ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 


فارس از نخستين روز همايش «هاليووديسم و سينما» گزارش مي‌دهد؛
تبلور انديشه‌هاي ضد صهيونيستي فيلمسازان جهان زير چتر جشنواره فيلم فجر
خبرگزاري فارس: با آغاز نخستين كنفرانس «هاليووديسم و سينما» در بيست‌و‌نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، فيلمسازان، انديشمندان و متفكران مستقل ضد صهيونيسم و هاليووديسم به تبيين آرا و نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين گردهمايي كه در سالن كنفرانس ويژه مركز همايش‌هاي برج ميلاد با حضور كارگردانان و متفكران مستقل آمريكا و اروپا و ساير كشورهاي جهان از صبح امروز يكشنبه 18 بهمن ماه به مدت دو روز در حال برگزاري است ابتدا كليپي از گزيده فيلم‌هاي هاليوود به نمايش در آمد و در نخستين بخش، موضوع «هاليووديسم؛ تروريسم؛ پنتاگون و سيا» مورد بررسي قرار گرفت.
«ژولين تيل» روزنامه نگار فرانسوي منتقد صهيونيسم با اشاره به فيلم «گزارش اقليت» گفت: اين فيلم در سال 1999 با استفاده از حضور اعضاي پنتاگون ساخته شد كه بيانگر نوعي از رسوخ و نفوذ استبداد در آينده‌اي نه چندان دور بود.
وي با بيان اين كه «ويست راس» مدير برنامه‌ريزي اين سناريو بود كه براي شركت نفتي شل كار مي‌كرد، افزود: ويست راس در دهه 80 تئوري حمايت از گورباچف را مطرح كرد كه در آن از برهه از زمان بر اساس اين گمان كه حمايت از گورباچف راه بهتري براي رسيدن به موفقيت است به ساخت فيلم‌هايي در اين رابطه پرداختند.
«ژولين تيل» در اين كنفرانس با اشاره به فيلم‌هاي هاليوودي كه در آنها معمولا قهرماناني وجود دارند كه پيروز ميدان هستند، گفت: بازيگري همچون «تام كروز» فرد موفقي نشان داده مي‌شود كه عليه سيستم استكباري آمريكا طغيان كرده اما پشت پرده هاليوود مفهوم پنهان ديگري خفته است و آن اين است كه در ظاهر انسان‌ها بسوي انقلاب راهنمايي مي‌شوند در حالي كه اين اتفاق غير ممكن است چرا كه ما هيچ كدام تام‌كروز نيستيم!
بر اساس اين گزارش، «ژولين تيل» در تحليل نهايي خود از فيلم‌هاي هاليوودي با تاكيد بر ترويج تفكر ميهن‌پرستي افراطي اظهار داشت: هاليووديسم با جذابيت‌هايي كه دارد يك تهديد به شمار مي‌رود چرا كه غير مستقيم بر افكار تاثير مي‌گذارد و چنين نشست‌هايي كمك مي‌كند تا پشت پرده سينماي هاليوود را بهتر درك كنيم.
در ادامه اين كنفرانس «كاترينا پالو» دانش‌آموخته تاريخ هنر از دانشگاه آكسفورد و از اعضاي جامعه بين‌الملل M.E.I درسخناني با بيان اينكه هاليوود صنعتي است كه به توليد فيلم مشغول است گفت: تمام توليدات هاليوود هنري نيست بلكه اختصاصا هاليوود را صنعتي متعلق به كشور آمريكا مي‌دانيم و هاليووديسم يكي از ابزارهاي اساسي آن است كه براي تأثير‌گذاري بر افكار بشر فعاليت مي‌كند.
نماينده سازمان فرهنگي آركاديا در كنفرانس هاليووديسم و سينما افزود: سبك زندگي قهرمانان فيلم‌هاي هاليووديسم همان سبك زندگي آمريكايي است. به عنوان مثال در اين فيلم‌ها زماني كه سرقتي انجام مي‌شود اين سرقت براي كمك به فقرا نيست بلكه براي ساختن زندگي در خانه‌هاي بزرگ و استخردار است.
«كاترينا پالو» تحت تأثير قرار گرفتن افكار عمومي توسط اين فيلم‌ها را به گونه‌اي دانست كه كمترين مقاومتي از سوي مخاطبان ايجاد مي‌شود.
وي با بيان اينكه عنصر دشمن در دهه‌هاي قبل فيلم‌هاي هاليوود روس ها بودند و از اسامي روسي براي شخصيت‌هاي منفي استفاده مي‌شد، گفت: امروز دشمنان نقش‌هاي مثبت هاليوود مسلمانان متصعبي به تصوير كشيده مي‌شوند كه قصد تجاوز و تخريب غرب را دارند.
اين متفكر يوناني در بخش ديگري از سخنان خود ريشه لغوي تروريسم را داراي ريشه يوناني دانست و تصريح كرد: تروريسم به معناي لرزش است كه در حقيقت
وي استفاده از ابزار هنر را توسط هاليوود براي در اختيار قرار گرفتن ضمير ناخودآگاه مخاطبان عنوان كرد و افزود: از بين بردن هر گونه مقاومت در برابر پيام‌هاي ارسالي بر اساس سازو كارهاي حرفه‌اي فيلم‌سازي است. ...ادامه دارد.......

farsnews.com/newstext.php?nn=8911171528