سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ویژه نامه اعتدال نشریه فرهنگ پویا،منتشر شد؛ آن را از دست ندهید!

ویژه نامه اعتدال نشریه دانشجویی دفتر پژوهش های فرهنگی موسسه امام خمینی قم آیه الله مصباح

تبیین: با توجه به مطرح شدن مسأله اعتدال در شعارها و فضای سیاسی کشور، بیست و پنجمین شماره فصلنامه فرهنگ پویا به این مسأله و بررسی علمی و سیاسی مفهوم اعتدال پرداخته است.مصاحبه اختصاصی پویا با علامه مصباح یزدی(حفظه الله)  و ارائه یک بحث جامع و علمی در خصوص اعتدال از جمله امتیازات این شماره از نشریه فرهنگ پویا می باشد. همچنین اعتدال از منظر قرآن و امام علی علیه السلام و اهل البیت عصمت و طهارت علیهم السلام و امام خمینی(ره) و شهید مطهری و شهید بهشتی، مورد بررسی کارشناسان خبره حوزوی و دانشگاهی در این شماره فرهنگ پویا قرار گرفته است. همچنین در این نشریه از صاحب نظران در خصوص اعتدال در ابعاد مختلف بحث هایی ارائه شده است. انسان با اعتدال جزیزه ای، به عبودیت نمی رسد، اعتدال ابوموسایی ، فرهنگ سازش و تسلیم، نسخه اعتدالی که آمریکایی ها برای ما نوشته اند، اعتدال یا نبش قبر اصلاحات، جریان های انحرافی زیر پوست اعتدال های سینمایی، اقتصاد اعتدالی در رفع تحریم ها خلاصه نمی شود و این اعتدال دچار توهم است، از جمله عناوینی است که در این فصلنامه کار شده است. علاقه مندان برای تهیه این شماره نشریه پویا می توانند به انتشارات موسسه امام خمینی(ره) مراجعه کنند. علاقمندان می توانند اطلاعات بیشتر از مقالات و بحث های مطرح شده در بیست و پنجمین نشریه‌ی پویا را از اینجا دریافت کنند. (اینجا نیز عکس باکیفیت جلد را ببینید. اینجا همان عکس با کیفیت کمتر را ببینید.)

به گزارش خبرنگار آینده روشن، بیست پنجمین شماره مجله پویا با محوریت «اعتدال» ویژه اخبار و مطالب اندیشه اعتدال، اقتصاد اعتدالی به چاپ رسید. مطالبی چون: اعتدال در قرآن، اعتدال در نهج البلاغه، اعتدال گرایی در حاشیه نشست انجمن فارغ التحصیلان موسسه امام خمینی(ره)، به اسم اعتدال بکام استعما، اقتصاد اعتدالی در رفع تحریم ها خلاصه نمی شود، از مهم ترین مطلب این شماره از ویژه نامه اعتدال است.
در قسمتی از این ویژه نامه آمده است، گاهی اعتدال با عدالت یکی دانسته می شود؛ اگرعدالت به «هرچیزی در جایگاه خود نهادن»یا «حق هر صاحب حقی را به او دادن» معنا شود و مصادیق آن براساس منطق دین، یعنی اسلام و مکتب اهل بیت(ع) تعیین شود، یکی دانستن آن با اعتدال در محدوده پذیرفته شده در دین امر مقبولی است.
چیزی که حتما باید به  آن توجه شود، مفهوم اعتدال ایت این که اعتدال را با عدالت و عدل را درنظر بگیرم. عدالت،نهادن هر امری در جای خودش است، در هر موقعیتی تصمیم متناسب و مقتضی با آن موقعیت گرفتن، است. 
لازم به ذکر است، اساتید، دانش پژوهان، و علاقه مندان میتوانند برای اطلاع بیشتر می توانند به سامانه www.hatif.ir و 
 اینجا مراجعه کنند. بیست پنجمین فصلنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی نشریه دانشجوی دفتر پژوهش های فرهنگی پاییز1392،به صاحب امتیازی حجت الاسلام دکتر مجتبی مصباح منتشر شد. 


نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  4:55 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]