سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اسطوره های صهیونیستی در سینما (اسطوره های صهیونیستی سینما) منتشر شد

قبل از این، شاهد انتشار مجموعه مقالات «اسطوره های صهیونیستی» در نشریه «رواق هنر و اندیشه» وابسته به «خانه هنر و اندیشه مرکز پژوهش های اسلامی صدا و سیما» در شماره های تابستان 1386 تا بهار1387 بودیم. آن مقالات به همراه تحلیل های زیادتری از نویسنده کتاب، اکنون به صورت کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما» چاپ و منتشر شده است. اولین چاپ این کتاب را انتشارات هلال (وابسته به موسسه موعود عصر) در بهار 1388 در تیراژ پنج هزار جلد منتشر کرده است.

در این کتاب کوشیده شده برخی از اساسی ترین اسطوره ها وافسانه هایی که سینمای صهیونیستی سعی در ترویج ان را دارد، آورده شود. این کتاب در نوع خود نظیری حداقل در زبان فارسی ندارد. به نظر می رسد که مطالب دیگری هم درباره اسطوره های صهیونیستی سینما وجود دارد که امیدواریم همان گونه که  نویسنده در پیشگفتار بیان داشته است، ان شاء الله در آینده آنها را نیز قلمی کند. البته مشخص است که برخی قسمت هایی که در مقالات چاپ شده در نشریه رواق هنر واندیشه، در کتاب نیامده اند. امیدواریم که در ویرایش بعدی آن قسمت ها نیز به کتاب افزوده شوند، چرا که به نظر می رسد توضیحات مفصلی که نویسنده درباره نقد هولوکاست و پیوریتنیسم و پروتستانتیسم در مقالات اورده بود، اگر در کتاب هم آورده شوند، باعث غنای بیشتر کتاب خواهند شد. منابع و فیلم های مرور شده در کتاب نیز قابل توجه هستند.

با خواندن این کتاب رمزگشایی قابل توجه و نسبتا جدید و کاملی از آثار شاخصی چون ماتریکس و هری پاتر و ارباب حلقه ها و پسر جهنمی و مصائب مسیح و طالع نحس و جن گیر و کنستانتین و ژاندارک خواهد شد و همچنین، سینمای بودیستی هالیوود و برخی انواع ورزش های رزمی و معناگرایی های شرقی و غربی و هولوکاست و شیطان گرایی در سینمای غرب و نفوذ اندیشه ها و اسطوره های قدیمی و جدید صهیونیسم یهودی ومسیحی بر سینمای غرب خصوصا هالیوود با تعمق بیشتری فهم خواهد شد.

همچنین این کتاب تلاش کرده که تعریف جدیدی از روند تاریخ جهان و تاریخ اساطیر در طول تاریخ بدهد که این تلاش قابل توجه است، حتی اگر نقدهایی از منظر برخی داشته باشد، چرا که قدمی است در تولید علم بومی بر مبنای فرهنگ اسلامی برای نظریه پردازی در علوم انسانی که به شدت غربگرا و غربی هستند.خواندن این کتاب که رتبه اول جشنواره دوسالانه مرکز پژوهش های اسلامی صدا وسیمارا آورده است را به شما توصیه می کنیم.

برای خرید این کتاب با تلفن موسسه موعود عصر www.mouood.org (نشر هلال) 02166956168 و  02166956167 و برای خرید اینترنتی آن با سایت پاتوق کتاب می توانید تماس بگیرید:  www.ketabroom.ir    آدرس دقیق خرید اینترنتی این کتاب در سایت پاتوق کتاب: سفارش خرید

http://www.ketabroom.ir/part,showEntity/id,3910/lang,fa/  و

 http://www.ketabroom.ir/part,showEntity/id,3910/lang,fa/fullView,true/

 

 آدرس تصویر جلد بزرگ: http://mouood.org/images/Mouoodbooks/ostoreha.jpg 

و همچنین در سایت پاتوق کتاب: http://www.ketabroom.ir/part,showAttachment/id,2782/

قبلا در خبرگزاری هنرنیوز و خبرگزاری فارس برخی قسمت های مقالاتی که در نشریه رواق هنر واندیشه از این کتاب به چاپ رسیده بود را شاهد بودیم: مقاله «اسطوره مادر،قبیله گرایی متعصبانه» و «اسطوره قوم برگزیده، نژاد برتر» و «اسطوره ملت واحد یهود» و «اسطوره دولت الهی اسرائیل» و «اسطوره عزیمت داوطلبانه فلسطینی ها از سرزمینشان» در آدرس:

   http://honarnews.net/index.aspx?siteid=1&pageid=141&newsview=2611 

و مقاله «حمله هالیوود به عصمت پیامبران و حجیت وحی» از «اسطوره پیامبران قومی، پادشاهان نژادپرست، رهبران قدرت طلب، پیشگویان قبیلگی» در ادرس: 

  http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8707020263 

و همچنین:  http://www.military.ir/modules.php?name=News&file=article&sid=218 

و همچنین این وبلاگ(http://hajala.blogfa.com) نیز مقاله اخیر  را در سه قسمت اورده است:

  http://hajala.blogfa.com/post-6.aspx و  http://hajala.blogfa.com/post-7.aspx و http://hajala.blogfa.com/post-10.aspx

همچنین ببینید: مصاحبه مسئول غرفه موعود در نمایشگاه کتاب با خبرگزاری جمهوری اسلامی را:

http://www.irna.ir/View/FullStory/?NewsId=474949

سایت مستور در معرفی این کتاب آورده است:

بی شک یکی از تفریح ها وسرگرمی های همه ی ما تماشای سریال، کارتون،فیلم های تلویزیونی وسینمایی است و ساعات زیدی از شبانه  روزمان را صرف دیدن این برنامه ها کرده و ازدیدن آن ها لذت ی بریم. اما شاید هیچ گاه به این موضوع فکر نکرده ایم برنامه ای که ما با کمال میل تماشا می کنیم و ازآن لذت می بریم هدف و رسالتی صهیونیستی را با خود دارد! و دشمن از ساخت این برنامه ها اهداف شومی را دنبال می کند.

برای روشن شدن این موضوع باید بدانیم که فیلم ها و کارتون هایی مثل یانگوم، ارمیا، ماتریکس و... از برنامه های ساخته شده توسط کمپانی یهودی هالیوود است که با برنامه و هدف خاص خود به خوصوص مبارزه با اسلام و مقابله با آخرالزمان، برتری یهود و ساخت سرزمین موعود ساخته شده اند. برای آگاهی از این اهداف مطالعه کتاب اسطوره های صهیونیستی سینما را به شما پیشنهاد می کنیم. کتابی که با نگاهی موشکافانه تمامی اهداف این کمپانی ها را برای شما بررسی کرده است.

اسطوره های صهیونیستی در سینما نلم اثری است سعی در شناسایی همه ی نشانه ها و نمادهایی دارد که سینمای غرب با وام گرفتن از معتقدات، باورها، تعصب ها، اهداف و خط مشی یهود و صهیونیسم آن ها را در آثار سینمایی و تلویزیونی به تصویر کشیده است.

بی گمان فیلم های یاد شده در این کتاب در برگیرنده ی تمامی آثار ارائه شده در یکصد سال فعالیت سینمایی نیست، بلکه بیان مصادیق و نمونه هایی است که امکان بررسی و تحلیل دقیق تر و دگرگون را برای علاقه مندان به مطالعات فرهنگی فراهم می کند. این کتاب توسط آقای محمدحسین فرج نژاد نوشته شده و انتشارات هلال آن را منتشر کرده است. قیمت این کتاب 3500تومان است.

ادرس مطلب در سایت مستور: http://mastoor.ir/index.php?option=com_content&task=view&id=1064&Itemid=7

 روزنامه کیهان21/4/88 نیز همراه با معرفی کتاب بخش هایی از آن را آورده است: http://www.kayhannews.ir/880421/9.htm خبرگزاری رسانیوز http://www.rasanews.ir/Nsite/FullStory/?Id=8232 و سایت راسخون http://www.rasekhoon.net/News/Show-39031.aspx نیز این کتاب را معرفی کرده اند.


نوشته شده در  دوشنبه 88/4/15ساعت  2:12 صبح  توسط عضو گروه شهیداوینی 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
سواد رسانه ای درحوزه:تحلیل و برررسی شبکه های اجتماعی و موبایل
معرفی تفصیلی کتاب «اسطوره های صهیونیستی در سینما»
نقد وبررسی چند فیلم ایرانی جدید توسط سعید مستغاثی
نقد وبررسی ابعادشخصیت مرد درسینمای ایران/بررسی\تسویه حساب\
نقد و بررسی انیمیشن ظهور نگهبانان/ rise of guardian
مروری بر فیلم های بازگوکننده جنایات صهیونیسم غاصب درفلسطین اشغال
حقیقتاچرارسانه های آمریکایی نسبت به ایران،اینقدر کینه جو هستند؟!
هالیوودوبازنمایی محرف تاریخ واندیشمندان ایرانی-نقدفیلم پزشک
بررسی سینمای اسراییل[غاصب]:شرق،غرب وسیاست بازنمایی
آشنایی با الکس جونز اندیشمند و منتقد ومستندساز آمریکایی...
[عناوین آرشیوشده]