سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فارس از نخستین روز همایش «هالیوودیسم و سینما» گزارش می‌دهد؛
تبلور اندیشه‌های ضد صهیونیستی فیلمسازان جهان زیر چتر جشنواره فیلم فجر

خبرگزاری فارس: با آغاز نخستین کنفرانس «هالیوودیسم و سینما» در بیست‌و‌نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، فیلمسازان، اندیشمندان و متفکران مستقل ضد صهیونیسم و هالیوودیسم به تبیین آرا و نظرات خود پرداختند. به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در این گردهمایی که در سالن کنفرانس ویژه مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور کارگردانان و متفکران مستقل آمریکا و اروپا و سایر کشورهای جهان از صبح امروز یکشنبه 18 بهمن ماه به مدت دو روز در حال برگزاری است ابتدا کلیپی از گزیده فیلم‌های هالیوود به نمایش در آمد و در نخستین بخش، موضوع «هالیوودیسم؛ تروریسم؛ پنتاگون و سیا» مورد بررسی قرار گرفت.
ژولین تیل روزنامه نگار فرانسوی منتقد صهیونیسم با اشاره به فیلم «گزارش اقلیت» گفت: این فیلم در سال 1999 با استفاده از حضور اعضای پنتاگون ساخته شد که بیانگر نوعی از رسوخ و نفوذ استبداد در آینده‌ای نه چندان دور بود. وی با بیان این که «ویست راس» مدیر برنامه‌ریزی این سناریو بود که برای شرکت نفتی شل کار می‌کرد، افزود: ویست راس در دهه 80 تئوری حمایت از گورباچف را مطرح کرد که در آن از برهه از زمان بر اساس این گمان که حمایت از گورباچف راه بهتری برای رسیدن به موفقیت است به ساخت فیلم‌هایی در این رابطه پرداختند. «ژولین تیل» در این کنفرانس با اشاره به فیلم‌های هالیوودی که در آنها معمولا قهرمانانی وجود دارند که پیروز میدان هستند، گفت: بازیگری همچون «تام کروز» فرد موفقی نشان داده می‌شود که علیه سیستم استکباری آمریکا طغیان کرده اما پشت پرده هالیوود مفهوم پنهان دیگری خفته است و آن این است که در ظاهر انسان‌ها بسوی انقلاب راهنمایی می‌شوند در حالی که این اتفاق غیر ممکن است چرا که ما هیچ کدام تام‌کروز نیستیم!
بر اساس این گزارش، «ژولین تیل» در تحلیل نهایی خود از فیلم‌های هالیوودی با تاکید بر ترویج تفکر میهن‌پرستی افراطی اظهار داشت: هالیوودیسم با جذابیت‌هایی که دارد یک تهدید به شمار می‌رود چرا که غیر مستقیم بر افکار تاثیر می‌گذارد و چنین نشست‌هایی کمک می‌کند تا پشت پرده سینمای هالیوود را بهتر درک کنیم.
در ادامه این کنفرانس «کاترینا پالو» دانش‌آموخته تاریخ هنر از دانشگاه آکسفورد و از اعضای جامعه بین‌الملل M.E.I درسخنانی با بیان اینکه هالیوود صنعتی است که به تولید فیلم مشغول است گفت: تمام تولیدات هالیوود هنری نیست بلکه اختصاصا هالیوود را صنعتی متعلق به کشور آمریکا می‌دانیم و هالیوودیسم یکی از ابزارهای اساسی آن است که برای تأثیر‌گذاری بر افکار بشر فعالیت می‌کند.
نماینده سازمان فرهنگی آرکادیا در کنفرانس هالیوودیسم و سینما افزود: سبک زندگی قهرمانان فیلم‌های هالیوودیسم همان سبک زندگی آمریکایی است. به عنوان مثال در این فیلم‌ها زمانی که سرقتی انجام می‌شود این سرقت برای کمک به فقرا نیست بلکه برای ساختن زندگی در خانه‌های بزرگ و استخردار است.
«کاترینا پالو» تحت تأثیر قرار گرفتن افکار عمومی توسط این فیلم‌ها را به گونه‌ای دانست که کمترین مقاومتی از سوی مخاطبان ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه عنصر دشمن در دهه‌های قبل فیلم‌های هالیوود روس ها بودند و از اسامی روسی برای شخصیت‌های منفی استفاده می‌شد، گفت: امروز دشمنان نقش‌های مثبت هالیوود مسلمانان متصعبی به تصویر کشیده می‌شوند که قصد تجاوز و تخریب غرب را دارند.
این متفکر یونانی در بخش دیگری از سخنان خود ریشه لغوی تروریسم را دارای ریشه یونانی دانست و تصریح کرد: تروریسم به معنای لرزش است که در حقیقت
وی استفاده از ابزار هنر را توسط هالیوود برای در اختیار قرار گرفتن ضمیر ناخودآگاه مخاطبان عنوان کرد و افزود: از بین بردن هر گونه مقاومت در برابر پیام‌های ارسالی بر اساس سازو کارهای حرفه‌ای فیلم‌سازی است.

کاترینا پالو با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که فرمودند «قدرت و اتکای به نفس موجب افزایش قدرت معنویت در جامعه و وحدت و انسجام است» گفت: اندوخته‌های علمی و تجارب دانش ما در کنار یکدیگر به فضیلت رسیده و بهتر میدانیم آن چیزی را که نیاز داریم.
«محمدرضا اسلام‌لو، سینماگر ایرانی نیز در این کنفرانس هالیوود را تهی و به گروهی از شعبده‌بازان تشبیه کرد و افزود: ایران‌هراسی به طور مستقیم و غیر مستقیم به عنوان محور و مبنای بسیاری از فیلم‌های هالیوود بوده که در فیلم‌هایی نظیر 24، اعدام، بدون دخترم هرگز قصد دارند تصویر غیر واقعی از کشور ایران به جهان ارائه دهند که حقوق بشر در آن رعایت نمی شود.
ماریا پومیه از کشور فرانسه که به عنوان روزنامه نگار فرانسوی در این کنفرانس شرکت کرده است نیز در سخنانی با بیان اینکه پس از پیروزی اسرائیل موضوع هلوکاست تبدیل به سلاح مهمی برای تخریب معنویت شده است ،گفت : نحوه کار آنها اینگونه است که در یک شیوه ذهنیتی با قرار دادن تصاویر مختلفی که هسته اصلی آنها اسرائیل است سعی در منحرف کردن اذهان دارند. وی با اشاره به فیلم اسپیلبرگ ساخته شده در سال 1993 که در آن نسل‌کشی یهودیان به تصویر کشیده است ،گفت: فیلم های مختلفی در رابطه با هولوکاست ساخته شده که تناقض‌های زیادی میان آنها می‌توان یافت. وی افزود: صهیونیسم‌ها با تکیه بر تفکرات مبتنی بر انسانیت،صلح و مهربانی نهفته شده در دین یهود که در اسلام نیز هست بزرگترین دروغ‌ها را که تروریسم خواندن مسلمانان است را به تصویر می‌کشند.
«ماریا پومیه» با جنایتکار خواندن هالیوود گفت: در یکی از فیلم‌ها ما شاهد از بین بردن معبدی هستیم که اوج نفوذ صهیونیسم در هالیوود را نمایش می دهد.
در این بخش از این کنفرانس، «مهتدی» کارشناس مسایل سیاسی کشور با طرح این سؤال که راه حل برای مقابله با هالیوودیسم چیست و چه راهکاری وجود دارد، نظر حاضران را جویا شد.
ماریا توتوئی مدیر دپارتمان فیلم رومانی و تدوین‌گر بخش رادیو پونیل‌پلز بخارست که مدرس دپارتمان زبان رومانی و عضو دپارتمان هنر تجارت نیز هست با تقسیم‌بندی مفهوم سینما به سه بخش صنعتی، هنری و آموزشی گفت: سینما مهمترین وسیله‌ای ست که با مهمترین ترس‌های بشر سر وکار دارد.
وی افزود: کارگردان‌های فیلم‌های هالیوود در کار خود حرفه‌ای هستند و با وجود اینکه فیلم‌ها ساختار ساده‌ای دارند و آدم‌های بد همیشه شکست می‌خورند اما از این ذهنیت ساده استفاده می‌کنند تا افکار و اندیشه‌های صهیونیست را به اذهان جاری سازند.
«ماریا توتوئی» با اعتقاد به اینکه فشارهای متعددی بر روی هالیوود وجود دارد که ناشی از سیاست‌های آمریکاست، خاطر نشان کرد: من قبول ندارم که فیلم‌سازان آمریکا عضو سیا هستند بلکه باید پذیرفت که هالیوود هنری نیز تحت فشار است.
وی با ذکر مثالی از کمپانی «والت‌دیزنی» گفت: خرگوش‌ها ترسو هستند و گرگ‌ها همیشه شجاع نشان داده می‌شوند و این مطلب است که آلمان‌ها و روس‌ها با فشاری که آمریکا بر هالیوود وارد ساخته ترسو قلمداد می‌شوند. این متفکر رومانیایی نقش تخریبی هالیوود با ساخت فیلم‌هایی در فضای کشورهای خاورمیانه را از دیگر ترفندهای صهیونیسم دانست.
«فرانچسکو کاندونی» فیلم‌ساز فرانسوی نیز با بیان اینکه در این کنفرانس در مورد خوب یا بد بودن صحبت نمی‌کنیم، گفت: مقابله با مادی‌گرایی و فرد‌گرایی موضوعی است که می‌خواهیم در رابطه با آن بحث کنیم و پیشنهاد می‌کنم با تکیه بر فرهنگ و ارزش‌های ایران مدلی ارایه دهیم تا با فرهنگ اسلامی به مقابله با فرهنگ آمریکایی بتوان پرداخت.
وی با اشاره به گرایش رو به ازدیاد ایتالیایی‌ها به اسلام افزود: باید علاوه بر ابراز مخالفت با هالیوودیسم با مدل فرهنگی به مقابله با صهیونیسم بپردازیم و مطمئن هستم این شرایط پایدار نخواهد بود.
«پل اریک بلانرو» از محققان، نویسندگان و سینماگران فرانسه عدم موفقیت سناریوی اندیشمندان و متفکران مستقل اروپایی را به دلیل بودن آنها در غرب دانست و گفت: نباید فراموش کنیم ذهنیتی که هالیوود امروزه می‌خواهد در رابطه با مسلمانان مطرح کند این است که بگوید مسلمانان مساوی هستند با بمب و این تأثیر بسیار منفی در ذهنیت افراد جامعه ایجاد می‌کند. وی افزود: صهیونیسم معتقد است که فقط یهودی‌ها حق اظهار نظر دارند و ما باید با این تبلیغات از طریق پرورش افرادی که آشکار کننده افسانه‌های صهیونیسم هستند، مبارزه کنیم.
پل اریک بلانرو با اشاره به این که در هالیوود می‌توان از یهودیت انتقاد کرد اما از صهیونیست‌ها هرگز، خاطر نشان کرد: در یکی از فیلم‌های هایوودی با تکیه بر مظلومیت یهودی‌ها به طور ماهرانه‌ای پایانی برای فیلم ساختند که در آن قهرمان فیلم پدر و مادر یهودی نداشته بلکه ترک هستند و یا در فیلم «رقصنده با گرگ» تلاش می‌شود افراد سیاه‌پوست خشن بدکار و بزهکار نشان داده شوند. وی به نقش محوری و تاثیرگذار ایران برای مقابله با هالیوودیسم تاکید کرد.
به گزارش فارس، پانل افتتاحیه کنفرانس هالیوودیسم و سینما با ترجمه آیه‌ای از قرآن کریم توسط «کاترینا پالوو» به پایان رسید که به آیه 38 سوره نور اشاره کرد و گفت: هنرمندانه می‌توان از آموزه‌های قرآن بهره بگیریم. چرا که قرآن کریم ریتم شاعرانه‌ای دارد. این خدای من است که تا همیشه ماندگار بوده در حالی که ستارگان ناپدید می‌شوند. هالیوود را می‌توان به ستارگان تشبیه کرد. بر اساس این گزارش، نخستین کنفرانس «هالیوودیسم و سینما» در چهار بخش تخصصی در روزهای 17 و 18 بهمن ماه در سالن ویژه مرکز همایش‌های میلاد در حال برگزاری است.
انتهای پیام  http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911171528

نوشته شده در  جمعه 89/11/29ساعت  6:38 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]