mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2      
 
+ رولينگ 

همه چيز درباره رولينگ و هري پاتر

http://ketabnews.com/pm-a-aro-rowling-fa.html

+ كتاب جديد رولينگ 
«داستان‌هاي بيدل ‌شاعر» رکورد شکست

کتاب جديد جي.کي. رولينگ عنوان سريع‌ترين فروش کتاب در سال ‌2008 را به‌دست آورد.

کتاب «داستان‌هاي بيدل ‌شاعر» که روز چهارم دسامبر منتشر شد، جديدترين کتاب رولينگ است، که عنوان شده با هدف کمک به انسان‌هاي نيازمند در اروپا به چاپ رسيده است.

اين کتاب در مدت تنها دو هفته، ‌6/2 ميليون نسخه فروش جهاني داشته و توانسته عنوان سريع‌ترين فروش جهاني يک کتاب در سال ‌2008 را به‌دست آورد.

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، «داستان‌هاي بيدل‌ شاعر» رکورد فروش دو نسخه در هر ثانيه را به‌جا گذاشته و تاکنون ‌4/8 ميليون دلار درآمد براي مؤسسه‌ي خيريه متعلق به رولينگ به‌همراه آورده است.

رولينگ پيش‌تر در سال ‌2007 با کتاب «هري‌ پاتر و قديسان مرگ‌بار» عنوان سريع‌ترين فروش جهاني يک کتاب را تجربه کرده بود.

کتاب جديد رولينگ متشکل از پنج داستان تخيلي جادويي است که معلم فنون جادوگري يعني آلبوس دومبلدور در هفتمين کتاب هري‌ پاتر - «قديسان مرگ‌بار» - به دوست هري - هرميون گرنجر - مي‌آموزد.

????/??/??

http://www.ketabnews.com/detail-10335-fa-261.html

+ نظرات درباره نقد هري پاتر 
دوستمون S*K*T در خط هاي چهارم تا هفتم آورده " ... اما با اين شيوه نقد که بيايم براي هر شخصيت و يا هر اتفاق توي داستان ، يک چيزي رو در واقعيت نسبت بديم ، مخالفم. چون نويسنده اگر چنين منظوري مي داشت ، بايد اونا را طوري در داستان بيان مي کرد که حداقل بخشي از خواننده هاي داستان متوجه بشوند ، در غير اين صورت هيچ خاصيتي نداشت . ولي خيلي از چيزهايي که من توي اين مقاله هاي شما ميبينم ، احتمالا فقط به ذهن خود شما رسيده! ..." لطفا سوال ايشون را که من هم مطرح مي کنم را جواب بدهيد " اگر نويسنده ي اين مجموعه چنين منظوري مي داشت ، بايد اونا را طوري در داستان بيان مي کرد که حداقل بخشي از خواننده هاي داستان متوجه بشوند ، در غير اين صورت هيچ خاصيتي نداشت!!! "
پاسخ تبيان :
يکشنبه 13/11/1387-22:46
s*k*t
سلام.دراينکه داستان هاي هري پاتر داستان هاي نه چندان مفيد (و حتي به نظر من مسموم) براي بچه ها هستند شکي نيست. من خودم بعد از خوندن هرکتاب تا چند هفته بعدش توي دنياي هري پاتر و جادوگري سير مي کردم . دنيايي که کاملا از فرهنگ ما دور بود و مفاهيمي مثل خدا و دين معنايي نداشت. و اين هم واضحه که نويسنده داستان خواسته که چيزهاي ديگري را به صورت تلويحي در ذهن بچه هاي دنيا فرو کنه. اما با اين شيوه نقد که بيايم براي هر شخصيت و يا هر اتفاق توي داستان ، يک چيزي رو در واقعيت نسبت بديم ، مخالفم. چون نويسنده اگر چنين منظوري مي داشت ، بايد اونا را طوري در داستان بيان مي کرد که حداقل بخشي از خواننده هاي داستان متوجه بشوند ، در غير اين صورت هيچ خاصيتي نداشت . ولي خيلي از چيزهايي که من توي اين مقاله هاي شما ميبينم ، احتمالا فقط به ذهن خود شما رسيده! البته بعضي مسائل و توهين هاي توي داستان يک جورايي تابلوئه! مثل اينکه توي يکي از کتاب ها چيزايي در مورد يک قاچاقچيه فرش پرنده نوشته بود که اسمي عربي داشت(دقيق يادم نيست چي بود) نکته اش اينجاست که قاچاقچيه عرب بوده.
اما در کل نظر شخصيه من اينه: انسان ها داراي عقايد ، ارزش ها و تفکرات گوناگوني هستن و همه هم به نوعي تلاش مي کنن عقايد خود را به گونه اي گسترش بدن. خانم رولينگ هم که نويسنده اي تواناست ، کاري را انجام داده که هر نويسنده ديگري هم انجام مي دهد. يعني در داستان هاي خود ، عقايد خود را رواج ميدهد. به عنوان مثال يک نويسنده مسلمان و معتقد به خدا ، خواه ناخواه داستان خود را به گونه اي به پايان ميرساند که تضادي با عقايدش نداشته باشد. به نظر من فعلا مدرک معتبري براي اينکه بگيم پشت داستان هاي هري پاتر يک دولت يا چيزي مثل اين وجود داره ، نداريم.
پاسخ تبيان :
شنبه 12/11/1387-21:19
Moktashef
من با 90% نقد شما موافق هستم و به نظر من اگر مي خواهيد که ديگران هم قبول کنند، بايد اين نقد ها را در مورد خيلي از کار هاي ديگر هاليوود ارائه بدهيد، تا مردم اولا موضع گيري نکنند. دوما بفهمند چرا فيلم هاي هاليوود اينقدر پر خرج است. (اين فيلم ها بيش از هزينه براي ساخت براي فکر هزينه مي کنند.)
+ درباره هري پاتر4 
پروفسور فرانسوي: هري پاتر يک اثر ضد چپ است

يک فيلسوف فرانسوي اعلام کرد، "هري پاتر" يک چپ‌گراست و هفت کتاب "جي.کي رولينگ" انتقاد تند عليه انگليس "مارگارت تاچر"ي محسوب مي‌شوند!

در فاصله‌ي يک‌ روز به انتشار نسخه‌ي فرانسوي کتاب "هري پاتر و قديسان مرگ‌بار"، روزنامه‌ي چپ‌گراي "ليبراسيون" با دعوت از "ژان کلود ميلنر" - فيلسوف فرانسوي - به نقد پرفروش‌ترين کتاب‌ نوجوان در جهان نشست.

"ميلنر" در اين‌باره گفت: «ابتدا بايد بگويم هري پاتر کاملا سياسي است و اين کتاب‌ها، انگلستان امروزي را توصيف مي‌کنند. با خواندن کتاب‌هاي هري پاتر مي‌توان فهميد، رولينگ مانند بسياري از انگليسي‌هاي فرهيخته، معتقد است که يک انقلاب "تاچر"گونه‌ي واقعي وجود داشته که فاجعه بوده و او معتقد است، فرهنگ تنها فرصت براي بقاي علوم خفيه است.»

به گزارش ايسنا به نقل از فرانس‌پرس، اين فيلسوف فرانسوي افزود: ‌«دنياي جادويي هري، بويژه مدرسه‌ي علوم جادوگري هاگوارتز، نوعي ابزار مقاومت مقابل طبقه‌ي متوسط پيروز به نمايندگي از مشنگ‌ها (افرادي که از استعدادهاي بالقوه‌ي جادوگري برخوردار نيستند) فراهم مي‌آورد. عمو و خاله‌ي هري مانند قهرمانان دنياي مارگارت تاچر زندگي مي‌کنند؛ در کشوري کوچک و تميز که تمامي خانه‌ها شبيه هم‌اند. همچنين مي‌توان گفت، انگليس امروزي دنيايي است که در آن، مشنگ‌ها قدرت را به‌دست گرفته‌اند، ابتدا از سوي مارگارت تاچر و سپس توني بلر؛ دنيايي که به قدرت مطلقه‌ي طبقه‌ي متوسط ، آزادي کامل داده شده است.»

اين استاد زبان‌شناسي دانشگاه پاريس همچنين گفت:‌ «در قسمتي از رمان "زنداني آرکابان" که خاله‌ي هري پاتر مانند يک بالن به هوا فرستاده مي‌شود، نوعي تمسخر مارگارت تاچر است. اين اشاره‌اي به فيلم "ديکتاتور بزرگ" چارلي چاپلين است که در آن يک مرد قدرتمند از طبقه‌ي متوسط ديوانه مي‌شود.»

به عقيده‌ي پروفسور "ميلنر"، هاگوارتز يک پناهگاه براي اقليتي است که آرزو دارد تمدن را برابر خطرات جهاني‌سازي حفظ کند. علاوه بر آن، به‌کارگيري کلمات يوناني و لاتين در کتاب‌هاي هري ‌پاتر، نوعي پادزهر براي جامعه‌ي انگليس امروزي است، که پول تنها ارزش براي آن‌هاست.

او افزود: «در دنياي هاگوارتز مطمئنا نابرابري‌هايي وجود دارد؛ اما از آن‌جايي‌که همه از فرهنگ برخوردارند، "هرميون"، که يک مشنگ‌زاده است، از "مالفوي" که يک جادوگرزاده است، بهتر کار مي‌کند. هري پاتر يک ماشين جنگي برابر تاچر و بلر و روش زندگي آمريکايي است.»

ميلنر اظهار کرد: «رولينگ يک آزادي‌خواه واقعي است که علاقه‌اش به او انگيزه مي‌دهد. گويي مي‌گويد جادوگرهاي واقعي چاپلوسان توني بلر نيستند؛ بلکه مردماني‌اند که لاتين و يوناني مي‌دانند.»

اين پروفسور فرانسوي "ولدمورت" را ابرچاپلوس توصيف کرد و گفت: «او جادوگري است که نشان مي‌دهد فرهنگ به تنهايي نمي‌تواند دنيا را نجات دهد. اين قدرت وحشتناک که ولدمورت به‌دنبال آن است و ما آن را استبداد مي‌ناميم، يکي از موضوعات داستان هري پاتر است که در ادبيات انگليس از "چارلز ديکنز" تا "جورج اورول" ادامه داشته است.»

????/??/??
http://www.ketabnews.com/detail-5614-fa-261.html
+ درباره هري پاتر2-خاك برسرراديو 

اين همان پروژه هري پاتر است... سيد عليرضا واعظ موسوي

noorportal.net/180/382/388/28023.aspx

هري پاتر با صداي بهروز رضوي!

رمان "هري پاتر و حفره‌هاي اسرارآميز" از شنبه شب به مدت يک هفته در راديو فرهنگ خوانده مي‌شود.
به گزارش کتاب‌نيوز، "هري پاتر و حفره‌هاي اسرارآميز" که اخيرا با ترجمه ويدا اسلاميه وارد بازار کتاب شده، از روز شنبه تا پنج شنبه به مدت يک هفته خوانده مي‌شود. بازنويسي رمان را براي راديو "ياسر نوروزي" انجام داده است.

رمان "هري پاتر و حفره‌هاي اسرارآميز" جمعه شب نيز با حضور ياسر نوروزي و ويدا اسلاميه - مترجم کتاب - در برنامه روايت شب خوانده مي‌شود.

روايت شب هر شنبه ساعت 30/23 به سردبيري محسن حکيم معاني، گويندگي بهروز رضوي و تهيه کنندگي حميد رضا مقدسي و مژگان سهرابي از راديو فرهنگ پخش مي‌شود.

????/??/??

http://www.ketabnews.com/detail-5380-fa-261.html

+ درباره هري پاتر3 
تمبر "هري پاتر" هم منتشر شد

سرويس پستي فرانسه يک مجموعه‌ي جديد تمبر و لوازم‌التحرير را با نشان و عکس‌هاي هري‌پاتر و دوستانش منتشر کرد.

انتشار تمبرهاي هري‌پاتر در فرانسه به سبک جديدي انجام شده است؛ براي مثال تمبرهاي "رون ويزلي" - از شخصيت‌هاي داستان‌هاي هري‌پاتر - براي سرويس‌هاي پستي مقصد کوتاه و تمبرهاي "هرمون گرانگر" نيز براي مرسوله‌هاي پست بين‌المللي استفاده خواهند شد؛ اما تمبرهاي با عکس هري‌پاتر براي سراسر فرانسه مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

به گزارشبه ايسنا به نقل از آسوشيتدپرس، فرانسه اولين کشوري نيست که به انتشار تمبرهاي هري‌پاتر و دوستانش اقدام مي‌کند. پيش از اين، استراليا و تايوان نيز قهرمانان کتاب‌هاي جي.کي‌ رولينگ را در قالب تمبرهاي يادبود منتشر کرده بودند.

????/??/??
http://www.ketabnews.com/detail-3774-fa-261.html
+ درباره هري پاتر 
جادوي پولدار شدن يا ثانيه‌اي 8000 تومان!
بر اساس گزارش مجله اقتصادي فوربس، جي کي رولينگ، نويسنده بريتانيايي مجموعه داستانهاي هري پاتر، با درآمد ثانيه‌اي پنج پوند (حدود 8800 تومان)، پردرآمدترين نويسنده دنيا در سال گذشته بوده است.

خالق هري پاتر که سال گذشته 300 ميليون دلار درآمد داشت، اولين کتاب پرفروشش را درباره پسرک جادوگري به نام هري در سال 1997 منتشر کرد. در آمد خانم رولينگ شش برابر نفر بعدي او در فهرست پر در آمدترين ها، يعني جيمز پترسون، نويسنده داستانهاي پليسي است. يکي از سخنگويان مجله فوربس مي گويد: "جادوگري، جي کي رولينگ را از مادري تنها و فقير که با کمک هزينه دولتي زندگي مي کرد، تبديل به نويسنده ميلياردر کتابهاي پر فروش کرد."
????/??/??
http://www.ketabnews.com/detail-9342-fa-261.html
 <      1   2