سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشکل بی سوادی منتقدان پر ادعایی که نقد محتوایی را بلد نیستند...

خیلی جالب است همین الان شبکه خبر دارد در مورد فیلمهای سینمائی صحبت میکنند. امیدوارم نام ایشان را درست نوشته باشم بهر حال برایم بسیار جالب بود که معیار ایشان در مورد فیلمها فقط پول بود که فلان فیلم چند میلیون در اورده و .............چقدر پول در اورده اند.متاسفانه در مورد محتوای فیلم ها در نقد فیلم های معمول سخنی در کار نیست. درست به سبک امریکائی ها که معیار انها هم محتوایی نیست. هنر سینما نیست. هنر بازیگر نیست. فقط دلار است و من هر روز بیشتر همه فرهنگ امریکا را در ایران میبینم. در بسیاری موارد نه فقط سینما.

 شعار غلط شبکه خبر...

من نمیگویم که مردم باید بگویند مرگ بر این یا ان ولی شما نمیتوانید مرتب از مردم بخواهید بگویند مرگ بر امریکا ولی تمام سیستم و راه و روش توسط مسئولان در مملکت مو به مو کپی شده از امریکا باشد! به این میگویند ریا کاری مردم را سرگرم کاری کردند و خود مشغول کاری دگر شدن جالب است که شبکه خبر در این تقلید تا جائی رفته بود که مرتب این جمله را برای تبلبغ تکرار می کرد .این شبکه خبر است این درست ترجمه جمله ای است که سی ان ان مرتب میگوید. بدین شکل دیس ایز سی ان ان!؟  و واقعا خجالت اور بود که کسانی به این شکل تقلید کنند و حتی نقطه ائی را هم عوض نکنند که ما بسیار اعتراض کردیم مدتی است که خدا را شکر دست ازخود را مسخره کردن بر داشته اند.

ضعف بیش از حد برخی سریال ها....

سریال های صدا وسیما بعضا بدتر و بی محتواتر شده است. من نمیدانم به چه مناسبت در اکثر فیلمها و سریالها مردان ایرانی را احمق وتنبل و فرومایه ومفت خور معرفی میکنند اگر قرار است حق زنان گرفته شود این کار با کوبیدن مرد ایرانی برای زنان گرفته نمیشود این مسئله بسیار عمدی وبا جدیت صورت می گیرد. چرا من نمی دانم. امیدوارم سینمای ما به بدبختی زمان قبل از انقلاب کشیده نشود که شاهکارش فیلمهای شوهر پاستوریزه ویا سه نخاله و عروس فرنگی بود که حالت تهوع به انسان دست میداد که عکسهای انها را ببیند. چه برسد به اینکه برود و انها را نگاه کند. من که قبل از انقلاب پای خود را به سینما برای دیدن قیلم های اعلاحضرتی نگذاشتم.باید کاری کرد که به فضاحت گذشته بر نگردیم ما نگران هستیم چون انگار سینمای ما در ان مسیر گام بر میدارد وکسانی دارند ما را دوباره به دیدن فیلمهای نکبت هالیودی ارام ارام عادت میدهند .به قول اقای دکتر عباسی روش فرانسوی پختن قورباقه را دارند در مورد ما اجرا می کنند .

• در نقد فیلم باید هشیار بود. کسانی را که شمشیر را از رو می بندند با آنها مشکلی نمی توان داشت اما در فیلم هایی که به اشکال مختلف می خواهند آبرو و حیثیت برای آمریکا بخرند آنها باید نقد شوند. برجم آمریکا برجم تجاوز و استعمار است . هر ستاره آن نشان دهنده نابودی ملت و کشوری است . اگر کسی هنرمند باشد و شرافتمند باشد باید اول از همه لگد به این برچم بزند و آن را زیر سیوال ببرد. ما نباید فراموش کنیم هر کسی از زوایه خودش به مخالفت می بردازند و تحلیل این مسیله بسیار مهم است که معیار اصلی جه باید باشد . بقول حافط ای خوشا گرمحک تجربه آید به میان      تا سیه روی شود هر که در او غل باشد. با این فرمول تمام کسانیکه دم از انسانیت و شرافت می زنند با حمایت و یا حمایت نکردن به موقع خود سیاه روی میشوند. کاملا مشخص میشود چه کسانی به فکر زحمتکشان هستند و چه کسانی فقط می خواهند از محرومین دنیا برای هویت کاذب خود نقابی درست کنند. !!!!!!


نوشته شده در  شنبه 86/4/2ساعت  3:54 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]