ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
سلام
دوستان گرامي مي توانيد علاوه بر عضويت در سايت لحظات به يادماندني و استفاده از امكانات آن ، در صورت علاقه در گروه ضد فراماسون هم عضو شويد و در مباحث آن كه زير نظر استاد نادر محقق مي باشد ( دكتراي تاريخ ) شركت كنيد .
لينك گروه
http://memorabletime.com/social-network/groups/viewgroup/3-%D8%B6%D8%AF+%D9%81%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%86.html

به دوستان علاقه مند خود نيز اطلاع دهيد .

+ فيلم "خداحافظ هري پاتر" 

با هدف توسعه و تعميق ارتباطات رسانه اي جمهوري اسلامي ايران و امارات عربي متحده ، رايزني فرهنگي به زودي اقدام به برگزاري مراسم ويژه اي براي رونمايي از فيلم خداحافظ هري پاتر خواهد كرد.
"خداحافظ هري پاتر" داستان پسربچه مؤذني را به تصوير مي کشد که به مسجد و سينما در کنار هم علاقمند است.
تصويربرداري اين فيلم مذهبي که داستان و سکانس هاي آن در امارات اتفاق مي افتد، به پايان رسيده و هم اکنون در مرحله تدوين است.
همه بازيگران اين فيلم ازامارات انتخاب شده اندو زبان فيلم نيز به عربي است و مضموني انساني – مذهبي دارد.توليد فيلم" خداحافظ هري پاتر " ازاوايل دي ماه 1386آغاز شده و تا دو ماه ديگر نيز در جشنواره سينمايي خليج فارس در دبي به نمايش درخواهد آمد.
بازيگران فيلم به جز نقش اول داستان که يک پسر نوجوان است و همچنين مادر او، براي نخستين بار است که در مقابل دوربين قرار مي گيرند .
" علي شاه حاتمي" کارگردان نخستين توليد سينمايي مشترک ايران و امارات عربي متحده انگيزه خود را از ساخت فيلمي با اين مضمون شنيدن صداي اذان از مساجد امارات عنوان کرد و اظهار داشت: "جذابيت صداي اذان براي من بيش از ساختمان هاي سربه فلک کشيده ، مراکز خريد و ديگر جلوه هاي مدرن بود."
در ملاقات شاه حاتمي با "دکترمحمد رضا حاتمي" درمحل رايزني فرهنگي ايران در امارات زمينه هاي حمايت از اين گونه فعاليتها بررسي و اظهار اميدواري شد که بستر توليدات هنري مشترک ايران و امارات هرچه گسترده تر فراهم شود.
رايزن فرهنگي ايران در امارات در اين ملاقات همچنين اظهار داشت: درعصر ما سينما زبان گوياي فرهنگ و تمدن ملت ها است و بهره گيري از هنر هفتم براي ترويج مباني و ارزش هاي ديني از مهم ترين فعاليت هاي فرهنگي به حساب مي آيد وبه همين دليل رايزني فرهنگي با ارائه مشاوره هاي لازم ازتوليد اين فيلم حمايت کرده وهمچنان خواهد کرد.
دکترحاتمي همچنين با اشاره به پيشرفت چشم گير سينماي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي سينمايي ايران در کشورهاي اسلامي تاکيد کرد.
رايزن فرهنگي ايران در امارات اظهار داشت: رويکرد تازه اي براي انجام فعاليت هاي سينمايي در امارات عربي متحده محسوس است و جمهوري اسلامي ايران قادر است تا نيازهاي اين کشور همسايه را در زمينه سينما و تئاتر برآورده سازد.
در اين ملاقات همچنين مقررشد درمراسمي که توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران درامارات وباحضورمسؤلان بلندپايه فرهنگي،هنري ورسانه اي امارات برگزار خواهدشد ازعوامل نخستين توليد سينماي ايران و امارات تشويق وتجليل به عمل آيد .

منبع خبر: رايزني فرهنگي
http://emirates.icro.ir/?c=newsShow&NewsId=537642&t=4
پوستين وارونه فرهنگ




  • نگاهي به وضعيت اسفبار فرهنگ در جامعه
    بخش پاياني
    جلال نوري
    اگر با دقت و تدبر در مفاهيم و معاني قرآن توجه شود خواهيم ديد كه اين منبع الهي داراي مباني هنري و قصه اي بسيار جالب جذاب و حساب شده اي است كه هر عقل سليم و وجدان بيداري را در مقابل خود تسليم خواهد كرد ولي اين امر منوط به اين است كه زبان كلام خدا به درستي فهميده شود و ارزش هاي آن به شيواترين بيان و روش تشريح گردد و پاسخ هاي وضعيت فرهنگي سياسي و اجتماعي عصر حاضر از متن قرآن كريم استخراج گردد. مثلا حجم وسيعي از قرآن كريم شامل داستان ها قصص انبيا و حاكمان جور همراه با حوادث و رويدادهاي مختلف مي باشد كه به شيواترين روش و به صورت نمادسازي همراه با مديريت پيام جهت انتقال مفاهيم الهي بر ذهن و قلب بشر بيان شده است . تبيين مسائل مختلف و متعدد توسط قرآن كريم در حوزه هايي كه همواره براي بشر چالش برانگيز بوده و تا كنون به عنوان يك مشكل لاينحل مطرح بوده است يكي از جلوه هاي عظمت و معجزه بودن قرآن مي باشد كه كمتر به آن توجه شده است .
    قرآن به عنوان آخرين حجت الهي ; قصه ها و تمثيل هاي فراواني را همراه با مديريت پيام در پايان يا متن حوادث به نحوي كاملا دقيق و زيبا بيان كرده است كه در صورت عملي شدن تمامي موضوعات مطرح شده در فرهنگ ديني ديگر هيچگاه حوزه هنر فيلم و سريال دركشور با مشكل فقر سوژه و كپي برداري از نسخه فيلم هاي خارجي مواجه نخواهد بود. به عنوان مثال در ژاپن كارتوني به نام ايكي يوسان ساخته مي شود كه در كشور ايران با اقبال زيادي روبرو بود. مروري بر داستان هاي اين انيميشن گوياي اين واقعيت است كه قسمت اعظم قصه ها و داستان هاي اين سريال كارتوني يك سرقت ادبي از ميراث كهن قصه هاي تاريخ اسلام و فرهنگ ادبي ملت ايران مي باشد. در اين برنامه قضاوت هاي حضرت علي عليه السلام داستانهاي بهلول ملانصرالدين و غيره بيان شده بود در حالي كه نمادها علائم و آموزه هاي فرهنگ بودا و مردم ژاپن در اين برنامه كارتوني براي كودكان آموزش داده شده است . اين تنها نمونه اي از ده ها كارتوني است كه با فرهنگ و ارزش هاي غير اسلامي شخصيت كودكان در مقابل تلويزيون شكل مي گيرد. كارتون هايي نظير فوتباليست ها هري پاتر مرد عنكبوتي افسانه دو قلوها و غيره بخش ديگري از اين كارتونهاست . در واقع به همين دليل نسل جوان كشور آن گونه كه انتظار مي رود آشنا و آگاه به فرهنگ ملي و اسلامي نبوده و رفتار آنها مغاير با شان جامعه ايراني و يك كشور اسلامي است .
    اين در حالي است كه بايد فرهنگ ايراني با تنوع قومي و جغرافيائي كشور و يا معارف اسلامي با غناي محتوائي كه دارد پتانسيل عظيمي را در اختيار متوليان امور فرهنگي قرار مي داد كه مسئولان بتوانند بستر انسان سازي را بر اساس روش هاي تبليغي و رسانه اي عصر حاضر را فراهم نمايد. در عصر حاضر همين موارد بايد در قالب جذاب انيميشن وكارتون براي كودكان ترويج و تبليغ گردد تا فرهنگ اصيل ديني و ملي نهادينه گردد نه اينكه فرهنگ ژاپني و بودائي جاي ارزشهاي اسلامي را بگيرد كه كاملا مغاير با اهداف اسلامي است .
    متاسفانه در سايه بي توجهي مسئولان فرهنگ كشور كتاب كارتون و فيلم هري پاتر كه يك نماد صهيونيستي و غربي است و يا مرد عنكبوتي در سطح ايران به راحتي منتشر و پخش مي شود. اين نمادهاي غربي و غيراسلامي به نحوي در سطح جامعه فراگير مي شوند كه عكس و علامت آن در روي لوازم التحرير و پوشاك نوجوانان بطور وسيعي گسترش يافته است .
    در چنين وضعيتي بطور ناخودآگاه ذهن نوجوان در بستر تفكر غلطي قرار مي گيرد كه به راحتي دشمن نمادها و علائم ضداسلامي خود را در يك جامعه اسلامي گسترش مي دهد. اين در حالي است كه اين رمان با مجوز وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامي منتشر گرديده و فيلم وكارتون آن نيز بطور رسمي از سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش گرديده است و از آنجا كه اين فيلم و رمان در موضوع جادوگري و سحر است آثار مخرب ديگري نيز همراه داشته است كه منجر به انحراف فكري و عقيدتي در نسل جوان مي شود.
    در اين وضعيت فرهنگي محصولاتي كه بسيار مشهور و فراگير هستند فضائي را ايجاد مي نمايند كه عملا بستر فرهنگي را در اختيار كساني قرار مي دهد كه خود باخته فرهنگ غرب را ستايش مي نمايند كه مصاديق فراوان آن روي پيراهن كيف و كفش و لوازم التحرير كودكان بسيار وجود دارد و عملا فرهنگ غيراسلامي را ترويج مي كنند بدون اينكه از پيامدهاي مخرب اين آثار آگاهي لازم را داشته باشند. نمونه اين موضوع كه جامعه ما در حوزه فرهنگ به لحاظ محتوايي در مسيري غلط حركت مي كند در شكلها و موضوعات ديگر نيز وجود دارد كه جاي تحليل و بررسي موشكافانه دارد كه در مجالي ديگر به اين موضوع پرداخته خواهد شد.

  • روزنامه جمهوري اسلامي 15/08/1387
  • + بي.بي.سي(انگليس) وهري پاتر 

    بي بي سي (انگليس:) هري پاتر توطئه اي از پيش طراحي شده در ايران؟
    شايعات مربوط به وابستگي هري پاتر به <صهيونيسم> در ايران، ناشر انگليسي اين اثر را به واكنش واداشت
    يكي از روزنامه هاي ايران از وزارت ارشاد به خاطر صدور مجوز انتشار اين كتاب انتقاد كرده بود
    چاپ جلد هفتم هري پاتر در ايران با حاشيه هاي بسياري همراه بود كه ترجمه نسخه تقلبي پيش از انتشار كتاب اصلي يكي از آنها بود
    ترجمه يك هفته اي هري پاتر توسط يك گروه مترجم، در مورد جلد آخر اين مجموعه داستاني رخ داد.

    magiran.com > روزنامه اعتماد ملي > شماره 447 5/6/86 > صفحه 16 (صفحه آخر) > متن

    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1472098


    ناشر هري پاتر به سراغ شکسپير رفت

    انتشارات «بلومزبري» انگلستان که ناشر هفت مجموعه رمان «هري پاتر» نوشته «جي کي رولينگ» است، قصد انتشار کتاب نادري از «ويليام شکسپير» را دارد.
    به گزارش فارس، «بلومزبري» پس از انتشار «هري پاتر» يه يکي از ثروتمندترين ناشران انگليسي تبديل شد و پس از انتشار هفتمين جلد از داستان هاي «هري پاتر» حالا قصد دارد کتاب «آردن» نوشته «شکسپير» را منتشر کند.

    http://www.mardomsalari.com/Template1/Article.aspx?AID=6988
    يل جامعه شناختي هري پاتر در ايران
    انتشار يافته در تاريخ: 18 مهر, 1386 - 20:01 منتشر شده توسط: دکتر نعمت الله فاضلي

    هري پاتر

    به دنبال نمونه هاي خوبي از تحليل هاي جامعه شناختي از هنر و ادبيات بودم که به وبلاگ فرياد سکوتثمر صفي خاني از دانشجويان خوبم برخوردم. او تحليلي از هري پاتر ارائه کرده است که به منظور نقد يک برنامه تلويزيوني است. من اين تحليل زيبا را شايسته تحسين مي دانم و ثمر عزيز توانسته است بخوبي مفاهيم و رهيافت جامعه شناختي يا دقيق تر بگويم مطالعات فرهنگي را در زمينه تبيين علل استقبال از هري پاتر در جهان امروز و ايران کنوني بکار بندد. اين متن را بخوانيد.

    تحليل جامعه شناختي هري پاتر در ايران

    ثمر صفي خاني

    به نقل از وبلاگ فرياد سکوت

    مستند هري پاتر» عنوان برنامه اي بود كه از سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد. به نظر مي رسد انتخاب چنين عنواني براي برنامه اي كه در صدد نقد هري پاتر برآمده، تلاشي براي جذب مخاطب با استفاده از محبوبيت فراگير هري پاتر بوده است. چنانچه مطمئنا اكثر قريب به اتفاق كساني كه پاي اين برنامه نشستند در انتظار پشت صحنه هايي از فيلم هاي هري پاتر يا مصاحبه هايي با شخصيت هاي بازيگر يا نويسنده مشهور هري پاتر بودند كه البته مطمئنا از همان ثانيه هاي اوليه برنامه و با شنيدن لحن عصباني و در عين حال تمسخر آميز گويندگان پي به هدف از ساختن و پخش اين برنامه برده اند. انتخاب چنين عنواني براي برنامه اي كه هدفي جز انتقاد بي محابا و زير سوال بردن مجموعه هري پاتر نداشته است،‌ به بازي گرفتن مخاطب و ناديده گرفتن شعور وي مي باشد و نتيجه اي جز موضع گيري مخاطب و سلب اعتماد وي از اين رسانه ملي به همراه ندارد.

    اين برنامه سرشار از بايد و نبايد هايي بود كه با خشمي ناشي ار توهين به مقدسات و مذهب به مخاطب تزريق مي شد و با ارائه مدارك و مستندات اغلب ناقص سعي بر آن بود تا «هري پاتر»، شيطاني معرفي شود كه در صدد بي اعتبار كردن باورهاي مذهبي كودكان و بزرگسالان است و به آنها انواع رذالت هاي اخلاقي ياد مي دهد. بنده تا پيش ار اين برنامه هيچ كدام از سري كتاب هاي هري پاتر را نخوانده بودم، در نتيجه ي توصيه هاي اخلاقي اين برنامه مبني بر دور انداختن اين كتاب و ايمن نگه داشتن خود از اين شر عظيم، ‌بر آن شدم تا پيش از سوزاندن آنچه به نام «كفر» خوانده شده بود،‌ نگاهي به نوشته هايي بياندازم كه در تمام دنيا فراگير شده و طرفداران زيادي را به خود مشغول داشته است.

    هري پاتر عنوان كلي سري كتابهايي است كه توسط «جوان كاتلين رولينگ» (Joanne Kathleen Rowling) براي كودكان نوشته شده و پس از انتشار اولين جلد، مورد استقبال عمومي قرار گرفته است. وي از خلال هفت جلد كتاب، داستان دانش آموز جادوگري به نام «هري پاتر» (Harry Potter) را تعريف مي كند كه هر جلد آن مربوط به يك سال تحصيل مي باشد و آخرين جلد آن نيز با عنوان «هري پاتر و دالان هاي مرگ» (Harry Potter and the Deathly Hallows) به تازگي منتشر شده و در اختيار علاقمندان قرار گرفته است.

    هري پاتر قهرمان داستان تخيلي رولينگ به اسطوره ها مي پيوندد. او نوجوان معمولي اي بيش نيست. كسي كه در ظاهر هيچ فرقي با همسن و سالان خود ندارد. او جادوگري است كه از توانايي هاي خود اطلاعي ندارد. همزمان با خواننده به توانايي هاي خاص خويش پي مي برد و خواننده را مسحور قدرتي مي كند كه او را مغرور نساخته است. در اين كتاب، جادويي به تصوير كشيده شده است كه ناممكن ها را ممكن مي سازد و خواننده را دعوت به تصور دنيايي مي كند كه در آن هيچ محدوديتي براي خواسته هاي انساني وجود ندارد. دنيايي كه با تمام خصلت هاي جادويي اش مقررات خاص خود را نيز دارا مي باشد. دنياي هري پاتر دنيايي است سرشار از شگفتي ها. قانون هاي طبيعت زير پا گذاشته مي شود، اشيا و انسان ها تغيير شكل مي دهند،‌ زمان و مكان دستكاري مي شود و در كل تمامي محدوديت هاي اين جهاني از بين مي روند تا خوانندگان مجذوب فضايي شوند، رمز آلود،‌هيجان آميز و متفاوت از آنچه در دنياي واقعي هر روز تكرار مي شود.

    استقبال بي نظير و همگاني از هري پاتر را مي توان حاصل سرخوردگي همگاني انسانها از جهاني دانست كه با تاكيد صرف بر محسوسات و پديده هاي عيني، خط بطلان بر تمامي احساساتي كشيده است كه گا و بي گاه بر جان انسان هاي سرگشته اين قرن آهني عارض مي شود و الگوهاي استدلالي و منطقي وي را زير سوال مي برد.

    دنياي جادويي هري پاتر فرصتي است براي پشت سر گذاشتن ناتوانايي هاي بشري. در اين دنياست كه آرزوهاي دست نيافتني تحقق مي يابد. اين دنيا پاسخي است به نياز جامعه غربي. جامعه اي كه نيك مي داند امروز بيش از پيش نيازمند خدايي است كه روزي به دست تيغ جراحي سپرده. دنياي هري پاتر سرشار از جادو است،‌ نيروهاي ماورالطبيعه اي كه به طبيعي ترين صورت ممكن مورد استفاده قرار مي گيرند. رولينگ خوب دانسته است كه روح عصيانگر انسان قرن حاضر با نفي نيروهاي ماورالطبيعي و انكار امور نامحسوس و غير تجربي راضي نمي شود. انسان غربي از دو قرن پيش نيروهاي فراطبيعي را كنار گذاشت و به محسوسات پرداخت، چون مي خواست تمام محيط اطراف خويش را تحت كنترل خود در آورد. رولينگ آنچه را انسان با علم ذاتي بر وجودش، ناديده گرفته بود، به تصوير كشيد و در دنياي خيالي خويش تحت كنترل انسان در آورد. در اين دنياي تخيلي هيچ حوزه اي باقي نمانده است كه از تسلط آدمي خارج باشد.

    انسان معاصر بهتر از تمام تئوريسين هاي عصر روشنگري نياز معنوي خود را به باور كردن نيرويي برتر و ماورالطبيعي جدي گرفته است. خالق هري پاتر تمام آنچه را روزي دور ريخته شده بود، ‌بازتوليد كرده است. او «مشنگ ها» (Muggles)، انسان هاي يك بعدي، خودخواه و پيش پا افتاده اي را كه منكر نيروهاي ماورالطبيعي مي شوند، به سخره گرفته و دنيايي را به تصوير كشيده است، سرشار از هر آنچه عقل و منطق وجود آن را ناممكن فرض مي كند.‌ رولينگ در دنياي جادويي خود مذهب را در قالب جديدي طرح ريزي مي كند: سحر و جادو

    آدمي در طول زندگي خويش به كرّات با احساسات و نيروهايي مواجه مي شود كه منشاء محسوس ندارند. وي خود را نيازمند نيروهايي مي داند كه در سختي ها و مشكلات ياري اش دهند و در جستجويي سعادتي است كه در ذهنش به تصوير مي كشد. آنچه به تمامي اين نيازهاي انكارناپذير آدمي پاسخ مي دهد،‌ مذهب است؛ مذهب تكيه .................................

    + نوشته شده در سه شنبه 13 شهريور1386ساعت 11:16 قبل از ظهر توسط نعمت‌الله فاضلي

    http://www.farhangshenasi.com/persian/node/125

    + گنده هاي دنيا و هري 
    استفن كينگ و جان ايروينگ: هري پاتر را زنده نگه داريد
    مهر: استفن كينگ و جان ايروينگ دو نويسنده شهير آمريكايي روز گذشته از خالق آثار هري پاتر خواستند قهرمان جادوگر اين مجموعه كتاب ها را در آخرين اثر خود به كشتن ندهند.
    جان ايروينگ در نشست مطبوعاتي روز گذشته پيش از برنامه خيريه كتابخواني در سالن راديو سيتي ميوزيك هال شهر نيويورك گفت: براي هري آرزو مي كنم كه جان خود را از دست ندهد.
    استفان كينگ نيز كه در اين نشست حضور داشت گفت اطمينان دارد كه رولينگ نسبت به قهرمان داستان هاي خود منصف خواهد بود.
    كينگ با اشاره به تلاش آرتور كنان دويل براي كشتن شخصيت شرلوك هلمز گفت: نمي خواهم هري نيز چون شرلوك هلمز به آبشارهاي رايشن باخ قدم بگذارد.
    فشارهاي طرفداران داستان هاي شرلوك هلمز سرانجام باعث شد كه كونان دويل هلمز را نجات دهد و در داستان هاي بعدي حضور داشته باشد.
    جي كي رولينگ نويسنده بريتانيايي كه مجموعه كتاب هاي هري پاتر وي تاكنون سيصد ميليون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته است اعلام كرد كه هنگام پشت سرگذاشتن فرآيند نوشتن آخرين كتاب از مجموعه هري پاتر احساس بدي نداشته است.
    وي گفت: احساس مي كنم كاملا آزاد شده ام.
    اكنون مي توانم تصميم نهايي خود را درمورد داستان اتخاذ كنم و فكر مي كنم برخي از طرفداران از اين تصميم من منزجر شده و برخي بدان علاقه خواهند داشت؛ اما پايان داستان همان طور است كه بايد باشد.
    خالق داستان هاي هري پاتر ضمن امتناع از توضيحات بيشتر گفت: اكنون مراحل پاياني داستان را مي نويسم همان طور كه هميشه درنظر داشتم؛ اما چند كاراكتر كه انتظار مي رفت تا پايان داستان زنده بمانند در قسمت پاياني كشته مي شوند و يكي از كاراكترها به مجازات خود مي رسد.
    رولينگ درپاسخ به اين پرسش كه حكمت كشته شدن اين شخصيت ها چيست گفت كه وي از كشتن شخصيت هاي اصلي كه در كتاب ششم كشته شدند لذت نبرده؛ اما نوع داستان نيازمند كشته شدن اين قهرمان بوده است.
    اين نويسنده براي پرهيز از فاش شدن داستان براي كساني كه هنوز قسمت ششم را نخوانده اند به نام قرباني كتاب قبلي اشاره نكرد.وي ضمن گشودن دري براي افزايش ترس طرفداران در رابطه با امكان مرگ هري افزود: گاهي نويسنده اي تنها به دليل اين كه ديگر نويسندگان پس از مرگ وي داستان اصلي را ادامه ندهند قهرمان داستان خود را مي كشد.
    استفن كينگ دراين ميان يادآور شد هنگامي كه وي كتاب زاويه بي روح را نوشت و يكي از شخصيت هاي آن سگي را به قصد كشت لگد زد با نامه هاي اعتراض آميز بسياري مواجه شد.
    رولينگ همچنين اشاره كرد كه ايروينگ كاراكترهاي بيشتري را نسبت به وي به كشتن داده است.
    http://www.hamshahrionline.ir/HAMNEWS/1385/850514/news/adabh.htm#s19659
    + مخالفه هري پاتر-صهيونيسم 

    (!) گفته نمي شود
    يک نويسنده پيش از نوشتن داستان ، براي داستان خويش چهار چوبي را متصور مي شود که اين چهارچوب در اصل جهت دهنده ي محتواي داستان و سير گذر داستان هست. يک نويسنده با استناد به همين چهارچوب به چند روش مي تواند مفاهيم سياسي مد نظر خويش را بيان کند.
    طريقه اول آن است که چهار چوب نوشته اش ، دنياي رئال ما باشد و با نام بردن از اشخاص حقيقي يا اشخاص خيالي که نماد اشخاص حقيقي هستند ، منظور خود را بيان کند.

    شکل دوم آن است که نويسنده جهاني مجازي را خلق کند و صد البته بايد توجه داشته باشد المان ها و معيارهايي جهاني که خلق کرده است با دنياي ما مطابقت داشته باشند و بعد در اين دنياي نمادين ، با استفاده از کاراکترهاي نمادين مقصود خويش را بيان کند.
    ولي اين صحبت ها زماني ارزش لازمه را پيدا مي کند که مسائل سياسي براي نويسنده اصل باشند . اگر مسائل سياسي جزء فرعيات به حساب آيند در اين صورت مسئله فرق مي کند و نويسنده باز هم با توجه به روش هاي مذکوره به صورت نمادين يا غير نمادين ، مي تواند کنايه اي به وضع جامعه بزند...
    ولي در ارتباط با هري پاتر ، کتابي که حتي چهارچوب اوليه داستان (تاکيد مي کنم چهارچوب اوليه داستان) هم دزدي ادبي اشکار هست و علاوه بر اين سير بي برنامگي اعم از ورود آلمان ها و معيار گوناگون بدون هيچ منطق و طي پروسه خاصي به داستان ، يا تغيير ناگهاني روند داستان بدون اين که منطق قبل و بعد آن پديد آيد ، تماما بيانگر آن است که اين داستان به هيچ عنوان چهارچوب مشخصي ندارد. چنين داستاني با اين چهارچوب نا مستحکم و متزلزل که ج
    حتي قادر به بيان درست خود داستان نيست ، چگونه مي تواند به مسائل سياسي اشاره کند؟ سوال اين جاست ، واقعا چطور مي تواند؟

    http://www.jadoogaran.org/modules/newbb/viewtopic.php?viewmode=compact&order=ASC&topic_id=5372&forum=6

    + هري پاتر-صهيونيسم 
    واکنش‌هاي صهيونيستي به فروش هري‌پاتر

    در آستانه‌ي فروش جديدترين کتاب هري‌پاتر، جنجال مذهبي بخشي از سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را فرا گرفت.

    به گزارش کتاب‌نيوز به نقل از آسوشيتدپرس، کتابفروشي‌هاي موجود در شهرک‌هاي رژيم اشغالگر قدس براي فروش کتاب "هري پاتر و قديسان مرگ" جديدترين اثر جي کي رولينگ، مجبور شدند در روز سبت (شنبه)، مغازه‌هاي خود را باز کنند. اين در حالي است که اکثر فروشگاه ها به طور معمول در روز شنبه تعطيل هستند.

    سبت، روز مقدسي براي يهوديان به شمار مي‌رود که از غروب جمعه آغاز شده و تا غروب روز شنبه ادامه مي‌بايد.

    سياست‌مداران مذهبي و خاخام‌ها، کتابفروشي‌ها را متهم کرده‌اند که با باز کردن مغازه‌هاي خود، سود و منفعت را مقدم بر قوانين شرعي يهود دانسته‌اند.

    الي يئشال، وزير صنايع و بازرگاني اسرائيل تهديد کرده که طبق قانون داخلي اسرائيل، هر فروشگاهي را که در روز اول فروش رسمي اين کتاب (که از مدتها قبل شنبه تعيين شده بود) به خريد و فروش بپردازد، جريمه خواهد کرد.

    در همين ارتباط و در واکنش تند ديگري "آوراهام راويتز"، نماينده‌ي پارلمان اسرائيل به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: «باز کردن فروشگاه‌ها براي کسب پول در چنين روزي، يک هتاکي بي‌شرمانه است!»

    با وجود اين واکنش‌ها، کتابفروشي‌هاي اسرائيلي فروش مالي اين اثر را به ايجاد يک بحران مذهبي ترجيح دادند تا جائي‌که استياماتسکي، يکي از بزرگ‌ترين کتابفروشي‌هاي زنجيره‌اي فلسطين اشغالي، براي ارائه آخرين کتاب هري پاتر، مراسم بزرگي را در تل آويو اجرا نمود.

    اين بنگاه اقتصادي نشر در اين خصوص به نشريات محلي گفت: «هزاران درخواست براي خريد "هري پاتر و قديسان مرگ" دريافت کرده و قصد ندارد تا اين رويداد را لغو و يا به تعويق اندازد.»

    به نظر مي‌رسد شگرد تبليغاتي اين کتاب و پروپاگانداي پيرامون آخرين جلد از رمان هري پاتر، باعث بروز اين حادثه شده است. چيزي که البته از سوي محافل رسانه‌اي رژيم اشغالگر قدس به صورت مضحکي ناديده انگاشته خواهد شد.

    ????/??/??
    مطالب مرتبط
    http://www.ketabnews.com/detail-4646-fa-261.html
    + كيهان 

    به بهانه فروش همزمان هري پاتر در ايران خوب شد كه از انزوا بيرون آمديم!!


    نويسنده: سعيد متين


    عرضه و فروش تازه ترين جلد از كتابهاي هري پاتر، همزمان با آمريكا و اروپا، در ساعت 30/2 بامداد شنبه 30 تيرماه در يكي از كتابفروشي هاي شمال شهر تهران كه با تبليغات گسترده برخي مطبوعات موسوم به اصلاح طلب همپاي ديگر رسانه هاي غربي صورت گرفت، از مسائل پرسش آميزي بود كه در هفته جاري و در مقابل سكوت مسئولان ذيربط انجام شد. آن هم در جامعه اي كه براي توزيع كتاب، چه از نوع داخلي و چه از مدل خارجي اش، قانون و ضابطه دقيق و مدون وجود دارد. در جامعه اي كه كتاب چه از گونه تأليف و يا ترجمه بايستي در مدت معيني مورد بررسي ناظران و كارشناسان قرار بگيرد تا مجوز چاپ و نشر پيدا نمايد و به خاطر همين زمان بررسي كه گاهي طولاني هم مي شود، سر و صداي بعضي مؤلفان و ناشران درمي آيد. جامعه اي كه كتب خارجي نيز تحت ضوابط خاص و في المثل در نمايشگاه بين المللي و يا نمونه هاي علمي با نظارت دقيق وزارت ارشاد در كتابفروشي هاي معين به فروش مي رسند.
    آيا در مورد جلد هفتم كتاب هري پاتر نيز چنين نظارت و بررسي دقيقي وجود داشته است؟ بعيد است هيچ مقام مسئولي چنين ادعايي داشته باشد، چرا كه كتاب فوق تا قبل از ساعت 30/2 بامداد 30 تيرماه (نيمه شب 21 جولاي 2007 به وقت گرينويچ) بر هيچ بني بشري به جز نويسنده آن و برخي عوامل انتشارات بلومزبري (ناشر كتاب) مكشوف نبوده است (البته به جز معدودي از مشتركان يك مؤسسه توزيع كتاب در نيويورك كه غفلتاً دو روز قبل از تاريخ تعيين شده، كتاب را دريافت كرده بودند! و همين ماجرا خشم مؤلف كتاب و ناشر وي را درآورد!!)
    مدير كتابفروشي «بيان سليس» كه گويا نماينده انتشارات بلومز بري است، اظهار داشته كه محموله 1000 جلدي كتاب «هري پاتر و قديسان مرگ» را خود رأساً در بسته بندي هاي پلمپ شده از فرودگاه تحويل گرفته (چشم گمرك و حراست فرودگاه نيز روشن كه خود را بي نياز از بررسي كارتن هاي محتوي كتاب دانسته و لابد به انتشارات انگليسي- آمريكايي بلومزبري كه شركاي صهيونيستي نظير برادران وارنر دارد، اطمينان كامل داشته اند!!!) و آن را عليرغم درخواست هاي فراوان تا همان ساعت موعود بازنكرده است.
    آيا مسئولين مربوطه در وزارت ارشاد لزومي نديده اند كه سري به محتواي كتاب مربوطه بزنند، شايد كه عبارات و جملات و كلمات مخرب يا نامطلوب و يا نامناسب و مغاير با شئونات و فرهنگ و ارزش هاي جامعه ما در آن وجود داشته باشد كه بر ذهن مخاطب جوان تأثير سوء بگذارد؟ (بگذريم كه به عقيده بسياري از كارشناسان كودك و نوجوان كليت كتاب «هري پاتر» بسان يك بمب مخرب براي ذهن بچه ها به شمار آمده كه آنها را وادار مي سازد تا در مقابل دنياي سياه و خيالي تصوير شده در كتاب، به بخشي ديگر از القائات آن پناه برده و جادوگران خوب را منجي خود به شمار آورند كه وقتي با فقدانشان در دنياي واقعي مواجه مي شوند، به شدت دچار سرخوردگي و انفعال خواهند گرديد). نكته قابل توجه دوستان اينكه نخستين خريدار كتاب، يك نوجوان 12 ساله بوده است!! و بقيه هم از جوانان و نوجواناني كه بي خبر از به بازي گرفته شدن توسط غول رسانه اي غرب و شايد با تكيه بر اعتماد والدين خود به مسئولان مربوطه كه بايستي چشم و گوش مردم مسلمان در ارائه خوراك فرهنگي به فرزندانشان باشند، در آن تاريكي شب به دامگه آمده بودند.
    آيا مسئولين اداره اماكن نيروي انتظامي از فروش كتاب در ساعت 30/2 بامداد باخبر بودند؟ آنها برچه اساسي و با توجه به كدام نياز مردم، اجازه دادند كه در آن ساعت، عده اي در مقابل يك كتابفروشي صف بكشند؟ آيا قرار بوده كه يكي از مايحتاج مردم در آن ساعت توزيع شود؟
    اين اتفاق در حالي رخ مي دهد كه مدتهاست اهداف پروژه صهيونيستي «هري پاتر» حتي بر روشنفكران غربي نيز آشكار شده و آنها به كرات به مشكوك بودن اين كتاب ها و فيلم هاي مربوطه اش اذعان داشته اند. پروژه اي كه ميلياردها دلار از محافل صهيونيستي پاي آن ريخته مي شود تا ذهن و روح جوانان و نوجوانان عالم را به تسخير خود درآورد (نام اين كتاب حتي در «رمز داوينچي» نيز به عنوان نمونه اي از تلاش هاي خانقاه صهيون و فرقه كابالابراي زنده نگاه داشتن آرمان صهيونيسم در اذهان مردم جهان آمده است) و اين بار مراكز مسئول فرهنگي كشور (كه البته در مورد مجلدهاي قبلي اين مجموعه در گذشته نيز نهايت لطف و بذل توجه را داشته تا در چاپ هاي متعدد و به تعداد كافي در دسترس نسل جوان ايراني قرار گيرد!) پا را فراتر گذارده و ايران را هم در زمره پايكوبان جشن استحماري و استعماري پاتريست ها قرار داد!! مبارك است، به قول سرمقاله نويس روزنامه شرق، به اين ترتيب بالاخره جوانان ايراني و كشور ايران از انزواي ساليان دراز خود بيرون آمد!!!
    به نظر نويسنده روزنامه شرق، خيل افتخارات جوانان اين مرز و بوم در عرصه هاي علمي و ورزشي و... كه چشم جهانيان راخيره ساخته، انزوا معني مي دهد ولي شركت در يك شوي ابلهانه فرمايشي (كه تنها كلاه دلقكان را به سبك و سياق ديگر كشورها كم داشت و از همين بابت هم سرمقاله نويس شرق ابراز تأسف كرده بود!) و سر و صدا كردن براي يك مصنوع ساخته سياست سازان بين المللي كه از قبلش ميلياردها دلار به جيب مي زنند، خارج شدن از انزواست!
    همين هفته گذشته بود كه جوانان ما ميزبان المپياد جهاني فيزيك بودند و به مقامي درخور دست يافتند، همين دو هفته پيش بود كه جوانان واليباليست ما در مسابقات جهاني، اشك شوق به ديدگانمان نشاندند، همين تلاش نسل جوان ماست كه امروزه فن آوري هسته اي ما را چون خاري در چشم دشمنان اين ملت فرو كرده تا آن حد كه برخلاف تمامي محاسبات و نقشه ها و طرح هاي توطئه آميز و تمايلات استكباري و عليرغم قدرت نظامي شان، ناچار گشته اند از ايران تقاضاي مذاكره بكنند. آيا به نظر دست اندركاران روزنامه شرق اين افتخارات نشانه انزواست؟ براي اين روزنامه و سردمدارانش كه غوغاي روشنفكرنمايي شان، گوش فلك را كر كرده، چقدر مايه افتخار است كه لاطائلات ورشكستگان فسيل شده صداي آمريكا را تكرار كنند؟ (كه حتي اين فقره مورد اعتراض شوراي روابط خارجي آمريكا هم قرار گرفته كه چرا با ميليون ها دلاري كه خرج امثال صداي آمريكا و راديو فردا شده، باز هم آنها از فسيل هاي سياسي استفاده مي كنند كه كمترين اطلاعي از اوضاع روز نداشته و تحليل هايشان مربوط به 30-40 سال پيش است!)در واقع بايستي به شرق نويسان و هم مسلكان آنها كه براي تراوشات غربي ها (همچون هري پاتر) اينچنين سر و دست مي شكنند، گفت شما در انزوا هستيد كه هنوز متوجه نشده ايد، روزگار عوض شده، شرايط جهان تغيير كرده است. قصه هري پاتر ديري است در همان آمريكا هم تمام شده به طوري كه خودشان مدتهاست آن را دريافته اند و به زبان مي گويند و با قلم مي نويسند ولي شما آن را هنوز درك نكرده ايد. به قولي بادهاي غربي هميشه بعد از 500 سال به شبه روشنفكر ايراني مي رسد. و حالااين عقب افتادگان از تاريخ هنوز بر طبل ديروز مي كوبند و خودشان كيف مي كنند.
    از قضا نسل جوان امروز ما در پوياترين صحنه هاي جهاني حضوري فعال داشته و دارد و اين موضوعي است كه اغلب كارشناسان و رسانه هاي جهاني به زبان ها و تعابير گوناگون بدان معترفند.

    magiran.com > روزنامه كيهان > شماره 18860 4/5/86 > صفحه 14 (اخبار كشور) > متن

    http://www.magiran.com/npview.asp?ID=1452050


    + جواب كيهان--خبرگزاري اسرائيلي 

    انتشار مطلبي در روزنامه کيهان درباره مجموعه داستان هاي هري پاتر در يک خبرگزاري اسرائيلي بازتاب داشت.

    به گزارش شبكه خبر مسيحيان فارسي زبان به نقل از منابع خبري
    ، خبرگزاري "اسرائيل تودي" (اسرائيل امروز) نوشت:" يک روزنامه ايراني هفته گذشته ادعا کرد که مجموعه کتاب هاي داستاني هري پاتر يک « توطئه صهيونيستي» است که با هدف منحرف ساختن ذهن جوانان طراحي شده است."

    براساس اين گزارش، روزنامه کيهان، کتاب هاي داستاني هري پاتر را به عنوان يک "پروژه چند ميليارد دلاري صهيونيستي" خوانده و اين در حالي است که نويسنده کتاب هاي هري پاتر فردي انگليسي است که هيچگونه روابطي با اسرائيل ندارد.

    به نوشته اين پايگاه خبري، روزنامه کيهان ادعا مي کند که هدف از مجموعه داستان هاي هري پاتر منحرف ساختن ذهن جوانان و غافل کردن آنها از موضوع تلاش يهوديان براي حکمراني بر جهان است.

    اين گزارش مي افزايد: "کيهان يک روزنامه وابسته به مسئولان ارشد مذهبي ايران است."

    گفتني است عرضه جهاني آخرين قسمت کتاب هري پاتر با عنوان "هري پاتر و قديسان مرگ" اخيرا باعث بروز جنجال مذهبي در اسرائيل شد.

    کتابفروشي ها در اسرائيل براي فروش کتاب "هري پاتر و قديسان مرگ"، اثر جي کي رولينگ مجبور شدند در روز "سبت"، مغازه هاي خود را باز کنند و اين در حالي است که اکثر فروشگاه ها به طور معمول در روز شنبه تعطيل هستند.

    "سبت"، روز مقدسي براي يهوديان به شمار مي رود که از غروب جمعه آغاز و تا غروب شنبه ادامه مي بايد.

    سياستمداران مذهبي کتابفروشي ها را متهم کردند که با باز کردن مغازه هاي خود سود و منفعت را مقدم بر حساسيت هاي مذهبي دانسته اند.

    مجموعه کتاب هاي داستاني هري پاتر اثر "جي.کي رولينگ" تاکنون با استقبال بي نظير کودکان و نوجوانان در سراسر جهان مواجه شده، به نحوي که 325ميليون جلد در دنيا به فروش رفته است. آخرين و هفتمين جلد اين مجموعه با عنوان "هري پاتر و قديسان مرگ" اخيرا به بازارهاي جهاني عرضه شد.

    --------------- اخبار مرتبط

    + جواب كيهان 

    “بلومزبري” ناشر رمان هاي هري پاتر وابستگي اين مجموعه داستاني را به جريانات صهيونيسم رد کرد و آن را ادعايي مضحک خواند.
    به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از “توتالي جويش”، در پي اعلام خبري از سوي يک روزنامه ايراني که هري پاتر را پروژه صهيونيست ها و عامل انحراف ذهن جوانان مسلمان دانسته بود، ناشر هري پاتر اين ادعا را کذب خوانده و با بيان اينکه اين داستان براي کل مردم دنيا نوشته شده آن انتقاد را رد کرده است.
    به گزارش “امريکن تينکر”، يک روزنامه ايراني طي يادداشتي هري پاتر را پروژه ميلياردي صهيونيست ها خوانده تا اذهان نوجوانان مسلمان را منحرف کند. اين روزنامه از پخش جلد هفتم هري پاتر در ايران از وزارت ارشاد انتقاد کرده است.

    http://www.harrynews.iranblog.com/?page=19&mode=Authors&id=7607
    سخنگوي انتشارات بلومزبري با متهم کردن اين روزنامه به وارونه جلوه دادن حقايق گفته است:
    اين ادعا کاملا مضحک است. اين کتاب در اصل جنگي است ميان خير و شر که داستاني کاملا اخلاقي به حساب مي آيد. افرادي که چنين برداشت هاي مي کنند در اشتباه به سر برده و سعي مي کنند تا تبعيض نژادي را وسعت بخشند.
    گفتني است اين موضوع در ديگر پايگاه هاي خبري هم بازتاب داشته و عده اي با آوردن شواهدي از دل داستان هري پاتر اين ادعا را رد کرده اند. www.dementor.ir

    هري پاتر، داستاني آخرالزماني‏

    مجموعه داستان هاي هري پاتر، پديده و اتفاقي بزرگ و جهاني است. گرچه با سلطه رسانه ها و فراگيري تنش هاي رواني ‏اجتماعي، در سال هاي اخير، اقبال پيش بيني نشده و همگاني نسبت به پديده هاي هنري، در موارد متنوعي روي داده است. با ‏اين حال ميزان و چگونگي اقبال به هري پاتر، هم چنان اتفاقي خاص و شگفت آور است. ميزان فروش اين کتاب، ترجمه سريع ‏آن به ده ها زبان، ساخت فيلم، کارتون، بازي رايانه اي، اسباب بازي ها و... همه خبر از يک اتفاق مي دهد. ‏

    مشهورترين داستان هاي کودکان که جهاني شده اند، شازده کوچولو يا جوجه اردک زشت هستند که باز در مقايسه با ابعاد ‏اقتصادي و اجتماعي تأثير هري پاتر رنگ مي بازند. به راستي علت توفيق هري پاتر در چيست؟ اين مجموعه، چه ويژگي هايي ‏داشته که اين رويکرد عظيم را به ارمغان آورده است؟ ‏

    منتقدان ادبي، همگي، کم و بيش از اين اتفاق اظهار شگفتي يا حتي ناخرسندي کرده اند. داستان هاي هري پاتر، از ‏منظرهاي گوناگون، داستان هاي کم ارزشي شمرده مي شوند. نقدهاي فراواني نوشته شده و عناصر مختلف اين داستان را ‏برشمرده اند که از ساير کتاب ها و داستان ها وام گرفته شده است.‏

    ضعف هاي تکنيکي داستان، توسط روزنامه نگاران بررسي و اشتباهات نويسنده در پيرنگ و ناهماهنگي جلدهاي مختلف ‏آشکار شده است. نويسندگان مشهور هم طبيعي است که از اين کتاب انتقاد کرده باشند؛ چرا که نويسنده هري پاتر ترکيبي ‏است که پيش از چاپ اين کتاب، نه تنها کتابي ننوشته که هيچ قصه اي هم در مجلات به چاپ نرسانده است. البته من منکر ‏برخي ارزش هاي داستاني هري پاتر نيستم؛ گرچه اين توانايي ها به شکلي جوششي و فطري و حتي اتفاقي به دست آمده باشد. ‏با اين حال، يقين دارم نبايد دلايل اين موج جهاني و شهرت افسانه اي را تنها در تکنيک و زيبايي هاي اثر جست و جو کرد. با آن ‏ديدگاه هاي بدبينانه هم که همه اين توفيق را ناشي از هم دستي رسانه ها و بنگاه هاي اقتصادي مي دانند، هم داستان نيستم. در ‏اين نوشته کوتاه، مي خواهم بگويم هري پاتر به بزرگ ترين مسئله و نياز روز جهاني پاسخ داده و ناخودآگاه، با روح زمان، هم سو ‏و هم نوا شده و اين توفيق عظيم، حاصل اين هم نوايي و هم صدايي است.‏

    به نظر من، هري پاتر يک داستان آخرالزماني يا آپوکاليپس است. هر چند جاذبه هاي عوامانه هم به آن افزوده شده است. ‏داستان هاي مکاشفه يا آخرالزماني، داستان هايي هستند که درباره پايان جهان صحبت مي کنند.‏

    اعتقاد به آخرالزمان، يک کهن الگو و باور مشترک و ديرينه بشري است. انسان ها فارغ از دين و ايين و نژاد خويش در طول ‏تاريخ، بر اين باور بوده اند که عمر جهان روزي به پايان خواهد رسيد. براساس اين باور، مسير کلي اتفاقات تاريخ، به يک نقطه ‏پايان مي انجامد و آن جا تکليف همه مسائل روشن خواهد شد. در طول تاريخ و در فرهنگ هاي مختلف، داستان هاي آخرالزماني ‏گوناگوني نگاشته شده که مشهورترين و جذاب ترين آن ها پيشگويي ها بوده اند. ‏

    شباهت هايي که سبب مي شود هري پاتر را در رديف داستان هاي آخرالزماني طبقه بندي کنيم، از اين قرارند:‏

    ‏1ـ خطري بزرگ همه انسان ها را تهديد مي کند،

    ‏2ـ اين خطر، تنها توسط عده معدودي شناخته و درک مي شود، ‏

    ‏3ـ اين انسان ها که سير و سلوک، حکمت و زندگي خاصي دارند، براي نجات کل جهان در برابر آن خطر به پا مي خيزند،

    ‏4ـ يک منجي با حکم الهي به نجات بشر مي ايد،

    ‏5ـ رويارويي منجي با خطر جهاني، رويارويي خوبي ها و بدي هاست. در اين مواجهه از نيروهاي مافوق طبيعي استفاده مي¬‏شود،

    ‏6ـ عاقبت، خوبي بر بدي پيروز مي شود.‏

    اين ويژگي ها که زير بناي کلي داستان هري پاتر را شکل مي دهد، انگاره ها و گزارهايي کاملاً آخرالزماني اند. هري پاتر کسي ‏است که توسط نيروي مافوق انساني (خدا)، باقي نگاه داشته شده و زنده و محفوظ مانده است. توانايي و قدرت اعجاب آور او ‏خدادادي است و ربطي به آموزش و فراگيري و رياضت ندارد. ‏

    هري پاتر يادآور کهن الگوي چيرگي کودک معصوم، بر طاغوت جبار است. (موسي در آب، عيسي در گهواره، داوود نوجوان ‏در برابر جالوت، انتخاب شموئيل نوجوان، براي رهبري بني اسرائيل).‏

    ‏ ولدمورت هم اهريمن يا چهره منفي فر زماني است که از کهن الگوي دجال يا آنتي کريست، الهام گرفته شده است.‏

    در طول داستان، درمي يابيم که او در دوره هاي گذشته، با اسامي ديگري ظهور کرده است. او فردي غير اخلاقي، شقي و ‏نژادپرست است. وي خون را مايه برتري مي داند و فضليت هاي اخلاقي و انساني را هجو مي کند و معتقد است بيش تر مردم دنيا ‏که خلقت و خون اصيل ندارد، لايق مرگ اند. ‏

    نشان روي پيشاني هري پاتر، اقتباسي صريح از جمله کتاب مکاشفات يوحنا (18 ـ 15: 13) است که دجال نشانه هايي روي ‏پيشاني دشمنان باقي مي گذارد.‏

    کهن الگوي مادر مهربان و فداکار، در اين داستان نقش تعيين کننده اي دارد. مادر هري يک نو ايمان تلقي مي شود که با ‏همه وجود، به خوبي ها سر سپرده و جان خويش را ايثار کرده است. روح او ياري گر هري و عشق او گره گشاي هري در ‏دشواري هاست. در اين داستان، خانواده و اخلاق، به خوبي تکريم مي شوند و جادوگران، سالکاني هستند که گرچه ظاهري رندانه ‏دارند، در باطن افرادي کاملاً اخلاقي و انسان دوست هستند.‏

    آن ها در زندگي ظاهري، چيزي از عوالم باطني خود را بر نامحرمان آشکار نمي کنند و در کسوت افراد فرودست جامعه، بدون ‏آزار ديگران و استفاده از توانايي هاي خود، به زندگي عادي مشغول اند؛ گرچه در عالم معنا جايگاهي فراتر از عوام دارند.‏

    هري پاتر، دانسته يا نادانسته، قصه مقابله نهايي خير و شر است؛ همان نبردي که در ادبيات مسيحي، به نام «آرماگدون» و ‏در ادبيات يهودي به نام «هرمجدون» مي شناسيم.‏

    انديشيدن به آخرالزمان، مهم ترين دغدغه بشر، در دو دهه اخير بوده است. نوستراداموس، سال 1989 را سال غلبه «محور ‏شرارت» و تصرف جهان توسط ايرانيان و آغاز جنگ هاي «پايان تاريخ» ذکر کرده بود. وقتي اين سال گذشت، همه توجه ها به ‏روز 6/6/1996 معطوف شد؛ چرا که عدد 666 را آشکار مي کرد که مکاشفات يوحنا، از آن به عنوان عدد تعيين کننده نام برده ‏بود. هم زمان با افزايش احساسات و نگراني هاي جهاني، عده اي چشم به راه سال 1996م ماندند که حاصل جمع سه عدد 666 ‏بود و پس از آن چشم به راه ماندند که 999 آن، معکوس 666 بود. در يک نظر سنجي که در سال 1998، در مجله ......

    اتفاق هري پاتر، اتفاقي نيست

    صحبت کردن از مجموعه داستان هاي هري پاتر، ....

    http://www.hawzah.net/Hawzah/Magazines/MagArt.aspx?MagazineNumberID=6500&id=75123
       1   2      >