مشکل اصلی سینمای ایران، فقر تئوریک درمراکز آموزشی وآکادمیک سکولار
کارگردان فیلم «اخراجیها» گفت: مشکل اصلی سینمای ایران «فقر تئوریک» در مراکز آموزشی و آکادمیک آن است و تا زمانی که حکمت و سینمای دینی، مبنای تئوریک نداشته باشد، تعریف از سینمای دینی شعاریترین شکل آن خواهد بود.
به گزارش مشرق به نقل از فارس، نشست «نقدی بر سینمای ایران» با حضور مسعود دهنمکی و پخش مستند «کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟» از ساختههای این کارگردان، در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.دهنمکی در این نشست که با استقبال گسترده دانشجویان همراه بود، گفت: این مستند برای شصتویکمین بار است که در دانشگاههای کشور به نمایش در میآید.وی در مورد مستند «کدام استقلال؟ کدام پیروزی؟» گفت: کدام استقلال، کدام پیروزی» یک فیلم استعاری است که در سطحیترین لایه خود به جامعهشناسی فوتبال و حواشی آن میپردازد.دهنمکی افزود: مهمترین موضوع این فلیم، طرح دغدغه عدالت و فقر در حاشیه دستهبندیهای سیاسی موجود جامعه است که اولویت را برای مردم و نخبگان تغییر میدهد.کارگردان فیلم موفق «اخراجیها» در ادامه جلسه به تحلیل سینمای ایران پس از انقلاب پرداخت و گفت: مشکل اصلی سینمای ایران «فقر تئوریک» در مراکز آموزشی و آکادمیک آن است و تا زمانی که حکمت و سینمای دینی، یک مبنای تئوریک نداشته باشد، تعریف از سینمای دینی و خروجی آن، شعاریترین شکل آن خواهد بود.وی ادامه داد: با مکانیزمهای موجود، نیروهای جدید و چه بسا متعهد نیز چارهای جز استحاله نخواهند داشت. آن چیزی که در طول سه دهه گذشته دامن بسیاری از هنرمندانی را که بر بر سفره انقلاب نشستهاند را گرفته است.مسعود دهنمکی در پایان این جلسه به پرسشهای دانشجویان پاسخ گفت.
http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=12441
نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 2:50 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()