سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنگسار ثریا زمینه سازی برای جنجال در پرونده سکینه آشتیانی بود

به گزارش عدالتخانه به نقل از فارس، نادر طالب‌زاده در برنامه تلویزیونی «راز» که شب گذشته از شبکه 4 سیما پخش شده و موضوع آن «حقوق بشر از توهم تا واقعیت» بود، در خصوص بررسی پرونده جنجالی سکینه آشتیانی گفت: ‌پرونده از سال 2006 آغاز شد، در سال 2008 سنگسار ثریا در اردن کلید خورد و در 5 جشنواره فیلم اول شد و پس از توزیع جهانی آن در سال 2010 جنجال سکینه آشتیانی کلید خورد. وی با بیان اینکه غرب از 32 سال پیش روی موضوع حقوق بشر متمرکز شده و توسط آن به جمهوری اسلامی حمله می‌کند، یادآور شد: پیش از انقلاب اسلامی اصلاً سخنی از همجنسگرایی وجود نداشت اما پس از انقلاب برای آنها حقوق قائل شده و به آنها ارزش می‌دهند چرا که این یک طراحی برای حمله به انقلاب ایران بود. 
این مستندساز تلویزیونی، پرونده آشتیانی را نیز از این دست پرونده‌ها دانست و خاطرنشان کرد: باید رابطه بین سنگسار ثریا و پرونده آشتیانی را کالبد شکافی کرد. طالب‌زاده ادامه داد: زمانی که موضوع آشتیانی رسانه‌ای می‌شود، یک شبکه و لابی فعال در جنگ نرم که در داخل فعالیت می‌کند، ‌اخبار را به غرب منتقل کرده و این اخبار به واشنگتن می‌رود و در اتاق فکرهای آنها تبدیل به یک سناریو برای فشار علیه ایران می‌شود. وی با ذکر این نکته که در اتاق فکرهای واشنگتن تصمیم‌گیری می‌شود که یک فیلم با عنوان سنگسار یک زن ایرانی ساخته شود، یادآور شد: پس از ساخت فیلم به سرعت آن را در دنیا و ایران پخش می‌کنند که ما می‌بینیم حتی در مدارس دخترانه ما این فیلم دست به دست می‌شود. این مستندساز با اشاره به فروش پایین فیلم سنگسار ثریا گفت: برای ساخت این فیلم 25 میلیون دلار هزینه شده اما تنها 600 هزار دلار فروش داشت، چرا که اصلاً برای فروش نبود و به صورت رایگان در اختیار همه دنیا قرار گرفت. طالب‌زاده تمام هجمه‌ها علیه ایران را در حوزه‌های فکری صهیونیستی ضد ایرانی دانست، که نه در مراکز سیاسی پنتاگون و واشنگتن بلکه در اتاق فکرهای صهیونیستی کلید می‌خورند.

* هالیوود اجازه پرداختن به موارد نقض حقوق بشر در آمریکا را ندارد

در ادامه این برنامه «جواد رمضان‌نژاد» مستندساز با بیان اینکه پیش از پرداختن به پرونده آشتیانی یک کار داستانی ضعیف ساخته شد و پس از آن رسانه‌های جهانی به این پرونده پرداختند، یادآور شد: دراین جریان سازی ترکیبی از گزارش، گزارش خبری و مناظره‌های تلویزیونی را داشتیم و طوری برنامه‌ریزی شد که ذائقه همه مخاطبان را پوشش دهد. وی افزود: رسانه‌های غربی بدون بیان حقایق پرونده به فضاسازی حول آن پرداختند و حقایق پرونده پنهان ماند. این مستندساز حضور یک وزیر خارجه غربی را در کنار یک فرد معمولی در یک کنفرانس مطبوعاتی نادر خواند و گفت: پس از نشست خبری که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، کوشنر با CNN یک ارتباط مستقیم برقرار کرد که این موضوع نیز کمتر مشاهده شده است، زیرا رسانه‌ها و مقامات اروپایی با رسانه‌های آمریکایی میانه خوبی با یکدیگر ندارند و این گفت‌وگوی زنده از یک شبکه آمریکایی صورت می‌گیرد. 

پس از نشست خبری که علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، کوشنر با CNN یک ارتباط مستقیم برقرار کرد که این موضوع نیز کمتر مشاهده شده است، زیرا رسانه‌ها و مقامات اروپایی با رسانه‌های آمریکایی میانه خوبی با یکدیگر ندارند و این گفت‌وگوی زنده از یک شبکه آمریکایی صورت می‌گیرد.

 

رمضان نژاد با بیان اینکه در غرب حقوق بشر زیر پا گذاشته می‌شود، اما رسانه‌ها و صنعت هالیوود اجازه پرداختن به آن را ندارند، خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی برای سربازان زن آمریکایی وجود دارد اما هالیوود اجازه ندارد روی این موضوعات کار کند و آنها حقوق بشر را ابزاری برای مقابله با کشورهای دیگر می‌دانند.

* آمریکا همه قواعد حقوق بشری را در زندان‌های گوانتانامو و ابوغریب زیرپا گذاشته اما داعیه حقوق بشری دارد
در ادامه این برنامه تلویزیونی «مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن گفت: حقوق بشر اصلی است که تمام دنیا باید آن را قبول و رعایت کند و این یک موضوع واضح و روشن است. اما غرب از این موضوع سوء استفاده کرده و آن را تبدیل به یک چماق برای پیشبرد تحرکات سیاسی خود کرده است. وی با بیان اینکه هشتاد درصد افرادی که در غرب حقوقشان زیرپا گذاشته می‌شود، مسلمان هستند، اظهار داشت: در حالی که غرب بر موضوع حقوق بشر تأکید می‌کند حقوق بسیاری از انسان‌ها را در سراسر دنیا زیر پا می‌گذارد. رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن با اشاره به انتخابات برگزار شده در بحرین و مصر گفت: پیش از انتخابات صدها تن از افرادی را که فعال حقوق بشری بودند، بازداشت و شکنجه کردند اما هیچ صدایی از غرب به گوش نرسید که این موضوع استاندارد دوگانه در پیش گرفته شده توسط غرب را نشان می‌دهد. شجره با بیان اینکه آمریکا همه قواعد حقوق بشری را در زندان‌های گوانتانامو، ابوغریب و بگرام زیرپا گذاشته اما داعیه حقوق بشری دارد، گفت: هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی همه روزه در پاکستان با بمباران‌های خود تعداد زیادی از افراد غیر نظامی را به کشتن می‌دهند اما آنها با استفاده از رسانه‌های خود کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند. وی با ذکر این نکته که 95 درصد مردم عادی در دنیا تنها به کانال‌های بی‌بی‌سی و فاکس‌نیوز نگاه می‌کنند، یادآور شد: این شبکه‌ها به صورت یک طرفه رفتار کرده و سیاست‌های غربی را در پیش گرفته‌اند. رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن در خصوص پرونده سکینه آشتیانی و جنجال رسانه‌ای آن در غرب گفت: رسانه‌های غربی به طور عجیبی روی پرونده آشتیانی تمرکز کرده‌اند در صورتی که موارد نقض حقوق بشر زیادی در غرب و آمریکا طی چند وقت اخیر رخ داده، اما چنین توجهی به آنها نشده است. شجره به ربوده شدن یک زن پاکستانی به همراه فرزندان وی توسط آمریکا و نگهداری او در زندان بگرام اشاره کرد و گفت: مقامات آمریکایی ابتدا ربودن این زن را تکذیب کردند اما پس از یافتن شواهد مبنی بر بازداشت شدن این زن پس از 4 سال مجبور به اعتراف شدند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی همه روزه در پاکستان با بمباران‌های خود تعداد زیادی از افراد غیر نظامی را به کشتن می‌دهند اما آنها با استفاده از رسانه‌های خود کشورهای دیگر را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی ادامه داد: مقامات آمریکایی اتهام این زن را تلاش برای کشتن سربازان آمریکایی بدون ارائه هیچگونه مدرکی خواندند و دادگاه نیز او را به 86 سال زندان محکوم کرده است، در حالی که از فرزندان وی هیچ خبری نیست. 
رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی لندن با بیان اینکه پلیس انگلیس بدون هیچ دلیلی وارد خانه افراد شده و آنان را تا سرحد مرگ کتک می‌زند، یادآور شد: بسیاری از مضروبان را مسلمانان تشکیل می‌دهند اما پلیس انگلیس حاضر به عذرخواهی به دلیل اشتباهات خود نشده است. 
شجره افزود: کشوری که ادعا می‌کند بنیانگذار آزادی و حقوق بشر است، صدای مردم خود را شنود می‌کند تا افرادی را که احتمالاً در انگلیس اقامت دارند و گاهی در افغانستان علیه نیروهای ائتلاف می‌جنگند، شناسایی کند که این یک موضوع مسخره است. 
وی با ذکر این نکته که رسانه‌های غربی با سوء استفاده از مسائل موجود فضای روانی شدیدی را علیه ایران به وجود آوردند، گفت: این فضا به قدری سنگین است که حتی برخی سران کشورهای نزدیک ایران نیز مواضعی را علیه ما اتخاذ کردند و این موضوع لزوم قوی‌تر عمل کردن رسانه‌های ایرانی را یادآوری می‌کند.
انتهای پیام/ب کد مطلب  در سایت عدل روم: 3954  http://www.adlroom.org/vdcc.pq1a2bqo0la82.html


نوشته شده در  دوشنبه 89/9/29ساعت  4:43 عصر  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]