سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی نسبت به نفوذ تفکرات سکولار در صدا و سیما به مسئولین این رسانه هشدار دادند.
به گزارش شیعه نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای برگزاری همایش رسانه، تلویزیون و سکولاریسم با اشاره به نقش تلویزیون در ایجاد تحولات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نسبت به عملکرد این رسانه انتقاد کرده و اظهار داشتند: هر چند در سالیان اخیر برنامه‌های دینی و مذهبی در تلویزیون گسترش یافته ولی کسانی در آنجا لانه کرده‌اند تلویزیون را به سوی سکولاریسم سوق می دهند. معظم‌له افزودند: در حالی که نیروی انتظامی با تمام توان برای ارتقاء امنیت اجتماعی و مبارزه با مفاسد اخلاقی و بد حجابی فعالیت می کند، متأسفانه در تلویزیون شاهد چهره های بسیاری بدی هستیم، بگونه‌ای که سراغ بازیگران زمان طاغوت نیز رفته‌اند و این عملکرد با روح و نظام ارزشی ما نمی‌سازد.
ایشان با اشاره به هراس و وحشت غرب از افزایش روح اسلام خواهی ملل مسلمان، توطئه شوم دشمنان در تضعیف مبانی دینی و اعتقادی کشورهای اسلامی را ترفندی برای سیطره آنان بر جهان دانسته و تصریح کردند: اگر کسی دین و مذهب خاص خود را در مسایل سیاسی و اقتصادی دخالت دهد و در مقابل زیاده خواهی غرب بایستد، با تفکر سکولار به او حمله می‌کنند. این مرجع تقلید یادآور شدند: غرب زمانی دموکراسی را می‌پذیرد که با منابع او هم خوانی داشته باشد، اما هر جا با آنها موافق نیست، دموکراسی را تعطیل کرده‌اند. ایشان با نفی ماهیت سکولار بودن تلویزیون بیان داشتند: در دنیا تلویزیون غالبا در دست سکولارهاست و استفاده سکولاری از آن می‌کنند و به تدریج این تفکر و باور را نیز به دیگر کشورها منتقل کرده‌اند، در حالیکه طبیعت تلویزیون به هیچ وجه سکولار نیست و ابزار انفعالی است که به صورت مشترک مورد استفاده قرار می‌گیرد. آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به اهداف غرب مبنی بر بهره گیری از تلویزیون به عنوان یک رسانه ارتباط جمعی گفتند: غرب برای رسیدن به اغراض سیاسی و اقتصادی از این رسانه استفاده می‌کند و تابع بینندگان است و منافات داشتن برنامه های آن، با اصول اخلاقی و الهی برای آنان مهم نیست.
در ابتدای این دیدار مسئول برگزاری این همایش با بیان اهداف برگزاری آن گفت: این همایش به منظور بررسی ریشه‌های غیر دینی تلویزیون و تأخیر خاستگاه این رسانه و بررسی هویت تلویزیون برگزار خواهد شد. حجت‌الاسلام صادقی با ارائه گزارشی از مراحل برگزاری این همایش اظهار داشت: مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما به عنوان متولی و پشتیبان فکری و اندیشه‌ای و دینی این رسانه از دو سال قبل اقدام به تشکیل گروه‌های متعدد علمی برای بررسی جایگاه دینی و نیز تأثیر سکولاریسم در صدا و سیما و جامعه نمود. وی با تأکید بر نقش حوزه‌های علمیه در ترویج مبانی دینی گفت: در حوزه‌های علمیه باید تئوری پردازی در عرصه‌های مختلف گسترش یابد و بتوانیم به تدریج به نظریاتی که در شأن جمهوری اسلامی برای این رسانه ملی است برسیم. /منبع خبر: مرکز خبر حوزه علمیه

نوشته شده در  چهارشنبه 86/2/26ساعت  4:1 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]