سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کریدور شوک در مستند راز آرماگدون4:پروژه اشباح

 

"کریدور شوک" عنوان قسمت یازدهم  از مجموعه مستند "راز آرماگدون 4: پروژه اشباح" است که قرار است 6 و 7 دی ماه از شبکه خبر سیما پخش شود. در این قسمت ابتدا به پیشینه تاسیس بنگاه سخن پراکنی بریتانیا یا همان BBC در سال 1927 و سپس تشکیل بخش فارسی آن در آستانه اشغال ایران در جنگ جهانی دوم توسط قوای متفقین و برای توجیه این اشغال اشاره شده و نقش بی بی سی فارسی در برخی از وقایع و حوادث تاریخ نیم قرن اخیر این سرزمین ( به خصوص کودتای سیاه 28 مرداد و همچنین فتنه سال 1388) نشان داده می شود . پس از آن اسناد تکان دهنده ای از نقش محافل بهایی و شخصی به نام حسن موقر بالیوزی(از موسسین و مدیران ارشد بی بی سی فارسی در طی دو دهه) در این رسانه رادیو و تلویزیونی ،  به نمایش در می آید . توضیح اینکه حسن موقر بالیوزی چند ماه پیش از اخذ مسئولیت در BBC به عضویت محفل بهاییان در آمده بود و ریاست محفل بهاییان بریتانیا را نیز تا زمان مرگش در سال 1982 برعهده داشت.

نکته مهم این است که برخی از اسناد یاد شده توسط یکی از کارشناسان برنامه (متخصص بررسی اسناد و مقیم انگلستان) از آرشیو افشاء شده وزارت امور خارجه بریتانیا بدست آمده است. برخی دیگر از همین اسناد ، حکایت از مدیریت انکار ناپذیر وزارت امورخارجه انگلیس و نهاد جاسوسی این کشور (MI6) بر سرویس جهانی بی بی سی و از جمله بی بی سی فارسی دارد و روایت تکان دهنده ای از عباس دهقان (یکی از کارکنان نسل اول بی بی سی) به نقل از همان اسناد حاکی است که چگونه مطالب برنامه های آنها به طور مستقیم از سوی مدیریت انگلیسی سرویس بی بی سی  در اختیارشان قرار داده می شد و آنان مجاز به تغییر حتی یک کلمه از این مطالب نبودند.بخش دیگری از "کریدور شوک" در یازدهمین قسمت از مجموعه مستند "راز آرماگدون 4: پروژه اشباح" به تاسیس تلویزیون در ایران (سال 1337) توسط بهاییان  و با همکاری مراکز صهیونیستی آمریکا می پردازد . اسناد و تصاویر منحصر به فردی از اهداف و مقاصد مراکز صهیونی در تاسیس تلویزیون در ایران ( توسط حبیب ثابت از اعضای ارشد محفل بهاییان در ایران) برای نشر افکار فرقه ضاله بهاییت و مقابله با فرهنگ و ارزش های اسلامی در این قسمت نمایش داده خواهد شد . در یکی از این اسناد حتی به نحو چشمگیری حساسیت ساواک ملاحظه می شود که برای جلوگیری از بروز خشم مردم مسلمان نسبت به حضور گسترده بهاییان در امور مملکتی ، سران رژیم شاه را به محدود نمودن این حضور علنی توصیه نموده است.

توضیح اینکه مجموعه مستند "راز آرماگدون 4: پروژه اشباح" به نویسندگی و کارگردانی سعید مستغاثی و تهیه کنندگی رضا جعفریان در 26 قسمت برای گروه سیاسی شبکه خبر سیما تهیه شده است.  http://smostaghaci.persianblog.ir/post/407/


نوشته شده در  دوشنبه 89/10/13ساعت  2:51 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]