سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طالب‌زاده:ساخت«300»برای هراس از تفکر ایران است

نادر طالب زاده در جریان بررسی فیلم ضد ایرانی «300» گفت: هالیوود و غرب ایران را تهدید می‌دانند و البته این تهدید نه به لحاظ نظامی بلکه به لحاظ حقیقت و تفکری که ایران معرفی می‌کند. به گزارش فارس، نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی ضد ایرانی «300» پس از نمایش این فیلم همزمان با برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در سینما فلسطین برگزار شد.

نادر طالب‌زاده در ابتدای این نشست درباره دلایل ساخت فیلم‌هایی همچون «300» گفت:‌ هالیوود و غرب ایران را تهدید می‌دانند و البته این تهدید نه به لحاظ نظامی بلکه به لحاظ حقیقت و تفکری که ایران معرفی می‌کند و در سال‌های بعد این تفکر نمایانتر می‌شود و آنها می‌خواهند برای مقابله با این تفکر کارهایی انجام بدهند. وی در ادامه افزود: البته ایده فیلم نیز مثل «300» دیگر کهنه شده است به این دلیل که با حضور گروه‌هایی مثل داعش دیگر معرفی چهر‌ه شرور از ایران کاربردی ندارد و امروز آنها یک دشمن واقعی در منطقه دارند. طالب‌زاده خاطرنشان کرد: ایدئولوژی و تفکر ایران امروز حامیان زیادی دارد. اینها قصد دارند ماجرای 11 سپتامبر را به گونه‌ای دیگر تعریف کنند و با ساخت یک دشمن بزرگتر تهاجمات گسترده‌تری را ترتیب دهند. وی در ادامه افزود:‌ ساخت چنین فیلم‌هایی از این لحاظ حائز اهمیت است که ما بدانیم که هستیم و تفکر و ایدئولوژی که در ایران به وجود آمده که روبه رشد نیز است، چیست.

طالب‌زاده در ادامه به کنفرانس افق نو اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس بسیاری از افراد هستند که سانسور شدگان غربند و از ایدئولوژی ایران حمایت می‌کنند و در این کنفرانس‌ها می‌توانیم از زبان آنها بشنویم که دلایل ساخت چنین آثاری و هجمه‌هایی که از سوی غرب وجود دارد، چیست. وی در ادامه یکی از دلایل موفقیت آثاری همچون «300» را تکنیک به کار رفته در آن دانست و گفت:‌تکنیک بسیار مهم است هالیوود از آثاری همچون تام و جری شروع کرد و امروز آن را در اختیار جنگ قرار داده است و می‌توان این فیلم را فیلم ستاد جنگ دانست. طالب‌زاده خاطرنشان کرد:‌ در کشور آلمان آمارهایی استخراج شده و آنها می‌خواهند بدانند که چطور است حتی یک تروریست شیعه نداریم. امروز داریم پی می‌بریم یک گروه واقعاً شرور وجود دارد و یک گروه دیگر ایران است که غربی‌ها خواستند از آن به عنوان محور شرارت نام ببرند و امروز تفاوت این دو برای اروپایی‌ها آشکار شده است. وی افزود: اولین بار است که تناقض بین رئیس جمهور آمریکا و ژنرال‌های ستاد مشترک ارتش در از بین بردن پنتاگون چنین آشکار است که رئیس جمهور آنها می‌گوید ما داعش را از بین می‌بریم و فرمانده‌هان ارتش می‌گویند که برای این کار باید نیروی نظامی پیاده کنیم این تناقض‌ها نشان می‌دهد که آمریکا در یک تله افتاده است.

در ادامه این نشست مجری مراسم گفت:‌ در این فیلم سعی شده است که ارتباط بین دین و حکومت را با حاکمیت خشایارشاه نشان دهند و حتی از المان‌های امروزی و حتی اسلامی استفاده شده است.

طالب‌زاده در این باره گفت: در این فیلم آمریکایی‌ها قصد دارند حتی موضوع کربلا را به نفع خود مصادره کنند و می‌بینیم که با تعداد اندکی سرباز مقابل یک سپاه پیروز می‌شوند، باید ارتباط اینها در فرصت‌های مناسبی بررسی شود. در فیلم «300» حتی از کلمه شهید استفاده می‌کنند که معمولاً در آثار آمریکایی‌ها به کار نمی‌رود و این استفاده از فرهنگ حق است و می‌خواهند خود را حق‌جو نشان دهند. طالب‌زاده ادامه داد: قبل از «300» فیلمی درباره خشایارشاه توسط مسیحی‌ها ساخته شد که شبکه‌های مسیحی تبلیغات گسترده‌‌ای روی آن کردند و این فیلم را زیبا و فوق‌العاده دانستند پس از نمایش فیلم محتوای آن به گونه‌‌ای بود که تأثیر بسیار مثبتی روی تاریخ ایران می‌گذاشت. از این‌رو پخش فیلم را در سینماها با میزان کمتری انجام دادند و در ازای آن بلافاصله آن فیلم «300» ساخته شد. وی در خاتمه یکی از دلایل اقتصادی و نفوذ این فیلم‌ها را تکنیک برتر و ایجاد سوژه‌های دشمن‌تراشی و هراس از آن عنوان کرد و افزود: البته امروز سوژه عوض شده و هالیوودی‌ها با حضور جریانات خشونت‌طلب جدید نمی‌دانند دشمن را دقیقاً چطور بسازند باید دید که بعد از این و با وجود جریاناتی مثل داعش باز هم می‌خواهند از ایران دشمن‌سازی کنند یا خیر.

کد خبر:204951 - http://www.rajanews.com/detail.asp?id=204951


نوشته شده در  دوشنبه 93/8/5ساعت  3:59 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]