سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کارتن خوابی، پدیده‌ی عادی این روزهای آمریکا
دست و پنجه نرم کردن با بحران اقتصادی
کارتن خوابی، پدیده‌ی عادی این روزهای آمریکا
در همه جای دنیا افرادی هستند که به علت فقر مالی در شرایط نامساعد تری نسبت به بقیه زندگی می کنند. اما مشکل کارتن خواب های امریکا، سیستمی است که همواره به تولید ثروت برای عده ای معدود و ایجاد فقر برای اکثریت مردم منجرمی شود.
جبهه جهانی مستضعفینهمزمان با افزایش بحران اقتصادی، افزایش بی رویه معضل کارتن خوابی (homeless) در زندگی امروز آمریکایی ها به چشم می خورد. معضلی که با بی توجهی مجامع جهانی هر روز روند رو به رشدی را در پیش گرفته است. کارتن خواب که به گفته مجری شبکه دیدار «به کسی می گویند که در زندگی امیدی ندارد، تسلیم زندگی می شود و در خیابان زندگی می کند»؛ این روزها در خیابان های آمریکا به وفور دیده می شود. برای مثال خیابانی به نام «دانتون» در لس آنجلس وجود دارد که محل زندگی کارتن خواب هاست.به گزارش این شبکه، برخی مردم آمریکا به جایی می رسند که خانه و زندگی خویش را از دست می دهند. این ها تسلیم روزگار می شوند و برای زندگی به خیابان ها رو می آورند. به نقل از مجری شبکه دیدار در این خیابان، مردمی را می بینیم که گاری در دست دارند و تمام زندگیشان در این گاری است؛ معمولا سگی نیز همراه این هاست.(1)

اسکید راو، شهر چادر نشین‌ها
محله ای به نام اسکید راو (Skid Row) در حاشیه‌ی یکی از گرانترین و پرزرق و برق ترین شهرهای جهان وجود دارد. بی بی سی می گوید حدود 5000 نفر در حاشیه ی خیابان‌های اسکید راو زندگی می‌کنند و این محله مدت‌هاست که با اعتیاد به مواد مخدر، فحشا، فقر و بزهکاری دست و پنجه نرم می‌کند. اسکیدراو به «شهر چادرنشین‌ها» معروف است. شهری که هزاران نفر از شهروندانش زیر چادرها زندگی می کنند. با این حال جالب است که با سرچ نام این شهر در گوگل، به جای تصاویر فقر و بدبختی مردم، اطلاعات زیادی پیرامون گروه های موسیقی داده می شود. شاید همین اطلاعات اندک هم به دلیل نزدیکی اسکیدراو به لس آنجلس باشد وگرنه معلوم نیست در ایالت های فقیرتر امریکا مانند نیواورلئان، میسیسیپی، ویسکانسین و آیووا چند محله ی فقیر نشین وجود دارد. ظاهرا آمار 40 میلیونی کارتن خواب های امریکا به واقعیت نزدیک است. بهانه ی بی بی سی برای انتشار این خبر، مهمانی نوروزی ایرانی-امریکایی های لس آنجلس بود. در این مهمانی یک وعده‌ی گرم به بینوایان امریکایی رسید و آنها در مصاحبه با بی بی سی گفتند که تا نوروز سال بعد منتظر خواهند ماند! وگرنه بی بی سی بنا ندارد درباره ی فقر در امریکا حرفی بزند.(2)

46 میلیون فقیر در امریکا
خبرگزاری رویترز می گوید: بر اساس جدیدترین گزارش مرکز آمار ایالات متحده 15 درصد مردم این کشور در فقر زندگی می کنند و بیش از 46 میلیون نفر نیازمند دریافت کوپن و کمک های غذایی از سوی دولت هستند. کلیسا ها و مراکز حمایت از افراد بی خانمان قادر به جوابگویی حجم بالای مراجعین نیستند و هر روز بر تعداد متکدیان و کارتن خواب ها در شهرهای مختلف آمریکا افزوده می شود. کودکان نیز از مشکلات اقتصادی آمریکا بی بهره نیستند و حدود 20 درصد کودکان این کشور در فقر بسر می‌برند و به دلیل بیکاری والدین خود، از خدمات بیمه درمانی نیز محروم هستند. (3) عدالت اجتماعی این روزها به شعاری فراگیر تبدیل شده است. ادعای دولت امریکا برای ایجاد دموکراسی و عدالت اجتماعی در عراق و افغانستان از یک سو، و فریاد عدالت طلبی هر روزه مردم امریکا از سوی دیگر بیش از بیش مخاطب خاموش را به فکر وامی دارد. 
در ادامه تصاویری از بی خانمان های امریکایی آمده است.

 
برخی منابع:
1- http://old.jamnews.ir/NSite/FUllStory/News/?ID=94702&Serv=19
2- http://www.zohur12.ir/%D9%88%D8%AD%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7/
3- http://www.bornanews.ir/Pages/News-76634.aspx

نوشته شده در  یکشنبه 92/10/8ساعت  2:42 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]