سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سایت تبیین:معرفی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما» نوشته محمد حسین فرج‌ن‍‍ژاد

چرایی نگارش کتاب:
سینما و هنر، همیشه بر اندیشه‌ای خاص استوارند. هر اثر هنری، گویای نوع نگاه خالق خود و زاویه دید وی به هستی است. بر هنرمند متعهد و مخاطب آگاه فرض است که با تعمق و تدبر در تاریخ و فلسفه هنر، نگاهی دقیق‌تر به آثار هنری داشته باشد و رازهای آن آثار را کشف کرده و محتوای آن را نیز مد نظر داشته باشد. این سرزدایی و تفکر عمیق، مو جب بینش افزایی شده و انتخاب مخاطبان آثار هنری را بصیرت مندانه خواهد کرد و اثر بخشی اثر هنری را آگاهانه و انسانی‌تر می‌کند. در این حالت است که قدر آثار هنری گوهرین، دانسته شده و آثار بی محتوا دور افکنده خواهند شد و کل جامعه هنری و اجتماع انسانی به فلاح و رستگاری نزدیک‌تر می‌شود. در چنین وضعی است که درخواست آثار ارزشمند هنری نیز بیشتر می‌شوند و خودبه‌خود اصلاح جامعه و هنرمند صورت می‌گیرد؛ پس رمز صلاح اجتماع و هنرمند، درک دقیق محتوای آثار هنری و سینمایی است.
اگر چنان که گویند، نگاه هنرمند به اطراف دقیق‌تر و ظریف‌تر است،‌ پس هر هنرمندی، یک منتقد قوی نیز باید باشد، یعنی دارای قدرت درک محتوایی آثار دیگران باشد؛ و این قدرت به دست نمی‌آید مگر با معرفت و شناخت عمیق تاریخی و فلسفی  و دینی و سیاسی. دراین میان، فهم زمانه و زمینه های استراتژیک خلق اثر هنری نیز بسیار مهم است.
در زمانه اکنون، که متأسفانه واقعیت این است که دنیاگروان و صهیونیان، بر بسیاری از گلوگاه های مهم تولید آثار سینمایی و هنری غرب مسلطندو تأثیر به سزایی در هالیوود و انتشارات فرهنگی هنری آمریکا و اروپا دارند و افکار استثماری خویش را در بسیاری از محصولات فرهنگی و هنری اشراب کرده اند، وظیفه  هنرمندان و منتقدان دو چندان می‌شود. حتی مخاطبان عمومی سینما و هنر نیز، اگر در عرصه کشف و نقد دقیق آثار هنری فعال شوند، فهم آزادانه‌تر و آگاهانه تری از آنها خواهند داشت و مصداق آیه مبارکه «فَانْظُر اِلی طَعامِک» خواهند شد؛ که با نگاه به طعامِ روح خویش، مواظبند مسموم نشوند و غذاهای مقوی را انتخاب کنند تا استحکام وجودی بیشتری بیابند. با تأمل ورزی و شناخت دقیق مکاتب و تفکرات متعددی که در غرب اثر گذارند و همچنین با دقت در ایده ها و تاریخ نفوذ صهیونیست ها در جامعه غربی و نحوه تأثیرگذاری آنها در هنر وسینما، این درک هنری عمیق می‌شود و دو فایده اساسی برای سینما و هنر کشورمان خواهد داشت: به مخاطب آثار هنری کمک می‌کند که کمتر اسیر راهبردهای پیچیده بنی صهیون شوند و  به برنامه ریزان و منتقدان و هنرمندان کمک می‌کند که با شناخت استراتژی های حاکم بر عرصه هنر غرب، در دام آنها نیفتند و به فکر «طراحی استراتژیک» سینما و هنر ایران بیفتند تا دامنه تأثیرگذاری هنر ایرانی- اسلامی را افزون کنند و در تعامل با سایر کشورهای مسلمان و مسیحی حساب شده عمل کنند و جبهه مستحکمی در برابر  نفوذ فرهنگ غرب در کشورهای دیگر باز کنند و حتی در میان مدت تأثیرگذاری بیشتری بر غربیان و مخاطبان آثار صهیونیستی نیز داشته باشند. این، از آرزوهای جامعه هنری ماست که تحققش چندان دور نیست، اگر برنامه ریزی مدونی به منوالِِ مذکور، داشته باشیم.
از این روست که نیاز مبرمی است به آثار مکتوبی که با تأمل و حوصله، به بررسی بن مایه ها و اساطیر و راهبردها و زمینه های هنر غرب پرداخته اند. کتاب  «اسطوره های صهیونیستی سینما» سعی کرده که قدمی هرچند کوچک در این مسیر بردارد. البته پر واضح است که سینمای هالیوود _که تأثیرگذارترین سینمای جهان است_ به دلیل گستره تأثیرپذیری از نفوذ صهیونیسم مسیحی و یهودی بر آن، بیشتر محتاج تحلیل و بررسی محتوایی و تاریخی و فلسفی و راهبردی و دین شناختی می‌باشد. این کتاب کوشیده است جرقه هایی در این مسیر برافروزد تا به لطف هوشمندی و پیگیری مخاطبان ارجمندش، مایه‌ای برای رصد بهتر هنر وسینما و تبلیغات صهیونیان در جهان باشد. همچنین می‌تواند سعی کرده که بر غنای ادبیات تحلیل محتوایی سینما و هنر غرب در ایران اسلامی بیفزاید و در کشف و خنثی سازی و رهبردها و استراتژی های فرهنگی صهیونیسم بین الملل قدمبردارد تا توان دفاع و هجوم هنر وسینمای کشورمان را در این نبرد نرم و جنگ سایبرنتیک، بالا ببرد.
مطالعه این اثر، همچنین می‌تواند باعث شود که تحلیل عمیق‌تری از سینمای غرب به دست آید و برخی آثار هنری مسلمانان و ایرانیان که رو به سوی بن‌مایه‌ها و اساطیر «یهودی- مسیحی- صهیونی» دارند، تغییر جهت دهند و با دقت و وسواس بیشتری به سوژه‌ها و موضوعات حساس بپردازند. برای مخاطبان عمومی نیز مطالعه دقیق این اثر شاید بی فایده نباشد، تا با بینش افزایی و حساسیت هوشمندانه، به تماشای آثار مکتوب و سینمایی غرب بنشینند و  از تأثیرات ناخودآگاه کم کنند و تأثیرپذیری آگاهانه خود را افزون کنند و برخی پرده های غفلت را کنار زنند. در مجموع این اثر امید دارد که در مسیر درک بهتر اجتماع از هنر وسینما، قدمی هر چند کوچک برداشته باشد.

سیر تدوین وتالیف کتاب:
مطالعه و نقد گروهی آثار سینمایی شاخص غرب، در چندین سال اخیر در گروه فرهنگی شهید آوینی، که جمعی از محققین رسانه‌ای حوزه علمیه قم و دانشگاه باقرالعلوم(علیه السلام) و موسسه امام خمینی(رحمه الله علیه) و مرکز پژوهش های اسلامی صداوسیما را شامل می‌شد،  انگیزه اولیه این کار را در نویسنده به وجود آورد. با پیشنهاد نویسنده و همیاری مسئولین دلسوز «خانه هنر و اندیشه مرکز پژ‍وهش های اسلامی صدا وسیما»، طی سال های 1386 تا 1388 مجموعه مقالات «اسطوره های صهیونیستی» در نه شماره پیاپی نشریه «رواق هنر و اندیشه» به چاپ رسید. پس از آن، قسمتی از همین مطالب با افزودن بخش های تکمیلی دیگر، تحت نظارت چند تن از اساتید محترم، با ویراست جدیدی از «موسسه فرهنگی هلال»، کتاب حاضر را به وجود آورد که به صورت مشترک توسط «نشر مرکز پژ‍وهش های اسلامی صدا وسیما» و «انتشارات هلال» در بهار 1388 چاپ اول آن به جامعه کتاب خوانان فارسی زبان، تقدیم شد.
قابل ذکر است که برخی بخش های مهم از مجموعه مقالات، مانند توضیحاتی که درباره تاریخچه پروتستانتیسم و پیوریتنیسم در مقالات بود، در کتاب نیامدند که امیدواریم با افزودن آن مطالب در چاپ بعدی بر غنای محتوایی کتاب افزوده شود. همچنین امید است که وعده نویسنده در تکمیل «اساطیر صهیونی سینما» تحقق پذیرد و شاهد ویراست کامل‌تری از این کتاب باشیم. علاوه بر اینکه به عقیده نویسنده کتاب، هنوز مطالب نگفته در این باب باقی است که باید به قلم بیاید؛ گرچه نویسنده در مقالات و تک نگاره‌های سینمایی خود، برخی از آن مطالب را آورده است.
این کتاب می‌تواند مقدمه‌ای باشد بر یک طرح جامع و راهبردی برای شناخت و تحلیل هنر وسینمای مسلط بر کشورهای غرب که در آن طرح، علاوه بر شناخت اساطیر و بن مایه های صهیونیستی باید تحلیل های تاریخی و هرمنوتیک و استراتژیک و شناخت عوامل سینما به طور کامل و جامع در چندین مجلد، مورد کاوش عمیق قرار گیرند و به برنامه ریزان و مدیران و هنرمندان و عموم مردم ارائه شود. به امید آن روز.

توضیح فصول کتاب
در این اثر، بخش اول به واژه‌شناسی اسطوره و اصطلاح شناسی آن و کشف معنای تاریخی اسطوره از منظر حکمای مسلمان پرداخته شده است. واژه‌شناسی این کلمه با توجه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی، اوستایی، لاتین و یونانی انجام شده است. در اصطلاح‌شناسی اسطوره، پیچیدگی معنای اصطلاحی اسطوره با توجه به تعدد مکاتب و اندیشمندانی که از «اصطلاح اسطوره» استفاده کرده‌اند، بررسی شده است. سپس برخی از مهم‌ترین معانی اصطلاحی اندیشمندان مطرح، بیشتر مورد تأمل قرار گرفته است. در قسمت بعد، نویسنده کوشیده دریچه‌ای نو به اصطلاح‌شناسی اسطوره از منظر حکما و اندیشه اسلامی بگشاید و از بحر بیکران فلسفه و حکمت و عرفان اسلامی، قطره‌ای نوشیده و در نگاهی تطبیقی و انتقادی، نگاه مادی و یک جانبه غریبان به تاریخ و اندیشه را مورد بررسی قرار دهد. این بخش از ابداعاتی در تقسیم‌بندی جدیدی از تاریخ برخوردار است و با نقد و اصلاح دلسوزان، می‌تواند هم‌چون نسیمی به سوی تولید علم بر مبنای حکمت اسلامی وزیدن گرفته و جامعه دانشگاهی ما را از تعلبات مدرنیته و غربگرایی فاصله داده و به سمت تولید علم بومی رهنمون شود؛ و نقدهای دلسوزانه اندیشمندان، جوشش مبدعانه دیگر متفکران را سبب خواهد شد. در بخش دوم، نویسنده کوشیده است با نیم‌نگاهی به تاریخ سینمای غرب و هالیوود و با توجه به منابع متعددی که درباره نفوذ صهیونیسم یهودی بر هنر و سینمای غرب نگاشته شده است، تبیینی مختصر از «نفوذ صهیونیان بر سینما» داشته باشد. همچنین نفوذ لابی پرقدرت صهیونیست‌های مسیحی در کنار یهودیان ماده‌گرا و صهیونیست بر آمریکا و سینمای هالیوود نیز مدنظر قرار گرفته است. در این باره کمتر در منابع مکتوب فارسی شاهد نوشته‌هایی بوده‌ایم؛ گرچه محققان، خطر نفوذ «تل‌اوانجلیسم» بر رسانه‌های اینترنتی و تلویزیونی و ماهواره‌ای و دیجیتالی صهیونیست‌های مسیحی (اوانجلیست‌ها) بصورت کلی و مجمل گوشزد کرده‌اند. به عنوان نمونه، شاهد توضیحی بیشتر درباره تاریخ و فعالیت‌های چشم‌گیر T.B.N و C.B.N در این اثر هستیم. هم‌چنین اشاره‌ای به نفوذ دولت امریکا و پنتاگون و سیا بر هالیوود شده است.
در ادامه این بخش، برخورد خشن و جدی صهیونیت‌ها با مخالفین خود در غرب مورد بحث قرار گرفته و سپس درباره پیونده اسطوره و سینما و راز جهانی شدن اسطوره‌های صهیونیستی توضیحاتی بیان شده است.
در پایان این بخش، با توجه به کتاب پر تیراژه«سفر نویسنده» ساختار فیلم‌های اسطوره‌ای در هالییود مورد بررسی قرار گرفته است.
بخش سوم کتاب، به برخی «اسطوره‌های صهیونیستی» پرداخته است و آثار سینمایی متناظر آن اساطیر نیز، در ذیل هر کدام از آنها مورد نقد و تحلیل محتوایی قرار گرفته‌اند. با مطالعه دقیق این بخش، رمزگشایی قابل توجه و نسبتاً جدیدی برای مخاطبین فارسی‌زبان از آثار شاخصی که در این سالها، ذهن و دل جوانان این مرز و بوم را به خود معطوف کرده‌اند، می‌شود.
آثاری چون سه‌گانه ماتریکس و پویا‌نمای نه قسمتی اینماتریکس، کتاب هفت قسمتی هری‌پاتر که با تیراژ حدود چهارصد میلیون در جهان به‌وفور تبلیغ شده است، سه‌گانه ارباب حلقه‌ها که یکی از پرفروش‌ترین آثار اسطوره‌ای هالیوود می‌باشد، مجموعه‌ فیلم‌های پسر جهنمی، طالع نحس، مصائب مسیح، آخرین وسوسه مسیح، ژاندارک، ده‌فرمان، پرنس مصر، فهرست شنیدلر، فرارجوجه‌ای، حس ششم، آرماگدون، جن‌گیر، جواهری در قصر(یانگوم بزرگ)، چه آرزوهایی که می‌آیند، هفت سال در تبت، کنستانتین، مرد عنکبوتی، هوش مصنوعی، سریال «ای‌کی‌یوسان»، بودای کوچک، سمسارا، کوندون، کتاب آفرینش، الرساله محمد رسول الله، سلیمان و ملکه صبا، لوتر و ....
همانگونه که پیشگفتار نویسنده بر می‌آید، اسطوره‌های صهیونیستی سینما، بیش از این مواردی است که در این کتاب بدانها پرداخته شده است و نیاز به مباحث زیادی دارد که فقط برخی در این اثر آمده‌اند. البته اشاره‌هایی به مناسبت به برخی دیگر از اسطوره‌ها و بن‌مایه‌های صهیونیستی شده است ولی بازکردن آنها نیاز به چندین جلد و تلاش وافری از سوی نویسنده و سایر محققین دارد. نویسنده در تبیین این اساطیر و بن‌مایه‌ها کوشیده است با نگاهی دقیق به تورات و تلمود یهودیان و منابع اصلی یهود و مسیحیت صهیونیستی و ادیان شرقی آنها را استخراج و تقریر کند و سپس با نگاهی انتقادی و تطبیقی از زاویه اسلامی نقدهایی مختصر داشته باشد. در این کتاب بنا به نقد مفصّل فرقه‌های و مکاتب مطرح شده نبوده است که خود مجال واسعی می‌طلبد. این اثر بیشتر کوشیده نگاهی توصیفی و آگاهی‌بخش داشته باشد و آثار سینمایی و هنری مختصری را به عنوان نمونه مورد تحلیل قرار داده است و ادعا ندارد که تمام اساطیر و بن‌مایه‌ها و سمبل‌ها و فیلم‌های صهیونیستی را مورد بررسی قرار داده است؛ با این وجود نویسنده کوشیده در حد وسع خود بحث‌های کلّی اسطوره‌هایی را که بدان پرداخته، تبیین کند تا همچون تور ماهیگیری، ابزاری برای اصطیاد فیلم‌های ذیل هر اسطوره به مخاطب بدهد. امید که سایر اساطیر و بن‌مایه‌ها در جلدهای بعدی این کتاب مورد بحث قرار گیرند.
نویسنده در بخشی از کتاب به معنا‌گرایی و سینمای ماورا توجه کرده است، به مناسبت به عرفان های شرقی نظر کرده است و در حد مختصری، برخی آثار بودیستی و هندوئی و کنفسیوسی که در هند و تبت و امریکا و چین و ژاپن و کره ساخته شده‌اند را مورد تحلیل قرار داده است. توجه به تحلیل سریال یانگوم بزرگ(جواهری در قصر) و تب کره‌ای که اخیراً جوانان و سایت‌های اینترنتی و تلویزیون، را به خود مشغول کرده از تمایزات مثبت و زمان‌شناسانه این کتاب می‌باشد.
همچنین بررسی ارتباط پیچیده و پنهان بودیسم تبتی و بودای سکولار با صهیونیست‌ها از منظر تاریخی و هنری و با توجه به مصادیقی چون ماتریکس و اینماتریکس، هفت سال در تبت و بودای کوچک در این اثر مورد بررسی قرار گرفته است و هشداری جدّی به جامعه هنری و عموم مخاطبین سینما و تلویزیون داده شده است که مواظب «شرق‌گرایی هالیوود» باشند و در آن تأمل بیشتری داشته باشند. زمینه‌های سیاسی و دینی و تاریخی نحوه خاص ارتباط غرب معاصر و زرسالاران جهانی و معنویت خاص شرقی نیز مورد تحلیل قرار گرفته است که قابل توجه و دقت می‌باشد؛ گرچه نویسنده بیان داشته بررسی کاملی از سینمای معناگرا به تحقیق جداگانه‌ای محتاج است که در چندین مجلّد به تمام نحله‌های معناگرایی بپردازد.
در همین بخش نوع نگاه سینمای غرب به خدا، وحی و پیامبری و شیطان با توجه به منابع اصیل یهودی و مسیحی نیز مورد مداقه قرار است و تضعیف نقش خدا پس از مدرنیته و شرگرایی و شیطان‌گرایی در هنر معاصر غرب به دقت موشکافی شده است و مبانی کلامی و فکری و تاریخ شیطان‌گروی و ارتباط شیطان‌پرستان و کلیسای شیطان و صهیونیست‌های حاکم بر امریکا مورد توجه قرار گرفته است و در ادامه برخی از آثار مطرح سینمایی که مستقیم یا غیر مستقیم به ترویج و تثبیت فرقه‌های جعلی و ادیان جدید شرگرا و شیطان‌گرا و شرق‌گرا پرداخته‌اند، تحلیل شده‌اند.
در بخش نگاهِ غرب جدید به مقوله وحی و پیامبری، با بررسی آثار مهمی از یهودیان و مسیحیان هالیوودی و اسلام با تقریر هالیوود، بحث ادامه پیدا کرده است. در این بخش، دوری یهودیان از توحید و عبودیت و ترویج اومانیسم و دنیاداری یهودی و اخلاق هلنیستی و جادوی مصر و روم و بابل و ترویج التقاط مسیحیت و میترائیسم از عمده دلایل انحرافِ نگاهِ غربیان به مقوله نبوت دانسته شده است و با بررسی نفوذ یهودیت بر مسیحیان از اوانِ مسیحیت و فرقه‌های یهودی-مسیحی متأخّر آثار شاخص متناظر با این موارد نیز مورد بررسی و دقت قرار گرفته است. نگاه‌های تصوف یهودی(کابالیسم) و تاکید زرسالاری یهودی-مسیحی بر خودپسندی و تفرعن انسان و اسلام‌ستیزی اشکار صلیبیون در غرب نیز، مورد اشاره قرار گرفته‌اند ولی بحث کامل اسلام‌ستیزی در سینما و کابالیسم و آخرالزمان در سینمای غرب به مجلدات بعدی حواله شده است.

لیست برخی اسطوره‌ها و بن‌مایه‌ها و عناصر تکرار شوندة سینمای صهیونیستی که در این کتاب،‌مفصل‌تر پرداخته شده‌اند، بدین قرار است:
- ارض موعود، میراث نیاکان، سرزمین مادری، اسرائیل بزرگ و شهر زایان
- مادر، قبیله‌گرایی متعصّبانه
- قوم برگزیده، نژاد برتر
- ملت واحد یهود
- دولت الهی اسرائیل
- سرزمین بدون مردم، برای مردم بدون سرزمین
- بهشت زمینی، اتوپی بنی صهیون، آرمان شهر بسته و معاد مادّی
- خدای ناتوان، توحید قومی و الوهیت یهود
-شیطان قدرتمند، مقدمه‌ای بر پرستش شیطان، نمادها و فیلم‌های شیطان‌گرا
- حمله شیطان به سرزمین موعود
- بودیسم غربی، لامائیسم صهیونیستی و عرفان‌های پُست مدرن
- پیامبران قومی، پادشاهان نژادپرست، رهبران قدرت‌طلب، پیش‌گویان قبیلگی
- مسیح یهودی، مسیحیت پولُسی، پروتستانتیسم اصلاح‌گرا، پیوریتنیسم یهودگرا
- مسیحیت صهیونیستی، پروژه آخرالزمان سازی اوانجلیستی
- هولوکاست، اتاق‌های گاز، کشتار شش میلیون یهودی کوره‌های یهودی سوزی، کارخانه صابون سازی
در نهایت فهرست منابع و فیلم‌هایی که در نگارش این کتاب بدانها استناد شده است آمده است.

آخرین حرف
این کتاب فرصتی جدید برای اندیشیدن و تأمل دقیق‌تر در سینما و هنر به مخاطبین خود می‌دهد و باب جدیدی در ادبیات محتوایی گشوده است که با تداوم تحقیقاتی چنین نقد و نظرات اندیشمندان این نهال آبیاری می‌شود. امید که با همیاری سایر عالمان فرهیخته، دین‌شناسان، منتقدین، هنرمندان، سینما‌پژوهان، صهیون‌شناسان و سیاستمداران و جامعه‌شناسان و روان‌شناسان محقق، در آینده شاهد باروری درخت تنومند «نقد و تحلیل محتوایی عمیق هنر و سینما» در کشورمان باشیم و باشناخت استراتژی‌ها و راهبردهای حاکم بر سینمای غرب و هنر صهیون مآب، دراقصی نقاط عالم، گامی جدّی‌تر در تبیین«سینمای استراتژیک» غرب باشیم و بتوانیم «استراتژی هنری و سینمایی» دقیق و متقنی برای پیشبرد هدفمند و جدّی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی داشته باشیم و در مسیر رسیدن به «تمدن با شکوه اسلامی» سهم خود را ایفا کنیم.

جوایز کسب شده کتاب: جای این کتاب در ادبیات سینمایی و پژوهش هنری خالی بود و توانست با دقت و انسجام و استنادات جدی و فصل بندی خوب، بعد از چاپ، در جشنوراه دوسالانه آثار مرکز پژوهش‌های اسلامی صداوسیما (1388-1389) مقام اول را به دست بیاورد و به عنوان مقام اوّل جشنواره علامه حلی از میان بیش از دوهزار اثر (دومین دوره در سال 1389) و مقام اول پژوهشی در جشنواره هنرآسمانی(1390) برگزیده شد. مطالعه آن رهگشای مسیر آینده در مباحث سوادرسانه‌ای و تحلیل و فهم سینما وصهیونیسم است. این کتاب را می توان از طریق آنلاین، از فروشگاه پاتوق کتاب و نشر موعود تهیه کرد.

منبع: تبیین،سایت انجمن فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی(ره) قم

- برای خرید این کتاب با تلفن موسسه موعود عصر www.mouood.org (نشر هلال) 02166956168 و  02166956167 و برای خرید اینترنتی آن با سایت پاتوق کتاب می توانید تماس بگیرید:  www.ketabroom.ir    آدرس دقیق خرید اینترنتی این کتاب در سایت پاتوق کتاب: سفارش خرید

http://www.ketabroom.ir/part,showEntity/id,3910/lang,fa/  و  http://www.ketabroom.ir/part,showEntity/id,3910/lang,fa/fullView,true/

 - آدرس تصویر جلد بزرگ: http://mouood.org/images/Mouoodbooks/ostoreha.jpg 

 - همچنین در سایت پاتوق کتاب: http://www.ketabroom.ir/part,showAttachment/id,2782/

- قبلا در خبرگزاری هنرنیوز و خبرگزاری فارس برخی قسمت های مقالاتی که در نشریه رواق هنر واندیشه از این کتاب به چاپ رسیده بود را شاهد بودیم: مقاله «اسطوره مادر،قبیله گرایی متعصبانه» و «اسطوره قوم برگزیده، نژاد برتر» و «اسطوره ملت واحد یهود» و «اسطوره دولت الهی اسرائیل» و «اسطوره عزیمت داوطلبانه فلسطینی ها از سرزمینشان» در آدرس:   http://honarnews.net/index.aspx?siteid=1&pageid=141&newsview=2611 

- مقاله «حمله هالیوود به عصمت پیامبران و حجیت وحی» از «اسطوره پیامبران قومی، پادشاهان نژادپرست، رهبران قدرت طلب، پیشگویان قبیلگی» در ادرس: http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8707020263 

- همچنین:  http://www.military.ir/modules.php?name=News&file=article&sid=218 

- همچنین این وبلاگ(http://hajala.blogfa.com) نیز مقاله اخیر  را در سه قسمت اورده است:

  http://hajala.blogfa.com/post-6.aspx و  http://hajala.blogfa.com/post-7.aspx و http://hajala.blogfa.com/post-10.aspx

-همچنین ببینید: مصاحبه مسئول غرفه موعود در نمایشگاه کتاب با خبرگزاری جمهوری اسلامی را: http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=474949

- همچنین معرفی روزنامه کیهان از این کتاب را ببینید: http://naghdefilm.parsiblog.com/Posts/159

- همچنین عرفی سایت خانه کتاب اشا از این کتاب را ببینید: http://naghdefilm.parsiblog.com/Posts/301



نوشته شده در  دوشنبه 93/8/5ساعت  4:4 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]