سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثروتمندهای جهان در سال 2013 چند میلیارد دلار سود کردند

ثروت خالص «شلدون ادلسون» بالغ بر 37.2 میلیارد دلار است. او در سال 2013 ثروت خود را 15 میلیارد دلار یعنی 68 درصد افزایش داده است. به گزارش بولتن نیوز، سال 2013 اگرچه بسیاری از اقتصادهای بزرگ دنیا با بحران‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم کردند اما براساس مطلبی که دوهفته‌نامه فوربس منتشر کرده است وضع ثروتمندان دنیا چندان هم بد نبوده است.آنها در سال‌جاری میلادی نیز به ثروت خود مبالغ هنگفتی افزوده‌اند. «شلدون آدلسون» میلیاردر آمریکایی با 15‌میلیاردی که امسال کسب کرده درصدر این فهرست قرار دارد. 

در این فهرست «لری پیچ» یکی از مدیران گوگل نهم است. «پیج» در سال 2013 میلادی 9.4 میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرده است. نفر دهم این فهرست نیز موسس مشهور «مایکروسافت» یعنی «بیل گیتس» است که با افزایش 9.3 میلیارد دلاری ثروتش این جایگاه را به خود اختصاص داده است. در مطلب زیر با هشت میلیاردر نخست این فهرست آشنا می‌شوید. 

شلدون آدلسون: افزایش ثروت: 15 میلیارد دلار

 

ثروت خالص «شلدون ادلسون» بالغ بر 37.2 میلیارد دلار است. او در سال 2013 ثروت خود را 15 میلیارد دلار یعنی 68 درصد افزایش داده است. او سهام‌دار عمده، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت «لاس‌وگاس سندز»، مالک بسیاری از هتل‌ها و سالن‌های گردهمایی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در ایالات‌متحده آمریکا، ماکائو در چین و سنگاپور است. 

مارک زوکربرگ: افزایش ثروت: 13.8 میلیارد دلار

 

ثروت خالص «مارک زوکربرگ» 25.8 میلیارد دلار ثبت شده است. او در سال 2013 میلادی ثروت خود را 13.8 میلیارد دلار یعنی بالغ بر 112 درصد افزایش داده است. آقای فیس‌بوک بارها به عنوان جوان‌ترین میلیاردر جهان از سوی دوهفته‌نامه «فوربس» انتخاب شده است. او در سال 2010 میلادی نیز به عنوان چهره سال هفته‌نامه «تایم» انتخاب شد. 

 جف بزوس: افزایش ثروت: 13.3 میلیارد دلار

 

موسس «آمازون» در رقابتی نزدیک با «زوکربرگ» به عنوان سومین ثروتمند این فهرست دست یافته است. ثروت خالص او در حال حاضر 36.9 میلیارد دلار است. او در سال 2013 میلادی موفق شده 13.3 میلیارد دلار یعنی 56 درصد به ثروت خود بیفزاید. بزوس با تاسیس «آمازون»، نقشی کلیدی در زمینه رشد و ارتقای تجارت الکترونیک ایفا کرده‌است. او در آگوست 2013، «واشنگتن پست» را خرید. 

 وارن بافت: افزایش ثروت: 12.1 میلیارد دلار

 

ثروت خالص «وارن بافت» بالغ بر 60 میلیارد دلار است. او در سال‌جاری میلادی 12.1 میلیارد دلار یعنی 25 درصد به ثروت خود افزوده است. «بافت» مدیرعامل و سهام‌دار ارشد شرکت «برکشایر هاتاوی» است. «برکشایر هاتاوی» یک شرکت چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر «اوماها» در «نبراسکا» قرار دارد. فعالیت اصلی این شرکت، ارائه انواع خدمات بیمه است. 

کریستی والتون: افزایش ثروت: 10.7 میلیارد دلار

 

میزان ثروت خالص «کریستی والتون» بالغ بر 37.5 میلیارد دلار است. او نخستین زن این فهرست است که توانسته خود را در رده‌های بالای ثروتمندانی که ثروت زیادی در سال 2013 کسب کرده‌اند قرار دهد. «والتون» در سال‌جاری میلادی بالغ بر 40 درصد به ثروت خود افزوده است. «کریستی والتون» ثروت خود را از شوهرش به ارث برده است.

اس.‌رابسون والتون: افزایش ثروت: 10.1 میلیارد دلار

 

«ساموئل رابسون والتون»، بزرگ‌ترین فرزند هلن والتون و سام والتون، بنیانگذار شرکت وال‌مارت، بزرگ‌ترین شرکت خرده‌فروشی جهان است. او در حال حاضر به‌عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت، فعالیت می‌کند. والتون، مدرک کارشناسی خود را در رشته مدیریت بازرگانی در سال 1966 از دانشگاه آرکانزاس اخذ کرده است. ثروت خالص او 35 میلیارد دلار است.

آلیس والتون: افزایش ثروت: 10.1 میلیارد دلار

 

«آلیس والتون» یکی دیگر از اعضای خانواده «والتون» است با ثروت خالص 35 میلیارد دلاری. او در سال‌جاری میلادی بالغ بر 10.1 میلیارد دلار یعنی نزدیک به 40 درصد به دارایی خود افزوده است. «آلیس» تنها دختر «سام والتون» موسس «وال‌مارت» است. او چندین بار توانسته است به فهرست ثروتمندترین و قدرتمندترین زنان دنیا راه یابد.

جیم والتون: افزایش ثروت: 10 میلیارد دلار

 

ثروت خالص این عضو خاندان «والتون» بالغ بر 35.5 میلیارد دلار است. او در سال‌جاری میلادی بالغ بر 10 میلیارد دلار یعنی 39 درصد به ثروت خود افزوده است. «جیم والتون» جوان‌ترین پسر «سام والتون»، بنیان‌گذار شرکت وال‌مارت است و هم‌اکنون رئیس هیات مدیره «آروست بانک» است. والتون مدرک کارشناسی خود را، از دانشگاه آرکانزاس دریافت کرده است.

برچسب ها: ثروتمند ، سود ، درآمد ، دو هزار و سیزده ، فوربس https://www.bultannews.com/fa/news/183870

نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  3:0 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]