سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فرماندهی سایبری آمریکا خطاب به نمایندگان کنگره: اینترنت باید در دفاع کامل قطع شود
خبرگزاری‌فارس: ژنرال الکساندر فرمانده سایبری ارتش آمریکا گفت: در فضای سایبر تنها دفاع "کامل " یک دفاع ایستا است، که به معنای قطع کردن اینترنت و قربانی کردن حوزه‌ سایبر و مزایای اقتصادی و اجتماعی آن برای دشمنان است.


به گزارش خبرگزاری فارس، ژنرال "کیت الکساندر " مسئول فرماندهی سایبری آمریکا طی مراسمی در حضور کمیته‌ نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در تاریخ 23 سپتامبر 2010 به تشریح وضعیت فرماندهی سایبری ایالات متحده پرداخت.
در فضای سایبر تنها دفاع کامل یک دفاع ایستا است/ اینترنت باید بطور کامل در دفاع سایبری قطع شود
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این آمریکا باید دفاع خود را فعال کند، یادآور شد: در فضای سایبر تنها دفاع "کامل " یک دفاع ایستا است، یعنی قطع کردن اینترنت و در نتیجه قربانی کردن حوزه‌ سایبر و مزایای اقتصادی و اجتماعی آن برای دشمنان.
الکساندر با بیان اینکه این کار برای آمریکا یا وزارت دفاع ممکن نیست، گفت: در واقع گزینه‌ "قطع کردن " برای جامعه‌ آمریکا وجود ندارد؛ خانه‌ها، مشاغل، مدارس، بیمارستان‌ها، دفاتر حکومتی و در واقع سبک زندگی ما اکنون به داشتن دسترسی به شبکه‌ها بستگی دارد. حتی اگر کامپیوتر نداشته باشید، شما به همسایگان، همکاران و نهادهایی که کامپیوتر دارند وابسته هستید.
درگیری سایبری مدیریت آسیب‌ها و شناسایی خطر است
وی افزود: درگیری سایبری ما یک مدیریت محتاطانه‌ آسیب‌پذیری و شناسایی خطر است. از آنجا که امنیت در یک دنیای شبکه‌ای یک سیستم برای مدیریت آن خطر است، ما در فرماندهی سایبری آمریکا سیستمی از تدابیر امنیتی برای شبکه‌های وزارت‌خانه‌ها داریم.
این ژنرال آمریکایی تصریح کرد: این سیستم عبارت است از رصد شبکه‌ آگاهی از اوضاع؛ هشدارها، بسته‌های مکمل (patch) و به روز رسانی؛ برنامه‌های ضدویروس، فایروال‌ها؛ ارزیابی‌های امنیتی عینی؛ امکان شناسایی خودکار مزاحم و مسدود کردن آن؛ جستجوهای فعال برای بدافزارها؛ و تیم‌های پاسخ قانونی. ما همه‌ این‌ها را با آنچه که "عملیات‌های پویای دفاع شبکه‌ای " می‌نامیم مدیریت می‌کنیم، و این سنگ بنای کار ما است.
این گزارش می‌افزاید: حفاظت را به زیرساخت‌های حیاتی‌مان گسترش دهید، حدود یک نسل پیش، هنگامی که استفاده از کامپیوترها از حالت اختیاری خارج شده و برای عملکردهای اصلی ضروری گشت، زیرساخت تقویت کننده‌ جامعه و اقتصاد ما از یک نقطه‌ عطف عبور کرد، رئیس‌‌جمهور اوباما حفاظت از آن زیرساخت را یک اولویت امنیت ملی ساخته است. امروز منابع انرژی، تاسیسات، حمل‌و‌نقل عمومی، بانکداری، دفاتر ثبت و خیلی چیزهای دیگر ما در "نت " هستند.
ارتش آمریکا برای ارتباطات بیشتر به شبکه‌های طبقه‌بندی نشده وابسته است
فرماندهی سایبری ارتش آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: ارتش ما نیز برای ارتباطات بیشتر و عملکردهای تدارکاتی خود به شبکه‌های طبقه‌بندی نشده وابسته است. اتوماسیون و شبکه‌سازی اگرچه فرماندهی و کنترل چنین سیستم‌هایی را تسهیل می‌سازد، اما بُعدی از پیچیدگی و همراه با آن آسیب‌پذیری را نیز به آن می‌افزاید که بوجود آورندگان آن هرگز پیش‌بینی نمی‌کردند. به همین خاطر محفاظت و دفاع از سیستم‌های قدیمی که زیرساخت‌های حیاتی ما را می‌چرخانند ذاتا مشکل‌تر از سیستم‌های مدرنی هستند که امروزه ساخته می‌شوند.
این ژنرال آمریکایی در ادامه با بیان اینکه "هیچ‌کس تاکنون به طور جدی به این‌ها حمله نکرده اما ما شاهد کاوش آن سیستم‌ها از سوی دشمنان خود بوده‌ایم، " افزود: ما به اندازه‌ کافی شواهد آسیب‌پذیری آنها در نتیجه‌ بلایای طبیعی و اشتباهات تصادفی را مشاهده کرده‌ایم که اکنون در مورد آثار بالقوه‌ یک حمله‌ واقعی علیه بخش‌هایی از زیرساخت شبکه‌ای خود نگران باشیم.
الکساندر در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: وزارت امنیت داخلی این وظیفه‌ خطیر را بر عهده داشته که با همیاری با نهادهای دولتی، خصوصی و بین‌المللی امنیت فضای سایبر را تامین نماید و دارایی‌ها و سیستم‌های سایبری آمریکا و همکاران ما در آنجا در راه رسیدن به این هدف هستند.
در صورت حمله تمامی نهادهای دولتی باید هماهنگ واکنش نشان دهند
فرماندهی سایبری ارتش آمریکا تصرح کرد: نیاز آمریکا بالاست و زمانی برای از دست رفتن وجود ندارد، چراکه حملات و آثار بالقوه‌ آنها تفاوتی بین کاربران نظامی و غیرنظامی قائل نخواهند شد.ممکن است از جانب یک کشور دشمن، یک گروه تروریستی، یا حتی یک فرد شرور صورت بگیرند. وزارت امنیت داخلی ممکن است به ابزار و مشاوره‌ تخصصی از جانب NSA و فرماندهی سایبری نیاز داشته باشد؛ هر دوی این سازمان‌ها آماده‌ مساعدت هستند. به علاوه، در صورت وقوع یک حمله باید تلاش نماییم که در سرتاسر دولت به صورت هماهنگ واکنش نشان دهیم.
کیت الکساندر در ادامه با تأکید بر اینکه آمریکا باید دفاع گروهی را تقویت کند، گفت: من دوست دارم سایبر را یک ورزش تیمی بخوانم؛ دفاع موفق در هر قسمت به تلاش‌های مشترک دستگاه‌ها، صنعت، هم‌پیمانان، و همکارانی بستگی دارد که از شبکه‌های خود در مقابل مشکلاتی که می‌توانند همه‌ آنها را تحت تاثیر قرار دهند، مراقبت می‌کنند. هر یک از ما، و همکاران، دوستان، و خانواده‌های ما، همگی شرکت‌کننده هستیم.
الکساندر: برای اینکه قربانی نشویم، باید نرم‌افزارهای مکمل را در سیستم‌های خانگی نصب کنیم.
وی افزود: برای اجتناب از قربانی شدن، باید گام‌هایی مثبت و مداوم جهت جلوگیری از این نتیجه برداریم. ما همگی بخشی از یک راه‌حل مرکب برای یک مشکل مشترک هستیم. همه‌ ما سهم خود را انجام می‌دهیم تا پیچیدگی دنیای جدیدمان را درک کرده و آسیب‌پذیری خود را کاهش دهیم. اگر کاربران در خانه‌ها و دفاتر خود بسته‌های نرم‌افزاری مکمل (patch) و به روز رسانی‌های توصیه شده توسط سازندگان را دانلود و نصب کنند، بسیاری از مسائلی که ما را شب‌ها و اواخر هفته سر کار نگه می‌دارند حل خواهند شد.
فرماندهی سایبری ارتش آمریکا تأکید کرد: این چیز تازه‌ای نیست، خیلی دشوار است که نگاهمان به امنیت همانند نگاهمان به قفل و میله و نگهبان باشد. امنیت همیشه ناراحت‌کننده است و این ناراحتی در فضای سایبر بیش از دیگران مشهود است چرا که "به روز بودن " مستلزم صرف وقت است. با این حال، هزینه‌ حمله‌ موفق خیلی بیشتر از هزینه‌ اتصال و استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار برای متصل بودن است.
به گفته الکساندر، برقراری امنیت نیازمند استانداردها و اصطلاحات مشترک و به اشتراک‌گذاری حجم‌های عظیمی از اطلاعات به موقع است، ما در فرماندهی سایبری همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی قوی و آزمایش ‌شده‌ای با هم‌پیمانامان داریم که در شکل دادن به یک تصویر عملیاتی مشترک کمک می‌کند و ما در صددیم این حلقه‌ همکاری‌ها را گسترش دهیم. هیچ یک از ما آن‌قدر اختیار، توانمندی‌، یا منابع در اختیار ندارد که بتواند به تنهایی کار کند. ما باید با یکدیگر کار کنیم.
تأکید بر استفاده از برتری‌های تکنولوژیکی آمریکا
این ژنرال آمریکایی در ادامه سخنان خود یادآور شد: بیشتر کارهای اولیه برای ساختن اولین شبکه‌های اشتراک داده‌های کامپیوتری را آمریکا انجام داده و بسیاری از نو‌آوری‌ها در بخش‌های نرم‌افزار و سخت‌افزار هنوز هم از این کشور منبعث می‌شوند. با این وجود، پیشگامی ما هرگز صرفاً تکنولوژیکی نبوده است.
نقاط ضعف آمریکا در فضای سایبر ابتدا فرهنگی خواهد بود
وی تأکید کرد: من متقاعد شده‌ام که راه‌حل نقاط ضعف ما در فضای سایبر در وهله‌ اول فرهنگی خواهد بود، ما الزاماً به تکنولوژی "بهتر " نسبت به دیگران در زمینه‌هایی مانند پهنای باند، ذخیره‌سازی، نسخه‌های نرم‌افزار، سرعت‌های عملیاتی، حجم حافظه و غیره نیاز نداریم، در هر صورت، برتری‌های صرفاً تکنولوژیکی احتمالا در دنیای شبکه‌ای ما زیاد دیرپا نخواهند بود.
فرمانده سایبری ارتش آمریکا در ادامه گفت: برتری ما باید در نحوه‌ کنار هم گذاشتن این ابزارها در سیستم‌ها نهفته باشد؛ بویژه سیستم‌های افراد، پروتکل‌ها، و ماشین‌هایی که بتوانند به طور قابل اطمینانی در کنار یکدیگر به سرعت کار کنند تا ضعف‌ها را شناسایی کنند، اطلاعات را به اشتراک بگذارند، ریسک‌ها را ارزیابی نمایند، تدابیری را توصیه نمایند و راه‌حل‌های جدید را بکار بگیرند. وی افزود: اگرچه فرماندهی سایبری آمریکا اختیاری در رفع نیازمندی‌های خود نخواهد داشت اما ما در تعریف نیازمندی‌ها به فرماندهی راهبردی آمریکا کمک خواهیم کرد. ما همچنین در فرماندهی سایبری در "چهارچوب امنیت پایدار " شرکت خواهیم کرد. این چهارچوب گروهی متشکل از نمایندگان وزارت‌خانه‌های دفاع و امنیت کشور و مدیر امنیت ملی است که به طور مرتب با سران بخش خصوصی و کارشناسان عرصه‌ سایبر ملاقات‌هایی انجام می‌دهند.
فرماندهی سایبری آماده است تا با هرگونه حمله سایبری به آمریکا و منافعش مقابله کند
الکساندر با بیان اینکه فرماندهی سایبری آمریکا این همکاری را برای کمک به بخش خصوصی در پرداختن به تهدید امنیت سایبر اساسی قلمداد می‌کند، خاطرنشان کرد: این قرارگاه با "آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته‌ دفاعی " همکاری کرده و از یک محیط "دامنه‌ سایبری ملی " برای ساختن توانمندی‌های خود در این زمینه پشتیبانی می‌کند و بالاخره، یک الزام دیگر ایجاد توانمندی "نیروی کار سایبری " در نیروهای مسلح است.
فرماندهی سایبری آمریکا در نتیجه گیری سخنان خود با تأکید بر اینکه متقاعد شده‌ام که با ایجاد این فرماندهی گامی مهم برای ملتمان برداشته‌ایم، گفت: من فلسفه‌مان درباره‌ مدیریت فعالانه‌ شبکه‌ اطلاعات جهانی را - نه تنها برای دفاع از آن، بلکه برای استفاده از آن به عنوان ابزاری جهت کمک به جنگجویان، طراحان و فرماندهان خود بواسطه‌ حفظ وسعت آزادی عمل آنها تا حد ممکن - توضیح دادم و گفتم که تا جایی که بتوانیم و هنگامیکه از ما خواسته شود، آماده خو‌اهیم بود تا از توانمندی‌های خود برای مقابله با هرگونه استفاده‌ خصمانه از فضای سایبری علیه آمریکا، منافع و زیرساخت‌های آن، یا دولت‌های دیگر استفاده کنیم.
ژنرال الکساندر وعده داد: ما این فرماندهی جدید را مطابق با تمام قوانین حاکم بر حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی شهروندان آمریکا، و بر اساس رهنمون‌های مقامات فرماندهی ملی و در ارتباط نزدیک با همکاران عملیاتی خود در وزارت‌های خارجه، دفاع، و امنیت کشور، نیروی انتظامی، جامعه‌ اطلاعاتی، و صنعت و دانشگاه به راه انداخته ایم.
وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ما باید این کار را درست انجام دهیم، چرا که معتقدم امنیت ملت ما به آن بستگی دارد. ما تلاش می‌کنیم این چالش را حل کنیم تا شایستگی اعتماد شما را داشته باشیم. با کمک و راهنمایی شما شکی ندارم که می‌توانیم موفق شویم.
انتهای پیام/ح منبع: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8908070090
اخبارمرتبط : ?  "جنگ جهانی سایبری " در راه است  /  ?  "تصرف ساحل دیجیتالی " آمریکا توسط جاسوسان سایبری   /  ? منازعات در فضای سایبر نامتقارن است   /  ? بسیج ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا برای انجام عملیات سایبری تحت فرماندهی جدید 


نوشته شده در  دوشنبه 89/8/10ساعت  3:13 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]