سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از افسانه بافی یهودیان چه می دانید؟ آیا داستان صابون یهودی را شنیده اید؟ آیا هیتلر یهودیان را در کوره ها می سوزاند و از چربی آنها صابون تهیه می کرد؟ آیا می دانید صابون یهودی زمانی یکی از اجزای اصلی داستان سرایی هولوکاست بود؟ چرا دیگر راجع به صابون انسانی چیزی نمی شنویم؟ برای رازگشایی از این سوالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...
 
چرندترین جنبه های افسانه هولوکاست، چه اندازه سهل و ساده به عنوان حقیقت، مورد پذیرش قرار می گیرد
از افسانه بافی یهودیان چه می دانید؟ آیا داستان صابون یهودی را شنیده اید؟ آیا هیتلر یهودیان را در کوره ها می سوزاند و از چربی آنها صابون تهیه می کرد؟ آیا می دانید صابون یهودی زمانی یکی از اجزای اصلی داستان سرایی هولوکاست بود؟ چرا دیگر راجع به صابون انسانی چیزی نمی شنویم؟ برای رازگشایی از این سوالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید... مشرق- یکی از رسواترین داستانهای مربوط به هولوکاست این است که آلمانها با استفاده از اجساد قربانیان خود صابون تولید می کردند. هر چند دروغ بودن ادعای مشابهی در جریان جنگ جهانی اول به نام صابون انسانی بلافاصله به اثبات رسید ولی همان ادعا طی جنگ جهانی دوم از سوی یهودیان و صهیونیست ها احیا و مورد قبول قرار گرفت.

 

صابونی که ادعا می شود نازیها از چربی یهودیان سوزانده شده ساخته اند

یک یهودی در حال فروختن صابون آیا این یهودیان سوزانده شده و به صابون تبدیل شدند؟
 

نکته مهمتر این است که این اتهام طی محاکمه اصلی نورمبرگ در سالهای 1945-1946 تأیید شد و از آن تاریخ به بعد توسط مورخان متعددی مورد قبول قرار گرفت.با این حال، طی سالهای اخیر به عنوان بخشی از عقب نشینی از جنبه های غیرقابل دفاع داستان هولوکاست، مورخان رسمی با اکراه پذیرفته اند که داستان صابون انسانی تنها یک دروغ تبلیغاتی زمان جنگ بوده است. ولی طی این عقب نشینی، آنها سعی کرده اند این داستان را به عنوان شایعه زمان جنگ رد کنند و مدعی شوند که این امر تنها شایعه ای بوده است که در زمان جنگ شهرت یافته است و از این نکته غفلت کرده اند که سازمانهای بین المللی یهود و سپس دولتهای متحدین این دروغ افترا آمیز را تأیید کرده بودند و بر اساس آن برخی از افراد را محاکمه و ادعاها و شهادتهای دروغینی در این زمینه را پذیرفته بوده اند و حتی در دادگاههای متفقین پس از جنگ مورد قبول واقع شده بوده است.


نمونه صابون ارائه شده در دادگاه نورمبرگ در جهت اثبات هولوکاست و نسل کشی یهودیان از سوی نازیها

پیدایش افسانه از طریق «شایعه» شایعات زمان جنگ در این زمینه که آلمانها از اجساد یهودیان قتل عام شده صابون می ساختند، تا حدودی مبتنی بر این حقیقت بود که صابونهای توزیع شده توسط آلمانها در محلات یهودی نشین دارای نشان RIF   بودند که از نظر آنها مخفف عبارت آلمانی Rein jüdisches Fett   یا "چربی خالص یهود" است این شایعات به قدری در سال 1941 و سپس 1942 گسترش یافت که تا اواخر سال 1942، مقامات آلمانی در لهستان و اسلواکی رسماً نگرانی خود را از تأثیر آنها اعلام کردند.


صابونهای توزیع شده توسط آلمانها در محلات یهودی نشین دارای نشان RIF  بود
 به عنوان مثال، طی نقل قولی که از یک منبع لهستانی در یکی از گزارشهای اطلاعات نظامی ارتش آمریکا ذکر شده است، آلمانها در سال 1941 یک کارخانه صابون انسانی در منطقه تورک لهستان داشتند. این گزارش از قول وی می افزاید:‌ «آلمانها هزاران معلم، کشیش، و یهودی را به آنجا آورده بودند و بعد از گرفتن نمونه سرم از خون این افراد، آنها را در دیگهای بزرگی انداخته و چربی بدن آنها را به منظور صابون سازی استخراج کردند.» پس از آن جوکهای وحشتناک در مورد «صابون یهودی»‌ در محلات و اردوگاههای یهودیان رواج یافت و بسیاری از غیر یهودیان در خارج از اردوگاهها نیز این داستان را باور کردند. هنگامی که قطارهای پر از یهودیان رانده شده در ایستگاههای قطار توقف می کردند، لهستانیها با خوشحالی فریاد می زند: «یهودیها صابون می شوند!» حتی اسرای جنگی انگلیسی که طی سال 1944 به اردوگاه آشویتس منتقل شدند، بعدها در مورد شایعات زمان جنگ در رابطه با کشتن قربانیان با گاز و تبدیل اجساد آنها به صابون شهادت دادند.

صابون یهودی؛ نماد تبلیغات جنگ علیرغم غیرقابل باور بودن ذاتی این داستان، داستان صابون به صورت نمادی مهم از تبلیغات زمان جنگ یهودیها و متحدین در آمد. خاخام استفان اس وایز، رییس وقت کنگره جهانی یهود و کنگره آمریکایی یهود، علناً در سال 1942 ادعا کرد که اجساد یهودیها توسط آلمانیها تبدیل به کالاهای اساسی زمان جنگ مانند صابون، روغن و کود شده است. او همچنین اعلام کرد که آلمانها حتی اجساد مردگان را برای استفاده از آنها نبش قبر کرده اند و برای هر جسد 50 مارک پرداخته اند!


خاخام استفن اس. وایز؛ رییس وقت کنگره جهانی یهود واز مروجین افسانه هولوکاست:
آلمانها حتی اجساد مردگان را برای استفاده از آنها نبش قبر کرده اند و برای هر جسد 50 مارک پرداخته اند!

در اواخر سال 1942، هفته نامه کنگره، که توسط کنگره آمریکایی یهود منتشر می شد، طی مقاله ای ادعا کرد که آلمانها اجساد یهودیها را با استفاده از روشهای علمی به کود، صابون و چسب تبدیل می کردند. یک مقاله در همان شماره گزارش کرد که یهودیهای رانده شده از فرانسه و هلند در حداقل دو کارخانه آلمانی به صابون، چسب و روغن قطار تبدیل شده اند. مانند بسیاری از نشریات آمریکایی دیگر، نشریه نیو ریپابلیک در اوایل سال 1943 گزارش کرد که آلمانیها از اجساد قربانیهای یهودی خود برای ساخت صابون و کود در کارخانه ای واقع در سیدلکه استفاده می کردند.طی ماههای ژوئن و ژوییه سال 1943، دو نماینده برجسته کمیته یهودی ضد فاشیست که مقر آن در مسکو قرار داشت، از ایالات متحده بازدید و طی ملاقاتهای عمومی موفق به جمع آوری دو میلیون دلار برای کمک به شوروی در جنگ شدند. در هر یک از آن جلسات، سالومون میکوئل، رهبر یهودیهای شوروی، یک قالب صابون به جمعیت نشان داد که به گفته او از اجساد یهودیها ساخته شده بود.



سالومون میکوئل (نفر سمت چپ)، رهبر یهودیان شوروی
 یک قالب صابون به جمعیت نشان داد که به گفته او از اجساد یهودیها ساخته شده بود.

افسانه صابون؛ پس از جنگبعد از جنگ، داستان صابون مشروعیت فراوانی طی محاکمه اصلی نورمبرگ کسب کرد. اسمیرنوف، وکیل ارشد شوروی به دادگاه گفت:«...همان ذهنهای فنی اس اس که اتاقهای گاز را خلق کرده بودند به شیوه هایی برای از بین بردن کامل اجساد انسانها دست یافتند که از طریق آنها، می توانستند هر گونه رد جنایت خود را پاک کنند و هم از آن اجساد برای تولید محصولات دیگر استفاده نمایند. [بر اساس اطلاعات ما] در مؤسسه کالبدشناسی دانزیگ، آزمایشهایی در سطح نیمه صنعتی در زمینه تولید صابون از بدن انسان و نیز دباغی پوست انسان برای استفاده های صنعتی به عمل آمده است.»

اسمیرنوف استناد فراوانی به شهادت زیگموند مازور، یکی از کارکنان مؤسسه کرد که گفته های او به عنوان سند USSR-197 نورمبرگ ثبت شده بود. به ادعای وی، دکتر رودلف اسپانر، رییس مؤسسه دانزیگ، دستور تولید صابون از اجساد را در سال 1943 صادر کرده است. بر اساس شهادت مازور، عملیات دکتر اسپانر مورد علاقه مقامات آلمانی قرار گرفت و وزیر آموزش و پرورش، برنارد راست و دکتر لئوناردو کونتی، از رهبران دستگاه بهداشت آلمان و نیز استادان سایر مؤسسات پزشکی به کمک اسپانر آمدند. مازور همچنین ادعا کرد که او از «صابون انسانی»‌ برای شستن تن و لباسهای خود استفاده کرده است!حتی طرز ساخت صابون انسانی که به ادعای آنها توسط دکتر اسپانر تهیه شده بود (سند USSR-196) به دادگاه ارائه شد. نهایتاً، نمونه ای از آنچه آنها قطعه ای از صابون انسانی نامیدند به عنوان سند به دادگاه نورمبرگ ارائه شد (سند USSR-393).


سند USSR-196
که طرز ساخت صابون انسانی را شرح می دهد
این سند در دادگاه نورمبرگ به صورت رسمی ارائه شد

دادستان اصلی انگلیس، سر هارتلی شاوکراس، در سخنان اختتامیه خود خطاب به دادگاه ضمن تکرار گفته های همتای شوروی خود گفت:‌ «برخی اوقات، حتی از اجساد قربانیها به منظور رفع کمبود صابون در زمان جنگ استفاده می کردند.» قضات دادگاه نیز در قضاوت نهایی خود اظهار داشتند که تلاشهایی برای استفاده از چربی اجساد قربانیان به منظور تولید تجاری صابون به عمل آمده بود.

 


دادستان اصلی انگلیس، سر هارتلی شاوکراس در دادگاه نورمبرگ
استفاده از چربی انسانی در تولید صابون از سوی نازیها را تایید کرد.

باید تأکید کرد که شواهد ارائه شده در دادگاه نورمبرگ در جهت تأیید داستان دروغین صابون چیزی از شواهد ارائه شده در رابطه با ادعاهای کشتار جمعی در اتاقهای گاز کم نداشت. دست کم در این مورد یک قطعه صابون که ادعا می شد از اجساد قربانیها تولید شده است، ارائه شد.بعد از جنگ، قربانیان فرضی هولوکاست طی مراسمی به شکل قالبهای صابون در گورستانهای یهودی دفن شدند. در سال 1948، چهار عدد از این قالب صابونها که در پارچه مخصوص تشیع جنازه پیچیده شده بود بر اساس مراسم مذهبی یهود در قبرستان حیفای اسراییل دفن شد.


یهودیان بر همکیشان خود که به صابون تبدیل شده اند، می گریند !

چندین قالب صابون یهودی دیگر نیز به عنوان بقایای دهشتناک هولوکاست در مؤسسه تاریخی ورشو، موزه اشتوتهوف در نزدیکی گدانسک (دانزیگ)، مؤسسه ایوو (Yivo) شهر نیویورک، موزه هولوکاست شهر فیلادلفیا، مرکز یهودی هولوکاست در ملبورن استرالیا، و نقاط مختلف اسراییل نگهداری می شوند.   

صابون ها طی مراسم رسمی در چنین گورهایی دفن شدند

یهودیهای فراوانی که طی جنگ در محلات یهودیهای آلمان و اردوگاهها زندگی می کردند به زنده ماندن داستان صابونها بعد از سالیان متمادی کمک کردند. به عنوان مثال، بن ادلبوم، طی خاطرات خود به نام «بزرگ شدن در هولوکاست» در سال 1980 نوشت:«همراه با جیره ای که در ارودگاه به ما می دادند یک قالب صابون با نشان R.J.F.   نیز به ما داده می شد که بعدها به نام صابون RIF   معروف شد. تنها در پایان جنگ بود که متوجه این حقیقت وحشتناک در مورد آن صابونها شدیم. اگر ما در داخل محله یهودیها متوجه این موضوع می شدیم هر قالب از صابونها را با مراسم تشیع جنازه خاص یهود در گورستان ماریسین دفن می کردیم. ما بدون این که بدانیم، از استخوان و گوشت عزیزان کشته شده خود برای شستن بدن استفاده می کردیم.»

نسه گودین در بهار سال 1944 از محله یهودیان لیتوانی به اردوگاه اشتوتهوف منتقل شد. در سال 1983، او طی مصاحبه ای این چنین گفت:«آن روز آنها به ما اجازه استحمام و یک قالب صابون دادند. بعد از جنگ فهمیدیم که آن صابون از چربی خالص بدن یهودیها ساخته شده بود و حروف اول این عبارت بر روی صابونها حک شده بود. تا آنجا که می می دانم، شاید بخشی از چربی بدن پدرم در صابونی که بدن خود را با آن شستم بوده باشد. می توانید حدس بزنید این فکر چه احساسی به من می دهد؟»

مل مرملستاین،‌ یکی از زندانیان سابق آشویتز، که در فیلم تلویزیونی «هرگز فراموش نکن» در سال 1991 بازی کرد، در سال 1981 تحت سوگند شهادت داد که او و سایر زندانیهای ارودگاه از صابونهایی استفاده می کردند که از چربی انسان ساخته شده بود. او اصرار داشت که هیچ تردیدی در این مورد وجود نداشت که صابونی که خود را با آن شسته است از اجساد یهودیها ساخته شده است.

 

مراسم بزرگداشت یهودیان تبدیل شده به صابون در یک کنیسه با حضور بازماندگان ! هولوکاست (لینک دانلود فیلم)

ویزنتال و صابون  سیمون ویزنتال، «شکارچی معروف نازی»، داستان صابون را در مجموعه ای از مقالات منتشر شده در سال 1946 در روزنامه جامعه یهودیان اتریشی به نام Der Neue Weg   تکرار کرد. او در اولین مقاله نوشت:«طی آخرین هفته های ماه مارس، مطبوعات رومانی خبر عجیبی را گزارش کردند: ‌در شهر کوچک رومانیایی فولتیسنی، بیست جعبه صابون در گورستان یهودیان با احترام و مراسم مذهبی کامل دفن شدند. این صابون اخیراً در یک انبار نظامی سابق آلمانها کشف شده است. روی جعبه ها حروف RIF   به معنی «چربی خالص یهود» حک شده بود. قرار بود این جعبه ها به دست وافن اس اس برسد. کاغذی که به دور آن پیچیده شده بود نشان می دهد که صابونها از اجساد یهودیها ساخته شده اند. با کمال تعجب، آلمانیهای دقیق فراموش کردند توضیح دهند آیا صابونها از بدن کودکان، دخترها، مردها یا افراد کهنسال ساخته شده است.»


سیمون ویزنتال یهودی:
آلمانی های منضبط، فراموش کردند توضیح دهند آیا صابونها از بدن کودکان، دخترها، مردها یا افراد کهنسال ساخته شده است [!]

ویزنتال ادامه داد:«بعد از سال 1942، مردم لهستان به خوبی می دانستند که آن صابونها از چه ساخته می شوند. برای دنیای متمدن قابل تصور نیست که نازیها و زنان آنها در لهستان چگونه در مورد این صابونها فکر می کردند. آنها هر قالب صابون را به شکل یهودی می دیدند که نتوانسته است به یک فروید، ارلیش یا انیشتین دیگر تبدیل شود.»


ویزنتال: یهودیان هر قالب صابون را به شکل یک یهودی می دیدند که نتوانسته است به یک فروید، ارلیش یا انیشتین دیگر تبدیل شود.

ادامه این مقاله را در بخش دوم در همین وبلاگ ببینید. کل مقاله را در این آدرس در منبع اصلی می توانید ببینید.


نوشته شده در  دوشنبه 91/3/22ساعت  1:43 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]