سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوشبختانه قبلا در این وبلاگ، صوت سه اردوی نخبگانی استان یزد در لینک های ذیل بارگزاری و تقدیم شد: 

nokhbegan.parsiblog.com/Posts/23    و     nokhbegan.parsiblog.com/Posts/21 

و اکنون با تلاش دوستان، صوت اساتید اردوی هدایت3 با موضوع جنبش نرم افزاری و تولید علم که به همت کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد و کانون جنبش نرم افزاری محبان الزهرا سلام الله علیه دانشگاه آزاد اسلامی یزد در تاریخ بهمن ماه 1387 در شهر مقدس قم برگزار شد، خدمت شما تقدیم می گردد. گوش دادن به مطالب این اساتید گرانقدر، برای دوستانی که در اردو تشریف نداشتند، انشاء الله مفید واقع خواهد شد:

یادش به خیر اردوی عمومی نهضت آزاداندیشی و تولید علم و جنبش نرم افزاری هدایت(3) که یکی از بهترین اردوهای جنبش نرم افزاری کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد بود. یادش به خیر آن سال ها که به کمک نهاد دانشگاه آزاد یزد، خصوصا حاج آقای حرزاده، که هر کجا هست خدا به سلامتش بدارد، چند اردوی علمی و فرهنگی در قم برگزار شد و نتایج نسبتا خوبی داشت. 

چه بسیار دوستانی که از همان اردوها، راه زندگی علمی و فرهنگی خویش را پیدا کردند و اکنون از اساتید حوزه و دانشگاه هستند یا در حال تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری و یا حوزه های علمیه هستند ولی با هدف والا و انگیزه صحیح و فهم درست از بایدها و کاستی های علمی  وفرهنگی و تمدنی کنونی و البته با نگاه به آینده شناسی شیعی و وظایف یک دانشگاهی منتظر مولا در واپسین روزگار حیات آدمی.

خیلی از دوستان از آن اردو بود که ارتباط جدی شان با کانون و مباحث علم تمدنی و جنبش نرم افزاری کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد، که آن روزها با نام هئیت و کانون دانشجویی محبان الزهراء سلام الله علیها فعال بود، برقرار شد. هنوز هم در خاطرمان مباحث عمیق آن اردو هست و خواهد ماند. گرچه فیلم های اردو قبلا منتشر شده اند؛ ولی برای ماندگاری مطالب و به دلیل درخواست برخی دوستان علاقه مند، بهتر دیدیم که صوت اساتید را هم در وبلاگ مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد، منتشر کنیم. امید که مورد استفاده دوستان عزیز قرار گیرد. منتظر نظرات شما برای ادامه بهینه تر هستیم...

 

- استاد حجه الاسلام دکترحمید پارسانیا؛ علم و فلسفه:بخش اول:اینجا کلیک کنید./بخش دوم: کلیک کنید.

- استاد حجه الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه؛ رابطه علم و دین: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم 

- استاد حجه الاسلام دکترعبدالعلی رضایی؛ ماهیت نظام تکنولوژیک: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام دکتر حاجی صادقی: نظام سیاسی اسلام: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام دکتر نمازی؛ عرفان های سکولار: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام حسینیان؛ آسیب شناسی نظام آموزشی: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه السلام دکتر سیداحمدرهنمایی؛ تحیر بشر در دوران معاصر: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم

- استاد حجه الاسلام جواد قرایی؛ نگاه مکاتب غربی به انسان در مقایسه با نگاه اسلام: لطفا اینجا کلیک کنید.

- استاد حجه الاسلام دکترمصطفی جمالی؛ رابطه علم و دین: کلیک:بخش اول / کلیک:بخش دوم


نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  3:22 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

ثبت نام در اردوی طلیعه معرفت/سومین اردوی نخبگان استان یزد

بسم الله الرحمن الرحیم

طرح طلیعه معرفت

سومین اردوی آموزشی-زیارتی نخبگان استان یزد

سطح ب. ویژه طلاب و دانشجویان

 

شهریورماه سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی»

زمان : 26 /5/1392   الی     1/6/1392

مکان: شهر مقدس قم

با موضوع تخصصی :سکولاریسم در نظام تعلیم و تربیت

(تحلیل علمی-فلسفی-تاریخی نظام آموزشی حوزه و دانشگاه)

این موضوع در تکمیل راهی است که سه سال درباره علم دینی و علم تمدن ساز پیموده ایم.

لذا دوستانی که در اردوهای قبلی شرکت کرده اند در اولویت هستند.

برخی موضوعات فرعی:

1.                   فلسفه تعلیم و تربیت

2.                  تاریخ تعلیم و تربیت

3.                  مدیریت راهبردی علم سکولار

4.                  ماهیت شناسی  و ریشه شناسی سکولاریسم و علم سکولار

5.                  فراماسونری و تعلیم و تربیت

6.                  روش شناسی و پارادایم شناسی علم سکولار

7.                  روند تولید علم غیر سکولار

8.                  سکولاریزم و حوزه های علمیه

9.                  سکولاریزم و دانشگاه

10.                 نظام علم سکولار و راهکارها و راهبردهای برون رفت

11.                 مدیریت و مهندسی تحول بر مبنای علم سکولار

12.                 نظام سیاسی سکولار

13.                 نقش روشنفکران در تأسیس، تثبیت و تداوم علم سکولار

14.                 زمینه های شکل گیری سکولاریزم در غرب، ایران و جهان عرب

15.                 مؤلفه های علم سکولار

16.                 مکاتب ضد سکولاریزم در جهان

17.                 جریان شناسی ادوار سکولاریزم در جهان و خصوصا در ایران

18.                 عرفان های سکولار، حکمت خالده، معنویت عصر جدید، دین نوین جهان

19.                 سکولاریزم در هنر، رسانه و سینما

20.                 بیداری اسلامی پاسخی کوبنده به اندیشه سکولار غرب

 

با حضور اساتید برجسته از حوزه و دانشگاه و بازدید های علمی

 

دو نحوه ثبت نام:

1-از طریق تکمیل فرم در وبلاگ www.nokhbegan.parsiblog.com  و ارائه حضوری آن به دوستان مسئولی که شماره آنها در بند بعد آمده است. لطفا فرم ثبت نام را به صورت کامل پر کنید که اگر نیاز به مصاحبه حضوری شد، امتیاز بیشتری برای افرادی که دقیق تر فرم ها را پر کرده اند لحاظ خواهد شد.

 2-  تماس تلفنی با شماره های  09133534807 و 09138525914  و دریافت فرم ثبت نام و تکمیل و تحویل آن. 

آخرین فرصت ثبت نام 16 مرداد ماه 1392

دوستان و همراهان گرامی می توانید فرم ثبت نام اردوی طلیعه حکمت را از این آدرس دانلود کرده و پس از کامل کردن دقیق، آنرا به ایمیل ordoo@chmail.ir ارسال کنید یا به دوستان رابط تحویل دهید، تا مراحل بعدی گزینش و ثبت نام به اطلاع شما عزیزان برسد. فعلا فقط اردو برای برادران برگزار می شود. امید که بتوانیم در آینده برای خواهران نخبه نیز چنین اردوهایی برگزار کنیم. ان شاء الله. از صبر و حوصله شما متشکریم.

نکته قابل ذکر اینکه تا کنون علاوه بر مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد و کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد، با تشکل های مختلفی چون فرهنگسرای مهدویت یزد، اتحادیه انجمن اسلامی استان یزد، اتحادیه انجمن اسلامی شهرستان یزد و ابرکوه، انجمن طب سنتی و واحد علمی بسیج دانشگاه علوم پزشکی یزد، موسسه بهشت، موسسه مبلغین راه آینده، انجمن طلاب و فضلای یزدی مقیم حوزه علمیه قم، کانون فرهنگی آموزشی مدرسه عشق، دانش اموزان راهنمایی و دبیرستان مدارس استعدادهای درخشان و شاهد یزد، هیات انصار المهدی (عجل الله فرجه) یزد، کانون فرهنگی هنری عروج یزد، هیات بچه های فاطمه سلام الله علیها، گروه وارثین(فعالین فارغ التحصیل سمپاد یزد)، قرارگاه فرهنگی شهرستان اردکان، کانون فرهنگی تبلیغی ندای بهشت ابرکوه، هیات شهدای گمنام رحمت آباد، فعالین فرهنگی میبد و هرات و مروست و بهاباد نیز هماهنگی هایی شده است. امید که با کمک شما دوستان، این برنامه با قدرت و استحکام و همدلی برگزار شود. از دیگر گروه های فعال نیز دعوت شده است تا با همفکری در بهتر برگزار شدن این اردو ما را یاری رسانند. ان شاء الله.

هزینه ثبت نام: فعلا 60000 (شصت هزار)تومان (هزینه اردو بیشتر از این مقدار می باشد که انشاءالله با کمک برخی خیرین و نهادهای فرهنگی تامین خواهد شد. بیش از 60 درصد تخفیف در هزینه ها داده شده است.)

 

ضمنا بخش دانش آموزی این اردو نیز، انشاء الله برگزار خواهد شد که به زودی همین جا اطلاع رسانی خواهد شد.

کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد / مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد/ تابستان 1392 با همکاری تشکل های فرهنگی استان یزد


نوشته شده در  دوشنبه 92/4/31ساعت  9:46 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

ثبت نام در اردوی سوم نخبگان استان(طلیعه معرفت) را از دست ندهید!

الحمدلله پس از برگزاری دو دوره اردوی نخبگانی استانی، بر آن شدیم که سومین اردو را نیز برگزار کنیم. اردوی اول برای نمونه و به صورت مختصر برگزار شد و پس از دیدن نتایج بسیار خوب کار، اردوی دوم را به حول وقوه الهی، در تابستان 1391 به صورت گسترده برگزار کردیم. اردویی با امکانات کم و نتایج بزرگی که هنوز هم ارتباز با برخی برگزیدگان اردو ادامه دارد. افرادی که بعد از دیدن قوت کاری ساده و بدون حاشیه، خود هم به فکر آرمان های بلندتری در کارهای فرهنگی افتادند و تلاش کردند که به نحو موثرتری در دنیای اطرافشان تاثیرگذار باشند.  

انشاء الله امسال هم پس از ماه مبارک، از 26 تا 31 مرداد ماه سومین اردوی استانی برگزار خواهد شد که امیدواریم مرضی رضای صاحب و مولای ما قرار بگیرد. عنوان اردوی امسال در پی تاکیدات عمیق رهبر حکیم به مقوله توجه بیشتر به نظام آموزشی و ریشه های انحراف تمدنی (سخنرانی اخیر ایشان در قم و بجنورد و برخی دانشگاه ها) به موضوع «سکولاریسم در نظام آموزشی دانشگاه و حوزه، توصیف و راهکار برون رفت» اختصاص یافت. امید که بتوانیم با اتکال به خدا و همیاری تمام تشکل ها و نخبگان استان این امر را به سرانجام برسانیم تا شاید کوچکترین قدمی در راه احیای قوی تمدن اسلامی در ایران و جهان برداریم. 

دو روش ثبت نام در این پست از وبلاگ مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد به صورت دقیق آمده است. انشاء الله در اردوی امسال کتابی که حاصل از جلسات اردوی پارسال در بحث «علم تمدن ساز» بود خدمت دوستان ارائه خواهد شد. تلاش کرده ایم در سال گذشته نظرات دوستان و اساتید را جمع یندی کنیم و امسال کیفیت کار بیشتر شود. قطعا هنوز هم دیر نیست. لطفا اگر نظر، انتقاد یا پیشنهادی دارید به آدرس ایمیل همین وبلاگ بفرستید تا بر دیده منت گذاشته و در صورت توان جامه عمل بدان بپوشانیم. انشاء الله تعالی.


نوشته شده در  دوشنبه 92/4/31ساعت  9:38 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

گزارشی جامع از سلسله جلسات نقد ایدئولوژی های مدرن 

شهریار زرشناس (متولد 1344) در تاریخ فلسفه و روانشناسی در خارج از کشور تحصیل کرده و تاکنون بیش از بیست اثر مکتوب از او به چاپ رسیده‌است. همچنین نویسندة کتاب‌هایی چون "اشاراتی دربارة لیبرالیسم در ایران"، "توسعه"، "جامعة مدنی"، "سرمایه‌سالاری"، "نیمة پنهان آمریکا"، "مبانی نظری غرب مدرن"، "واژه‌نامة فرهنگی، سیاسی"، "نگاهی کوتاه به تاریخچة روشنفکری در ایران (دو مجلد)" و "نیهیلیسم" است.
 
 
 
 وی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است و از سال 71 در دانشگاه‌های مختلف مشغول به تدریس است. وی تاکنون 22 عنوان کتاب و بیش از 100 عنوان مقاله در موضوعات مختلف فلسفی، تاریخی، سیاسی، ادبیات و روانشناسی تالیف کرده است. وی تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد در رشته فلسفه به پایان رسانده است. او مقطع دکترا را در رشته روانشناسی در کشور کرواسی ادامه داد، ولی موضوع پیشنهادی پایان نامه دکتری ایشان تصویب نگردید.
 
 
 
از آذر ماه سال1391 کانون اندیشه جوان از ایشان جهت تدریس در سلسله درگفتارهای نقد ایدئولوژی های مدرن دعوت کرده است.
 
 
 
توضیح مبحث: ایدئولوژی های سیاسی در واقع پیشنهادهایی برای شیوه ی سازماندهی به دولت در عصر مدرن برای دستیابی به اهداف خاصی مانند آزادی،عدالت،رفاه،امنیت فکری و... هستند.پس از زوال دولتها و نظامهای سیاسی سنتی ،امکان سازماندهی دولت به اشکال مختلفی در عصر جدید متصور شد.از اینرو عصر مدرن شاهد پیدایش و گسترش انواع گوناگونی از ایدئولوژیها بوده است.هر یک از این ایدئولوژیها بیانگر خواست ها و منافع شئون،گروهها و طبقات اجتماعی گوناگونی بوده اند و کوشیده اند سازمان دولت را بر اساس آرمانها و ارزشهای آن گروهها و طبقات شکل دهند در عصر جدید،بحثهای فلسفه ی سیاسی قدیم،در قالب ایدئولوژیها مطرح شده است.ایدئولوژیها ی سیاسی گرچه به توصیف پدیده ها و واقعیتهای سیاسی نیز میپردازند،لیکن نهایتا تجویزی هستند و نوع خاصی از نظم سیاسی را بر حسب ارزشهای پذیرفته شده ی خود پیشنهاد میکنند.نظامهای سیاسی تا اندازه زیادی بازتاب تحقق ایدئولوژی های سیاسی هستند،هرچند در شکل گیری آنها عوامل بسیار دیگری چون:سنت،فرهنگ،تاریخ و نظام اقتصادی موثر است.
 
پرداختن به ایدئولوژی های مدرن معاصر غربی از رنسانس تاکنون و مفاهیم اصلی این ایدئولوژی ها هدف این درسگفتار میباشد. در دوره نخست 22 جلسه از این درسگفتار برگزار گردید. بررسی شاخه های لیبرال-دموکراسی ومفاهیم موضوعه آن محور مباحث فعلی بوده است.
فهرست گزارش ها وصوت جلسات ایشان خدمتتان ارائه میشود:
جلسه سیزدهم

نوشته شده در  دوشنبه 92/4/31ساعت  9:19 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

« سینمای تاریخی ؛ فرصت ها و تهدید ها» 

اولین جلسه از سلسله نشست های نقد فیلم کانون اندیشه جوان با همکاری بخش عترت (آسمان ولایت) در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار گردید؛در این نشست صمیمانه که با حضور علاقه مندان واکاوی سینما و تلویزیون از منظر اندیشه همراه بود، آقایان دکتر یعقوب توکلی ( استاد دانشگاه و پژوهشگر سینما ) و محمد حسن شاهنگی (مجری کارشناس) به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوع « سینمای تاریخی ؛ فرصت ها و تهدید ها» با محوریت سریال مختارنامه پرداختند .

دکتر توکلی در این جلسه ضمن دفاع از اثر فاخر و ماندگار مجموعه مختار نامه اظهار داشت :«هر بار  قسمتی از این سریال را از تلویزیون مشاهده می کردم برای آقای میرباقری آرزوی طول عمر می نمودم انصافا این مجموعه از عقاید شیعه دفاع جانانه ای انجام داد و روح حماسی را در درون بیننده خود دمید » وی با  اشاره به اینکه امروز یکی از بارز ترین مصادیق دیپلماسی فرهنگی در کل دنیا استفاده درست و به جا از ابزاری به نام سینماست افزود :«در عصر حاضر شاهد آنیم که کشور های مختلف فرهنگ و تمدن و تاریخ خود را به دنیا از طریق همین محصولات سینمایی و تلویزیونی صادر می کنند به عنوان نمونه حریم سلطان می سازند، حسینین (ع) تولید می کنند و ... جمهوری اسلامی هم قطعا باید از این ظرفیت ها استفاده بهتر و بیشتری کند کما این که در مورد مختار نامه این اتفاق رخ داد ودر کشور هایی مثل افغانستان ، عراق ، لبنان و ...پخش شد .»
 این استاد دانشگاه و پژوهشگر سینما در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این پرسش که اساسا در سینمای تاریخی با کدام یک از ابعاد  فرهنگی ،‌هنری یا صنعتی سینما مواجه هستیم ،بیان داشت :«نباید فراموش کرد ما در سینمای تاریخی بر همه جنبه های  فرهنگی ،‌تمدنی ، هنری ، صنعتی و ... سینما  اصرار داریم و در واقع همه ابعاد سینما را درگیر این موضوع می کنیم حتی از منظر اقتصادی نیز نباید غفلت کرد به هر حال  بازگشت سرمایه  هم در کنار مباحث محتوایی بحث مهمی است .» دکتر توکلی درباره وضعیت سینمای تاریخی کشور با نگاهی آسیب شناسانه اظهار داشت :« متاسفانه ما در سینمای خود بعضا شاهد فیلم هایی چون استرداد می شویم که جز لکه ننگ چیز دیگری نه برای جامعه سینمایی و نه غیر سینمایی باقی نمی گذارد در این گونه فیلم ها خطر تحریف تاریخ دام بزرگی است که برخی از فیلمسازان به آن توجهی نمی کنند .» ایشان با بیان اهمیت نظارت تاریخی بر پروژه های سینمای تاریخی ضمن گلایه از کم کاری برخی فیلم سازان و مشاوران تاریخی آنها گفت :« در این زمینه می توان نظارت را در مراحل قبل از ساخت اثر ،‌حین ساخت اثر و بعد از ساخت آن مورد توجه جدی قرار داد در هر سه مرحله فوق مشاور باید همراه فیلم ساز باشد حتی بعد از ساخت اثر، کارشناس تاریخی باید در برابر نقد های منتقدان از کار دفاع کند .»
در این نشست محمد حسن شاهنگی ( مجری کارشناس )نیز با تاکید بر قابلیت های جذب مخاطب در سینمای تاریخی  که زیر مجموعه پروژه های big production قرار می گیرند گفت :«اصلی ترین عنصر در سینما عنصر خیال و مهم ترین عنصر در تاریخ  عنصر واقعیت است ؛ ما از خیال به اغراق  وبزرگ نمایی می رسیم واز واقعیت به حقیقت ؛سینمای تاریخی زمانی می تواند موفق باشد که بتواند این پارادوکس را برای مخاطب خود حل کند .»وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت های دو کلید واژه سینما و تاریخ در موضوع «سینمای تاریخی» بیان داشت:«رسالت تاریخ بی شک آگاهی دهی و عبرت افزایی و رسالت سینما سرگرمی است ؛در سینمای تاریخی حد اعتدال در این زمینه یک نکته کلیدی است ، به گونه ای که نه  بیننده خود را دچار تاریخ زدگی کنیم و نه پس از تماشای اثر ذره ای بر سواد تاریخی وی نیفزاییم»

برگزاری سلسله نشست های نقد فیلم در نمایشگاه قرآن 

سلسله نشست های نقد فیلم کانون اندیشه جوان با همکار بخش عترت (آسمان ولایت) در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می گردد. به گزارش روابط عمومی کانون اندیشه جوان این سلسله نشست ها با حضور اساتید: "یعقوب توکلی" مدرس دانشگاه با نگاهی به مجموعه مختارنامه، "هادی مقدم دوست" فیلم نامه نویس و کارگردان با نگاهی به مجموعه "وضعیت سفید"، سعید مستغاثی منتقد سینما با نگاهی به فیلم طلای سیاه و ناصر هاشم زاده فیلم نامه نویس و مدرس سینما با نگاهی به فیلم بید مجنون در بخش عترت(آسمان ولایت) برگزار می گردد. خاطر نشان می سازد جدول زمانبندی برگزاری نشست های نقد فیلم جهت حضور علاقه مندان اعلام می گردد:

روز

تاریخ

موضوع

فیلم

استاد

ساعت

محل برگزاری

پنج­شنبه

27 تیرماه

سینمای تاریخی

مختارنامه

یعقوب توکلی

18:30

بخش عترت

نمایشگاه قرآن

شنبه

29 تیرماه

جذابیت پاک در سینما و تلویزیون

وضعیت سفید

هادی مقدم دوست 

18:30

بخش عترت

نمایشگاه قرآن

دوشنبه

31 تیرماه

هالیوود و اسلام هراسی

طلای سیاه

سعید مستغاثی 

18:30

بخش عترت

نمایشگاه قرآن

چهارشنبه

2 مرداد

سینمای قرآنی

بید مجنون

ناصر هاشم­زاده

21:30

بخش عترت

نمایشگاه قرآن


نوشته شده در  دوشنبه 92/4/31ساعت  9:18 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

آخرین اخبار و تحلیل های جشنواره فجر سی ویکم 1391:

www.sourehcinema.ir  و  www.cinemaenghelab.ir و www.bcoi.ir

سناتور دمکرات آمریکا در سومین کنفرانس هالیوودیسم:
خبرگزاری فارس 15 بهمن 1391: یک سناتور دمکرات آمریکا در کنفرانس هالیوودیسم با بیان اینکه ایران در مساله هسته‌ای هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده است، گفت: امروز امیدواریم ایران رهبری حرکت جدیدی در عرصه هنر و سینما باشد.
خبرگزاری فارس: هالیوودیسم یعنی فساد قدرت/ تحریم ایران بی‌منطق است
به گزارش خبرنگار فرهنگی فارس، سناتور مایک گراول، عضو حزب دمکرات آمریکا و کاندیدای اسبق ریاست جمهوری این کشور در سخنانی در سومین کنفرانس هالیوودیسم، با بیان اینکه سخن درباره هالیوودیسم، اصولی است، گفت: آنچه ما در آمریکا ایجاد کردیم ایجاد نفرت بود که این سیاست هیئت حاکمه آمریکاست. وی هالیوودیسم را در درون همگان دانست و افزود: وطیفه ما این است که در حکومت یک بالانس ایجاد کنیم و باید این امر را در عرصه هنری نیز دنبال کنیم.

این سناتور آمریکایی با بیان اینکه قدرت یک عامل فساد است، تصریح کرد: اسپیلبرگ می‌گوید شما قدرت دارید که در جهت خیر گام بردارید یا در جهت شر و امروز قدرت در آمریکا برای کنترل مذهب و ثروت است. وی با بیان اینکه آمریکا یک امپریالیسم است، افزود: ما شاهد افول توانمندی اقتصادی، اجتماعی آمریکا هستیم و امروز آمریکایی‌ها همانگونه که اسپانول‌ها در پایان تمدن‌شان تنها شمشیر تولید کردند، آمریکایی‌ها نیز تنها تسلیحات کشتار جمعی می‌توانند تولید کنند.

این سناتور دمکرات آمریکایی با بیان اینکه ایران در مساله هسته‌ای هیچ اقدام غیرقانونی انجام نداده است، گفت: هر گونه تحریم علیه ایران بی‌منطق است. وی با بیان اینکه ایران می‌تواند کمک مظلومان جهان باشد، افزود: امروز امیدواریم ایران رهبری حرکت جدیدی در عرصه هنر و سینما باشد لذا امیدواریم در این کنفرانس 4 روزه مشکلات امپریالیسم را بررسی کنیم و به نتیجه برسیم. گراول ادامه داد: به نظرم مسلمانان در جایگاه بالغ‌تری می‌توانند این عرصه را رهبری کنند و این جهت منفعت جامعه، اقتصاد و فرهنگ است. 

 


نوشته شده در  دوشنبه 91/11/16ساعت  5:31 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

آغاز سومین کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما»

گروه هنر: سومین کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما» امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، نادر طالب‌زاده، حسن عباسی و جمعی دیگر از میهمانان خارجی و هنرمندان رسماً افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، سومین کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما» امروز یکشنبه 15 بهمن‌ماه، با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، نادر طالب‌زاده، حسن عباسی و جمعی دیگر از میهمانان خارجی و هنرمندان در هتل آزادی رسماً افتتاح شد.

غلامرضا منتظمی به عنوان دبیر جشنواره در ابتدا با اشاره به اهمیت این کنفرانس اظهار کرد: امسال سومین دوره از برپایی کنفرانس «هالیوودیسم و سینما» در ابعاد بین‌المللی و با حضور فیلمسازان و پژوهشگران خارجی برگزارمی‌شود.  ادامه مطلب...

نوشته شده در  دوشنبه 91/11/16ساعت  5:19 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

به نقل از وبلاگ برترین زن: بعد از مدت ها بالاخره گروهی از بچه های خوب استان یزد تصمیم گرفتند که اردویی نخبگانی با محتوای علمی و فرهنگی در راستای تولید علم تمدن ساز برگزار کنند. ای کاش مدارسی مانند نمونه و سمپاد و شاهد یاد بگیرند که می توان نسل جوان را با هویت و با شناختی عمیق تر بار اورد. نگاهی هر چند اجمالی به برنامه های نوشته شده این اردو، حتی اگر دو سومش هم اجرایی شود، نشان می دهد که طراحان و برگزار کنندگان چقدر نوجوانان و جوانان را آدم حساب کرده اند و آنها را بها داده اند. من خود به عینه در برخی دوستانم دیده ام که تاثیر چنین اردوهای جدی و فشرده ای گاهی تا آخر عمر روی مخاطبان باقی است و راه های جدیدی به مخاطبان نشان می دهد و وسعت نظر و خودباوری آنها را چقدر زیاد می کند.

ولی ای کاش این اردو برای خانم ها هم در استان برگزار می شد. می دانم که به دلیل کمبود امکانات است که فعلا برگزار دنکرده اند. این را در گفتگو با مسئلین اردو دریافتم. اما آرزو بر جوانان عیب نیست. و ای کاش این اردو برای همه استان ها برگزار می شد. اما نوشته زیر را از وبلاگ کانون اندیشه اسلامی دارالعباده یزد   که یکی از برگزار کنندگان این اردوست، برداشت کردم. البته مجمع هم اندیشی نخبگان استان یزد هم دیگر برگزار کننده این اردوست. پیشنهاد می کنم اگر امکان ثبت نامش را دارید، حتما در ان شرکت کنید واگر خود نمی توانید حداقل برخی دوستان را تشویق کنید در این اردو که در سطوح دانش آموزی تا طلاب و دانشجویان برگزار می شود، شرکت کنند:

اردوی طلیعه حکمت1، ویژه نخبگان دبیرستانی و طلاب و دانشجویان
*برای ثبت نام، فرم ثبت نام اردو را  از این آدرس دانلود کرده و پس از کامل کردن دقیق و جدی آن، به ایمیل nokhbe@mihanmail.ir یا دوستان رابط خود فرم را تحویل داده تا مراحل بعدی گزینش و ثبت نام به اطلاع شما عزیزان برسد.   *بروشور تبلیغی اردوی نخبگان استان یزد(طلیعه حکمت که فعلا ویزه آقایان می باشد.) می توانید از این آدرس آنرا دانلود کرده و هر چه زودتر نسبت به ثبت نام دوستان نخبه فرهنگی و علمی خود اقدام کنید و آنرا به اطلاع دوستان خود برسانید. از طریق تماس با شماره های ذیل و گرفتن حضوری برگه های ثبت نام هم می توانید ثبت نام داشته باشید:  09362388530 - 09133590366*برای دیدن برنامه های اردوی طلیعه حکمت فایل وردی را از این آدرس دانلود بفرمائید. هزینه ثبت نام: سی هزار تومان می باشد.

کلیات اردو: طبق برنامه های پیش بینی شده، ان شاء الله این اردو، با ظرفیت 150 نفر از نخبگان فکری فرهنگی استان یزد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (سلام الله علیها) به مدت 5 روز و 2 روز در تهران برگزار می گردد. از اهداف عمده طرح، آشنایی بیشتر مخاطبین با ماهیت جنبش نرم افزاری و شاخه های آن، تمدن اسلامی و علم دینی، اندیشه های علمی دینی، ارزش های اخلاقی، آشنایی با موسسات علمی آموزشی خاص در این موضوع، بهره گرفتن از اساتید ممتاز حوزه و دانشگاه و همچنین بازدید از اماکن علمی، فرهنگی و زیارتی می توان نام برد.

 گروههای آموزشی شامل گروههای ذیل می باشد

گروه 1: به یاد اندیشمند شهید، سید مرتضی آوینی: دانش آموزان سوم راهنمایی و اول دبیرستان

گروه2: به یاد دانشمند شهید، احمدی روشن: دانش آموزان دوم و سوم دبیرستان

گروه3: به یاد دانشمندشهید، شهریاری: دانش آموزان پیش دانشگاهی

گروه4: به یاد متفکر شهید، استاد مرتضی مطهری: طلبه و دانشجو

گروه 5: به یاد طبیب شهید، دکتر پاک نژاد: ویژه دانشجویان پزشکی

***برنامه اردو به مدت 7 روز می باشد که از تاریخ شنبه 11/6/1391 شروع و روز جمعه17/6/1391 پایان می یابد که 5 روز آن در شهر مقدس قم و 2 روز آن در شهر تهران می باشد. ضمناً برنامه آموزشی در شهر مقدس قم به تفکیک پنج گروه آموزشی، به شرح ذیل می باشد.(هماهنگی ها با موسسات پژوهشی و اساتید مختلف ادامه دارد و ممکن است برنامه با تغییراتی مواجه شود.)

***با حضور اساتید برجسته  حوزه و دانشگاه چون:حجه الاسلام سید احمد فقیهی(بحث اخلاق علمی) /  حجه الاسلام دکتر سید احمد رهنمایی(فلسفه تعلیم و تربیت در غرب/آینده شناسی در غرب) / حجه الاسلام دکتر درودی(مباحث مدیریت زمان)  / استاد حسن  عباسی(مباحث علوم راهبردی و آینده شناسی)  / استاد اخوت (روش تدبر در قرآن و انسان شناسی قرآنی) / دکتر مجید طرقی(اصول بنیادین تربیت اسلامی) / دکتر محمود حکمت نیا (روش شناسی علوم) / حجه الاسلام دکتر سلمانیان(اندیشه صدور انقلاب حضرت امام خمینی) / حجه الاسلام دکتر غفاری فر(مبانی و موانع و راهکارهای علم تمدن ساز) / استاد محمد حسن جعفرزاده (مهندسی تمدن اسلامی) / استاد موسی مهدی هاشمی (فلسفه تعلیم و تربیت در اسلام) / حجه الاسلام دکتر مهدی ابوطالبی(ضرورت مطالعه جدی تاریخ معاصر) ... بقیه اساتید در حال هماهنگی هستند.

*** بازدید ها:حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها / مسجد مقدس جمکران / حرم مطهر حضرت امام خمینی رحمه الله علیه / مؤسسه آموزشی- پژوهشی امام خمینی (رحمه الله علیه) / مرکز تخصصی کامپیوتری علوم اسلامی نور / آسایشگاه جانبازان و معلولین دفاع مقدس / پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی /  قرارگاه قرب نوح (علیه السلام) /  و دیدار با علمای عظام قم  (مراکز در حال هماهنگی بیشتر هستند)

***سرفصل دروس:درس های عمومی برای تمام سطوح به شرح ذیل است:مدیریت زمان /  روش تدبر در قرآن /  انسان شناسی در قرآن / ضرورت مطالعه جدی تاریخ معاصر / اصول بنیادین تربیت اسلامی / تاریخ مشروطه / مهدویت و آینده شناسی / فلسفه تاریخ قرآنی / مبانی نقد فیلم وسواد رسانه ای / تغذیه و طب اسلامی / الزامات استراتژیک ساخت ایران /  جنگ های امروز و آینده / فرصتهای جهانی انقلاب اسلامی / مدیرت فرهنگی در دفاع مقدس / مدیریت جهادی در آینده سازی فرهنگی و علمی

دروس سطح یک و دو(دانش آموزان دبیرستانی):تاریخچه جنبش نرم افزاری / جنبش نرم افزاری در کلام امام و رهبری / چرایی افول تمدن اسلامی / مهندسی فرهنگ و تمدن / بیداری اسلامی / نقد نظام آموزشی / مدیریت زمان و تحصیل / نقشه جامع علمی کشور  

دروس سطح سه و چهار(طلاب و دانشجویان):روش شناسی علوم / جهت‌داری علوم / موانع جنبش نرم‌افزاری و تولید علم / راهکارهای جنبش نرم‌افزاری و تولید علم / چرایی افول تمدن اسلامی / فلسفه علم وبحث علم و دین / مهندسی فرهنگ و تمدن / نقشه جامع علمی کشور / تحلیل ماهیت تکنولوژی / فلسفه سیاسی اسلام / بیداری اسلامی وصدور انقلاب / مبانی فکری دشمنان اسلام در قرآن

دروس سطح پنج(ویژه دانشجویان پزشکی):نگاهی به طب سنتی- سینوی /  فلسفه طب سنتی و مدرن / طب و صهیونیسم / طب و تربیت / روش شناسی علوم / جهت‌داری علوم / نقشه علمی کشور / فلسفه علم و علم دینی / تحلیل ماهیت تکنولوژی / مهندسی فرهنگ و تمدن / چرایی افول تمدن اسلامی / فلسفه سیاسی اسلام


نوشته شده در  یکشنبه 91/6/5ساعت  1:36 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

معرفی چندین نشریه خواندنی جبهه فکری انقلاب/همه چیز درباره فراماسونری
با عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا علیه اسلام به حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف. بی شک مهم ترین آرمان امام حسین علیه السلام، معرفی اسلام و روحیه انسان کامل به بشریت بود که خوشبختانه امروز حوزه های علمیه شیعه و مراکز فرهنگی انقلاب اسلامی سردمدار این حرکت می باشد. البته هنوز کمبودهایی هست که با قدردانی از داشته ها و برنامه دقیق می توان ان ضعف ها را نیز جبران کرد.
جای سپاس دارد که اخیرا جبهه فکری انقلاب اسلامی بسیار فعال شده است
و نشریات و کتب بسیار خوبی تولید کرده است و الحمدلله با شکل گیری چند شبکه توزیع وابسته توانسته است نفس روشنفکرنمایان احمق غربزده را بگیرد و نیروهای انقلابی در سراسر کشور را منسجم تر کند. البته قبول دارم که تا رسیده به نقطه آرمانی هنوز راه بسیاری داریم ولی وضع خیلی بهتر از قبل شده است. مجلاتی چون  فرهنگ پویا(موسسه امام خمینی ره قم)، معرفت(موسسه آیه الله مصباح یزدی)، کتاب نقد(پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه)، مشرق موعود(موسسه آینده روشن قمزمانه  (کانون اندیشه جوان و پژوهشکاه فرهنگ و اندیشه اسلامیسوره اندیشه(بر وبچه های علم و دین سابق و حوزه هنری سازمان تبلیغات امروز) سینما رسانه (بر و بچه های موسسه شهید آوینی تهران و دوستان)، نامه جامعه (وابسته به جامعه الزهرای حوزه علمیه قمراه (حاج وحید و دوستان با نام دفتر مطالعات فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی)، فرهنگ عمومی(ماهنامه تخصصی فرهنگ و اندیشه و جنگ نرم دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی همچنین دانلود ویژه نامه تحولات خاورمیانه) افق حوزه(نشریه مرکز خبری مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور) ، پاسدار اسلام (از مجموعه خوب نشریات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه)،  پیام زن (دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم)، موعود(موسسه فرهنگی موعود) و ... (نشریات بسیار زیادی است که نام بردن از همه در اینجا ممکن نیست و تلاش شد برخی معروف ترین انها که مورد استفاده جوانان می باشد را معرفی کنم مثلا موسسه امام خمینی اخیرا 15 نشریه علمی-تخصصی در مسیر اسلام ولایی-انقلابی منتشر می کند و دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام وابسته به دفتر تبلییغات نیز نشریات تخصصی علمی خوبی دارد و پؤوهشگاه فرهنگ و اندیشه السامی نیز همینطور و سایر مراکز خوب کشور...)
امید که دوستان با مراجعه به سایت هایی چون پاتوق کتاب، موسسه امام خمینی، کتاب فردا، بوستان کتاب و ... بتوانند از محتوای ان با خبر شوند. دوستانی هم که در تهران و قم وشهرهای بزرگ هستند حتما برای حمایت مادی از این مراکز فرهنگی و حوزوی فوق الذکر، نشریات را در چند شماره تهیه کنند و به دوستان و آشنایان خود هدیه دهند که قطعا واجد ثواب است...

لینک متن کامل مقالات شماره بیستم مجله فرهنگ پویا بحثهای خوب و مفصلی درباره فراماسونری دارد و از نوشته های متقن و اساتید مطرح و محققی چون آیه الله مصباح یزدی و استاد شمس الدین رحمانی و دکتر موسی حقانی و دکتر سیداحمدرهنمایی بهره جسته است، حتما این مطلب را بخوانید تا برخی بحث های ضعیفی که اخیرا در اینترنت درباره فراماسونری مطرح شده است را بازشناسی کنید:

نوشته شده در  شنبه 90/9/12ساعت  9:55 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

قدرت سرمایه داران صهیونیست در هالیوود

وبلاگ «سینما ساحل نجات صهیون» به بهانه ستایش یک فیلم هالیوودی توسط منتقدان وطنی نوشت: چرا در تحلیل هایمان از هالیوود، قدرت سینماداران و سرمایه داران و تولیدکنندگان و کارگردانان و گروه های فشار صهیونیستی را نادیده می گیریم! این است هوشمندی ایرانی...!
در این نوشته درباره «آواتار» جدیدترین فیلم جیمز کامرون آمده است: بعید است جیمز کامرونی که «ترمیناتور» را با مضامین آخرالزمانی صهیونیستی ساخته است، اکنون ضد صهیونیستی شده باشد... اصلا محال است که در هالیوود و در تبلیغات میلیونی فیلم آواتار، دست صهیونیست ها و شرکت های بزرگ پخش فیلم صهیونیست و غلبه بیش از نوددرصدی صهیونیست ها در هالیود و شرکت های تولید و پخش هالیوود را نادیده بگیریم. پس نقش سینماداران زنجیره ای صهیونیست را چه می توان کرد؟! چطور چیزی حدود بیش از ده هزار سینما آواتار را به آن فروش میلیاردی رساندند! مگر بدون کمک صهیونیان ممکن است؟ آن هم از خالق ترمیناتور صهیونیستی. ساده دلی و حماقت و بی سوادی و ندانستن تاریخ سینماست که قدرت صهیون در هالیوود را نادیده بگیریم و در تحلیل فیلم ها و مقدارفروششان، آن را به حساب نیاوریم. این تحلیل ها ، فقط از فارغ التحصیلان بی سواد مجامع سکولار ممکن است نه منتقدان هوشیار و تیزبین، آواتار درباره تقلیل و ریداکشن و آخرالزمان است، درباره کابالا و عرفان یهود و درخت حیاط و... http://kayhannews.ir/890126/10.htm


نوشته شده در  چهارشنبه 89/6/10ساعت  9:28 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]