سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

8 دلیل برای فیلتر شدن بازی آنلاین «تراوین»

در پی فیلتر شدن سایت بازی آنلاین تراوین در ایران نظرات مختلفی از طرف مسئولین امر و همچنین منتقدین مطرح شد که بیشتر آنها فیلتر شدن این سایت را تایید کردند. به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ قصد داریم به جمع بندی دلایل فیلترشدن سایت بازی آنلاین تراوین بپردازیم.
 بازی تراوین سال 2004 در آلمان ساخته شده و اکنون به زبان های مختلف در دنیا استفاده می شود . این بازی به دلیل ایجاد سبکی نو در صنعت سرگرمی های اینترنتی در زمان گذشته حرف جدیدی برای جذب مخاطبان بی‌شمار داشت.  وقتی بازی تراوین منتشر شد در مدتی کوتاه به عنوان یک بازی آنلاین قوی مطرح شد و زمانی که این بازی وارد ایران شد، توسط سیستم بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای (اسراء) به این بازی مجوز 3+ سال داده شد و به دلیل رده بندی سنی پایینی که گرفت بسیار معروف و محبوب شد. همچنین به دلیل تبلیغاتی که مدیران این بازی در ایران انجام دادند محبوبیت بیشتری پیدا کرد.
 بازی تراوین از مصدر اسمی تراویزاجوس به معنی گرگ سیاه و غارتگرها گرفته شده و این بازی با عنوان بازی غارتگری ساخته شده و امتیاز اصلی آن نیز همین کلمه می‌باشد. یعنی این بازی بر اساس اصل غارتگری و جنگ تا پیروزی نهایی و ساخت معبد مقدس بر اساس نقشه راه ادامه می یابد و بازیکنان از سراسر دنیا فقط یاد می گیرند که برای خوردن یا خورده نشدن باید با یکدیگر متحد باشند! شما در این بازی نمی‌توانید با صلح و دوستی به پیروزی برسید و فقط باید یاغی و غارتگر باشید تا طعم پیروزی این بازی محبوب و چند میلیون نفری (در سراسر جهان) را تجربه کنید.  حال قصد داریم به برخی از دلایل فیلتر شدن این سایت بپردازیم
 
 
خروج ارز و عدم پرداخت مالیات
یکی از ادعهای بزرگ این بازی "رایگان" بودن آن می‌باشد اما مطمئنا یک نفر هم در یکی از سرورها نمی‌تواند ادعا کند که بدون پرداخت کردن پول های هنگفت توسط اتحادش توانسته به پیروزی برسد، یعنی این بازی طوری طراحی شده که اگر میخواهید برنده شوید باید در کنار غارت گری و چپاول دهکده های دیگر، پول نیز خرج کنید.
از سیستم شبیه سازی شده پول خرج کردن و خرید سکه و طلا های شبیه به طرح گلدکوئیست در بازی بگیرید تا موضوع خارج شدن ارز و دلار از کشورمان همه در این بازی جاگذاری شده است. این بازی به صورت کاملا بی سر و سامان طرح کارت شتاب را روی سایت گذاشت درحالیکه 75 درصد درآمدهای بازی برای خارج از کشور و برادران مولر است، و از این راه شروع به درآمدزایی برای خودش کرد.
تمام پولهایی که از کشور خارج شد و پس از آن بحث تقلب که شکایتی که بازیکن ها در سرورها داشتند درمورد اینکه ما به دلیل آنکه به حرف ادمین ها در سرورها گوش نمیدادیم و خودمان با کمترین هزینه در حال برنده شدن بودیم، سرور را ناگهانی ریست کردند و گفتند از خارج کشور ریست شده و باید دوباره بازی کنید. امتیاز ها را گرفته و بن میکردند چرا چون با اهداف آنها سازگار نبوده است.
مسئله بعدی عدم پرداخت مالیات اینگونه بازی‌ها است. بازی های آنلاین به این شکل هیچگونه مالیاتی پرداخت نمی کنند، ارز به صورت مستقیم از کشور خارج می کنند و مسئولین مالیاتی هم هیچ‌گونه واکنشی نشان نمی‌دهند.
از همه اینها مهمتر این بازی ها درآمد قابل توجهی در حد چندین میلیون دلار از ترافیک سرورها دارند از حجم حضور بازیکن ها در سایت آنها، یعنی قراردادی وجود دارد بین کمپانی که سرور در اختیار قرار میدهد و شرکتی که بازی آنلاین را ساخته است.
و این موضوع برای سایت های ایرانی بسته است چون میگویند شما تحریم هستید و ما نمیگذاریم شما از این قابلیت استفاده کنید. ولی بازیکن های ایرانی با حضور در سرور های خارجی برای آنها میتوانند درآمد زایی داشته باشند، و این البته خارج از درآمد مستقیم تراوین از حساب بانکی و طرح شتاب است.
باید به این موضوع هم توجه کرد که بعضی ها در تراوین بالای ده ساعت در روز در بازی آنلاین هستند و بالای یک و نیم میلیون تومان در سال مستقیما در بازی هزینه میکنند.
 
تحریم های دولت های خارجی
از طرفی دیگر بازی سازان ایرانی در چندین سایت اقدام کرده اند تا پول دهند و تبلیغات بازیشان را در آن سایتها بگذارند ، بازی ایرانی آسمان دژ که هیچ موضوع سیاسی در ظاهرش ندارد در کشور امارات و بعضی کشورهای اروپایی فیلتر است .بازی‌ای که نه سوژه سیاسی دارد نه مشکلی دارد، موقع تبلیغات هم میگویند چون شما تحریم هستید ما تبلیغات یک بازی شرکت خصوصی را نمیتوانیم در سایت بگذاریم چون دولت ایران تحریم است.
اما موقعی که میخواهند در بازی هایی مثل تراوین پول از مردم ما بگیرند میگویند ما با نماینده‌تان قرارداد می‌بندیم پول هم میتوانید در این بازی خرج کنید و ساعت های خوشی را در آن داشته باشید! اگر که تحریم هستیم چرا اینجا که میخواهیم از این بازی استفاده کنیم و پول های ما را بگیرید تحریم نیستیم.
اگر توجه کرده باشید در خیلی از سایتهای علمی تحقیقاتی و حتی برخی نرم افزارهای دیده‌شده که می‌گویند شما از کشوری هستید که تحریم هستید و ما نمیتوانیم به شما خدمات بدهیم.
 
 
حمایت از تولید داخلی
کشورهای پیشرفته این صنعت مثل ژاپن، چین و کره در مقطعی از صنعتشان استفاده از بازی های آنلاین خارجی لوکال شده در کشورشان را ممنوع کردند. مثلا چین برای حدود 5 سال استفاده از بازی‌های خارجی لوکال شده را در سیستم اینترنت کشورش ممنوع کرد. در آن 5 سال سرمایه گذاری زیادی برای تولید بازی های آنلاین جدید کشور خودش کرد. هم‌اکنون این کشورها به عنوان بزرگترین تولید کننده بازیهای آنلاین جهان معروفند مردم آن کشورها برای بازیهای خارجی وقت نمی گذارند .
بسیار خوب است که برای یک مدتی در راستای حمایت از تولید ملی جلوی این بازی ها گرفته شود چرا ما تعداد زیادی خوب آنلاین داریم که هر کدام از این بازی ها به نوبه خود از تراوین بهتر هستند . حتی بازی‌ای مثل عصر پادشاهان هم می تواند با کمی تغییر در ادعاهای خود و البته خط داستانی‌ای که دنبال می کند جایگزین بازی هایی مانند تراوین و خان وارز و... شود.
 
عدم رعایت محدوده سنی بازی
اتفاقات جالبی در این بازی در ایران رخ داده است مثلا اینکه اگر شما به سایت اصلی بازی مراجعه کنید می‌بینید که این بازی به دلیل مفاهیمی که در داستان بازی وجود دارد یا مسائل مالی که در آن هست و تجارت و آزادی بیانی که در آن وجود دارد برای افراد بالای 18 سال توصیه شده است و در قسمتی اشاره شده که خانواده ها باید بچه های زیر 18 سال خود را کنترل کنند که با حضور آنها از بازی استفاده کنند.
حالا در ایران نسخه فارسی این بازی توسط بنیاد برای کودکان +3 سال مناسب شناخته شده ، اما در خود بازی بند 5 ماده 1 نوشته شده" طبق قوانین وزارت ارشاد و بنیاد ملی بازی های رایانه ای استفاده از این بازی برای تمامی افراد بالای 7 سال بلامانع است.
بازی تراوین در ایران 3+ سال گرفت چرا که کسانی که این بازی را رده بندی کرده اند مفهوم این بازی را متوجه نشده اند.
 
القای محتوای مورد نظر صهیونیسم جهانی
بازی تراوین خارج از موضوعاتی که در بحث رده بندی و خشونت بازی دارد، مشکلات محتوایی زیادی دارد. این بازی در مراحلی به ساخت برج ww اشاره می کند (معبد) شمایل و طراحی گرافیکی که این معبد دارد به خاطر طبقات آن و شیبی که دارد شبیه برج بابل باستانی است و از لحاظ مختصات ساخت این برج در نقشه ی بازی و از لحاظ تعداد آدمهایی که روی آن کار می کنند و از لحاظ زمان باز شدن سرورها برای هجوم قوم ناتارها که بر اساس مشخصات پروتکل های شماره 1 و2 و8 و... صهیونیست ها ساخته شده‌اند و یا تعداد افرادی که می توانند دهکده ناتارها را تصرف کنند، این داستان کاملا داستان شبیه‌سازی بنای هیکل حضرت سلیمان (ع) در بیت المقدس است (کاری که صهیونیست ها به دنبال انجام آن هستند) و نقش اصلی کاراکترهای اصلی بازی برای فقط یک چیز است، عادت دادن بازیکن ها به صورت غیرمستقیم برای عادی جلوه دادن غارت و کشتن انسانهایی که در سرزمین خودشان هستند.
 
دزدیدن اطلاعات کاربران
افرادی خواسته یا ناخواسته به خاطر بازی های آنلاین و قدرت سرگرمی آنها می‌آیند ثبت نام می کنند. دیتابیس این انسانها از لحاظ امنیتی نباید خارج از کشور باشد. شاید فیس بوک برای مسائل ظاهری‌اش در ایران و برخی کشورهای دیگر فیلتر شد اما در واقع به خاطر روابط پیچیده ای که از لحاظ پیدا کردن روابط آدمها با همدیگر است که الان در سازمان های مختلف جهان اجازه استفاده از آن داده نمی شود.
تراوین لیست تمام بازیکن ها را با استفاده از علایق و سلایق ، زمانی که در بازی صرف میکنند ارتباطی که با سایر بازیکن ها ایجاد می کنند و پولی که خرج می کنند دسته بندی می کند و ارسال میکند به سرورهای خودش، سرورهای این بازی و تمام اطلاعات این بازی در کشور آلمان و کانادا است، مسئولان ایرانی الان در حال رایزنی و اجبار بازی های آنلاین ایرانی هستند که سرورهایشان را در ایران قرار دهند اما از آن طرف بازی های خارجی اطلاعات بازیکن ها را می‌برند.
 
 
وحشی خواندن ایرانی ها
در این بازی جدید اگر با آی پی ایران کانکت می‌شوید به صورت پیش فرض نسخه فارسی می آید و کلا شما امکان استفاده از نسخه های دیگر بازی را ندارید. در دسته بندی این نسخه از بازی دو قوم و نژاد وجود دارد. قوم وحشی ها و متمدن ها، این نسخه پارس ها و ایرانی ها را به بازی اضافه کرده به خاطر جامعه هدف و درآمد سرشاری که از این جامعه دارد، وقتی از ایران کانکت میشوید پارس ها در قوم متمدن قرار دارند ولی وقتی از نسخه انگلیسی استفاده کنید ایرانی‌ها در کنار مغول ها در قوم وحشی‌ها قرار دارند.
 
تاثیر منفی برروی سبک زندگی
به نظر می رسد همان تاثیری که شبکه های ماهواره‌ای گذاشتند همان تاثیری که بازی های آفلاین کنسولی گذاشتند برای تغییر ذائقه مردم ایران بر روی نوع پوشش نوع زندگی و نوع رفتارشان، همان تاثیر را یقینا اینگونه بازی ها داشته اند، بازی هایی مثل تراوین و سیمز و ... تاثیراتی داشته اند تاثیرشان نیز منفی بوده است.

 


نوشته شده در  دوشنبه 91/11/16ساعت  4:0 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]