آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

نادر طالب‌زاده:

سنگسار ثريا زمينه سازي براي جنجال در پرونده سكينه آشتياني بود

21 آذر 1389 ساعت 8:31
يك كارشناس امور رسانه با اشاره به ارتباط ساخت فيلم سنگسار ثريا با پرونده آشتياني گفت: ‌پرونده آشتياني در سال 2006 رسانه‌اي شد، در سال 2008 سنگسار ثريا در اردن كليد خورد و پس از توزيع جهاني آن در سال 2010 جنجال سكينه آشتياني كليد خورد.

بازي هاي کامپيوتري و سرمايه سالاري

18 آذر 1389 ساعت 13:12
بازي‌هاي کامپيوتري، علي رغم اين اظهارات که فضا را براي پيدايش «جامعه‌هاي سايبر» پساسرمايه سالاري و خود انگيخته باز مي‌کنند، جايگزيني براي شيوه توليد سرمايه سالار ارائه نمي‌دهند.
http://www.adlroom.org/vdcj.8etfuqehxsfzu.html
راب ويکي*

تجارت بازي‌هاي کامپيوتري بسيار گسترده است. همان طور که مدير بخش آموزش مشتريان شرکت «اينتل» اخيراً در «نيويورک تايمز» اعلام کرده است، در آينده، صنعت کامپيوتر از کاهش سود متضرر خواهد شد و کاهش دوساله در فروش کامپيوتر در ايالات متحده، به دليل گسترش « شيوه زندگي مصرفي و کاربردهاي کشنده از موسيقي و تصوير مي‌باشد.»

توسعه بازار بازي‌هاي کامپيوتري، به واسطه نياز شرکت‌هاي فراملي براي يافتن راه‌هاي جديدي -بعد از ورشکستگي صنعت «دات-کام»- است، تا بتوانند به بحران سوددهي پايان بخشند. اما بيشترين انتقادات هنوز نسبت به نظريه پردازان اقتصادي چون آلن گرين اسپن و لاري سومرس مي‌باشد که وعده داده اند، اقتصاد جديد که به وسيله پيشرفت‌هاي تکنولوژيکي هدايت مي‌شود، پاياني خواهد بود بر نابرابري‌هاي طبقاتي و چرخة اقتصادي «رونق و ورشکستگي». بازي‌هاي کامپيوتري در رسانه‌هاي گروهي و حتي نظريه‌هاي فرهنگي- علمي، به عنوان منبعي براي «سرگرمي» و برخي اوقات نيز حتي منبعي براي «آزادسازي» مطرح شده است. همان‌طور که اکثر مطالعات فرهنگي نشان مي‌دهند، يک رابطه بين سرگرمي به عنوان يک کالا، و استثمار کارگراني که آن را به وجود آورده اند، مخفي شده است.

بر خلاف ظاهر بازي‌هاي کامپيوتري که يک کار «بيهوده» براي

http://art.yjc.ir/NewsDesc.aspx?newsid=393096

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سعيد مستقاثي منتقد در اين نشست گفت: اين فيلم بالغ بر پنج ميليارد تومان هزينه داشت كه چهار ميليارد تومان آن بصورت مستقيم صرف خود فيلم و يک ميليارد تومان آن هزينه ي تجهيزات آن شد كه آن را بنياد سينماي فارابي تقبل كرد.
وي ادامه داد: ما براي شناساندن فيلم هاي ايراني بايد به سراغ ساختن فيلم در سينماي ديني برويم و نبايد روي مبلغ و بودجه آن بحثي كنيم زيرا اين بودجه درمقياس فيلم هاي بين المللي و هاليوودي بسيار اندك و ناچيز محسوب مي شود.
مستقاثي ادامه داد: مي توان قبول كرد كه اين فيلم نخستين فيلم سينمايي پر هزينه ي ايراني است و اولين دسترنج اين فيلم جايزه بودن در نخستين جشنواره ي بغداد در بهترين كارگرداني و بهترين فيلم سازي بود كه شيربابل را بدست آورد.
همچنين مجتبي فرآورده تهيه كننده اين فيلم گفت: بودجه" ملك سليمان" ربطي به سينماي ايران ندارد و مجزا است و بودجه اين فيلم با عنوان آثار فاخر تأمين شده كه فارابي بودجه آن را جداگانه فراهم مي كند.
وي با بيان اينكه اين فضا به چند جهت مختلف تقسيم بندي مي شود ادامه داد: هميشه دركشور آمار و ارقامي اعلام مي شود كه باعث اختلاف ميان فيلم سازان مي شود.
آن تصوري كه مي گويند اين فيلم گراني بوده در حقيقت يك تصور عقب ماندگي است و در برابر بودجه فيلم هاي هاليوودي به هيچ وجه به چشم نمي آيد.

فرآورده اظهار داشت: تمامي اين حرف ها، حرف هاي كساني بود كه در برابر اين آثار فاخر كم آورده بودند و اين فضا را ايجادمي كردند تا به مديريت وقت فشار وارد كنند.
تهيه كننده اين فيلم افزود: مبناي اين فيلم نبايد بر روي رقم آن باشد و بگويند كه "ملك سليمان" فيلم پرهزينه اي بود بلكه بايد بگويند براي فيلم سازي و سينما بايد اينقدر هزينه كرد. در حقيقت دولت موظف است از اين فيلم ها تعداد زيادي بسازد تا قابل قبول باشد.
فرآورده درمورد محسنات اين نوع فيلم سازي گفت: درمرحله نخست فضاي فيلم سازي و نگرش فيلم سازان را تغيير داد و تأثير آن بر روي فيلم سازان به اين شكل بود كه تعدادي از آنان بعد از ديدن اين فيلم دوباره فيلم خود را بازيابي و صداگذاري، و از صداگذاري هاي جديد مانند"دالبي ديجيتال" استفاده كردند.
سعيد مستغاثي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: اين حركت درسينما 30 سال پيش بايد رخ مي داد نه امروز، كه ما بايد فيلم هايي از اين بهتر بر روي پرده ي سينما مي برديم و حال كه اتفاق رخ داده است ما با انبوه معترضان مواجه هستيم و خوشبختانه با پيروزي انقلاب وضعيت سينما بهتر شده است.
وي درباره علت توليد فيلم هاي پوچ و بي هدف اظهار داشت: به خاطر واسطه ها و دلال هايي كه در اين ميان وجود دارد اين اتفاق رخ مي دهد و ما نبايد به ساختن اين نوع فيلم هاي بي هدف و مبتذل ادامه دهيم كه درآخر به نام جمهوري اسلامي ايران تمام شود.
مستقاثي ادامه داد: بعضي ازفيلم سازان اظهار مي كنند كه ما درسينماي ايران نياز به ساخت فيلم هاي سرگرم كننده داريم اما در نگاه ديني سرگرمي محض ، ما احتياجي به ساخت فيلم‌هاي مستهجن نداريم که به اين واسطه مانند فيلم‌هاي طاغوتي مردم را جذب سينما کنيم ولي خوشبختانه مردم ما ديگر با استفاده از اين ترفند‌ها جذب سينما نمي‌شوند.
وي تصريح کرد: اگر به نظر بعضي‌ها فيلم " ملک سليمان" در سطح پائين است با اين وضعيت سينماي حاضر مانند گوهري است که درميان فيلم‌هايمان مي‌درخشد.
در ادامه نشست فرآورده افزود: برخي از اين منتقدان مي‌گويند که چرا از درام اسطوره اي استفاده نکرده‌ايد و جواب ما در پاسخ به اين سئوال اين است که درام اسطوره اي ظرفي نيست که بتوان قصص قرآني را در آن به تصوير کشيد ما از اساس با يکديگر مشکل داريم و بحث سر " ملک سليمان" نيست .
فرآورده با اشاره به سخن شهيد آويني که گفت اگر ما دين خود را وارد سينما کنيم امکان ندارد طوري فيلم بسازيم که غرب مي‌سازد ادامه داد: ما حرف وي را در هيچ عرصه‌اي نمي‌بينيم.
وي درباره ايراد‌هايي که برخي از اين فيلم گرفته بودند اظهار داشت: به گوش من رسيده است که چرا " حضرت سليمان" فردي جوان است و هيبتي پرجذبه ندارد متأسفانه اين تفکر سينماي غرب است ، سينماي آرنولدي، در حالي که ما بايد حس تقديس را در سينما بازسازي کنيم و اين حس نياز حس مردم است .
مستغاثي نيز بار ديگر اظهار داشت: سينما يک هنر وارداتي است که آن هم منطق خود را دارد و انقلاب اسلامي آمد تا گفتمان غربي را بر هم زند و گفتمان اسلامي را بيان کند و چرا ما نبايد با اين سابقه فرهنگي که داريم فيلم‌هايمان را به ا ين سمت و سو سوق دهيم و " ملک سليمان" آمده تا اين گفتمان را بشکند.
وي تصريح کرد: سينماي هاليوود آنقدر جسور است که مي‌تواند روي مسائلي دست بگذارد که ديگر کشور‌ها اين اجازه را ندارند، هر چند که چه بپذيريم و چه نپذيريم جهان امروز بعد از انقلاب آرايش آخرالزماني به خودگرفته و اگر سينما اين آرايش را در فيلم‌هاي خود لحاظ نکند اشتباه بزرگ و در حقيقت کم لطفي به سينماي ديني کرده است .
مستغاثي خاطرنشان کرد: درملک سليمان ‌گويش ها متفاوت و قدم‌هاي اوليه براي ورود به سينماي ديني برداشته شده است و اگر نشست‌هاي معقول ومنطقي برگزار کنيم گمان مي‌کنيم با ساخت چند فيلم ديگر بايد به طور کامل وارد اين عرصه شويم و اگر اين رويکرد ها را لحاظ کنيم به طور قطع در پديد آوردن سينماي ديني موفق خواهيم بود.