سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رسانه‌های ترسو و همدست، بیلدربرگ را مخفی می‌کنند چاپ پست الکترونیکی
بیلدربرگبیلدربرگ طبق روال خود ادعا می‌کند این نشست فقط جلسه‌ای خصوصی است و درون حصار حفاظت شده و محرمانة آن هیچ سیاستی اتخاذ نمی‌شود اما محققان شجاعی چون جیم تکر و دنیل استالین هر سال نشان داده‌اند که آنچه در بیلدربرگ بحث می‌شود سریعاً به سیاست مبدل می‌شود؛ حتی اگر در زمانی کوتاه نباشد سال‌های بعد حتماً این اتفاق خواهد افتاد.بعضی خبرگزاری‌های بزرگ ایالات متحده هفتة گذشته به پوشش خبری اخبار پاریس هیلتون پرداختند اما تعداد خبرگزاری‌هایی که جلسة 200 نفرة قدرتمندترین افراد دنیا را گزارش کردند به تعداد انگشتان دست هم نرسید.
به گزارش موعود از مقاله‌ای که در این زمینه در سایت ضد جنگ Prison Planet منتشر شد، نشست بیلدربرگ کنفرانسی است که سالی یک مرتبه تشکیل می‌شود و در آن اجماع نظر در زمینة مواضع سیاسی کل جهان برای آن سال صورت می‌پذیرد. این نشست دگر بار اجرا شد، بدون آنکه خبرگزاری‌های آمریکا اندک اشاره‌ای به آن داشته باشند. شبکة خبری دالاس به صورت مبالغه‌آمیز به خبر ساده‌ای چون ملاقات‌های فرماندار تگزاس در آن روز پرداخت. هیچ اشاره‌ای از نشست نه در نیویورک تایمز آمد و نه در واشنگتن پست و یا وال استریت ژورنال؛ در حالی که همة آنها نمایندگانی در جلسه داشتند. فیگاروی فرانسه و فایننشال تایمز لندن هم با وجود آنکه مدیرانشان در نشست حاضر بودند سر سوزنی به آن اشاره نکردند.
رسانه پردازان بانفوذی که در بیلدربرگ حاضرند، همچون رئیس واشنگتن پست، دونالد ای. گراهام، سوگندی محرمانه می‌خورند که هر ساله پوشش خبری نشست بیلدربرگ را از خروجی اخبار خود حذف کنند.آیا جای شگفتی نیست که الگوی رسانه‌ای سنتی در حال نابودی است و افراد روشن‌بین برای رسیدن به حقیقت منابع خبری دیگری را جستجو می‌کنند؟ بیلدربرگحتی خبرگزاری ترکیه که چندان آوازة آزادی بیان ندارد با طوفانی که در روزنامه‌ها و پوشش تلویزیونی از بیلدربرگ و تظاهراتی که در شهر استانبول انجام شد به راه انداخت، مطبوعات آمریکا را شرمسار کرد. بیلدربرگ طبق روال خود ادعا می‌کند این نشست فقط جلسه‌ای خصوصی است و درون حصار حفاظت شده و محرمانة آن هیچ سیاستی اتخاذ نمی‌شود اما محققان شجاعی چون جیم تکر و دنیل استالین هر سال نشان داده‌اند که آنچه در بیلدربرگ بحث می‌شود سریعاً به سیاست مبدل می‌شود؛ حتی اگر در زمانی کوتاه نباشد سال‌های بعد حتماً این اتفاق خواهد افتاد. اسناد فاش شدة بی.بی.سی توسط یکی از اعضای سابق بیلدربرگ که به دهة پنجاه باز می‌گردد این حقیقت را افشا می‌کند که ایجاد پول واحد رایج برای اروپا و تصویب آن در اتحادیه اروپا زاییدة فکر این نشست بوده است.
سخنان فاش شده‌ی جلسة سال 2005 گروه در شهر مونیخ آلمان، حکایت از این داشتند که بیلدربرگ انتظار دارد قیمت نفت طی 12 ماه بعد افزایش قیمت یکباره داشته باشد، که دقیقاً همین امر صورت پذیرفت.بیلدربرگ در طول تاریخ ثابت نموده که ظرفیت انتخاب رؤسای جمهور و مردان سیاست را داراست. بیل کلینتون و تونی بلر هر دو قبل از انتخاب شدن در جلسه شرکت داشتند. شایعات از حضور هیلاری کلینتون در کنفرانس پارسال در اوتاوا حکایت می‌کند.بیلدربرگ به امضای توافق‌نامه‌ها، معاملات تجاری یا برکنار کردن رؤسای جمهور خاص نمی‌پردازد. تنها کار آن ایجاد اجماع نظر برای اعضا است تا آنها را دنبال کنند. این ادعا بیلدربرگ را از اتهام سیاست‌گذاری‌های خاص مبرا می‌کند اما فقط افراد ساده‌لوح هستند که چشمان خود را بر روی این مسئله می‌بندند؛ اینکه صدها نفر از بانفوذترین شخصیت‌های جهان جمع شوند ولی گفت‌وگوهایشان در آنچه بعداً مشاهده می‌کنیم نقشی نداشته باشد.
در سال 2000 اعضای بیلدربرگ احساس خطر خود را از شتاب طبقة برگزیدة آمریکا در حمله به عراق اعلام کردند و با اتفاق نظر تأیید نمودند که هرگونه عمل نظامی تا سال 2003 توصیه نمی‌شود، و این دقیقاً همان چیزی است که اتفاق افتاد.امسال، سخنگویان نگرانی خود را درباره برنامه‌ هسته‌ای ایران ابراز کردند. با آنکه زبان به کار رفته در لفافه واژگان سیاسی و ارتباطات بین‌المللی پیچیده شده است اما حکم‌ها صادر و اجرا می‌شوند. منبع: http://mouood.org/content/view/4965/2/

نوشته شده در  شنبه 86/4/30ساعت  4:30 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]