درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ جواب كيهان--خبرگزاري اسرائيلي 

انتشار مطلبي در روزنامه کيهان درباره مجموعه داستان هاي هري پاتر در يک خبرگزاري اسرائيلي بازتاب داشت.

به گزارش شبكه خبر مسيحيان فارسي زبان به نقل از منابع خبري
، خبرگزاري "اسرائيل تودي" (اسرائيل امروز) نوشت:" يک روزنامه ايراني هفته گذشته ادعا کرد که مجموعه کتاب هاي داستاني هري پاتر يک « توطئه صهيونيستي» است که با هدف منحرف ساختن ذهن جوانان طراحي شده است."

براساس اين گزارش، روزنامه کيهان، کتاب هاي داستاني هري پاتر را به عنوان يک "پروژه چند ميليارد دلاري صهيونيستي" خوانده و اين در حالي است که نويسنده کتاب هاي هري پاتر فردي انگليسي است که هيچگونه روابطي با اسرائيل ندارد.

به نوشته اين پايگاه خبري، روزنامه کيهان ادعا مي کند که هدف از مجموعه داستان هاي هري پاتر منحرف ساختن ذهن جوانان و غافل کردن آنها از موضوع تلاش يهوديان براي حکمراني بر جهان است.

اين گزارش مي افزايد: "کيهان يک روزنامه وابسته به مسئولان ارشد مذهبي ايران است."

گفتني است عرضه جهاني آخرين قسمت کتاب هري پاتر با عنوان "هري پاتر و قديسان مرگ" اخيرا باعث بروز جنجال مذهبي در اسرائيل شد.

کتابفروشي ها در اسرائيل براي فروش کتاب "هري پاتر و قديسان مرگ"، اثر جي کي رولينگ مجبور شدند در روز "سبت"، مغازه هاي خود را باز کنند و اين در حالي است که اکثر فروشگاه ها به طور معمول در روز شنبه تعطيل هستند.

"سبت"، روز مقدسي براي يهوديان به شمار مي رود که از غروب جمعه آغاز و تا غروب شنبه ادامه مي بايد.

سياستمداران مذهبي کتابفروشي ها را متهم کردند که با باز کردن مغازه هاي خود سود و منفعت را مقدم بر حساسيت هاي مذهبي دانسته اند.

مجموعه کتاب هاي داستاني هري پاتر اثر "جي.کي رولينگ" تاکنون با استقبال بي نظير کودکان و نوجوانان در سراسر جهان مواجه شده، به نحوي که 325ميليون جلد در دنيا به فروش رفته است. آخرين و هفتمين جلد اين مجموعه با عنوان "هري پاتر و قديسان مرگ" اخيرا به بازارهاي جهاني عرضه شد.

--------------- اخبار مرتبط