سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«تسویه ‌حساب» زائیده یک نگاه افراطی است.

«حسن معظمی»  در گفت‌و گو با فارس در مورد فیلم «تسویه حساب» آخرین ساخته تهمینه میلانی، اظهار داشت: این فیلم مانیفست ناتمام دنیای زنانه «تهمینه میلانی» بر علیه دنیای مردانه است. وی در ادامه افزود: فیلم «تسویه‌حساب» به رغم هیاهوی بسیار کارگردان، در ادامه آثار زنانه این فیلمساز ساخته شده و همچنان بیانگر دیدگاه افراطی کارگردان نسبت به جامعه (جامعه به تعبیر او «مردسالارانه») است.
این منتقد در ادامه افزود: «تسویه حساب» داستان زنانه‌ای است که هر یک در گستره زندگی خصوصی خود به مصائب و مشکلاتی رو به رو بوده و هر یک از نزدیک‌ترین افراد خود (مادر، ناپدری،اطرافیان و ...) ضربه خورده‌اند و نسبت به یکدیگر خشم مهارناشدنی دارند. معظمی تصریح کرد: «تسویه حساب» به رغم دست گذاشتن روی آسیب‌های اجتماعی به دلیل محدودنگری و یکسونگری کارگردان، دچار غلو در بسیاری از موارد و سکانس‌ها به نوعی اغراق گفتاری و رفتاری مواجه شده است.

عضو شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران، در ادامه افزود: جامعه در «تسویه‌حساب» (تهمینه میلانی) بی‌رحم، دورو و در عین حال درنده به نسبت زنان تصویر شده و مردان جملگی سیاه و در پاره‌ای از موارد به خواسته کارگردان به تصویر کشیده شده است که نامفهوم و شعاری به نظر می‌رسد.
او گفت: «مریم»، «سارا» و «زیبا» شخصیت‌های محوری فیلم «تهمینه میلانی» هر یک قربانی سوءاستفاده اطرافیان خود و تلقی نادرستی از دنیای زنانه هستند. شخصیت‌هایی که در مواجهه با این تلقی نادرست تصمیم به انتقام از مردان گرفته و خود مجری قانون نانوشته خود هستند. آنها خود حکم صادر می‌کنند و خود نیز مجری قانون هستند. زنان داستان «تهمینه میلانی» شبیه «رابین ‌هود» نیستند بلکه شبیه به ذهن کارگردان و برگرفته از برداشت‌های او هستند. وی در پایان گفت: به هر سوی «تسویه حساب» به رغم گمانه‌زنی‌ها که باید اثری متفاوت می‌شود، چیز تازه‌ای به مخاطب عرضه نمی‌کند.

 منبع: http://honarnews.net/index.aspx?siteid=1&pageid=140&newsview=9312


نوشته شده در  چهارشنبه 89/1/25ساعت  3:39 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]