سفارش تبلیغ
صبا ویژن
«شهروند ‌تابع قانون» پیروزی سینمای مستقل از هالیوود؛ استقبال مردم آمریکا از فیلمی علیه سیستم قضایی این کشور

تولید کنندگان مستقل سینمایی در آمریکا عقیده دارند استقبال مردم این کشور و نمایش عمومی موفق «شهروند ‌تابع قانون» که علیه سیستم قضایی این کشور ساخته شده، ‌یک پیروزی برای شرکت‌های مستقل فیلمسازی است.


به گزارش خبرگزاری فارس، افتتاحیه بالای این فیلم در جدول هفته قبل گیشه نمایش، باعث ارائه این تحلیل مثبت شده است. تهیه‌کنندگان مستقل و غیر هالیوودی آمریکا می‌گویند پیروزی 21 میلیون دلاری فیلم در سه روز اول نمایش،‌فقط اختصاص به شرکت تهیه‌کننده آن «آورتور فیلمز»‌ندارد. آنها این پیروزی را متعلق به کل صنعت سینمای مستقل و غیر متعارف می‌دانند.
«پل درگارابدیان» تحلیل‌گر سرشناس اقتصادی سینما در این رابطه می‌گوید: «چنین افتتاحیه خوبی موفقیتی کلان برای تمام تولیدکنندگان مستقلی است،که در جست و جوی موفقیت تجاری محصولاتشان دراین فضای سخت و بیرحم دنیای سینما هستند. شرکت‌های مستقل فیلمسازی این روزها به دنبال آن هستند که محصولاتشان مثل فیلم‌های تجاری و عامه پسند هالیوودی، مورد پسند و تائید تماشاگران قرار گیرد و فروش خوبی در جدول گیشه نمایش داشته باشد.»
«شهروند تابع قانون» در 5 روز اول نمایش خود در آمریکای شمالی بالای 26 میلیون دلار فروش کرده است و اهل فن می‌گویند این هفته هم با وجود اکران عمومی فیلم‌های جدید، شانس زیادی برای یک فروش خوب و بالا دارد.
این فیلم که با هزینه‌ای40 میلیون دلاری تولید شده، دو بازیگر مطرح سینما «جمی فوکس» و «ژرارد باتلر» را در نقش‌های اصلی دارد. فیلم به کارگردانی «اف گری گرای»‌ قصه آدمی معمولی را تعریف می‌کند که می‌خواهد خودش قانون و عدالت را به مورد اجرا بگذارد و این زمانی است که قاتل اعضای خانواده‌اش به کمک وثیقه آزاد می‌شود. هدف او فقط وکیل خوش زبانی نیست که باعث آزادی قاتل شده است. وی نسبت به کل سیستم قضایی آمریکا معترض است و عقیده دارد این سیستم به جانیان کمک می‌کند تا به حیات و فعالیت‌های خود ادامه دهند. افتتاحیه 21 میلیون دلاری فیلم، در عین حال یک موفقیت کلان برای شرکت آورتور نیز هست. «شهروند تابع قانون» تا به امروز موفقترین فیلم این شرکت در جدول سه روز اول نمایش فیلم‌ها بوده است. بهترین افتتاحیه قبلی این شرکت «قتل موجه» با بازی «آل پاچینو» و «رابرت دنیرو» است،‌که دو سال قبل نمایش عمومی خود را با افتتاحیه‌ای 16 میلیون دلاری شروع کرد. موفقیت «شهروند تابع قانون» بقیه شرکت‌های مستقل فیلمسازی را برای اکران عمومی تولیدات جدیدشان امیدوارتر کرده است. منبع:‏ http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8808010126

یک نکته بسیار مهم: البته درباره وجود جدی سینمای مستقل در آمریکا حرف و حدیث هایی است که به بعد موکول می کنم. این مطلب را فقط برای اطلاع رسانی آوردم. چرا که برخی فیلم های انتقادی آمریکایی در کنار نقد برخی جنبه های زندگی و حکومت امریکایی، سایر مولفه های «امریکن لایف استایل/شیوه زندگی آمریکایی» را محکم می کنند...!


نوشته شده در  دوشنبه 88/8/4ساعت  4:34 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]