تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ معناي ريداكشن چيست؟ 

معناي ريداكشن چيست؟

--------------------------

مدير وبلاگ:

ريداکشن يعني اينکه غرب همه چيز را تقليل داده است. همه چيز را از معناي متعالي اش تهي کرده است و جايگزين هاي پستش را به مخاطب خورانده است. يعني خدا را از خدايي پائين کشانده اند و انسان را به جاي خدا نشانده اند و اومانيسم را حاکم کرده و دئيسم و سکولاريسم را جايگزين دين حق کرده اند. يعني انسان به آمالش رسيده است که بتواند در پوسته جديدي برود و باز زنده باشد. يعني اينكه عرفان حقيقت محور را از ميان برده و عرفان هاي التقاطي را جايگزينش كرده است. يعني انديشه را تضعيف كرده و شهوات و فوتبال و سكس را جايگزينش كرده است. يعني انسان را از انسانيت تهي كرده و بيش از حيواني سر در آخور حساب نمي كند....

+ ميثم 
آقا من پايه اين وبلاگ شدم، عاليه متن هاتون، تحليل هاي بسيار زيبايي گردآوري مي کنيد.

سلام

پايگاه اطلاع رساني سلسله همايش هاي «رؤياي سرطاني» راه اندازي شد. وبلاگ شما به عنوان يكي از فعالان جنبش ضد صهيونيستي در اين پايگاه لينك شد. منتظر بازديد شما از وبلاگ هستيم.
موفق باشيد.

سلام .مطلب جالبي بود
+ خوندنيه اينم 
امپراطوري زندان؛ يک‌صدم مردم امريکا در زندان زندگي مي‌کنند

به نقل از آسوشيتدپرس، رابرت پرکيسنون در کتاب جديد خود که از سوي انتشارات متروپولين بوکس در 496 صفحه منتشر شده نگاهي متفاوت به زندان‌هاي آمريکا و تاريخچه اين مکان‌ها مي اندازد به طوري که اعتقاد دارد در کشور آمريکا قفل زدن بر روي مردم به يک تجارت بزرگ تبديل شده است.

وي در اين کتاب با عنوان «سختي تگزاس: امپراطوري زندان در آمريکا» مي نويسد: در اين کشور هر روزه تعداد زيادي از مردم به زندان‌ها فرستاده مي‌شوند طوري که اشتياق اين کار براي مقامات هر روز زيادتر مي شود. بيش از هر کشور ديگر زنداني در آمريکا وجود دارد و بر اساس آخرين آمارها از هر 100 نفر آمريکايي يک نفر در زندان‌هاي اين کشور زندگي مي کند.

«پرکينسون» استاد مطالعات جامعه‌شناسي در دانشگاه هاوايي در اين کتاب، تاريخچه مفصلي از سيستم زندان‌هاي آمريکا و روند رو به رشد آن را در اختيار مخاطب خود قرار مي دهد و با ارائه آمار و ارقامي مستند هشدار مي‌دهد که هيچ دولتي بهتر از آمريکا نمي تواند انسان‌ها را در بند کند و در اين کار ايالت تگزاس را مي توان نمونه اي برتر در ميان ساير مناطق عنوان کرد.


شايد اين مسئله شگفت آور باشد ولي نويسنده با اشاره به اينکه زنداني کردن مجرمان و قاتلان از سال‌ها پيش و از زمان تمدن هاي آغازين بشر اتفاق افتاده است، اعتقاد دارد سيستم قضايي آمريکايي چيزي که ما از آن شناخت داريم اختراعي جديد در عصر مدرن محسوب مي شود که از قرن هجدهم ايجاد شده است. و در آن مجرمان و قاتلان تحت شرايط خاصي براي آزادي اميدوار هستند يعني اينکه اينجا نيز سياست همه چيز را مشخص مي‌کند و جان انسان ها ارزشي ندارد.


وي مي نويسد: «در ابتداي ايجاد جمهوري در آمريکا اين زندان‌ها با وعده و آرزوي ايجاد ندامتگاه و ايجاد حسي مقدس در بين زندانيان براي ابراز پشيماني ايجاد شد ولي تا کنون هيچ کدام از اين وعده ها محقق نشده است و به جاي تبديل به جايي براي بازپروري، به حکومتي استبدادي و ديکتاتوري تبديل شده است که در آن هيچ قانون و دستوري براي اصلاح و آموزش زندانيان وجود ندارد و زنداني‌ها، تنها مدت طولاني در مکاني خاص نگهداري مي شوند.»

تگزاس ايالتي بزرگ با تاريخچه شرم آور خود درباره درگيري سفيد پوستان با بوميان منطقه و احساسات نژادپرستي در جبهه زنداني کردن مردم قرار دارد به طوري که در سال‌هاي اخير زندان‌هاي خصوصي به نوعي محل تجارت محسوب مي‌شود.

نويسنده در اين کتاب که قسمت عمده اي از آن به درس هاي تاريخي از جنگ هاي داخلي آمريکا و درگيري هاي نژادي با بوميان آمريکا پرداخته است از «عدالتي پرسود» سخن گفته است که هم اکنون در دست تاجران تگزاس به ديگر ايالت هاي آمريکا نيز در حال سرايت است که ظاهراً هر چه تعداد زندانيان آنها بيشتر باشد به سود بيشتري دست خواهند يافت.


01:11 - شنبه 7 فروردين 1389 / شماره : 8729 / تعداد نمايش : 9

http://honarnews.net/index.aspx?siteid=1&pageid=140&newsview=8729

+ خوندنيه 

افسانه هاي آسيا


آسيا اين قاره ي کهنسال ، به سبب آن که از ديرباز مهد تمدن بوده و حوادث بسياري ، در طي قرن ها و دوره هاي مختلف ، بر اقوام گوناگون و هر گوشه از سرزمين پهناورش گذشته است ، هم اکنون ، در جوار بسياري ارزشهاي مادي ، مالک ميراثي بي مانند و توشه اي بس پر بها از معنويات است که از آن به « فرهنگ مردم » يا به اصطلاح جهاني امروزش « فولکلور » تعبير مي شود .
وجود کشورهايي چون ايران ، هندوستان ، چين ، و ژاپن در اين قاره ي پهناور ، که هر يک سهم بزرگ و ارزنده اي در تاريخ تمدن جهان دارد ، مرتبه اي والا و اعتباري عظيم به آسيا بخشيده است . بنابراين ، درباره ي « فرهنگ مردم » چنين قاره اي سخن گفتن نيازمند به آگاهي عميق و پژوهشي وسيع و فرصتي زياد است . چون در اين صفحات محدود مجال آن نيست که حق مطلب ادا کرده، کوشيده ايم که تنها برخي از نقطه هاي مشترکي را که در قصه ها ، افسانه ها ، سرودها و حکايت هاي آسيايي به چشم مي خورد و با فولکلور جهاني ارتباط دارد به طور خلاصه بيان کنيم :

فصلهاي مشترک

بارزترين وجه اشتراک فولکلور کشور هاي مختلف آسيا ، که از سويي نشان برتري آن نسبت به « فولکلور » ديگر سرزمين ها نيز شمرده مي شود ، دست نخوردگي و اصالت آن است . اين امر زماني ستايش برانگيزتر است که ب...
http://honarnews.net/index.aspx?siteid=1&pageid=140&newsview=8762

سلام عيدتون مبارك