سفارش تبلیغ
صبا ویژن
منابع موثق سید حسن خمینی چرا اطلاعات غلط به او می‌دهند؟

در حالی که در روزهای اخیر، سران جناح اصلاحات به شدت از پخش سخنان امام خمینی(ره) در قالب مستند "شاخص" انتقاد کرده و حتی این برنامه را گامی برای "تخریب شخصیت" امام خوانده بودند، در حرکتی بی سابقه امروز 260 نفر از نمایندگان مجلس پای نامه ای را امضا کردند که حاکی از تقدیر ویژه از پخش مستند شاخص بود. در این نامه که گفته می شود رکوردی جدید در حمایت نمایندگان ملت از یک رویداد است، نمایندگان اصلاح طلب و اصولگرای مجلس تاکید کرده اند که "امروز نیز فتنه گران با همان ماهیت و شیوه ها و وابستگی ها به مقابله با ارکان نظام جمهوری اسلامی برخاسته اند.امروز نیز بیش از هر زمان جامعه انقلابی ما به رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) و تعیین ملاک حق و باطل نیازمند است".

در این نامه ضمن تشکر از رسانه ملی که با پخش مستند "شاخص"، اندیشه و افکار امام خمینی (ره) را به عنوان شاخص حق در معرض دید ملت ایران خصوصاً نسل های جدید قرار داده است، گفته شده که "مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید به راه خویش مطمئن باشند که امام خمینی (ره) نه وابسته به بیت خاصی است و نه در حصار زمان و مکان خاصی قرار می گیرد و نه در انحصار حزب و گروه خاصی می باشد". نمایندگان مردم در بهارستان در پایان این نامه، بار دیگر از برنامه های دهه فجر صدا و سیما خصوصاً برنامه "شاخص" تشکر کردند و خواستار ادامه بی وقفه این راه "روشن و روشنگر" شدند.

اما نامه تشکرآمیز نمایندگان مجلس در حالی منتشر می شود که چند روز پیش، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، نوه امام راحل در نامه ای خطاب به ضرغامی، رئیس سازمان رسانه ملی، از پخش این برنامه انتقاد کرده بود. حجت الاسلام خمینی در این نامه رسانه ملی را به چشم پوشی از جلوه های رأفت و محبت امام راحل و "بزرگ نمایی غلط و تحریف گونه" متهم کرد اما آنچنان که اذعان کرد، خود هرگز مستند شاخص را ندیده است.

او انتقادات خود را بر پایه شنیده هایش از آنچه "منابع موثق" نامید، عنوان کرد. گرچه او درباره منابعی که از آنان شنیده بود مستند شاخص "غیر صادقانه و تحریف آمیز" است، توضیحی نداد اما همان زمان، برخی فعالان سیاسی از چند چهره شاخص جریان اصلاحات به عنوان این "منابع موثق" نام بردند. این موضوع زمانی قوت گرفت که مستند شاخص افشا کننده تناقضات رفتاری و گفتاری سران اصلاح طلب بویژه در ماه های اخیر، با خط و راه امام راحل دانسته شد که منجر به مخالفت آنان با ادامه پخش این مستند شده است.

شاید با گفته‌های دیروز محمد خاتمی و میرحسین موسوی در اعتراض شدید به پخش سخنان حضرت امام(ره)، بتوان درباره کسانی که نوه امام راحل از آن‌ها با عنوان "منابع موثق" نام برده بود، گمانه زنی‌هایی کرد. آقای خاتمی و آقای موسوی، دیروز در موضعی واحد و در فاصله زمانی اندکی، نسبت به پخش سخنان امام بزرگوار در قالب مستند "شاخص" اعتراض کردند و حتی مدعی شدند که پخش بیانات امام در قالب این مستند، چهره‌ای "مخدوش" از انقلاب، امام و نظام را القاء می کند. اما موضع گیری تامل برانگیز نوه امام در شرایطی روی داد که خانه ملت در حرکتی یکصدا از پخش بیانات روشنگرانه امام راحل تقدیر ویژه کرده اند. از سوی دیگر گزارش ها حاکی از استقبال گسترده مردم از مستند شاخص است.

از این رو به نظر می رسد منابعی که حجت الاسلام خمینی آنان را موثق نامیده است، بیش از آنکه به فکر آبرو و جایگاه نوه امام در جامعه باشند، اطلاعاتی را که به او تحمیل کرده اند، با هدف ممانعت از روشن شدن تناقضات اقدامات خود با امام راحل بوده است. هرچند نمایندگان ملت در مجلس تاکید کرده اند، حساب بیت امام از امام خمینی(ره) جداست اما با این حال، نزدیکان بنیانگذار جمهوری اسلامی برای مردم محترم هستند و اگر آنان دچار خطایی شوند و آبرویی از آنان ریخته شود، موجب نگرانی مردم می شود.

با این حال، موضع اخیر حجت الاسلام خمینی که خلاف عقیده و نگاه مردم و نمایندگان آنان بوده است، جایگاه او را دچار تزلزل و سوالی جدی را برای دوستداران بیت امام مطرح کرده است، اینکه خدشه دار شدن آبروی نوه امام راحل را چه کسانی و چگونه باید جبران کنند. سوالی که جواب آن می تواند، پاسخی به برخی از ابهامات اخیر درباره حجت الاسلام خمینی هم باشد. http://www.rajanews.com/detail.asp?id=44434


نوشته شده در  سه شنبه 88/11/20ساعت  11:36 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]