درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3      >
 
+ بهار 

سريال بسيار بي معني و دور از تاريخي است. به همان مزخرفي و بي ربطي سريال هايي علي حاتمي. عاقب ملتي كه تاريخ را از اين جور مزخرفات بخواهد ياد بگيرد (كه گرفته است، متاسفانه) از اين بهتر نمي شود.

پاسخ

سلامواقعا شما با نصاف نوشته ايد؟ فكر كنم هر سريالي كه چون سريال روزگار قريب بر مبناي تاريخ نگاري بهائي-ماسوني نباشد به نظر شما چنين است. غربزدگي تا به كجا؟ تاريخ نگاري ماسوني ما را خسته كرده است و بسياري از دوستان در رشته تاريخ به طور جدي دارند تاريخ نگاري حقيق را راه مي اندازند تا از دست اين غربگرايي مفرط رها شويم. كمي هم انصاف داشته باشيد.
+ amir 

بنده كتاباي كه شما ميگيد نخوندم لطف كنيد منبع رابطه اير و مهدعليا را برام بنويسيد.

اما در مورد اشتباهات ايشون والا كم نيست وقتي بچه هاي كه كنكور ميدن هم ميدونن ميرزاي شيرازي تو سامرا بوده نه نجف خوب ادم شك ميكنه ايشان كاملآ خالي از علم هستند يا اينطور نشون ميدن

در ثاني ما از سريال هاي تلويزيون تاريخي حرف ميزنيم نه سينما ايران که سالهاست مرده.نمنه هاي سريال هاي تاريخي درخشان سطح كارها رو برده بالا ايشان با اون هزينه بي سقف رسمآ ..... !

هرچقدر تاريخ صهيون عقب بره باز براي ارتباطش با بهايت احتياج به مدرك مستدل داره تا بشه روي كاغذ آورد يا به طريق علي به تصوير كشيد .مثل نامه هاي تودور هرتزل يا لرد هاي روچيلد

آيا چنين مداركي هست؟اگه هست منبع دقيق با صفحه رو براي من بگيد .

عزيزم من سفير انگليس سران قوم يهود در ايران رو جمع ميكنه ميگه بياييد برييم كمك كسي كه خيلي از هم كيشان شما دين شما رو كنار گذاشتن رفتن به اون پيوستن؟!!! آخه عين اينكه بري جلو بريوني كباب بخوري خوب يارو ميخواد سر به تنت نباشه

اگه روي تحليل سطحي پيش برييم كه آينده ما ميشه مثل گذشتگانمون

پاسخ

سلام وتشكر از شما منابع مفصلي درباره ارتباط بهائيان و دستگاه ديپلماسي انگليس و يهوديان در قرن 19 و20 در ادامه آورده ام. پيشنهاد مي كنم مطالعات تاريخ معاصر خود را بيشتر كنيد و انگاه ديگران را متهم به اشتباه تاريخي كنيد . متشكرم. دست حق به همراهتان. قضاوت پيش از علم كار منطقي و عقلايي نيست.

با سلام و امتنان

اين مطلب خوب شما در سايت تبيين وابسته به انجمن فارغ التحصيلان موسسه حضرت امام خميني پيوند خورد.

زنده و برازنده ظهور باشدي

+ درپاسخ به amir بزرگوار 

با سلام وتشكر از شما.

درباره نكات تكنيكي كه فرموديد فعلا اظهار نظري نمي كنم. شايد بعد. قبول دارم كه فيلمبرداري عالي نبود ولي فكر نكنم همه جا افتضاح هم بوده باشد! فكر نمي كنيد كمي غلو در نوشته اتان وجود دارد. بنده هيچ تعلق خاطري جز رشد سينماي متعهد و فهيم مسلمان در كشورمان ندارم و اميدوارم آقاي ورزي يا ساير دوستان سينماگر جوان نيز اگر اين قسمت را مي بينند، از نكاتي كه دوستان نوشته اند استفاده كنند. برخي زواياي انتخاب شده و تصويربرداري ها به غناي تكنيكي كار افزوده بود گرچه برخي ضعف هار ا هم قبول دارم.

اما درباره نكات تاريخي وسياسي كه فرموديد بايد عرض كنم كه:

اولا: قضيه مادر شاه و امير از مطالبي است كهبارها در جمع اساتيد تاريخ معاصر شنيده و در برخي كتب ديده بودم. نمي دانم شما چرا ان را نفي كرده ايد. آقاي ورزي سراغ بي اعتبارترين اسناد نرفته اند و زحمات ايشان در كنار ديدن نكات ضعف بايد قدر دانسته شود. اگر بنا بر تخريب ايشان باشد به خاطر ضعف تاريخ داني امثال ما كه ديگر كسي جرات به خود نمي دهد كه وارد ميدان كارزار شود. اميدوارم كه شمشير شما روبروي سينماي بي محتواي غربگرا و بهايي صفت و البته مدعي هنرداني و روشنفكري، هم چنين تيز باشد.

درباره تاريخ بهائيت و ارتباطش با يهوديت هم پيشنهاد مي كنم برخي منابع را نگاهي دوباره داشته باشيد. بي شك بهائيت مولود خودپسندي امثال علي محمدباب و حسينعلي نوري و جاسوس خانه هاي روسيه و انگليس و يهوديان دنياگرا و زرسالاري چون روچيلد است. نقش استعمار پيوريتاني-يهودي انگليس در تثبيت بهائيت قابل خدشه نيست. اين مطلب در كتاب مهم فلسفه نيكو و كتاب ارجمند خاطرات صبحي و كتب ارزشمند ديگر كه از بهائيان نزديك به بها وشوقي افندي كه بعدا مسلمان شدند و ساير منابع جدي از جمله بهائيان اثر آقاي نجفي به كرات آمده است. نمي دانم قضاوت شما درباره فيلمبرداري هم ربطي به اين قضاوت درباره تاريخ معاصر دارد يا نه.

دوست من، صحبت از تاسيس دولت يهودي در قلب خاورميانه و در سرزمين موعود موهوم يهوديان از حداقل قرن چهارده ميلادي در ميان يهوديان كاباليست اسپانيا و فرانسه و ايتاليا و در قرون بعدي خصوصا در قرن شانزدهم ميلادي در ميان يهوديان ومسيحيان كاباليبست هلند و در قرن هفدهم انگليس و در قرن هيجده و نوزده وبيست در ميان همه انها و يهوديان و پروتستان ها و پيوريتن هاي امريكا مطرح بود تا اينكه با تلاش هاي چند صدساله روچيلدها و ساير خاندان اليگارشي حاخامي در قرن بيستم جواب داد. مطالعه تاريخ را قبل از نوشتن و صحبت كردن بايد جدي گرفت. كتاب پروتستانتيسم، پيوريتانيسم و صهيونيسم مسيحي از نصير صاحب خلق و كتاب تاريخ ناگفته وپنهان امريكا از هارون يحيي و كتاب زرسالاران يهودي وپارسي از عبدالله شهبازي و خواندن دائره المعارف جودائيكا و امركانا و برتانيكا از منابع غربيان در اين زمينه مفيد هستند. البته خوانش منابع كاباليتسي بسيار مفيد خواهد بود. گرچه كمتر آثار فارسي دارند. به فرموده رهبري خواندن تاريخ معاصر واجب است. و ريشه تاريخ معاصر از جنگ هاي صليبي تا كنون است.

در هر صورت با قبول برخي ضعف هاي اين سريال آن را در مجموع بهتر از آثار گذشته آقاي ورزي ديده و در خور ستايش مي دانم. واقعا و بدون تعارف ممنونم. منتظر نظرات بعدي شما هم هستم.

+ amir 

بنده اصلآ قصد ورود به بحث و نداشتم اما دگه به خدا نشد

پيرو حرف هاي مهدوي بايد بگم تصوير برداريش افتضاحه اتفاقآ

آخه مرد مومن من نميدونم شما از فيلمبرداري تجربه اي داريد يا نه اما در هر صورت احتياجي نيست.

زوم هندي و نميبينيد،رژه ي هنرپيشه ها رو تو يه محور جلوي دوربين نميبينيد،سوپر زوم نميبينيد،تقليد كوركورانه و ناشيانه از سريال هاي در جه 3باليوودي رو نميبينيد،عدم رعايت قرار ندادن وتنظيم صحنه ها با تفاوت نوري زياد پشت سر هم......

آخه رو هم حدي داره پدر من پسر من

مقايسه با يه فرد صاحب سبك تو سينما با خودش

اگه ايرادي بود به نوع فيلمبرداري و لوكيشن نبود به نوع شخصيت پردازي افراد حقيقي در هزاردستان بود.

همه ميگفتن فرمان فرما كه تو سريال هزار دستان تو دوره ي رضا شاه از بين رفت و سربه نيست شد كه اون ميگفت اين نشانه از فرمان فرمان هاست.نه اينكه افراد حقيقي رو بياي با دروغ و توهم يكي كني

ايشون قضيه مادر شاه با امير رو از كجا درآورده !اگه قرار بره سراغ بي اعتبارترين اسناد خوب چرا از كسروي استفاده نميكنه.

كسروي در مورد شيخ شهيد و اسد آبادي هزاران حرف بي ربط گفته

يهوديان را چرا بايد با بهايت قاطي كرد اين ديوانگيه.افراد پر سابقه ميدونند اين دو ژروه هيچ ارتباط تاريخي ندارند

معبد بهايي در زماني در فلسطين ساخته شد كه اصلآ صحبت كشور اسراييل 50 سال بعدشه.اين استدلال هاي كور ما رو به سياهي مبره

پاسخ

سلام. در ادامه پاسخ هايي به نظر شما داده شده است. متشكر از نظر شما.
+ محسن 
سلام
به نظر من اين سريال مي تونست خيلي قويتر و کامل تر باشه و نه اينکه سرسري ساخته بشه و هر شب هم پخش بشه منظورم اينه که مي شد يه کار قوي مثل درچشم باد ساخت
البته با توجه به اينکه اين فيلم براساس تاريخ معاصر و نه خيالات ساخته شده جاداشت که از منابع قوي تر استفاده بشه و روي بخش استنادي برنامه کار مي شد
البته جاي بحث بيشتري داره اين سريال
که چون بنده وقت ندارم ازش مي گذرم
چايدار باشيد
+ پاسخ به اقاي مهدوي عزيز 

حرفتان را قبول دارم.

فيلم ماتريكس حدود 7 سال كار تحقيقي برد و ساخته شد وانگاه چنين تاثير جهاني داشت البته اگر بگذريم از تبليغات سرسام آورش! البته آقاي ورزي هم تجربه تحقيق تاريخي را بيش از پنج سال است كه دارد و سه سريال تاريخي نزديك به هم ساخته است و از مشاورين خوبي هم استفاده كرده است. ولي به گفته شماحوصله وصبر، كار را قوي تر ميكند. صددرصد با شما موافقم. پيروز باشيد.

به نام خدا

از تذكر شما در رابطه با غلط املايي در وبلاگم سپاسگذارم! اصلاح شد! همچنين در مورد پاسخ منطقي و قانع كننده‏ي شما برادر ارجمند! ولي اي كاش امثال آقاي ورزي از امثال مرحوم حاتمي صبر و حوصله در كار تاريخي را فرا مي‏گرفتند تا آثارشان داراي تاثيرات مقطعي نباشد! آفت كار تاريخي همين مناسبتي سازي و سريع ساختن است! شنيده ام مرحوم حاتمي براي هزاردستان فقط 13 سال تحقيق و كار كرده و كمال الملك هم از دل همين تلاش‏ها سر براورده است! كار تاريخي اگر با صبر و حوصله و دقت روي ثانيه‏هايش ساخته شود جاودانه مي‏شود ولي وقتي عجولانه، سفارشي و مناسبتي باشد اثرش هم مانند زمان پخشش مقطعي بوده و به فراموشي سپرده مي شود!

يا علي

+ سلام وتشكر 

واقعا بهائي ها از اين سريال سوخته اند. همينان هستند كه امير كبير را امير شقي اسم گذاشته اند وتحمل زنده كردن ياد او را ندارند. اينجا را ببين:http://news4bahai.blogspot.com/2010/02/blog-post_3500.html

سلام وتشكر از شما

البته در يك نگاه واقع بينانه برجستگي هاي تكنيكي اين اثر هم بايد ديده شود. نقد به جدا كردن خوبي ها از بدي ها گويند نه فقط بدي را ديدن. نمي دانم چرا گاهي فقط با تعريف برخي روشنفكرنمايان از يك اثر ما هم بايد آن را خوب بناميم و... . در جذابيت اين سريال و فيلمبرداري خوب و چشم اندازهاي به جا و موسيقي قوي اين سريال بحثي نيست. البته همانطور كه برخي گفته اند اي كاش كارگردان به برخي جزئيات بيشتر دقت مي كرد. ضمنا برخي دوستان هم كهشمارا متهم كرده اند كه هنوز سريال را نديده ايد احتمالا خودشان نديده اند. تلاش آقاي ورزي بسيار ارجمند است.

+ حسيني 

سلام

اين سريال واقعا جذاب ساخته شده است و خط روايي ممتد و جذابش باعث شده كه من هم هر سب با خانواده منتظر ديدن ان مي شويم. البته برخي نكات ريز را هم اگر رعايت مي كرد بهتر بود ولي سريالي قوي و گيراست. نقل درست تاريخ معاصر و نشان دادن وجهه زشت فراماسونري و بهائيت از برجستگي هاي خاص اين سريال است. واقعا اقاي ورزي نسبت به فيلم ابراهيم خليل الله بسيار قوي تر شده است وسال به سال كارهايش قوي تر مي شود.

+ در پاسخ اقاي مهدوي 

سلام برادرم

ممنون از اظهار لطف شما

بنده در وبلاگم نوشته بودم كه برخي وجوه سريال سال هاي مشروطه خصوصا وجه محتوايي آن بسيار عالي است. اين را بار هم تكرار ميكنم. اين مطلب نافي ضعف هاي سريال نيست ولي بايد انصاف داشت.

مثلا شعري كه شما در وبلاگتان كار كرده ايد از نظر محتوا عالي است ولي اشتباهاتي دارد مثل اين :کشتي نوح محياست...(...مهياست...) اگر بنده به خاطر اين اشتباه كل كار زيباي شما را زير سوال ببرم چقدر درست است؟؟

حرف بنده هم اين بود كه در فضاي غلبه تفكر غربگرا و تاريخ نگاري فراماسونري در فيلم هاوسريال هايي چون روزگار قريب، اثر آقاي ورزي غنيمت است و.بايد از آن تقدير شود. در نقد علمي فيلم هم محتوا وتكنيك از هم جدا مي شود و در تكنيك هم دكور و اكسسوار و گريم و ديالوگ و ... از هم جدا شده و جدا جدا تحليل مي شوند و ضعف و قوت هاي اثر در كنار هم گفته مي شود. بنده قبول دارم برخي نكات ضعف تكنيكي سريال سال هاي مشروطه ولي باز تاكيد مي كنم كه از جهت تحليل محتوا عالي بود و كمتر سريالي چون اين اثر ديده بودم. از جهت تكنيكي هم برجستگي هايي داشت گرچه ضعف هايي هم داشت. ممنونم از محبت شما.

به نام خدا

البته به استثناي ضعف‌هاي ساختاري و حتي استفاده از كاخ سعد‌آباد به جاي كاخ‌هاي محمديه و گلستان كه بويژه در نماي زيرزمين بدجوري تو ذوق مخاطب مي‌زند اين مجموعه به دليل سفارشي بودن و اينكه كارگردان روايت‌گر ما بيشتر از 6 ماه زمان صرف آن نكرده ايرادات بسياري دارد وقتي ما از تاريخ كليتي بگيريم و جزييات را به تخيلات بسپاريم و به جاي آنكه بر روي ثانيه‌ها كار كنيم بياييم و بر روي قسمت‌ها و ساعت‌ها كار كنيم نتيجه بهتر از اين نخواهد شد:

1- اگر ازدواج امير با خواهر شاه پس از صدارت بوده پس چگونه ظرف 3 سال دو كودك حداقل چهار ساله و پنج ساله دارد!

2- مشكل مهد عليا با امير از همان لحظه‌اي شروع شد كه شاه بدون مشورت با سران قاجار او را منصوب كرد نه پس از جواب رد به خواستگاري! آن هم از جانب زني كه تعصب قاجاري داشته است!

4-بنده كاري به اين ندارم كه بخش قرآن خواني ميرزاي كرماني چگونه نمايش داده شد ولي به خدا آن سبك قرائت عمري كمتر از صد سال داشته و از مصر آغاز شده است و در ايران از پس از انقلاب گسترش مي‏يابد آن هم بعد از مشكلات فراوان از جانب خشكه مذهبان!

5-به ولاي علي مظفرالدين شاه هم مريض بوده هم بي‌عرضه ولي نه ديگر آنگونه كه جناب ورزي به تصوير كشيده است! حتي در عكس‌هايش هم مي‌توان تا حدودي وقار شاهنشاهي را يافت! به نظر من در مورد مظفرالدين شاه تا كنون فقط محروم حاتمي با فيلم كمال الملك حق مطلب را ادا فرموده‌اند!

6-سيد جمال‌الدين اسدآبادي هرگز آنگونه ميرزا را تحريك به قتل شاه نكرد بلكه در پاسخ به دادخواهي ميرزاي كرماني در مورد ستم‌هاي كامران ميرزا جمله‌اي بدين مضمون مي‌فرمايد كه تا كي ما بايد بنشينيم و بگذاريم تو سرمان بزنند! ميرزا تا آخريم لحظه قصد ترور كامران ميرزا را داشته است اما ناگهان تصميم مي‌گيرد كه به قول خودش ريشه را بخشكاند! اما بعد مي‌فهمد اشتباه بزرگي كرده و كشور را از چاله‏ي ناصري درآورده و به چاه مظفري انداخته است! بد را كشته تا بد‏تر بيايد! حتي يكي از علماي در بند تهران در زندان به وي نهيب مي‏زند كه كدام انوشيروان عادل را پشت دروازه‏هاي تهران يافتي كه چنين كردي؟

خلاصه اينكه يكي مانند حاتمي 13 را روي هزار دستان كار مي‏كند يكي مانند جوزاني پس از سه سال تحقيق 5 سال آزگار در چشم باد را ثانيه به ثانيه نقش مي‏دهد و يكي شش ماهه و سالي يك اثر ارايه مي‏دهد ابراهيم نبي را از همان دوران نوجواني عاقله مرد كرده و هاجر سياه پوست را سفيد مي كند و به ساره تهمت حسادت مي‏بندد كه باور غلط است! محمد رضايي را كه طبق گفته‏ي فردوست در موقع رفتن به سوييس حداكثر 14 ساله بوده بالاي بيست سال به تصوير كشيده و عملا چهره‏ي تقريبا مثبت از فروغي فراماسون نشان مي‏دهد! و اكنون هم كه دارد پدر تاريخ معاصر را در مي‏آورد!اصلا امير كبير به مشروطه چه؟ مگر قبلا آن سريال زيبا در مورد امير ساخته نشده بود! بودجه‏ي مملكت كه علف خرس نيست آقا! البته براي آقاي ضرغامي كميت و تعداد مخاطب مهم‏تر است از كيفيت و رضايت و شعور او! اينجاست كه از دلنوازان همان گونه تقدير مي‏شود كه از يوسف پيامبر تقدير شد! يوسف پيامبري كه اگر هيچ نبوده باشد اين حسن را داشته كه يك جوان تاجيك بيايد و در مصاحبه با سيماي ايران بگويد با ديدن آن نمازخوان شده است!

يا علي

+ ارميا 

با اينكه فيلم ضعيف اما براي اولين بار به فرماسونري توجه شده

پاسخ

سلام. البته انطور كه شما مي فرمائيد فيلم ضعيف نيست و حداقل در خط روايي مناسب و جذاب و فيلم برداري و گريم و طراحي لباس و دکور خوب است و داستان روان و حساب شده اش و تيتراژ قوي آغازينش مخاطب را جذب خود كرده است و مبتني بر تحقيقات خوب تاريخي كار شده است كه اينها همه قوت هاي فيلم هست. همچنين نشان دادن حدود130 شخصيت تاريخي در اين فيلم و همراهي مخاطب با داستان هم از قوت هاي فيلم است،
+ وجدان گروه مطالعاتي شهيد اويني 
مثل اين که شما سريال رو نديد
 <      1   2   3      >