ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 


فارس از نخستين روز همايش «هاليووديسم و سينما» گزارش مي‌دهد؛
تبلور انديشه‌هاي ضد صهيونيستي فيلمسازان جهان زير چتر جشنواره فيلم فجر
خبرگزاري فارس: با آغاز نخستين كنفرانس «هاليووديسم و سينما» در بيست‌و‌نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم فجر، فيلمسازان، انديشمندان و متفكران مستقل ضد صهيونيسم و هاليووديسم به تبيين آرا و نظرات خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، در اين گردهمايي كه در سالن كنفرانس ويژه مركز همايش‌هاي برج ميلاد با حضور كارگردانان و متفكران مستقل آمريكا و اروپا و ساير كشورهاي جهان از صبح امروز يكشنبه 18 بهمن ماه به مدت دو روز در حال برگزاري است ابتدا كليپي از گزيده فيلم‌هاي هاليوود به نمايش در آمد و در نخستين بخش، موضوع «هاليووديسم؛ تروريسم؛ پنتاگون و سيا» مورد بررسي قرار گرفت.
«ژولين تيل» روزنامه نگار فرانسوي منتقد صهيونيسم با اشاره به فيلم «گزارش اقليت» گفت: اين فيلم در سال 1999 با استفاده از حضور اعضاي پنتاگون ساخته شد كه بيانگر نوعي از رسوخ و نفوذ استبداد در آينده‌اي نه چندان دور بود.
وي با بيان اين كه «ويست راس» مدير برنامه‌ريزي اين سناريو بود كه براي شركت نفتي شل كار مي‌كرد، افزود: ويست راس در دهه 80 تئوري حمايت از گورباچف را مطرح كرد كه در آن از برهه از زمان بر اساس اين گمان كه حمايت از گورباچف راه بهتري براي رسيدن به موفقيت است به ساخت فيلم‌هايي در اين رابطه پرداختند.
«ژولين تيل» در اين كنفرانس با اشاره به فيلم‌هاي هاليوودي كه در آنها معمولا قهرماناني وجود دارند كه پيروز ميدان هستند، گفت: بازيگري همچون «تام كروز» فرد موفقي نشان داده مي‌شود كه عليه سيستم استكباري آمريكا طغيان كرده اما پشت پرده هاليوود مفهوم پنهان ديگري خفته است و آن اين است كه در ظاهر انسان‌ها بسوي انقلاب راهنمايي مي‌شوند در حالي كه اين اتفاق غير ممكن است چرا كه ما هيچ كدام تام‌كروز نيستيم!
بر اساس اين گزارش، «ژولين تيل» در تحليل نهايي خود از فيلم‌هاي هاليوودي با تاكيد بر ترويج تفكر ميهن‌پرستي افراطي اظهار داشت: هاليووديسم با جذابيت‌هايي كه دارد يك تهديد به شمار مي‌رود چرا كه غير مستقيم بر افكار تاثير مي‌گذارد و چنين نشست‌هايي كمك مي‌كند تا پشت پرده سينماي هاليوود را بهتر درك كنيم.
در ادامه اين كنفرانس «كاترينا پالو» دانش‌آموخته تاريخ هنر از دانشگاه آكسفورد و از اعضاي جامعه بين‌الملل M.E.I درسخناني با بيان اينكه هاليوود صنعتي است كه به توليد فيلم مشغول است گفت: تمام توليدات هاليوود هنري نيست بلكه اختصاصا هاليوود را صنعتي متعلق به كشور آمريكا مي‌دانيم و هاليووديسم يكي از ابزارهاي اساسي آن است كه براي تأثير‌گذاري بر افكار بشر فعاليت مي‌كند.
نماينده سازمان فرهنگي آركاديا در كنفرانس هاليووديسم و سينما افزود: سبك زندگي قهرمانان فيلم‌هاي هاليووديسم همان سبك زندگي آمريكايي است. به عنوان مثال در اين فيلم‌ها زماني كه سرقتي انجام مي‌شود اين سرقت براي كمك به فقرا نيست بلكه براي ساختن زندگي در خانه‌هاي بزرگ و استخردار است.
«كاترينا پالو» تحت تأثير قرار گرفتن افكار عمومي توسط اين فيلم‌ها را به گونه‌اي دانست كه كمترين مقاومتي از سوي مخاطبان ايجاد مي‌شود.
وي با بيان اينكه عنصر دشمن در دهه‌هاي قبل فيلم‌هاي هاليوود روس ها بودند و از اسامي روسي براي شخصيت‌هاي منفي استفاده مي‌شد، گفت: امروز دشمنان نقش‌هاي مثبت هاليوود مسلمانان متصعبي به تصوير كشيده مي‌شوند كه قصد تجاوز و تخريب غرب را دارند.
اين متفكر يوناني در بخش ديگري از سخنان خود ريشه لغوي تروريسم را داراي ريشه يوناني دانست و تصريح كرد: تروريسم به معناي لرزش است كه در حقيقت
وي استفاده از ابزار هنر را توسط هاليوود براي در اختيار قرار گرفتن ضمير ناخودآگاه مخاطبان عنوان كرد و افزود: از بين بردن هر گونه مقاومت در برابر پيام‌هاي ارسالي بر اساس سازو كارهاي حرفه‌اي فيلم‌سازي است. ...ادامه دارد.......

farsnews.com/newstext.php?nn=8911171528

...ادامه...

كاترينا پالو با اشاره به سخن امام خميني (ره) كه فرمودند «قدرت و اتكاي به نفس موجب افزايش قدرت معنويت در جامعه و وحدت و انسجام است» گفت: اندوخته‌هاي علمي و تجارب دانش ما در كنار يكديگر به فضيلت رسيده و بهتر ميدانيم آن چيزي را كه نياز داريم.
«محمدرضا اسلام‌لو، سينماگر ايراني نيز در اين كنفرانس هاليوود را تهي و به گروهي از شعبده‌بازان تشبيه كرد و افزود: ايران‌هراسي به طور مستقيم و غير مستقيم به عنوان محور و مبناي بسياري از فيلم‌هاي هاليوود بوده كه در فيلم‌هايي نظير 24، اعدام، بدون دخترم هرگز قصد دارند تصوير غير واقعي از كشور ايران به جهان ارائه دهند كه حقوق بشر در آن رعايت نمي شود.
«ماريا پوميه» از كشور فرانسه كه به عنوان روزنامه نگار فرانسوي در اين كنفرانس شركت كرده است نيز در سخناني با بيان اينكه پس از پيروزي اسرائيل موضوع هلوكاست تبديل به سلاح مهمي براي تخريب معنويت شده است ،گفت : نحوه كار آنها اينگونه است كه در يك شيوه ذهنيتي با قرار دادن تصاوير مختلفي كه هسته اصلي آنها اسرائيل است سعي در منحرف كردن اذهان دارند .
وي با اشاره به فيلم اسپيلبرگ ساخته شده در سال 1993 كه در آن نسل‌كشي يهوديان به تصوير كشيده است ،گفت: فيلم هاي مختلفي در رابطه با هولوكاست ساخته شده كه تناقض‌هاي زيادي ميان آنها مي‌توان يافت.
وي افزود: صهيونيسم‌ها با تكيه بر تفكرات مبتني بر انسانيت،صلح و مهرباني نهفته شده در دين يهود كه در اسلام نيز هست بزرگترين دروغ‌ها را كه تروريسم خواندن مسلمانان است را به تصوير مي‌كشند.
«ماريا پوميه» با جنايتكار خواندن هاليوود گفت: در يكي از فيلم‌ها ما شاهد از بين بردن معبدي هستيم كه اوج نفوذ صهيونيسم در هاليوود را نمايش مي دهد.
در اين بخش از اين كنفرانس، «مهتدي» كارشناس مسايل سياسي كشور با طرح اين سؤال كه راه حل براي مقابله با هاليووديسم چيست و چه راهكاري وجود دارد، نظر حاضران را جويا شد.
«ماريا توتوئي» مدير دپارتمان فيلم روماني و تدوين‌گر بخش راديو پونيل‌پلز بخارست كه مدرس دپارتمان زبان روماني و عضو دپارتمان هنر تجارت نيز هست با تقسيم‌بندي مفهوم سينما به سه بخش صنعتي، هنري و آموزشي گفت: سينما مهمترين وسيله‌اي ست كه با مهمترين ترس‌هاي بشر سر وكار دارد.
وي افزود: كارگردان‌هاي فيلم‌هاي هاليوود در كار خود حرفه‌اي هستند و با وجود اينكه فيلم‌ها ساختار ساده‌اي دارند و آدم‌هاي بد هميشه شكست مي‌خورند اما از اين ذهنيت ساده استفاده مي‌كنند تا افكار و انديشه‌هاي صهيونيست را به اذهان جاري سازند.
«ماريا توتوئي» با اعتقاد به اينكه فشارهاي متعددي بر روي هاليوود وجود دارد كه ناشي از سياست‌هاي آمريكاست، خاطر نشان كرد: من قبول ندارم كه فيلم‌سازان آمريكا عضو سيا هستند بلكه بايد پذيرفت كه هاليوود هنري نيز تحت فشار است.
وي با ذكر مثالي از كمپاني «والت‌ديزني» گفت: خرگوش‌ها ترسو هستند و گرگ‌ها هميشه شجاع نشان داده مي‌شوند و اين مطلب است كه آلمان‌ها و روس‌ها با فشاري كه آمريكا بر هاليوود وارد ساخته ترسو قلمداد مي‌شوند.
اين متفكر رومانيايي نقش تخريبي هاليوود با ساخت فيلم‌هايي در فضاي كشورهاي خاورميانه را از ديگر ترفندهاي صهيونيسم دانست.
«فرانچسكو كاندوني» فيلم‌ساز فرانسوي نيز با بيان اينكه در اين كنفرانس در مورد خوب يا بد بودن صحبت نمي‌كنيم، گفت: مقابله با مادي‌گرايي و فرد‌گرايي موضوعي است كه مي‌خواهيم در رابطه با آن بحث كنيم و پيشنهاد مي‌كنم با تكيه بر فرهنگ و ارزش‌هاي ايران مدلي ارايه دهيم تا با فرهنگ اسلامي به مقابله با فرهنگ آمريكايي بتوان پرداخت.
وي با اشاره به گرايش رو به ازدياد ايتاليايي‌ها به اسلام افزود: بايد علاوه بر ابراز مخالفت با هاليووديسم با مدل فرهنگي به مقابله با صهيونيسم بپردازيم و مطمئن هستم اين شرايط پايدار نخواهد بود.
«پل اريك بلانرو» از محققان، نويسندگان و سينماگران فرانسه عدم موفقيت سناريوي انديشمندان و متفكران مستقل اروپايي را به دليل بودن آنها در غرب دانست و گفت: نبايد فراموش كنيم ذهنيتي كه هاليوود امروزه مي‌خواهد در رابطه با مسلمانان مطرح كند اين است كه بگويد مسلمانان مساوي هستند با بمب و اين تأثير بسيار منفي در ذهنيت افراد جامعه ايجاد مي‌كند.
وي افزود: صهيونيسم معتقد است كه فقط يهودي‌ها حق اظهار نظر دارند و ما بايد با اين تبليغات از طريق پرورش افرادي كه آشكار كننده افسانه‌هاي صهيونيسم هستند، مبارزه كنيم.
«پل اريك بلانرو» با اشاره به اين كه در هاليوود مي‌توان از يهوديت انتقاد كرد اما از صهيونيست‌ها هرگز، خاطر نشان كرد: در يكي از فيلم‌هاي هايوودي با تكيه بر مظلوميت يهودي‌ها به طور ماهرانه‌اي پاياني براي فيلم ساختند كه در آن قهرمان فيلم پدر و مادر يهودي نداشته بلكه ترك هستند و يا در فيلم «رقصنده با گرگ» تلاش مي‌شود افراد سياه‌پوست خشن بدكار و بزهكار نشان داده شوند.
وي به نقش محوري و تاثيرگذار ايران براي مقابله با هاليووديسم تاكيد كرد.
به گزارش فارس، پانل افتتاحيه كنفرانس هاليووديسم و سينما با ترجمه آيه‌اي از قرآن كريم توسط «كاترينا پالوو» به پايان رسيد كه به آيه 38 سوره نور اشاره كرد و گفت: هنرمندانه مي‌توان از آموزه‌هاي قرآن بهره بگيريم. چرا كه قرآن كريم ريتم شاعرانه‌اي دارد. اين خداي من است كه تا هميشه ماندگار بوده در حالي كه ستارگان ناپديد مي‌شوند. هاليوود را مي‌توان به ستارگان تشبيه كرد.
بر اساس اين گزارش، نخستين كنفرانس «هاليووديسم و سينما» در چهار بخش تخصصي در روزهاي 17 و 18 بهمن ماه در سالن ويژه مركز همايش‌هاي ميلاد در حال برگزاري است.
انتهاي پيام/ك/8
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8911171528

salam dooste aziz weblog mofidy darid khoshhal misham agar be www.yahoo98.com site khodetoon ham sari bezanid va nazaeroon ro begid har rooz ba 50 matlab update mikonam.
darzemn linkhaye mofidetoon ro ham dar www.mofidtarin.com har rooz be eshterak begozarid va bazdid begirid
montazeram
felan bye
www.yahoo98.com
www.mofidtarin.com