فیلم «آرگو» جدیدترین محصول سینمای آمریکا علیه کشورمان است. طی سال های پس از انقلاب اسلامی و به ویژه در یک دهه اخیر، در هالیوود فیلم های ضد ایرانی بسیاری تولید شده است. برخی از این فیلم ها توسط ایرانیان ضدانقلاب و مقیم خارج ساخته شده اند (مانند «بدون دخترم هرگز»، «مریم»، «سنگسار ثریا» و ...) و برخی نیز از سوی فیلمسازهای آمریکایی (مانند «300»، «اسکندر»، «خانه ای از شن و مه» و ...) اما آنچه درباره فیلم «آرگو» حائز اهمیت است اینکه جدی ترین فیلم تولید شده در هالیوود علیه ایران به حساب می آید که هم به طور مستقیم به بخشی از وقایع انقلاب اسلامی می پردازد و هم اینکه با سرمایه گذاری و تبلیغات فراوان و بهره جستن از امکانات ویژه و نیروهای حرفه ای ساخته شده است. این درحالی است که فیلم های ضد ایرانی پیشتر ساخته شده کمتر با چنین حمایت و توجهی تولید شده اند.
ادامه مطلب...
نوشته شده در دوشنبه 91/11/16ساعت 4:23 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
طبیعی است که سایت دیدبان از مقاله وحی و پیامبری با طعم هالیوود، استفاده جدی کرده باشد. حتما متن کامل آن را ببینید: : http://puya.nashriyat.ir/node/502 برای دانلود این مقاله بدین جا در پرتال جامع علوم انسانی وزارت علوم مراجعه بفرمائید:http://www.ensani.ir/fa/content/186623/default.aspx البته دیدن این مقاله هم مناسب است: چرا هالیوود پیامبران را مسخره می کند؟ http://f-puya.ir/node/504 یا http://puya.nashriyat.ir/node/504 این مطالب نیز در همین رابطه خواندنی هستند: ادیسون مخترع اولین فیلم ضداسلامی + عکس
از "ده فرمان" تا "برائت از مسلمین/ معصومیت مسلمین" جریان شناسی اهانت هالیوود به پیامبران الهی +تصویر
آیا مشکل هالیوود، اسلام و مسلمانان است؟ به نظر می رسد فرار از سبک زندگی دینی و دین مدارانه در غرب عامل اصلی در تخریب چهره پیامبران الهی باشد. این مطلب سعی دارد تخریب سایر پیامبران الهی توسط هالیوود را بررسی کرده و برای اولین بار این مسئله را کدگشایی کند.سرویس فرهنگی جهان نیوز به نقل از دیدبان- مساله اهانت به اولیاء و پیامبران الهی و مقدسات ادیان توحیدی امری تازه و جدید نیست. اهانت، استهزاء و تکذیب سه شیوه رایج در میان اقوام سابق در مقابله با هدایت پیامبران بوده است. اهانت به پیامبران و دروغگو، ساحر، مجنون، قدرتطلب و سفیه و... خواندن آنان از جمله روشهای رایج در میان امتهای گمراه گذشته و دشمنان پیامبران بوده است. در این بین رسانه های غربی به خصوص سینما و تلویزیون نقش توهین و تحریف رسالت پیامبران را عهده دار بوده و هر از گاهی مصادیقی از این کارکرد رسانهای در غرب و حتی داخل جهان اسلام دیده میشود.تهیه فیلم های انحرافی مصائب مسیح (ع)، آخرین وسوسه های مسیح (ع)، مصاحبه با محمد (ص)، فتنه، ده فرمان و فیلم سراسر توهین آمیز "برائت از مسلمین" ... همه و همه نشان از رویکرد انحرافی، سیاسی و شریعت زدای رسانه های غربی است. در این نوشتار به گوشه ای از سناریوهای رسانهای و تصویرسازی غرب علیه پیامبران به خصوص نبی اکرم صلی الله علیه و آله و سلم اشاره خواهیم کرد.
وجود صحنه های طولانی شکنجه مسیح/ یکی از تم های ثابت فیلم های هالیوودی است. گویا لذتی وصف ناشدنی در ایذای پیامبران وجود دارد. ادامه مطلب...
نوشته شده در یکشنبه 91/6/26ساعت 2:38 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
مقدمه وب سینما ساحل نجات صهیون: کاملا قبول دارم که اداره صدا وسیما پیچیده و مشکل است، همچنین، قدر تمام تلاش های مسئولین و هنرمندان عزیز، برای ارائه ایامی شاد و سازنده را قدر می دانم و از انها تشکر می کنم. اما گفتن نقدها باعث رشد وصلاح همگان است. اخیرا از شنیدن خبر پخش احتمالی برخی آثار منحرفانه غربی و شرقی در رسانه، از جمله فیلم "نبرد تایتان ها" و "اسم من خان..." بسیار نگران شدم. با دوستان هم که تلفنی و حضوری صحبت کردیم، بسیار نگران و ناراحت شدند. در جلسات داخلی گروه مطاعاتی و غرب شناسی و نقد فیلم شهید سید مرتضی آوینی ساعت ها بر روی این دو فیلم وقت گذاشته بودیم. تجلی واضح شرک یونانی و چندخداگرایی و ترویج اومانیسم وبرتری انسان بر خدا و ایران ستیزی و اسلام هراسی، از مولفه های جدی محتوایی فیلم "نبرد تایتان ها"ست و اسلام آمریکایی و یورواسلام و مقدمه سازی برای دین نوین جهانی و مبارزه با اسلام ضداستعمار و همچنین حجیت دادن به اسلام پلورالیستی و تساهل و تسامحی و مبارزه با شریعت محوری و ترویج شیوه زندگیآمریکایی، در فیلم "نام من خان..." موج می زند. ای کاش صداوسیما با دقت بیشتری عمل می کرد و خود را از مشاوره اساتید تحلیل محتوا محروم نمی کرد. حداقلای کاش این فیلم ها در شبکه چهار برای مخاطبان فرهیخته و با نقد وبررسی چند کارشناس اسلام شناسی و اسطوره شناسی و دین شناسی و رسانه ای، پخش می شد. متاسفانه برخی چشم خود را به واقعیت "تاثیر عمیق رسانه ها" بسته اند و آن را دست کم گرفته اند و به دنبال نقد جدی محتوایی و سواد رسانه ای نیستند. اما خوشبختانه عده ای از فرهیختگان متوجه عمق این اثرات جدی رسانه و سینما بر ذهن و عقل و دل مردمان هستند. نقد زیر، حاصل کار برخی دوستان و اساتید محترم رسانه ای است که خدمت شما تقدیم می گردد: (نقد اسم من خان...) و (نقد نبرد تایتان ها)
بررسی فیلم «من خان هستم...»؛قرار پخش فیلم انحرافی درتلویزیون جمهوری اسلامی!
مقدمه سایت بی باک نیوز: از اسلام رضوان تنها نماز و آیاتی از قرآن باقی مانده است و قدرت جمعی مسلمین نادیده انگاشته می شود. او نمازش را فرادی می خواند و اجتماع مسلمانان تنها زمانی نشان داده می شود که در مسجد در حال توطئه هستند. یکپــارچگی قدرت اسلام نقطه ی هراسناکی برای غـــرب است که در فیلم «مردی که فردا را دید» / در پایان این سکانس از فیلم می بینیم رهبران و مفتیان بیدار جوامع اسلامی که حکم به دفاع از مرز و بوم و آرمان های اسلامی را می دهند، همان شیطان وسوسه گری هستند که ابراهیم، هاجر و اسماعیل هر سه به او سنگ زدند. رضوان نیز دکتر فیصل را سنگ می زند و هر سه بار او را شیطان می خواند. ادامه مطلب...
نوشته شده در یکشنبه 89/12/29ساعت 12:59 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
بزرگترین تولید کننده فیلم های ضد اسلامی را بهتر بشناسیم:
صندوق کلاریون یک نهاد اسرائیلی آمریکایی است که با ساخت فیلم های جنجالی، ایران ستیزی و اسلام ستیزی را در آمریکا بویژه دانشگاه ها ترویج می کند.
به گزارش خبرنگار مشرق، پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در گزارشی به معرفی صندوق کلاریون پرداخته و مینویسد: صندوق کلاریون یک سازمان غیر انتفاعی تقریبا وابسته به احزاب راست اسرائیل و آمریکا است که فیلمهای مستند جنجالی در مورد تهدید اسلام تولید و توزیع میکند و آمریکاییها را وادار به آماده باش درباره تهدید اسلام افراطی میکند. این گروه در سال 2006 تاسیس شد و به منظور انجام ماموریتش دست به تولید فیلمهای مستند آموزشی و انتقال مضامینی در مورد اسلام افراطی در فیلمهایش میزند و از طریق تلاشهای زیاد در اینترنت و پردیسهای دانشگاهی به دنبال دستیابی به اهدافش است.
صندوق کلاریون توسط "رافائل شور" یک محافظه کار خاخام اسرائیلی تاسیس شد، و هیئت مشورتی کلاریون شامل بعضی از نئو محافظهکاران و دیگر سیاستمداران جنگ طلب از قبیل "فرانک گاف نی" از مرکز سیاست امنیتی؛ "دانیل پایپ" از انجمن خاورمیانه، "ژودی یاسر"، موسس "انجمن آمریکایی اسلامی برای دموکراسی" و سخنگوی صندوق کلاریون و مستند جهاد سوم، "کلار لوپز"، مدیر اجرایی کمیته سیاست ایران، "هارولد رود"، افسر پیشین زیر نظر داگلاس فیت در دوره رونالد رامسفلد، "یان شارون" مدیر اجرایی "مینه سوتا علیه تروریسم" و "سارا استرن" رئیس "انجمن حقیقت خاورمیانه" (EMET) است که در پخش فیلمهای کلاریون همکاری و مشارکت دارند.
صندوق کلاریون توجه رسانههای زیادی را به خاطر تلاشهایش در توزیع میلیونها نسخه از دی وی دیهای فیلم کوتاه "وسواس: جنگ اسلام افراطی علیه غرب" و برای نقشش در تولید فیلم "جهاد سوم: تصویر اسلام افراطی برای آمریکا" که در می 2009 پخش شد، جلب کرد. تلاشهای کلاریون برای ترویج این گونه فیلمها انجام داده و در سال 2008 برخی رسانه ها در مورد کلاریون گفتند که متهم به معاف از مالیات بودن و تلاش برای تحریک کردن فضا و ایجاد ترس در آمریکا در هفتههای قبل از انتخابات ریاست جمهوری است.
در اواخر سال 2010، کلاریون اعلام کرد که در حال تکمیل تولید سومین مستند خود است؛ که این فیلم در مورد مالیخولیای تهدید ایران است. عنوان فیلم "ایرانیوم" بود؛ فیلمی که قصد داشت هراس را در مورد تهدید برنامه هستهای ایران را از طریق توضیح اصول انقلاب و به صورت تصویری افزایش دهد و تنفر و خشونت را به رهبران ایران نسبت دهد. فیلم رفتارهای متجاوزانه ای از دولت در مورد شهروندانش را نشان داده و به ترتیب تاریخی، استفاده دولت از ترور در خارج برای تحمیل پیام مرگبار در برابر دشمنان خود ساخته را القا می کند.
• فیلم وسواس:جنگ اسلام افراطی علیه غرببعضی از 28 میلیون دی وی دی وسواس که تبلیغ تنفر نامیده شد توسط بعضی از منتقدین در روزنامههای چندین ایالت کلیدی آمریکا از قبیل فلوریدا، اوهایو و میشیگان در روزهای منتهی به انتخابات سال 2008 الصاق شده و قابل دسترس بود. این فیلم ویدئویی تلاش میکرد موردی بسازد که در آن نیت اسلام افراطی را، هدفگیری تمدن غرب و قرار دادن آن زیر یوغ ارزشهای اسلام نشان دهد. این مطلب توسط رافائل شور موسس صندوق کلاریون و وین کوپینگ تولید کننده فیلم ویدیویی "بیرحم: مبارزه برای صلح در اسرائیل" نوشته شده است. فیلم بیرحم نیز مستندی درباره منازعه فلسطین - اسرائیل است که برروی خشونتهای اعراب تمرکز میکند. چندین گروه از قبیل کمیته امور آمریکا - اسرائیل و سازمان صهیونیستی آمریکا که از سیاستهای نظامیگری اسرائیل و آمریکا حمایت میکنند از اکران فیلم بیرحم نیز حمایت کردند.
بعد از انتشار اولین قسمت آن در سال 2005، نمایش وسواس بحثهای راجع به اسلام هراسی را در پردیسهای دانشگاهی آمریکا داغ کرد. فیلم به صورت تجاوزکارانه اسلام هراسی را در دانشگاهها ترویج میکرد. وقتی که نسخههای دی وی دی فیلم به عنوان بخشی از پروژه هشدار علیه تروریسم "دیوید هارویتز" ترویج شد و در لای روزنامههای ایالتی در ماههای آخر منتهی به انتخابات 2008 ظاهر شد بعضی از ناظران متهم کردند که کلاریون و انجمن حقیقت خاورمیانه به صورت سری به دنبال حمایت از سناتور "جان مک کین" و دیگر کاندیداهای جمهوریخواه هستند که علیه افراطگرایان اسلامی و تهدید آنها مبارزه میکنند در حالیکه رقیب دموکرات آنها سناتور "باراک اوباما" در مورد این مساله ضعیف عمل میکند.
وقتی که یک روزنامه در یک شهر کوچک پنسیلوانیا منبع ارسال دی وی دیها را بررسی کرد، فهمید که منبع ارسال دی وی دیها وبسایت صندوق کلاریون به آدرس Radicalism.orgبوده است که یک گزارش سیاسی در حمایت از مبارزات مک کین منتشر کرده است. گزارش بیان میکند که سیاستهای مک کین برای مقابله با اسلام تهاجمی و تروریسم تلاش میکند.
طبق نظر نیویورک تایمز، وسواس به عنوان نقطه جوش مباحث دانشگاهی درباره خاورمیانه عمل کرد، نه فقط به دلیل آنکه کلیپهای آن از تلویزیون اعراب در غرب به ندرت نشان داده میشود، بلکه بدلیل شبکه پخش و حامیان اسرائیلی آن.
• جهاد سوماین گزارش در ادامه به بررسی فیلم جهاد سوم پرداخته و مینویسد: جهاد سوم توسط صندوق کلاریون در می 2009 تولید شد. جهاد سوم ادعا میکند که جنگی را بررسی میکند که رسانهها چیزی درباره آن به شما نگفتهاند و دشمنی که دولت نیز از نام آن میترسد را آشکار میکند. در اواخر سپتامبر 2008، وبسایت فیلم ادعا میکند که فیلم بر روی سند سری (مانیفست برادری مسلمانان آمریکایی) کشف شده توسط اف بی ای تمرکز کرده است. فیلم تشریح میکند که هدف جهاد بزرگ تخریب تمدن غرب از درون از طریق عملیات نفوذی و سلطه بر شمال آمریکا است. فیلم مبارزه رهبران مسلمان افراطی در آمریکا را نمایش می دهد.
متحصصان برجسته جهاد سوم کسانی از قبیل "ریچل ارنفلد" از مرکز دموکراسی آمریکا، "جیمز لویس" رئیس سابق سیا، "میچل لدین"، "والید فارز" و "برنارد لوییس" از بنیاد دفاع و دموکراسی، سناتور "جوزف لیبرمن" و "گولیانی" شهردار سابق هستند.
در وبسایت کلاریون (Radicalislam.org) (پرچمدار نمایش فیلم اسلام ستیزی در آمریکا)، بازدید کنندگان میتوانند یک تریلر درباره جهاد سوم ببینند که القا میکند که "ژودی یاسر" از انجمن آمریکایی اسلامی دموکراسی، اسنادی را از اف بی ای کشف کرده و تصمیم میگیرد که آنها را بررسی کند. او شرح میدهد که آیا دولت اسلامی تهدیدی برای امنیت آمریکا محسوب میشود؟خودش جواب میدهد:"بله"!
لیکود و ارتباطات نئو محافظهکارانبعضی منتقدان، صندوق کلاریون را ابزار حزب راست لیکود اسرائیل قلمداد میکنند. طبق گزارش دپارتمان شرکتها، رابرت شور، رابی هنری هریس و ربکا کبات با صندوق کلاریون همکاری دارند. گزارش شده است که این سه نفر به عنوان کارمندان شرکت بینالمللی "آیش هوتورا" (Aish Ha Torah) خدمت میکنند، سازمانی که اسرائیلی بودن آن بر کسی پوشیده نیست.
گزارش ها نشان میدهد که بودجه تولید، بازاریابی و توزیع فیلم وسواس ،ریشه در گروه اسرائیلی آیش هاتورا دارد.
"نیهاد اواد" مدیر اجرایی شورای آمریکا - اسلام، گفت: "رای دهندگان آمریکایی سزاوار این هستند که بدانند چگونه آنها هدف یک مبارزه چند میلیون دلاری توسط یک گروه خارجی برای نفوذ به انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفتهاند. علاوه بر آن، کلاریون به طور مستقیم یا غیر مستقیم در مبارزات سیاسی مشارکت داشته است."
اینترپرس سرویس همچنین گزارش کرد که نئو محافظهکارانی از قبیل "جان کیرک پاتریک"، "دانیل پایپ" از انجمن خاورمیانه، "میراف وورمسر" از بنیاد هادسون، "فرانک گاف نی" از مرکز امنیت سیاسی، "وولسی"، آریل کوهن و نینا شه بنیاد هریتیج نیز جزو مشاوران (EMET) هستند.
• مشاوران خارجی صندوق:- فرانک گاف نی: وزیر سابق دفاع، آقای گاف نی موسس و رئیس مرکز سیاست امنیتی واشنگتن است. گاف نی سابقا به عنوان وزیر دفاع در دوره ریاست جمهوری ریگان بود.
- دکتر ژودی یاسر: رئیس و موسس انجمن اسلامی آمریکایی برای دموکراسی، دکتر یاسر، مسلمان و پزشک طب درونی و قلب شناسی هستهای در فونیکس است.
- کلار لوپز: افسر سابق آژانس اطلاعاتی آمریکا (سیا)، کلار لوپز متخصص اطلاعات و سیاست استراتژیک در مسائل خاورمیانه و امنیت داخلی است.
- دانیل پایپز: مدیر انجمن خاورمیانه، موسس "کمپس واتچ" وی در دولت آمریکا پستهای مختلفی داشته است و وبسایت او DanielPipes.org)) یکی از منابع ویژه اطلاعات در زمینه خاورمیانه است.
- دکتر هارولد رود:متخصص سابق مسائل خارجی پنتاگون و مشاور موسسه هادسون بوده است.
- ایلن شارون: مدیر اجرایی موسسه مینه سوتا علیه تروریسم، پسر یک زوج مهاجر یهودی از لیبی و مصر. در زمینه تروریسم، اسلام افراطی و صلح در خاورمیانه سخنرانیهای زیادی دارد. در تولید فیلمهای ایرانیوم، جهاد سوم و وسواس مشارکت داشته است.
- سارا استرن: موسس و رئیس "انجمن حقیقت خاورمیانهEMET"، وی به عنوان هماهنگ کننده سیاست ملی ZOA خدمت کرده است. وی همچنین موسس و رئیس EMET و از تصمیمگیران در زمینه مسائل تهدید برای دموکراسیها توسط افراطیون است.
کدخبر ?????
صندوق کلاریون بخش ایران را به سایت اسلام رادیکال اضافه کرد
صندوق کلاریون که سازنده فیلم های ضدایرانی و ضداسلامی است در سایت اسلام رادیکال بخش ایران را برای تهدید نشان دادن ایران به جهان، اضافه کرد.
به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، صندوق کلاریون، تولید کننده فیلمهای مستند در زمینه ایران هراسی و اسلام هراسی، اعلام کرد که یک بخش جدید تحت عنوان "ایران 101" به وبسایتش اضافه کرده است.
بخش جدید یک ماه پیش از انتشار جدیدترین فیلم مستند صندوق کلاریون یعنی ایرانیوم، که برای تهدید نشان دادن ایران هستهای مقابل آمریکا تولید شده است، شروع به کار کرد.
بخش ایران 101 برای القا این که ایران هسته ای تهدیدی برای تمامی جهان است و از این طریق دیگر کشورها را نیز با خود برای دشمنی با ایران همراه کنند، راه اندازی و به جمع رسانه های جنگ نرم علیه ایران پیوسته است.
"رافائل شور" بنیانگذار صندوق کلاریون ماموریت خود را چنین تشریح کرد که باید اینگونه نشان دهیم که در طول این 30 سال، رهبران ایران با شهروندان خود ظالمانه رفتار کرده اند و از اقدامات تروریستی در اقصی نقاط جهان حمایت کردند. این بسیار مهم است که مردم بدانند تهدید هستهای فقط یک قسمت داستان است. از این منظر بجز پرونده هسته ای در زمینه های حمایت از گروه های تروریستی و موضوعات حقوق بشر به ایران اتهاماتی وارد خواهد کرد.
بخش جدید در وبسایت موضوعات زیر را در بر میگیرد:
• ایران و حمایت از تروریسم دولتی
• اسلام رادیکال و ایران
• حقوق بشر و آزادی
• سناریوهای تهدید
• تهدید هستهای
شور اضافه کرد: بعد از آشوب های تهران آمریکائیها فهمیدند که توسعه یک برنامه هستهای به تهدیدات گسترده قبلی اضافه میکند.
صندوق کلاریون یک سازمان غیرانتفاعی است که در راستای مکتب امنیتی تهدید محور آمریکا همواره تلاش دارد که در خارج از آمریکا تهدیداتی را تعریف کرده و آن ها را به مردم آمریکا معرفی کند تا زمینه ذهنی در مردم برای حضور نظامی در کشورهای دیگر و مراج سنگین نظامی آن ها مهیا شود. به همین منظور به بهانه مقابله با این تهدیدات، صندوق کلاریون فیلمهای مستند تولید و توزیع میکند. اعضای این صندوق اسرائیلی و آمریکایی های افراطی و اسلام ستیز هستند و از حضور و مشاوره افراد ایران ستیز که همواره آمریکا را به جنگ با ایران تحریک می کنند بهره می برد. منبع: http://www.mashreghnews.ir/NSite/FullStory/News/?Id=28916
اخبار مرتبط:
نوشته شده در جمعه 89/11/29ساعت 6:39 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
نوشته شده در دوشنبه 89/9/29ساعت 4:52 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
صندوق کلاریون تولیدکننده مستند جهاد سوم، در جدیدترین پروژه "ایران هراسی اتمی " با تلفیق دو واژه ایران و اورانیوم، مستند "ایرانیوم " را ساخته که ایران را خطرناکترین تهدید اتمی جهان معرفی کرده است. به گزارش فارس، صندوق کلاریون تولیدکننده مستند جهاد سوم، در حال تولید یک مستد جدیدی است که ایران را "تهدید هستهای " معرفی کرده است. در سایت این مستند ادعا شده است: از شروع انقلاب اسلامی در سال 1979 ایران دشمنی تمام عیاری را برای غرب به نمایش گذاشته و با ایدئولوژی افراطی خود بیشتر از 30 سال است که جهان را تهدید میکندف ما معتقدیم که این مستند مهمترین و به موقعترین فیلمی است که ما میتوانیم درحال حاضر بسازیم.
تهیه کنندگان این مستند ادعا کرده اند: فیلم 45 دقیقهای ما اصول انقلاب را توضیح میدهد و به صورت تصویری دشمنی و خشونت ابراز شده توسط رهبران ایران را به نمایش میگذارد، فیلم به طور مستند نیات سوء رفتاری رژیم نسبت به شهروندان را به ترتیب تاریخی شرح خواهد داد و استفاده رژیم از ترور در خارج برای تحمیل کردن ضربات مرگبار نسبت به دشمنان خود ساخته را به تصویر میکشد.
در این مستند که دقیقاً با هدف ایران هراسی تهیه شده، ادعا شده است: اکنون 30 سال از شروع انقلاب ایران میگذرد و ایران در آستانه هستهای شدن میباشد، بر اساس بعضی تخمینها، ایران کمتر از یک سال دیگر تا تولید یک سلاح هستهای فاصله دارد و شاید هم کمتر، ایران به طور نامتناقض سعی در پنهان کردن نیات و پیشرفتش در برنامه هستهای خود دارد و یک بازی محتاطانه و در عین حال تهاجمی و زیرکانه را به صورت دیپلماسی فریبنده در دستور کار قرار داده است.
تهیه کنندگان مستند ایرانیوم همچنین مدعی شدهاند: توسعه برنامه هستهای ایران فقط به خطرات بزرگ قبلی ایران اضافه میکند، سناریوهای تهدیدات متعدد مطرح شده از طریق یک ایران هستهای نیز کاملا واقعی و وحشتانگیز است، در تمام این مدت، قدرتهای غربی و به ویژه آمریکا نسبت به مقاصد سوء رژیم ایران هشدار دادهاند اما در عین حال بانکهای غرب، شرکتها و حتی دولتها به خاطر میادین نفتی و دیگر منافع اقتصادی از انقلاب ایران حمایت کردند.
همچنین تهیه کنندگان در سایت ایرانیوم ادعا کردهاند که همه این مسائل دلایلی است که باعث شده مذاکرات دیپلماتیک با ایران از سال 1979 شکست بخورد و احتمالاً باز هم شکست خواهد خورد. تهیه کنندگان ادعا کردهاند: این فیلم یک سری پیشنهادات برای مقابله با این تهدید ارائه میکند، فیلم گروههای ذینفع و ذینفوذ و تصمیم گیرندگان آمریکا را مورد هدف قرار میدهد. بعد از دیدن فیلم، عموم مردم قادر خواهند بود که ذات خطرناک تهدیدات را درک کنند و جنبشی که هدفش جلوگیری از پیشرفت بیشتر نظام ایران و زرادخانه هستهای این کشور است، تقویت شود.
در پایان این مستند ادعا شده است: با مدارکی که پشت ایدئولوژی اسلامی رهبران ایران است، "ایرانیوم " سناریوهایی را که ممکن است در صورت هستهای شدن این کشور تندرو با آن مواجه شویم را به تصویر میکشد و توضیح میدهد. در این مستند با افرادی همچون "آر. جیمز وولسی "(R. James Woolsey) رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی(CIA، "الیوت انجل " (Eliot Engel) نماینده دموکرات در کنگره، "پرفسور برنارد لوئیس " (Bernard Lewis) از دانشگاه پرینستون، "سناتور جان کیل " (Jon Kyl) نماینده جمهوریخواهان از آریزونا، "محسن سازگارا " (Moshen Sazegara) ضد انقلاب فراری به خارج از کشور مصاحبه شده است. این خبر را در موعود هم ببینید:
نوشته شده در جمعه 89/9/5ساعت 12:43 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
نگاهی به فیلم «از پاریس با عشق»
آرش فهیم: موج اسلام هراسی در هالیوود روز به روز در حال گسترش است. به طوری که دیگر باید آن را یک اتفاق عادی و قابل انتظار دانست. تا آنجا که فیلم های به ظاهر سرگرم کننده و عامه پسند هالیوودی هم رویه ضد اسلامی را در پیش گرفته اند. r>«از پاریس با عشق» به کارگردانی «پیر مورل» جدیدترین محصول سینمای آمریکا با چنین رویکردی است که در ژانر اکشن و حادثه ای تولید شده. داستان فیلم درباره تلاش یک مأمور سازمان سیا و همکارش در فرانسه برای تأمین امنیت سفر یک هیئت آمریکایی به پاریس است. او در این مأموریت از توطئه یک گروه تروریستی آگاهی می یابد. وی آنها را ردگیری می کند و می بیند که یک گروه اسلامی هستند. در ادامه حتی متوجه می شود که معشوقه اش نیز از همکاران این گروه است. در مهیج ترین بخش فیلم، مأمور آمریکایی و همکارش یکی از اعضای گروه اسلامی را درحالی که قصد دارد با عملیات استشهادی هیئت آمریکایی را از بین ببرد، نابود می کنند. اما این پایان کار نیست. در محل حضور گروه آمریکایی نیز معشوقه اش را می بیند که با لباس مبدل و بستن کمربند انفجاری به آنجا آمده، اما در آخرین لحظه و قبل از این که آن دختر دکمه انفجار را فشار دهد، مأمور آمریکایی احساساتش را زیر پا می گذارد و او را می کشد.
«از پاریس با عشق» یک فیلم زیر متوسط محسوب می شود که به جز صحنه های حادثه ای و زد و خوردهایش، از نظر تکنیکی و هنری حرف دیگری برای گفتن ندارد. فیلمنامه این اثر نیز برمبنای یک فرمول تکراری و بارها به تصویر کشیده شده، شکل گرفته است. به طوری که محور آن توطئه های یک گروه خرابکار برای آسیب زدن به غرب و مقابله مأموران غرب با آنهاست. روایتی که در بسیاری از فیلم های هالیوودی به تصویر کشیده شده است. از جمله سریال «24» ، «سیریانا» و ... البته فیلمنامه دچار ضعف های زیادی هم هست. به عنوان نمونه صحنه پایانی فیلم که دختر با کمربند انفجاری در محل گردهمایی سیاستمداران آمریکایی حضور پیدا می کند. این درحالی است که در این گونه برنامه ها معمولاً حضار و شرکت کنندگان مورد بازرسی و کنترل قرار می گیرند، اما در این فیلم یک تروریست به سادگی وارد چنین محلی می شود.
تصویر سازی مسلمانان
پیر مورل در فیلم پیشین خودش «ربوده شده» هم به تطهیر سربازان مخفی آمریکا - نیروهای سازمان سیا- و در مقابل، سیاه نمایی مخالفان ایالات متحده پرداخته بود. در «از پاریس با عشق» هم مثل فیلم قبلی، مسلمانان و به طور کلی شرقی ها به عنوان موجوداتی تبهکار ، عامل فساد و هرزگی و جنایت به نمایش در آمده اند. تا آنجا که فیلم این گونه القا می کند که، در کشورهای غربی، این شرقی ها هستند که باعث ناامنی و آسیب های اجتماعی هستند. حتی در آن ادعا می شود که خانه های فساد در پاریس از سوی شرقی ها اداره می شوند.
نوع تصویرسازی مسلمانان نیز در این فیلم بسیار سطحی و مملو از بغض و نفرت است. در سال های اخیر، رسانه های ضد اسلامی غرب، به خصوص در آمریکا در پی شیوع این عبارت توهین آمیز بوده اند که «اگر چه همه مسلمانان تروریست نیستند، اما همه تروریست ها مسلمان هستند.» فیلم «از پاریس با عشق» هم در واقع همین تفکر را دراماتیزه کرده است و برای آن از نشانه هایی بسیار نخ نما و کلیشه ای استفاده نموده است؛ نمادهایی چون کمربند انفجاری، مواد مخدر، چهره هایی خشن و ترسناک و ... . البته این فیلم پا را از وهن مسلمانان فراتر نهاده و به خود دین اسلام و برخی نشانه های ارزشی آن نیز توهین می کند. به طوری که وقتی مأموران آمریکایی وارد مقر مسلمانان یا به زعم فیلم تروریست ها می شوند، روی دیوارها، عباراتی قرآنی دیده می شود. حتی یکی از مسلمانان در حین هجوم به هیئت سیاستمداران آمریکایی ذکرهای مقدس را بر زبان می آورد. هدف فیلم از این نوع تصویرسازی این است که منشأ و پشتوانه اقدامات تروریستی را متن مقدس اسلام و قرآن معرفی کند.
توهم توطئه
یکی دیگر از محورهای مضمونی فیلم «از پاریس با عشق» تبلیغ تفکر توهم توطئه است. این تفکر، یکی از زمینه های اساسی سیاست خارجی آمریکاست. به طوری که آن ها با این ادعا که مخالفانشان قصد توطئه علیه آنها را دارند، اقدامات سلطه گرانه و جنگ طلبانه خود را توجیه می کنند. به افغانستان حمله کردند چون القاعده به دنبال توطئه بود، بیش از یک میلیون نفر از مردم عراق را به هیچ جرمی به قتل رساندند چون معتقد بودند صدام قصد توطئه دارد و حالا ایران را تحریم کرده اند چون می گویند برنامه هسته ای کشور ما توطئه آمیز است. در این فیلم هم مأموران آمریکایی، حتی در خانه و مهمانی و از سوی نزدیک ترین افرادشان نیز در امان نیستند. هر کسی ممکن است «دشمن آمریکا» باشد، به همین دلیل آمریکایی ها و دوستداران آن همیشه باید آماده کشتن این دشمنان باشند و در مقابل آنها اقدام پیش دستانه انجام دهند. کشته شدن دختر تروریست به وسیله معشوقش، تجلی تصویری همین عقیده است. یعنی آمریکایی ها اگر انسان ها را می کشند، برای پیشگیری از ترور است.
اما یکی از نکات مهم درباره فیلم «از پاریس با عشق» انتخاب محل رخ دادن اتفاقات فیلم است. جالب این است که داستان این فیلم با این که در فرانسه روی می دهد، اما هیچ ربطی به آن کشور ندارد. حتی عملیات تروریستی فیلم هم برای آسیب زدن به یک گروه از سیاستمداران آمریکا طراحی شده است.
چرا فرانسه ؟!
پاسخ این است که در تمام کشورهای جهان، بالاترین موج بازگشت به اسلام در فرانسه بوده است. نکته مهم این که این موج کاملاً با انقلاب اسلامی مرتبط بوده است. زیرا تا سال 57 جمعیت مسلمانان در فرانسه بسیار اندک بود، اما درست پس از پیروزی انقلاب اسلامی موج بزرگ و روز افزون گرایش به دین اسلام در آن کشور اروپایی آغاز شد. به طوری که حالا پیروان دین اسلام در فرانسه پس از کاتولیک ها در رتبه دوم قرار دارند. پیش بینی محققان هم این است که تا سال های آینده مسلمانان در آن کشور تبدیل به اکثریت خواهند شد. به این معنی که ظرف حداکثر 40 سال دیگر، فرانسه یک کشور اسلامی خواهد بود.
به همین دلیل انتخاب کشور فرانسه به عنوان محل تاخت و تاز تروریسم اسلامی در این فیلم بسیار حساب شده انجام شده است تا دین اسلام و مسلمانان را یک خطر برای غرب معرفی کند.
«از پاریس با عشق» یک اقدام رسانه ای دیگر برای وارونه نشان دادن واقعیت های تلخ جهانی است. در شرایطی که بخشی از کره زمین در اثر توسعه طلبی غیر انسانی و سیاست های امپریالیستی آمریکایی ها و صهیونیست ها در آتش می سوزد، این گونه فیلم های هالیوودی مظلوم و ظالم را وارونه نشان می دهند. در شرایطی که بیداری رو به افزایش مردم جهان درحال گسترش جبهه ها و جنبش های انسان دوستانه و ظلم ستیز در جهان است، رسانه های استعماری با چنین ترفندهایی عزم آبروداری جنگ طلبان و مقابله با عدالتخواهان جهان را دارند.
«از پاریس با عشق» همچنین نشانه ای از پیشرفت اسلام و هراس دولت های سلطه گر جهان از این دین رهایی بخش است.
این یادداشت در هفته نامه صبح صادق چاپ شده است.
نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 3:6 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()
نگاهی به فیلم شاهزاده پارس: ماسه های زمان (نوشته خواندنی استادمستغاثی)
هشدار! شگرد هالیوود وغرب:ملی گرایی ایرانی، برعلیه اسلام گرایی!!
تقریبا از اوان ساخت فیلم در هالیوود، سینماگران و فیلمسازان این کارخانه به اصطلاح رویا سازی، در کنار تبلیغ و ترویج فرهنگ آمریکایی اعم از کابوییسم و گنگستریسم و میکی ماوسیسم و مانند آن، علاقه خاصی نسبت به کاراکترها و قصه های شرقی چه در خاورمیانه و خاوردور و یا از شرق باستان نشان می دادند والبته در قریب به اتفاق این حکایت ها نیز همواره آدم های شرقی، موجوداتی شریر و خبیث یا شارلاتان و فریب کار و یا فقیر و بیچاره جلوه می کردند که زندگی خویش راادامه مطلب...
نوشته شده در دوشنبه 89/8/10ساعت 2:57 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی
نظرات دیگران()