آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مهم 

از اسطوره سازي تا اسوه سوزي

سينماي جنگ، يكي از ژانرهاي ديرپا و مهم تاريخ سينماي جهان است. به طوري كه با مروري بر تاريخ سينما مي توان ديد كه تنها سه سال بعد از اختراع سينما توسط برادران لومير بود كه نخستين فيلم جنگي با عنوان «به نام ملكه» به كارگرداني رابرت پل ساخته شد. همچنين مدت زيادي از اين زمان نگذشت كه فيلم «تولد يك ملت» به كارگرداني گريفيث به منصه ظهور رسيد. سينما در يك قرن گذشته يكي از وسائل به ثبت رساندن و ارائه تحليل و تحريف جنگ ها بوده است.

در ايران نيز با در گرفتن جنگ تحميلي هشت ساله، يك ژانر جديد در سينماي ايران به وجود آمد؛ سينماي دفاع مقدس، همزمان با فتوحات و گشايش هاي رزمندگان اسلام در ميدان مبارزه نظامي به عنوان يك فتح فرهنگي متولد شد. زيرا سينماي دفاع مقدس يك ژانر منحصر به فرد و كاملا بومي است و نمي توان آن را با ژانر جنگي در سينماي ساير ملل جهان مقايسه كرد. دليل اصلي اين تمايز به متفاوت بودن جنگ دفاعي ما با ساير جنگ هاي جهان مربوط مي شود. به همين دليل هم فيلم هايي كه در آن دوره تحت عنوان سينماي دفاع مقدس ساخته شدند، شاخص هايي كاملا ويژه و خاص داشتند.

بدون شك سينماي دفاع مقدس، يكي ...... ادامه را ببينيددد ....

اين گرايش در فيلم «نبرد لس آنجلس» نيز ديده مي شود. اين فيلم نيز به كارگرداني هم در ژانر جنگي قابل تقسيم بندي است و هم تخيلي و يك فيلم كاملا تجاري و براي مخاطب عام و تفريح طلب محسوب مي شود. در اين فيلم هم موجودات ناشناخته اي به زمين حمله مي كنند و امنيت انسان ها را به خطر مي اندازند، اما اين ارتشي هاي آمريكايي هستند كه مردم را نجات مي دهند.

سينماي جنگي آخرالزماني

يكي از جريان هاي اصلي سينماي آمريكا در سال هاي اخير، فيلم هاي آخرالزماني بوده اند. فيلم هايي كه ماجراهايي .... ادامه را ببينيد.... اين مطلب در فصلنامه «پلاک هشت» منتشر شده است.