح می‌دهند.
او درباره وجود همیشگی شخصیت‌های منفی در فیلم‌های هالیوودی گفت: همیشه مشکل بدمن‌ (شخصیت منفی) در فیلم‌های آمریکایی وجود دارد، بگونه‌ای که همیشه و در همه حال سفیدپوست‌‌ها انسان‌های خوبی هستند و بقیه انسان‌ها چندان قابل اعتماد نیستند، در این میان مشکل تنها مسلمانان نیست، بلکه موسیاه‌ها همیشه در فیلم‌ها بد هستند.
وی افزود: قبل از آمدن اسرائیل نگاه به مسلمانان است که بطور ویژه عرب‌ها هستند، نگاه خوبی است، در این دوره اعراب به عنوان شیوخی بسیار پولدار و متمول معرفی می‌شوند، شیوخ مخصوصا طی دوره صامت سینما سمبل پول و اشرافیت هستند و شاهد بازی بازیگران خوش‌تیپ در قالب این نقش‌ها هستیم، ولی بعد از جنگ جهانی دوم که اسرائیل بوجود آمد به مرور عرب‌ها بد شدند بطوریکه از این پس عرب‌ها در این فیلم‌ها به عنوان اشخاصی بسیار عقب‌مانده که فقط پول نفت دارند مطرح می‌شوند و بس.
لطفی گفت: در آمریکا و در هالیوود همیشه وجود یک دشمن فرضی لازم است که با توجه به زمان و موقعیت سیاسی، این دشمن فرق می‌کند، همانگونه که در زمان جنگ سرد این دشمن روسیه معرفی می‌شود،اساسا سیاست خارجی آمریکا بر این اساس است که برای آنکه همواره خود را منجی بشریت معرفی کند در هر دوره برای خود دشمن خاصی خلق می‌کند که در نهایت نیز خود او، این دشمن را مغلوب می‌کند.
وی افزود: بطور کلی سیستم موجود در هالیوود سیستم بسیار پیچیده‌ای است، آنها اول از همه دشمن و سوپرقهرمان‌های خود را از طریق کمیک بوک‌ها (کتاب‌های مصور) در قالب داستان‌های تخیلی تعریف می‌کنند. این کتاب‌ها در فرهنگ آمریکا بسیار حائز اهمییت است، زیرا همه فکر می‌کنند که این فقط یک افسانه است و هیچ کس به آنها چندان اهمییتی نمی‌دهد و مردم از کودکی نیز با این کمیک‌بوک‌ها در ارتباط هستند و آرزو دارند که شخصیت این کمیک‌بوک‌ها را از نزدیک درک کنند و این آرزو باعث می‌شود تا فیلم‌ها اقتباسی ساخته شده و به این شخصیت‌ها شکل جدی‌تری داده شود. دشمنان فرضی اغلب اوقات در مرحله اول در این کمیک‌بوک‌ها هستند، در مرحله بعد بر پرده سینما می‌روند و در آنجا شکل جدی‌تری به خود می‌گیرند، ولی بازهم چون افسانه هستند کسی چندان قضیه را جدی نمی‌گیرد و بدین‌ترتیب افکار عمومی را برای خلق دشمنی جدید در دنیای واقعییت آماده می‌کنند.
گریمور ایرانی هالیوود گفت: بطور کلی سیاست آمریکا بر محور ضرب‌المثل معروف: «اول بحران را بوجود بیاور سپس تصمیم بگیر» حرکت می‌کند، بگونه‌ای که آنها سینما را بستر آزمایش خود کرده‌اند، یعنی در ابتدا از طریق سینما مسئله‌ای را مطرح کرده و بحرانی غیرواقعی را بوجود آورده و سپس با توجه به عکس‌العمل مردم نسبت‌ به آن مسئله تصمیم نهایی خود را می‌گیرند.
لطفی در ادامه افزود: آنها که مدتی روس‌ها و آدم فضایی‌ها را به عنوان دشمن معرفی می‌کردند اکنون با توجه به روابط سیاسی نامطلوب خود با افغانستان، عراق و ایران افکار خود را روی مسلمانان متمرکز کرده‌‌اند و اخیرا در فیلم‌هایشان می‌بینیم که مسلمانان با چهره‌ای خشن، ابروهای در هم فرورفته، گونه‌های برجسته و چشمان نافذ بعنوان افرادی تروریست، در واقع دشمن معرفی می‌شوند.
وی افزود: هر چند هالیوود پس از حادثه 11 سپتامبر به مراتب گستاخ‌تر شده است ولی در واکنش‌های اخیری که مسلمانان نسبت به توهین‌های جهان غرب نسبت به اسلام داشته‌اند، هالیوود کمی ترسیده و بیشتر ملیت‌های کوچکی چون چچنی‌ها، آلبانیایی‌ها و .... را بعنوان دشمنان خود معرفی می‌کنند، که البته در چنین جریان سازی، هالیوود تنها نبوده و مطبوعات نیز به ابزاری در دست کاخ سفید و سیاستمداران آمریکایی تبدیل شده است.
حسن لطفى، گریمور ایرانی هالیوود که گریم را در آمریکا با همکارى آژانس کوتى‌یر،
cloutier، معتبرترین آژانس گریم در شهر لس آنجلس آغاز کرد فیلم‌هایی چون، فیلم آستین پاورز(2) با اجراى گریم بر مایک مایرز، چهره آرایى براى تبلیغات: براى فیلم سیاره میمون‌ها «به کارگردانى تیم برتون»، کاندیداى جایزه اسکار به خاطر گریم و ... را در کارنامه کاری خود دارد. آخرین کار لطفى پروژه «گیلگمش»، ساخته «راجر کریستین»، برنده دوبار جایزه اسکار و با بازی «عمر شریف»، «پیتر اتول» و «کریستوف رلى» است که هم‌اکنون در حال ساخت است.  

 http://www.arnet.ir/?lang=fa&state=showbody_pic&row_id=6123 سایت عملیات روانی


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  4:2 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]