سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آغاز سومین کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما»

گروه هنر: سومین کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما» امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، نادر طالب‌زاده، حسن عباسی و جمعی دیگر از میهمانان خارجی و هنرمندان رسماً افتتاح شد. به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا)، سومین کنفرانس بین‌المللی «هالیوودیسم و سینما» امروز یکشنبه 15 بهمن‌ماه، با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، غلامرضا منتظمی دبیر کنفرانس، نادر طالب‌زاده، حسن عباسی و جمعی دیگر از میهمانان خارجی و هنرمندان در هتل آزادی رسماً افتتاح شد.

غلامرضا منتظمی به عنوان دبیر جشنواره در ابتدا با اشاره به اهمیت این کنفرانس اظهار کرد: امسال سومین دوره از برپایی کنفرانس «هالیوودیسم و سینما» در ابعاد بین‌المللی و با حضور فیلمسازان و پژوهشگران خارجی برگزارمی‌شود. 

وی در ادامه افزود: همانگونه که از نام این کنفرانس پیداست می‌توان به اهمیت آن پی برد و نباید فراموش کنیم که امروز هالیوود نقش مهمی در مفهوم‌سازی در عرصه سینما دارد و در واقع هدف از برگزاری این کنفرانس نیز مجهز شدن در مقابل هالیوودیسم و شناخت ابعاد و زوایای آن است.

در ادامه شمقدری با اشاره به سابقه پیدایش هالیوود عنوان کرد: هالیوود پدیده‌ای است با 90 سال سابقه که به خوبی توانسته با استفاده از ابزار سینما ایدئولوژی و نگاه خود را به کل دنیا تحمیل کند و به نوعی بر دنیا سیطره پیدا کرده است. این در حالی است که دست یافتن به چنین جایگاهی و کاری که هالیوود کرده را حضرت نوح با عمر طولانی خودش نتوانسته انجام دهد. از این حیث است که می‌توان به اهمیت و نفوذ هالیوود پی برد.

وی در ادامه افزود: امروزه بخش اعظم مردم در سراسر جهان پیرو دو دین مسیحیت و اسلام هستند و دیدگاه‌های پیامبر عظیم‌الشان اسلام و حضرت مسیح را سرلوحه کارشان قرار می‌دهند اما متاسفانه آنچه امروز در بزرگراه‌های اطلاعاتی در حال گردش و تبادل است از این منابع الهی استفاده چندانی نکرده و در واقع از انها بی‌بهره است. در حالی که این پیامبران آمده بودند تا راه و مسیر را به بشر نشان داده و آنها را در مسیر کمال و معرفت به سر منزل مقصود برسانند

رئیس سازمان سینمایی تاکید کرد: اما هالیوود با قدرت و نفوذ خود در دستگاه‌های اقتصادی و مدیریت پنهانی آنها برمراکز پژوهشی و تسلط آنها بر فیلمسازان تاثیر پیام الهی پیامبران را کم کرده و در واقع جریان اصلی تولید و تبادل پیام‌ها به سراسر جهان را در دست گرفتند و در حالی که پیامبران سعی در شکل دادن منشا خیر و نشان دادن آن به بشر بودند، هالیوود فطرت را سرکوب و شیطان را محور همه پدیده‌ها قرار داد، در این میان رسانه نقش اصلی و واسط را دارد. وی در پایان گفته‌های خود خاطرنشان کرد: هالیوود با استفاده از عنصر خیال و داستان‌های جادویی اذهان مردم را تسخیر کرده و داستان‌های جدیدی برای آنها تعریف کرده و به نوعی آن‌ها را دردام خود گرفتار کرده است.


در ادامه حسینی وزیر ارشاد با اظهار امیدواری از برپایی این نشست در راستای خیر و برکت برای مردم جهان اظهار کرد: ملت ایران 34 سال قبل با رهبری بزرگ مردی عارف به نظام شاهنشاهی حمله و علیه آن قیام کرد که نتیجه آن تولد انقلاب اسلامی بود و امروز ما یاد و خاطره آن روزهای عزیز را جشن می‌گیریم. ملت ایران همواره به دنبال نظام مردم‌سالاری دینی بوده و از آنجایی که ایران سرزمین فرهنگ و هنر و ادب بوده و هماره منادی صلح و دوستی بوده لذا در پی ایجاد همین مردم‌سالاری دینی نیز برآمده است.

وی در ادامه افزود: اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی آتش کینه و خشم نسبت به ایران از سوی کشورهای غربی شعله‌ور شد و موجی از تحریمات طی این سال‌ها بر این کشور اسلامی صورت گرفت و آن را تحت فشار قرار داد. همچنین آمریکا از طریق همین هالیوود بارها به ساحت پیامبر اسلام(ص) و دیگر ادیان الهی توهین کرد.

وزیر ارشاد تاکید کرد: حال از طریق همین کنفرانس از همه هنرمندان می خواهم تا با استفاده از همین ابزار فیلم و سینما و هنر دسیسه‌ها و مکر دشمنان را به همه آشکار کنند؛ چرا که امروز سینما یکی از بهترین ابزارهای دست ما برای روشن کردن اهداف آنهاست.

حسینی تصریح کرد: هالیوود با ساخت فیلم «آرگو» تاریخ و واقعیت‌های آن را تحریف کردند و این وظیفه فیلمسازان است تا نیات شوم آنها را برملا کرده و استفاده از سینما و فیلم حقایق را به جهانیان نشان دهند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: بنابراین انتظار ما از اندیشمندان و صاحبان فکر این است که با الگوگیری از انقلاب اسلامی در راستای بیداری سایر ملت‌ها تلاش کنند و هنرمندانی مستقل باشند که با اندیشه و بیان حقایق راه را هموار سازند.

در ادامه حسن عباسی نظریه‌پرداز سینمای ایران گفت: جهان‌بینی هالیوودیسم تفکر 2800 ساله فلسفه غرب را در خود جای داده است. تفکر فلسفی غرب امروز از دریچه دوربین هالیوود به جهان عرضه می‌شود. حتی استادان فلسفه دانشگاه‌های آمریکا نیز معتقدند که سینمای هالیوود صرفا یک ابزار سرگرم کننده یا عنصر تجاری نیست بلکه بر پایه فلسفه غرب پی‌ریزی شده است و در این رابطه 413 استاد دانشگاه در آمریکا بیش از 120 عنوان کتاب منتشر کرده‌اند.

عباسی در ادامه با تاکید بر اینکه سینماگران هالیوود در فیلم‌های سینمایی، سریال‌های تلویزیونی و حتی آثار انیمیشن جهان‌بینی خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند، افزود: آثاری چون خانواده سیمسون‌ها، سریال 24 و لاست مملو از اندیشه فیلسوفانی چون هگل، داروین، نیچه و ... است که این واقعیت با ادعای جنبه‌های سرگرمی‌سازی این آثار جور در نمی‌آید.

وی با یادآوری اینکه هالیوود با اغواگری پیچیده‌ترین مفاهیم را از طریق امپریالیسم زبانی در قالب یک ابزار سرگرمی به مخاطب القا می‌کند، گفت: به همین خاطر تولیدات هالیوود سرشار از تفکرات فلسفی غرب است.

عباسی با تاکید بر اینکه منظور از هالیوودیسم تنها بیان تقابل سیاسی بین ایران و آمریکا در عرصه فرهنگ نیست، اظهار کرد: مجموع جهان‌بینی‌های مدرن در قالب هالیوودیسم امروز به بشر عرضه می‌شود و آثار ساخته شده بر پایه اصالت انسان (اومانیسم) اصالت کفر و نیز سکولاریسم شکل می‌گیرند.

عباسی عنوان کرد: هالیوودیسم با این رویکرد اول از همه در حال نابود کردن تمدن غرب است که نمونه آن را در نابسامانی جنسی جامعه آمریکا می‌بینیم. نتایج تحقیقات یک دانشمند غربی نشان می‌دهد که ایدئولوژی پورنیسم که از سوی هالیوود به جامعه القا می‌شود، در حال نابودی زیرساخت‌های فرهنگی غرب و جهان است.

عباسی افزود: این تحقیقات که بر اساس نمونه‌گیری از 22 زوج انگلیسی صورت گرفته است، نشان می‌دهد که در اثر تماشای تلویزیون، مخاطبان اسیر روابط جنسی فانتزی و تخیل جنسی هستند که این پدیده مخرب به صورت کاهش جمعیت در جوامع غربی بروز یافته است.

وی تزلزل جایگاه خانواده در غرب و آمریکا را معلول عملکرد هالیوود و شبکه‌های تلویزیونی آمریکا دانست و گفت: مسئله امروز ما رویکردهای مخرب اجتماعی است که از دل هالیوود بیرون می آید و نتیجه آن تخریب روحی و روانی جامعه غرب است. هالیوود بسیار کوچک‌تر از آن است که به اسلام صدمه بزند هرچند می‌تواند با اغواگری تروریسم را روی پرده سینما به اسلام منتسب کند. عباسی با اشاره به فیلم «آرگو» گفت: هالیوود با ساختن این فیلم به هیچ نتیجه‌ای نمی‌رسد بلکه باید ببیند با عملکرد خود چه بلایی بر سر جامعه خود آورده است.

یادآور می شود، سومین همایش بین المللی هالیوودیسم و سینما با هدف نقد و بررسی عملکرد هالیوود در تولید فیلم های سینمایی با مضامین ایران‌هراسی و اسلام‌ستیزی از امروز یکشنبه در هتل آزادی تهران آغاز به کار کرد و تا 18 بهمن ماه ادامه دارد.

این کنفرانس در قالب موضوع‌های شامل هدف از تولید فیلم‌های ضد ایرانی و ضد اسلامی، راهکارهای مقابله با سینمای سلطه و سینمای هالیوود و صهیونیسم برپا می‌شود.

بر این اساس، محورهای اقتصاد هالیوود شامل بررسی جریان پول در صنعت فیلم هالیوود و هالیوود و قدرت اقتصادی آن در جهت اهداف غیر اخلاقی، نقش سینمای مستقل در بیداری جهان شامل بررسی جنبه های مختلف جنبش اشغال در آمریکا و اروپا، رویکردهای جهت حمایت جنبش اشغال وال استریت و استفاده از سینما جهت گسترش موج بیداری جهانی از محورهای این رویداد به شمار می‌رود.

همچنین هالیوود و ارزش های انسانی در بخش های دارونیسم و لیبرالیسم، سوءاستفاده از زنان و عدم همخوانی آن با ارزش های خانواده، هالیوود و به انحراف کشاندن هویت انسانی و ارزش های دینی و انسانیت زدایی از روابط و اخلاق زدایی از زندگی انسان، هالیوود و گسترش خشونت شامل خشونت مدرن و تروریسم و تحریک برخورد میان ادیان و ملت‌ها، آینده جهان از نگاه هالیوود و آخرالزمان و برداشت‌های متفاوت از آینده و جهان از دیگر محورهای کنفرانس بین المللی هالیوودیسم به شمار می‌رود.

تولیدات سینمایی ایران‌هراسی در هالیوود با رویکرد بررسی آثاری شامل فیلم‌های آرگو، دیکتاتور، غیر قابل تصور، شمارش معکوس اورشلیم و 300 دیگر محور موضوعی این رویداد را تشکیل می‌دهد.

منبع: http://www.iqna.ir/fa/news_print.php?ProdID=1182410


نوشته شده در  دوشنبه 91/11/16ساعت  5:19 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]