چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ مدير وبلاگ در جواب امير 

سلامي دوباره/متشكرم كه بحث را پي گرفتيد.

درباره ارتباط بهائيان و دستگاه ديپلماسي انگليس و يهوديان در قرن 19 و20 برخي دوستانِ متاثر از بهائيان و تاريخ نگاري فراماسونري و مرسوم و ماده نگرِ دانشگاهي را به خواندن اين آثار از بهائيان مسلمان شده ارجاع مي دهم:

-- فلسفه نيكو/ حسن نيكو از سران فرقه بهائي كه مسلمان شد. وي در جايي از كتابش بهائيان يهودي را هم توضيح مي دهد.

-- خاطرات آيتي/ عبدالحسين آواره/از سران فرقه كه مسلمان شد و اين كتاب نفيس را در چند مجلد پرداخته است و به ارتباطات خارجي باب وبهاء وشوقي با يهود و زرسالاران اروپايي پرداخته است.

-- خاطرات زندگي صبحي/ سه جلد كتاب كه نشر مركز اسناد با هم چاپ كرده است و خاطرات صبحي معروف به کاتب عبدالبها در آنها هست و ارتباطات را برملا مي كند. در صفحه 65 چاپ دوم مركز اسناد يهوديان بهائي را هم توضيح مي دهد.

-- پشت پرده تشكيلات،‏ خاطرات عضو سابق حزب بهائيت/به روايت بهزاد جهانگيري/نشر كيهان.

--- همچنين در كتاب ارجمند بهائيان سيد محمد باقر نجفي نشر مشعر يك فصل به ارتباطات خارجي بهائيان با روس و انگليس و يهود و زرسالاران اروپايي پرداخته است. صفحات 588 تا 745 .

-- همچنين در كتاب بابي گري و بهائي گري آقاي اشتهاردي نشر ناصر نيز در فصلي مستقل به اين ارتباطات گسترده اشاره شده است.صفحات 89-147

--- همچنين كتاب ارزشمند در جستجوي حقيقت از عليرضا روزبهاني هم در صفحات 212 تا 240 به اين مهم پرداختهاست و ارتباطات استعمار وسران بهائيت را گفته است.

--- در كتاب زرسالاران يهودي وپارسي عبدالله شهبازي هم مي توانيد تاريخ كامل پيوند وثيق استعمار غرب و يهوديان ومارانوها(يهوديان مخفي) و مسيحيان يهودگرا(پيوريتان ها و پروتستان ها) را ببينيد و ارتباط استعمار وبهائيت ويهود را بهتر درك كنيد. البته منابع بسيار بيش از اين است كه به همين مقدار بسنده مي كنم.ممنونم.