تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ فيلم "خداحافظ هري پاتر" 

با هدف توسعه و تعميق ارتباطات رسانه اي جمهوري اسلامي ايران و امارات عربي متحده ، رايزني فرهنگي به زودي اقدام به برگزاري مراسم ويژه اي براي رونمايي از فيلم خداحافظ هري پاتر خواهد كرد.
"خداحافظ هري پاتر" داستان پسربچه مؤذني را به تصوير مي کشد که به مسجد و سينما در کنار هم علاقمند است.
تصويربرداري اين فيلم مذهبي که داستان و سکانس هاي آن در امارات اتفاق مي افتد، به پايان رسيده و هم اکنون در مرحله تدوين است.
همه بازيگران اين فيلم ازامارات انتخاب شده اندو زبان فيلم نيز به عربي است و مضموني انساني – مذهبي دارد.توليد فيلم" خداحافظ هري پاتر " ازاوايل دي ماه 1386آغاز شده و تا دو ماه ديگر نيز در جشنواره سينمايي خليج فارس در دبي به نمايش درخواهد آمد.
بازيگران فيلم به جز نقش اول داستان که يک پسر نوجوان است و همچنين مادر او، براي نخستين بار است که در مقابل دوربين قرار مي گيرند .
" علي شاه حاتمي" کارگردان نخستين توليد سينمايي مشترک ايران و امارات عربي متحده انگيزه خود را از ساخت فيلمي با اين مضمون شنيدن صداي اذان از مساجد امارات عنوان کرد و اظهار داشت: "جذابيت صداي اذان براي من بيش از ساختمان هاي سربه فلک کشيده ، مراکز خريد و ديگر جلوه هاي مدرن بود."
در ملاقات شاه حاتمي با "دکترمحمد رضا حاتمي" درمحل رايزني فرهنگي ايران در امارات زمينه هاي حمايت از اين گونه فعاليتها بررسي و اظهار اميدواري شد که بستر توليدات هنري مشترک ايران و امارات هرچه گسترده تر فراهم شود.
رايزن فرهنگي ايران در امارات در اين ملاقات همچنين اظهار داشت: درعصر ما سينما زبان گوياي فرهنگ و تمدن ملت ها است و بهره گيري از هنر هفتم براي ترويج مباني و ارزش هاي ديني از مهم ترين فعاليت هاي فرهنگي به حساب مي آيد وبه همين دليل رايزني فرهنگي با ارائه مشاوره هاي لازم ازتوليد اين فيلم حمايت کرده وهمچنان خواهد کرد.
دکترحاتمي همچنين با اشاره به پيشرفت چشم گير سينماي ايران پس از پيروزي انقلاب اسلامي بر ضرورت استفاده از ظرفيت هاي سينمايي ايران در کشورهاي اسلامي تاکيد کرد.
رايزن فرهنگي ايران در امارات اظهار داشت: رويکرد تازه اي براي انجام فعاليت هاي سينمايي در امارات عربي متحده محسوس است و جمهوري اسلامي ايران قادر است تا نيازهاي اين کشور همسايه را در زمينه سينما و تئاتر برآورده سازد.
در اين ملاقات همچنين مقررشد درمراسمي که توسط رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران درامارات وباحضورمسؤلان بلندپايه فرهنگي،هنري ورسانه اي امارات برگزار خواهدشد ازعوامل نخستين توليد سينماي ايران و امارات تشويق وتجليل به عمل آيد .

منبع خبر: رايزني فرهنگي
http://emirates.icro.ir/?c=newsShow&NewsId=537642&t=4