سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسطور? مادر، قبیله گرایی متعصبانه
مادر در هم? فرهنگ ها مقدس و مورد احترام است، ولی در فیلم های هالیوودی که تحت تأثیر تفکر یهودی- صهیونیستی ساخته می شوند با نظر داشت کتاب مقدس و فرهنگ سنتی یهود، نقش ویژه ای به مادر داده می شود. این نقش ویژه که حضور مادری فداکار و حکیم را در این آثار تحکیم بخشیده است، از دو جهت در متون یهودی قابل ردیابی است:
1. همان طور که گفته شد، مادر یادآور سرزمین مادری می باشد که موطن و محل تولد آباء و اجداد یهودیان ارض موعود می باشد- البته اگر بپذیریم که یهودیان موجود از همان اجداد هستند، چرا که بعضی محققین در اینکه یهودیان فعلی از نژاد همان اسباط دوازده گانه باشند، خدشه می کنند- و چون محل تولد اولی? جنین، مادر می باشد و یار دوران کودکی افراد هم مادر است، در نتیجه مادر به طور سمبلیک، نماد یادآوری مکان اولی? شکل گیری قبایل بنی اسرائیل می باشد که یا در مصر بوده یا در فلسطین (از نیل تا فرات). یهودیان، اسرائیل را مادر قوم خود می دانند.
2. به گفت? مشهور- با گذر از خدشه های محققین- هر دوازده سبط و نو? حضرت یعقوب (ع) که بنی اسرائیل نامیده می شوند از چهار مادر و یک پدر به وجود آمدند: راحیل و لیه، دختران لابان و دو کنیز این دو بانو؛ در نتیجه مادر در تشخص بخشی خاص به هر قبیله، نقش به سزایی داشته است و می دانیم که قبیله گرایی و حفظ نسب خانوادگی، در بین یهودیان هنوز هم اصالت دارد. همچنین مادر، تحکیم بخش فضای خانواده می باشد و در بین بنی اسرائیل هر مجموعه ای که از یک مادر بودند را یک کلان می نامیدند و مادر در نژاد عبرانی بسیار اهمیت دارد. البته بدان معنا نیست که پدر بی اهمیت باشد.
در فیلم های صهیونیستی مادر نقش ویژه ای دارد، برای نمونه در فیلم سفر تک شاخ، مادر حتی پس از مرگش هم دو دختر و شوهرش را در راه شکست وحشی ها و نجات جزیر? موعود یاری می بخشد و منبع فیض، حکمت، مهربانی و پشتیبانی از خانواده و ارزش های خانوادگی است. در انیمیشن های بسیاری که همرهان صهیون در ژاپن ساخته اند نیز این تِم تکرار می شود؛ مانند انیمیشن سریالی هاچ زنبور عسل که قهرمان داستان برای یافتن مادر خود، زحمات زیادی را متحمل می شود. در انیمیشن چوبین هم قهرمان عجیب فیلم، به دنبال مادرش- که یک انسان بود- بود و تصمیم داشت با شکست برونکاء مام مهربانش را از دست این موجود شیطانی برهاند. برونکاء در این اثر به شکل و شمایل شیطان در کتاب مقدس شباهت فراوانی دارد. یک چشم است و بالهای خفاش واری دارد و دماغ بدترکیبی که با صدای نفرت انگیز و خنده های شریرانه اش لیاقت صدق شیطان بر خود را دارا می شود! سپاهیان برونکا هم همیشه او را کمک می کردند و همیشه، این چوبین بود که با جث? کوچک ولی درایت و استعداد سرشار و بداهه های جذابش، پیروز میدان نبرد بود. در انیمیشن حنا، دختری در مزرعه هم شاهد دخترک تنهایی هستیم که در مزرعه ای در فنلاند زندگی می کند و مادرش که برای کار به آلمان رفته است، با شروع جنگ جهانی اول نه می تواند برگردد و نه می تواند پولی برای خانواده اش بفرستد و حنا باید با کار طاقت فرسا در مزارع مردم، خرج زندگی اش را در بیاورد. در انیمیشن با خانمان نیز دختری به نام پرین که شاهر فوت مادرش بوده است، به همراه بارون و پاریکال سگ و الاغ محبوبش، در جست و جوی زندگی آبرومند، مراحل ترقی را با تحملی باورنکردنی و پاکی درون و یاری خدا پیمود و در انتها معلوم شد که نو? یکی از کارخانه داران بسیار ثروتمند می باشد. پدربزرگش ویلفران نام داشت که پسرش ادموند در یک ازدواج نفرین شده با یک عکاس هندی تبار نوه اش پرین را به دنیا آورده بود و خود فوت کرده بود.
تم غالب انیمیشن های ژاپنی کودکی به دنبال مادر یا بی مادر می باشد. در برخی از آثار ژاپنی هم شاهد مصور کردن داستان های مشهور غرب هستیم؛ مانند کریستف کلمب، وایکینگ ها سفرهای مارکوپولو، دختری به نام نِل، دور دنیا در هشتاد روز، بینوایان و یونیکواتکشاخ و ... هستیم.
دربار? نفوذ بنی صهیون در ژاپن و صنعت سینمایش، پس از مغلوب شدن و تسلیم ژاپن در جنگ جهانی دوم، مجال دیگری باید داشت که بتوان به طور مفصل آن را بررسی کرد، فقط اجمالاً متذکر می شوم که داستان های غربی با تولید انبوه ژاپنی و فکر غربی در شرکت های سینمایی ژاپنی مستقر در ژاپن یا هالیوود ساخته می شوند و با بودجه و کمک شرکت های بزرگ آمریکایی – هالیوودی عالمگیر می شوند. البته نباید فراموش کرد که حدود هفتاد درصد ثروت فعلی ژاپن آمریکایی- صهیونیستی است و حتی امنیت هم، تابعی از ارتش آمریکا و پایگاه نظامی آمریکا در ژاپن است.
در اینجا لازم است که نکت? یک نویسند? زیرک که حدود بیست سال از عمرش را در آمریکا زیسته است، بیاورم که نوشته:
از اواسط ده? 80 میلادی ژاپنی ها شروع به خرید تعدادی از استودیوهای هالیوودی کردند ولی بعد از گذشت یک دهه هنوز هم مدیران یهودی و صهیونست باقی مانده اند و ژاپنی ها مترسکی بیش نیستند مثل کمپانی ژاپنی Mitsushita که MCA-universal را خریداری نمود ولی رؤسای آن همان صهیونیست های سابقند: لو واسرمن، سد شینبرگ و تام پولک.
در فیلم هوش مصنوعی (A.I) هم، استیون اسپیلبرگ- که از پرآوازه ترین اسطوره پردازان یهودی سینمای صهیونیستی است و عضو کمیت? عالی سینما برای تولید فیلم های تبلیغاتی به نفع یهودیان بود- نام شخصیت اول خود را دیوید گذاشت که یادآور داوود نبی (ع) منجی بزرگ بنی اسرائیل می باشد. دیوید، روبات انسان نمایی است که جایگزین پسر یک خانواده می شود که به اغماء رفته است. پس از به هوش آمدن پسرک، خانواده تصمیم می گیرد این روبات را دور بیندازد ولی او به مادر خانواده علاقه مند شده و او را مادر خود می داند. فرشت? آبی او را راهنمایی می کند که باید مسیر سختی را برود تا بتواند به عنوان عضوی از این خانواده قبول شود و او پس از زحمت های فراوان و گذشت 2000 سال باز هم آرزوی بازگشت دوبار? مادر را دارد که در نهایت به آرزوی خود می رسد.
در فیلم هری پاتر شاهدیم که پسرک ستار? داستان به خاطر شهامت مادر و پدرش معروف است و همیشه یاد و خاطره و زندگی حکمت بارشان، او را یاور و همراه است و برای نجات مدرس? هاگوارتز او به یاد آنها تکیه می کند. این پیوند خانواد? هری و نجات مدرس? هاگوارتز، قاعدتاً ما را به اینجا می رساند که منظور از مدرس? تعلیم جادوگری هاگوارتز، سرزمین موعود یهود است و البته این ایده در مقال? خاخام جک آبراموویچ با نام آیا هری پاتر یهودی است؟ مورد تأیید قرار می گیرد که منظور از این مدرسه، سرزمین تعلیم و قرائت تورات یعنی اسرائیل است.
اسطوره قوم برگزیده، نژاد برتر
بنی اسرائیل دوازده قبیله بودند که قبیل? یهودا که حریص ترین قبایل نسبت به دنیا بود، بر بقیه چیره شد و در حدود سال های 598- 539 در بابل بود که نام یهود بر بنی اسرائیل اطلاق شد. خود یهودا که ریاست این قبیله را بر عهده داشت، نماد دورویی و خدعه در بین پسران حضرت یعقوب (ع) بود که محور طراحی نقشه علیه حضرت یوسف (ع) بود. یهودیان آغازگر اومانیسم باستانی یهود بودند که بقی? بنی اسرائیل را هم به سمت تمنیات دنیوی، امیال حیوانی و خود برتر بینی نژادی پیش بردند و کتاب خدا را که هدی و نور بود تبدیل به تورات محرف فعلی کردند و حتی عباراتی وارد آن کردند که از شدت نژادپرستی، یهوده را خدای مخصوص عبرانیان دانستند و خدایان دیگری هم برای دیگر اقوام به رسمیت شناختند.
روژه گارودی می نویسد:
این اسطوره صرفاً باوری است بدون هیچ گونه سند تاریخی که بر اساس آن یگانه پرستی با عهد عتیق رخ نموده است؛ برعکس، از خود کتاب مقدس چنین برمی آید که دو نگارند? اصلی آن، یهوه و الوهی، هیچ کدام یگانه پرست نبوده اند. آنها تنها برتری خدای عبری را بر دیگر خدایان و حسد او را در برابر آنان اعلان می کردند. خدای موآب کامُش، همچون دیگر خدایان به رسمیت شناخته می شود.
گارودی در ادامه همین متن یادآور می شود که توحید، پیش از بنی اسرائیل در بین اقوام خاورمیانه هم رواج داشته است و این چنین نبوده که خدای جهانیان، اولین پسر خود و تنها بندگان برگزید? خود را یهودیان بداند. در قرآن کریم هم خداوند در آیاتی، خطاب به بنی اسرائیل در زمان موحد بودنشان می فرماید:
انی فضلتکم علی العالمین
ولی در آیات دیگری هم یهودیان را شدیدترین دشمنان نسبت به مؤمنین و حریص ترین مردمان بر حیات دنیا می داند. پس ملاک فضیلت تنها توحید و تقواست نه خون، نژاد، قبیله، ملیت و اصالت خانوادگی.
ولی یهودیان، به ویژه صهیونیست ها تأکید فراوانی بر برگزیدگی نژاد عبرانی دارند. ناهوم سوکولف می گوید:
در میان ملل متمدن، یهودیان بی گمان خالص ترین نژادند.
یا خاخام آیزنبرگ می گوید:
انسان هر چه یهودی تر باشد، انسان تر است.
و یا کلام ابی ویزل را در همین راستا می توان دانست که یهودی را از هر کس دیگری به انسانیت نزدیک تر می داند. و ربّی کوهن در کتاب تِلمود می گوید: 
ساکنان زمین دو گونه اند: اسرائیل و ملت های دیگر که مانند یک تمام پیکر بدان نگریسته می شود. اسرائیل، ملت بگزیده است و این عقیده ای است بنیادین.
صهیونیست های نژادپرست به برخی متون مقدس تحریف شد? یهود استناد می کنند، از جمله:
شما منحصراً به خداوند خدایتان تعلق داید و او شما را از میان قوم های روی زمین برگزیده است، تا قوم خاص او باشید.
و همچنین:
او از بین هم? مردم روی زمین، شما را انتخاب کرده است تا برگزیدگان او باشید... نه به دلیل بزرگ تر بودن شما از دیگر اقوام، بلکه چون شما را دوست داشت و می خواست عهد خود را که با پدران شما بسته بود، به جا آورد.
این نژادپرستی و خودپسندی که تجلی اومانیسم جمعی یهود است در کتاب تلمود که مجموعه احکام، اخلاقیات و عقاید یهودی در طول تاریخ است، به روشنی هویداست؛ برای نمونه:
فقط به یهودیان می شود به چشم انسان نگاه کرد، خارج از یهودیان، همگی حیوان هستند.
یا:
احکام صادره دربار? خودداری از دزدی و غارت مال دیگران، تنها در مقابل یهودی ها صادق است؛ جان و مال دیگر ملل، حلال است.
یا:
شریعت یهودی زنا را بر مردان حرام کرده است. این فرمان تنها دربار? زن های یهودی است، عرض و ناموس غیر یهودیان، بر یهودیان حلال است.
همچنین در کتاب قبلاله (کابالا) که منبع تصوف یهود (کابالیسم) است، آمده:
دیگر انسان ها به تمام معنا بی محتوا و از نژاد پست هستند. آنها تنها برای خدمت به یهودیت زنده اند. آنان حیوانات کوچکی هستند.
این خودپسندی کار را به جایی رسانده که انسان یهودی را از خدا هم بالاتر یا هم طراز دانسته اند:
یهودی، خدای زنده ای است در کالبد انسان
یا:
خداوند، مجبور به برآورده کردن نیاز خاخام ها بر روی زمین است.

ماتریکس

این قومیت گرایی در فیلم های زیادی دیده می شود از جمله بیگانه ای در میان ما که داستان زندگی یهودیان در شهر نیویورک می باشد. با توجه به اینکه ساکنان نیویورک بیشتر مسیحی هستند به نظر می رسد، منظور از بیگانه، یهودیان باشند؛ ولی درست برعکس، منظور از بیگانه یک پلیس مؤنث مسیحی از اهالی نیویورک است که به میان جامع? یهودی نیویورک می رود و اتفاقاتی پیش می آید! در فیلم پرنس مصر و ده فرمان هم برگزیدگی قوم یهود به روشنی به تصویر کشیده می شود و آن چنان نژادپرستی در بین سازندگان فیلم ثابت است که حتی صداپیشگان اصلی انیمیشن پرنس مصر هم از بین یهودیان برگزیده شده اند؛ وال کیلمر به جای حضرت موسی (ع)، میشل فایفر به جای همسر حضرت، ساندرابولاک به جای خواهر ایشان و جف گلدبوم به جای هارون.
در فیلم ماتریکس هم، تنها اهالی شهر زایان هستند که بیدارند و به فکر نجات کر? زمین از دست شیطان شریر ماتریکس هستند و بقیه در خواب عمیقی فرو رفته اند و چنین می پندارند که انسانند و دارند زندگی می کنند.

در فیلم جنگ ستارگان: بازگشت امپراطور هم شاهدیم که برای دست یافتن به مقام جودای باید قهرمان فیلم سختی هایی را تحمل کند تا لیاقت چنین مقامی را دارا شود. جودای به معنای یهودی می باشد. در فیلم کن لایمل در تل آویو ساخت? اسرائیل، داستان میلیونری هشتاد ساله، به تصویر کشیده می شود که اشاره به فردی واقعی به همین نام است که محبوبیت مردمی بین یهودیان دارد و از مخاطبان جوان خود درخواست می کند که برای باقی ماندن خلوص نژادی یهود و عدم ترکیب خون یهودی با غیر یهود با همسران ازدواج کنند و به فلسطین اشغالی مهاجرت کنند.
شمار فیلم هایی که نژادهای دیگر را پست و حقیر جلوه می دهند و یهودیان را بلند مرتبه و انسان دوست، بسار زیاد است؛ ولی این نژادپرستی نه تنها با سینما برای مخاطب جا نیافتاده است، بلکه این روند باعث تنفر بیشتر دیگر مردمان از یهودیان شده است؛ چرا که همین نژادپرستی باعث کشتارهای وسیع در نقاط گوناگون دنیا شده است، از جمله در فتح غاصبان? آمریکا در قرون 19-17 کشتار بردگان سیاهپوست در جریان شکار و انتقال برده به مزارع غاصبان قاره جدید در سده های 20-17، جنگ ویتنام، دو جنگ خانمان سوز جهانی، افغانستان، عراق و روآندا که به درگیری قبیله ای بین دو قبیله هوتو و توتسی که در سال 1994 م. در کنار کلاه آبی های سازمان ملل و با تحریک کارخانجات یهودی- صهیونیستی اسلحه سازی آمریکا و فرانسه منجر شد و در نهایت حدود هشتصد هزار نفر کشته داد!

جنگ ستارگان


اسطور? ملت واحد یهود
پس از اینکه یهودیان در جای جای عالم پراکنده شدند، خاخام ها برای تداوم منافع خود و بهره برداری بیشتر از یهودیان سراسر جهان نهاد رش گلوتا یا پادشاهی در تبعید داوودی برای مهاجران یهودی را تأسیس کردند که توانست رهبری واحدی را کم کم بر یهودیان متفرق پایه گذاری کند و انسجامی دوباره به آنها ببخشد و پراکندگی آنها را تبدیل به فرصتی برای آنها کند که بتوانند با واسطه گری و جاسوسی اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در میان ملل گوناگون، هم نژادهای خود را تقویت کنند.
در قرون اخیر اندیش? ملت اُرگانیک و ملت واحد بودن یهودیان، در باروری صهیونیسم سیاسی به رهبری تئودور هرتسل سهیم بوده است. در ترویج این اندیشه افرادی چون اسحاق نیوتن، ژان ژاک روسو و زیگموند فروید سهم بزرگی داشته اند و در نوشته های کانت و فیخته هم یهودیان به عنوان یک ملت اندام وار- اُرگانیک- تصویر شده اند. ترویج، آموزش و توسع? زبان عِبری در کشورهای مختلف در بین یهودیان و ایجاد اسطوره های مشترک و دشمن مشترک- اسلام شیعی- و سرزمین مشترک راه را برای تثبیت ملی گرایی یهود باز می کند.
اساساً ملی گرایی، پدیده ای کاملاً غربی است که پس از انقلاب فرانسه در بین اقلیت ها بیشتر شد؛ همان میل به وطن و آرمان خواهی مشترک بین افراد مختلف یک قوم را می توان ناسیونالیسم نامید. آلبرت اینشتین، از گسترش ناسیونالیسم یهودی بیمناک بود چرا که این حرکت به نفع تشکیل یک دولت صهیونیستی انجامید. البته او در برهه ای از دولت اسرائیل، حمایت هم کرد!
در تحقیقات تاریخی باید دقت کرد که نشان دادن یک هویت واحد از یهودیان و سپس تأیید این نظر که اینان یک ملت واحد در طول تاریخ بوده اند، یک اید? صهیونیستی است و نباید ما هم با نوشته ها و گفتارمان همیار صهیونیسم بین الملل در این راستا شویم. البته راه تفریط را هم نباید پیمود، باید واقعیات را دید. در خود اسرائیل هم یهودیان با فرهنگ های مختلف، مشکلات، افتراقات و اختلافات فراوانی دارند.
در فیلم های مختلفی این وحدت در آرزوها، آرمان ها، اساطیر و زبان، برای یهودیان سراسر جهان که با هم مانند اعضای یک موجود زنده به صورت اُرگانیک عمل می کنند، دیده می شود که در نهایت به اسرائیل اشغالی مهاجرت می کنند؛ برای نمونه در فیلم لینا، زنی به تصویر کشیده می شود که برای آزادی همسرش از زندان های روسیه تلاش می کند، ولی دیری نمی پاید که به اسرائیل باز می گردد و با یک یهودی ازدواج کرده و همسر زندانی سابقش را فراموش می کند!
ساختن فیلم هایی به زبان عبری در همین راستا می تواند ارزیابی شود. برخی منتقدین، یکی از دلایلی که فیلم مصائب مسیح را ضد یهودی ندیدند و آن را به نفع صهیونیسم تاریخی ارزیابی کردند تأکید فیلم بر زبان عبری مردم بنی اسرائیل جامع? فلسطین در سال 33 میلادی بود. در حالی که رومیان، به زبان دیگری صحبت می کردند. زبان عبری بسیار زیاد در این فیلم مورد استفاده قرار گرفت. فیلم هایی مانند فهرست شیندلر ساخت? اسپیلبرگ که علاوه بر استفاده از زبان عبری در مجامع داخلی یهودیان، فرهنگ آنها را کاملاً مخالف و حتی ناسازگار با فرهنگ جوامع محل اسکان آنها می داند، در راستای پروژه هرتسل است. وی تأکید داشت که یهودیان غیرقابل جذب و ادغام در ملت هایی هستند که بین آنها زندگی می کنند و در آنها تحلیل نمی روند.
شکی نیست که فیلم های مخالف این روند سانسور می شوند. برای نمونه، یک قسمت از سریال 22 قسمتی تکوما، دربار? تاریخ اسرائیل به نام اسرائیلی دیگر بود که مشکل ادغام یهودیان سفاراد یا همان مهاجرین از کشورهای عربی به اسرائیل در کشوری که توسط یهودیان اشکنازی یا مهاجرین از اروپا اداره می شد را مطرح می کرد و وزیر ارتباطات اسرائیل بدون اینکه فیلم را ببیند، فقط به گفت? آریل شارون، دستور سانسور آن را داد؛ ولی تلویزیون اسرائیل آن را پخش کرد و کارگردان فیلم به مرگ تهدید شد.
اسطور? دولت الهی اسرائیل
در تداوم اسطور? وعده و برتری نژادی، یهودیان طرفدار صهیونیسم، اسطور? دیگری هم دارند و آن اینکه باید در اراضی وعده داده شد? دولتی یهودی، پیش از ظهور منجی- ماشیحا یا مسیح موعود یهود- تشکیل شود تا مقدمات جنگ آرماگدون- بزگترین جنگ آخرالزمان- را مهیا کند؛
چرا که هر کس منطق? آرماگردون را در روز پیش از جنگ در دست داشته باشد، پیروز میدان است و سپس دوباره پادشاهی جهانی داوودی تشکیل شده و یهودیان، سرورِ جهانیان می گردند و حاکم بر هم? نقاط عالم. پس در نظر اینان از نیل تا فرات یا اسرائیل بزرگ مقدمه ای است برای حکومت جهانی یهود.
صهیونیست ها لزوم تصرف کامل فلسطین، توسط یهود را الهی کرده و تقدس بخشیده اند و باعث تربیت تندروهای مذهبی مانند ایگال عمیر، قاتل اسحاق رابین شده اند. افراطیونی که خوشحال می شوند رسالت الهی خود را در قتل یک صهیونیست کندرو، به انجام برسانند! به گفت? ایگال عمیر دستور قتل، از جانب خدا می آید. همچون روزگار یوشع.
در این اسطوره، صهیونیست های مسیحی با صهیونیست های یهودی هم نظر هستند و معتقدند برای ظهورِ دوبار? مسیح باید فلسطین در دستان حکومت یهودی باشد و این اراد? خداوند است. در فیلمی چون ارباب حلقه ها، شاهدیم که گاندولف با آن هیبت موسایی- الهی خود، تقدس ویژه ای به مبارزات مدافعین شهر روحان در برابر شیاطین تابع سایرون و سارومان داده بود. کارگردان فیلم با معماری خاصی، شهری زیبا در کنار یک کوه را به تصویر کشیده بود که یادآور کوه زایان و شهر بین المقدس است. موسیقی و صحنه های جذاب و جلوه های ویژ? منحصر به فرد، این تقدس را دو چندان کرده بود.

ارباب حلقه ها


در فیلم های دیگری مانند ماتریکس شاهدیم که اگر اهالی شهر زایان و مبارزین ولایت پذیر آن از فرماندهان شهر نباشند، کر? زمین به دست شیطان می افتد؛ شیطانی که در صحنه های نهایی فیلم سوم، نئو آن را God به معنی خدا خطاب می کند. طبیعتاً اگر یک طرف شیطان باشد، طرف دیگر باید خدا یا خداگونه ای مقدس باشد.
روژه گارودی نام کتاب جنجالی خود را که مورد خشم صهیونیست ها قرار گرفت و او را به دلیل انتشارش محاکمه و محکوم کردند، تاریخ یک ارتداد: اسطورهای بنیانگذار سیاست اسرائیل نهاده است و به درستی یادآور می شود که:
این کتاب، ارتداد سیاسی صهیونیسم را بر ملا می کند؛ یعنی به جای خدای اسرائیل، دولت اسرائیل را نشانده اند. دولتی که چون ناو هواپیما برِ هسته ای و غرق ناشدنی ارباب موقت دنیا، یعنی آمریکاست و آمریکا به واسط? این دولت، می خواهد نفت خاورمیانه را که چون عصب رشد به شیو? غربی است، به مالکیت خود در آورد.

آری، این دولت غاصب، به قول دبیر کل پیشین ناتو، ژوزف لانز کم هزینه ترین مزدور دوران جدید ما بوده است؛ ولی مزدوری است که خوب پول گرفته است. برای نمونه در خلال سال های 1959-1951م. دو میلیون اسرائیلی به طور سرانه، صد برابر دو میلیارد نفر از ساکنان جهان سوم، دریافت کرده اند و از 1972 تا 1996 آمریکا سی بار حق وتوی خود را برای حفاظت از این دولت در سازمان ملل متحد به کار برده است! به راستی اسرائیل نه مأمور خدا که نماینده شیطان در خاورمیانه است.
اسطور? سرزمین بدون مردم برای مردم بدون سرزمین
بر اساس این اسطوره، صهیونیست با سابقه گلدا مایر، در توهینی آشکار نسبت به ساکنین چند هزار سال? فلسطین گفته بود:
خلق فلسطین وجود ندارد... این طور نیست که ما آمده باشیم که آنها را پشت در بگذاریم و زمین هایشان را از آنان بگیریم؛ ایشان وجود ندارند.
چنان دستگاه های تبلیغاتی صهیونیسم، این اسطور? دروغ را تبدیل به یک واقعیت خیالی کرده بودند که یکی از صهیونیست های قدیمی به نام اشر گینسبرگ با نام مستعار احدهام شهادت می دهد:
در خارج (از فلسطین) ما فکر می کردیم سرزمین اسرائیل تقریباً یک بیابان غیر زراعی است و هر کس که می خواهد زمین به دست آورد، در اینجا هر چه دلش بخواهد هست؛ ولی حقیقت این است که هیچ زمینی خالی نیست. در هم? این سرزمین، به سختی می توان زمین غیر زراعی پیدا کرد. تنها جاهایی که به زیر کشت نرفته اند، سرزمین های شنی و کوه های سنگی هستند که تنها درختان در آنجا می توانند رشد و نمو کنند و این کار تنها پس از یک کار سخت و بازیابی، میسر است.
در فیلم فهرست شیندلر، در انتهای داستان می بینیم که یهودیان نجات یافته از هیولای نازیسم که در کنار مرز روسیه نشسته اند و خوابیده اند، آواره اند و مسکن و مأوایی ندارند؛ انگار نه انگار که جنگ دوم جهانی تمام شده است و آلمان تسلیم متفقین شده و یهودیان می توانند به خانه های خود بازگردند. پلیس روسی از اشترن، سر دست? یهودیان سؤال می کند که چرا اینجا نشسته اید؟ و وقتی که جواب می شنود که چون جایی برای زندگی نداریم! با دست اشاره به سرزمین خالی از سکنه و سبزی می کند که یادآور همین اسطوره است. در انتهای فیلم ده فرمان، پس از خروج معجزه آسای یهودیان فراعنه و بی خانمان شدن آنها، به سمت سرزمینی حرکت می کنند که ظاهراً خالی از سکنه است.
انگلوزایان ها، برای توجیه جنایات خود در نسل کشی میلیونی ساکنین و بومیان هزاران سال? آمریکا و استرالیا و غصب این دو قار? ثروتمند هم این اسطوره را به کار می بندند. حتی بر اساس برخی فیلم های مستند باستان شناسی آمریکایی پخش شده از تلویزیون، مانند مستند نیاکان ما، در آمریکا، اجداد سرخ پوست ها دوازده هزار سال قدمت داشته اند و در استرالیا، آثاری به دست آمده که تا پنجاه هزار سال قدمت برای بومیان حدس زده می شود.
اسطور? عزیمت داوطلبان? فلسطینی ها از سرزمینشان
شاید یکی از سست ترین کذب های اسطوره ای واقع صهیونیسم، این مورد باشد. البته آنها بدین صورت آن را باورپذیر کرده اند که فلسطینی های مسلمان و مسیحی، زمین های خود را به یهودیان فروختند و رفتند! و دیگر نمی توانند ادعایی بر این سرزمین داشته باشند. متأسفانه این اسطوره در کشور خودمان هم، در سال های اخیر ترویج می شود که لازم است اجمالاً نقدی بر آن داشته باشیم:
1. کمتر از سه در صد مساحت فلسطین به یهودیان فروخته شد و 97 درصد غصبی بود.
2. برخی مناطق همین سه درصد هم، به زور خریداری می شد.
3. این مناطق در هر محله، به صورت متفرق خریداری می شد و محل توطئه و انباشت سلاح و مهمات و ترور شاخصین مبارز مسلمان و مسیحی می شد؛ یعنی مانند خانه های تیمی از این مکان ها استفاده می شد. مشخص است که پس از ترور افراد شاخص، خام کردن و زور گفتن به بقیه، کاری نداشت.
4. مبارزات ممتد فلسطینی های مسلمان و مسیحی در برابر اسرائیل، خلاف این را ثابت می کند.
5. صحبت های سران صهیونیسم، خلاف این را می گوید؛ چرا که در حرف های نژاد پرستانه شان صحبت از پاکسازی قومی فلسطین از اعراب می کنند و این نشان می دهد که اعراب زیادی در این سرزمین وجود دارند و باید پاکسازی شوند.
6. قتل عام دیر یاسین، صبرا، شَتیلا، رَفَح، غزّه و لبنان خلاف این را ثابت می کند.
هم? فیلم هایی که به گونه ای اعراب و مسلمانان فلسطینی و غیر آن را بی منطق و شهوت ران نشان می دهند و فرد اسرائیلی یا صهیونیست را مهربان، جوانمرد و منطقی جلوه می دهند، در راستای جا انداختن زمینه های روانی این اسطوره می باشد؛ مانند فیلم شتر، محصول اسرائیل، به کارگردانی اوسامرنا کالاس و تهیه کنندگی بابالی، که اعراب را انسان هایی عقب مانده و بدوی و یهودیان را شهر نشینانی متمدن به تصویر کشید.
منبع: خبرگزاری هنرنیوز، هئیت اسلامی هنرمندان: http://honarnews.net/index.aspx?siteid=1&pageid=141&newsview=2611


نوشته شده در  یکشنبه 88/12/9ساعت  5:14 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]