چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ هري پاتر-صهيونيسم 
واکنش‌هاي صهيونيستي به فروش هري‌پاتر

در آستانه‌ي فروش جديدترين کتاب هري‌پاتر، جنجال مذهبي بخشي از سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين را فرا گرفت.

به گزارش کتاب‌نيوز به نقل از آسوشيتدپرس، کتابفروشي‌هاي موجود در شهرک‌هاي رژيم اشغالگر قدس براي فروش کتاب "هري پاتر و قديسان مرگ" جديدترين اثر جي کي رولينگ، مجبور شدند در روز سبت (شنبه)، مغازه‌هاي خود را باز کنند. اين در حالي است که اکثر فروشگاه ها به طور معمول در روز شنبه تعطيل هستند.

سبت، روز مقدسي براي يهوديان به شمار مي‌رود که از غروب جمعه آغاز شده و تا غروب روز شنبه ادامه مي‌بايد.

سياست‌مداران مذهبي و خاخام‌ها، کتابفروشي‌ها را متهم کرده‌اند که با باز کردن مغازه‌هاي خود، سود و منفعت را مقدم بر قوانين شرعي يهود دانسته‌اند.

الي يئشال، وزير صنايع و بازرگاني اسرائيل تهديد کرده که طبق قانون داخلي اسرائيل، هر فروشگاهي را که در روز اول فروش رسمي اين کتاب (که از مدتها قبل شنبه تعيين شده بود) به خريد و فروش بپردازد، جريمه خواهد کرد.

در همين ارتباط و در واکنش تند ديگري "آوراهام راويتز"، نماينده‌ي پارلمان اسرائيل به خبرگزاري آسوشيتدپرس گفت: «باز کردن فروشگاه‌ها براي کسب پول در چنين روزي، يک هتاکي بي‌شرمانه است!»

با وجود اين واکنش‌ها، کتابفروشي‌هاي اسرائيلي فروش مالي اين اثر را به ايجاد يک بحران مذهبي ترجيح دادند تا جائي‌که استياماتسکي، يکي از بزرگ‌ترين کتابفروشي‌هاي زنجيره‌اي فلسطين اشغالي، براي ارائه آخرين کتاب هري پاتر، مراسم بزرگي را در تل آويو اجرا نمود.

اين بنگاه اقتصادي نشر در اين خصوص به نشريات محلي گفت: «هزاران درخواست براي خريد "هري پاتر و قديسان مرگ" دريافت کرده و قصد ندارد تا اين رويداد را لغو و يا به تعويق اندازد.»

به نظر مي‌رسد شگرد تبليغاتي اين کتاب و پروپاگانداي پيرامون آخرين جلد از رمان هري پاتر، باعث بروز اين حادثه شده است. چيزي که البته از سوي محافل رسانه‌اي رژيم اشغالگر قدس به صورت مضحکي ناديده انگاشته خواهد شد.

????/??/??
مطالب مرتبط
http://www.ketabnews.com/detail-4646-fa-261.html