چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2   3      >
 

سلام

يه سوال داشتم

ميشه بگين تو كدوم قسمت امير كبير رو به قتل مي رسونن؟

من ديدم اين سريال رو ولي اصلا يادم نمياد اون قسمت رو نياز دارم

پاسخ

سلام و تشكر از شما. بنده اين مطلب را ديدم ولي يادم نيست در قسمت چندم بود. شايد بهتر باشد از طريق سروش سيما عمل كنيد. ممنون و متشكر.
+ مخاطب 

مطالب جالب و قابل تأملي بودو ولي بهتر بود روي سريالهاي نوروزي هم نقدي بنويسيد.

+ آرش 
سلام وعرض ادب،سريال سالهاي مشروطه آنچنان که روزافزون ازاظهارنظرهاي عام ونظرات کارشناسان ميشنويم باعث ايجادتناقضات واعتراضات دنباله داري شده که مهمترين آنهاعبارتنداز:1-عدم بيان نقش علماي اصفهان درمشروطه2-ازدست دادن بهترين فرصت براي معرفي نقش بانوي تحصيلکرده ي مجاهدمشروطه وضداستعمارانگليس سرداربي بي مريم بختياري-3- تناقض تاريخي درعوامل انحراف مشروطه به شکلي توهين آميزبه مجاهدين شمال،ارمني،بختياري واصفهان4-عدم تحقيق درخصوص شخصيت ملي مذهبي مشروطه عليقلي خان سرداراسعدبختياري چندانکه که حتي نام ايشان درقسمتهاي اوليه سريال درتيتراژپاياني اشتباه نوشته شده بودوچهره ووضعيت فيزيکي بازيگرانتخابي به جاي ايشان هيچ شباهتي به ايشان نداشت چه برسدنقش ايشان به شخصيت واقعي سرداراسعد 5-عدم استفاده ازخانه ها،قلعه ها،شيرسنگهاوکتيبه هاي مربوط به مشروطه6-تعصبات تبعيض آميزبه شکلي توهين آميز براي مردم تبريزوآذربايجان نسبت به سايرمردم ايران 7-عدم توانايي دربه تصويرکشيدن روحيه آزادي وحق طلبي ايرانيان8-عدم تناسب سن وچهره کمال الملک 9-به تصويرکشيدن سريال اميرکبيربراي چندمين بار10-نامناسب بودن نام سريال 11-نقش نابه جاوغيرحقيقي امينه واصلان 12-ناتواني دربه تصويرکشيدن ضعف وناتواني شاهان قاجار13-مکالمات امروزي درصدواندي پيش!
پاسخ

سلام به شما در اين باره مطالبي در اين پست وپست هاي نزديك بدان كار كرده ام و به برخي نقد هاي شما جواب داده شده است گرچه برخي نقد ها را نيز قبول دارم. اميد كه مخاطبان علاقه مند بيشتر و منصفاتنه تر قضاوت كنند در هر صورت رواني و موضوع بسيار مهم وفيلم برداري خوب و برخي قوت هاي ديگر را هم يادتان نرود.
+ غزال 

تحريف !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ

با سلام نمي دانم منظورتان چيست. با كلي گويي هيچ مشكلي حل نمي شود. اي كاش دلسوزانه خوبي ها و نقدهايتان از فيلم را مي گفتيد تا در ساير اثار شاد نتايج بهتري باشيم. اما در فيلم سازي تاريخي بايد برخي شخصيت هاي فرضي وارد ميدان شوند تا دست فيلم ساز براي پيشبرد داستان بازتر شود. البته قطعا بايد اين امر محتاطانه صورت گيرد تا تحريفي حاصل نشود و البته اقاي ورزي خوب رعايت كرد بودند. انصافا از اينكه بهائيان و فاماسونرها از اين فيلم ناراحت شدند هم مي توانين امر رافهميد كه اقاي ورزي بر طبق تحريفات تاريخي انها فيلم نساخته است وبنا به تاريخ نويسي اساتيد مستقل كار كرده است. اقاي شهبازي هم در دفاع از اقاي ورزي درباره تاريخ پردازي درباره مانكجي در سايتشان مطالبي اورده اند كه مي توانيد در اين ادرس ببينيد:http://sampadeyazd.parsiblog.com/1342449.htm
+ ندا ابراهيمي 
آقاي ورزي خيلي زحمت كشيدند دستشون درد نكنه.موفق باشيد آقاي ورزي

بسيار از اين سريال لذنت بردم. دست اقاي ضرغامي درد نكند. من هم مطلب شما را در وبلاگ بچه هاي سمپاد يزد نقل كردم.

سلام
با مراجعه به پايگاه نظرسنجي صداوسيما به سريال ارزشمند سال هاي مشروطه راي مثبت دهيد و نظر منصفانه خود را بگوئيد تا باز هم از اين قبيل سريال هاي خوش ساخت با نگاهي مستقل از تاريخ نگاري غربزده وفراماسون پسند داشته باشيم. انصافا اين سريال يکي از بهترين بيان ها براي گفتن سير دقيق تاريخ معاصر بود. شايد برخي جزئيات مي توانست بهتر باشد ولي برآيند کار بسيار مثبت است. قدر نعمت را بايد بدانيم والا کارگردانان غربگرا و فراماسونر و نوکر غرب در کمين ترور شخصيتي امثال ورزي هستند .ممنونم.
http://www.irib.ir/opinion
www.sampadeyazd.parsiblog.ir

+ شهروند 
بسيار مزخرف بود با در تلويزيون وضرغامي ومجموعه اش را گل گرفت.
+ تاريخ دوست 

سلام و خسته نباشيد

ايا بهتر نبود به جاي سالهاي مشروطه اسم فيلم را ميگذاشتيد امينه خاتون و به جاي دادن نسبت تاريخي به اين فيلم نسبت رمان به ان ميداديد. ايا تحريف تاريخ تا اين حد و بزرگ کردن و پر رنگ کردن يک نقش زاييده تخيل تهيه کننده فيلم به جهت حلقه اتصال! درست است. در اين فيلم حتي نسبت سن وسال افراد درست با تاريخ پيش نرفته و بسيار ديگر،که باعث تاسف چنين هزينه هايي ميشود

+ سلام/اين را هم ببين 

واکنش منفي ديگري از بهائيان هم ÷يمان با فراماسونري و انگليس ويهود عليه اين سريال:

http://negahe-tarikhy.blogfa.com/post-61.aspx

+ بهائيت‌ و ماسونيت؛مشتركات2 

ادامه مطلب:

3. ساختارشکني‌ فرهنگي‌ ــ ديني: هر دو تشکل،‌ با اساس‌ اسلام‌ در ايران‌ مشکل‌ داشتند و استراتژي‌ براندازي‌ فرهنگ‌ اسلامي‌ را تعقيب‌ مي‌کردند. اعلام‌ بابيت، مهدويت، نبوت‌ و الوهيت، و نسخ‌ اسلام‌ و قرآن‌ و کليه‌ احکام‌ شرعي‌ از سوي‌ باب‌ و اتباع‌ بابي‌ و بهايي‌اش، و جعل‌ برخي‌ احکام‌ و مقررات‌ به‌ عنوان‌ دين توسط آنها، و متقابلاً‌ ترويج‌ مذهب‌ انسانيت‌ (اومانيسم) و حذف‌ اديان‌ وحياني‌ اصيل، ترويج‌ يهوديت‌ و مسيحيت‌ مسخ‌ شده‌ و عنود با اسلام‌ (که‌ در نهايت‌ منجر به‌ بيزاري‌ از عنوان‌ دين‌ نزد اعضا شده‌ و آنان‌ را به‌ بي‌ديني‌ مطلق‌ سوق‌ مي‌دهد) در فراماسونري، حرکتي‌ بود در راستاي‌ شکستن‌ ساختارها و هنجارهاي‌ فرهنگي.

4. طرد هر دو جريان‌ توسط‌ جوامع‌ اسلامي: انزجار مسلمانان‌ از هر دو تشکيلات‌ بابي‌ ــ بهايي‌ و ماسوني، و تکفير آنان‌ توسط‌ مراکز و مجامع‌ اسلامي‌ شيعه‌ و سني، ديگر ويژگي‌ مشترک اين‌ دو حزب‌ سياسي‌ است که شرحش مجالي ديگر مي‌طلبد.

نشريه ايام شماره 29

http://www.shiastudies.com/farsi/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=1630

+ بهائيت‌ و ماسونيت؛ مشتركات 

‌‌دوران‌ قاجار در تاريخ‌ معاصر ايران، برهه‌اي‌ سرنوشت‌ساز است. مهمترين‌ مسئله‌ اين‌ دوران، تهاجم‌ بيگانگان‌ به‌ کيان‌ فرهنگي، ديني‌ و سياسي‌ ايران‌ اسلامي‌ است‌ .... با يک‌ بررسي‌ اجمالي، شباهت‌هاي‌ زير بين‌ دو «تشکيلات» و درواقع: دو «حزب‌ سياسي» بهائيت‌ و فراماسونري‌ در تاريخ‌ معاصر ايران،‌ قابل‌ رديابي‌ و تشخيص‌ است

1 نقش‌ بيگانگان‌ در «کاشت‌ و برداشت» آنها: هر دو تشکيلات، به‌ تحريک‌ بيگانگان‌ در ايران‌ باليده‌ و از حمايتشان‌ برخوردارند. تأسيس‌ (يا دست‌ کم‌ بسط‌ و گسترش) بابيت‌ و بهائيت‌ با مداخلات‌ مستقيم‌ روس‌ و نقشه‌ انگليس‌ صورت‌ گرفت‌ و تأسيس‌ فراماسونري‌ نيز توسط‌ سر گور اوزلي‌ (سفير انگليس‌ در زمان‌ فتحعلي‌ شاه) و سپس‌ مانکجي‌ (افسر اطلاعاتي‌ انگليس‌ در ايران) در بحراني‌ترين‌ شرايط‌ حاکم‌ بر کشور ما، در نبرد با بيگانگان‌ و نقاهت‌ شديد ناشي‌ از آن‌، انجام‌ شد.‌

2. ساختارشکني‌ سياسي: هر دو تشکيلات‌ در ايران‌ به‌ منظور سرنگوني‌ حکومت‌ مرکزي‌ ايران‌ و ايجاد تغييرات‌ گسترده‌ سياسي‌ ايجاد شد: بابيت، با راه‌ اندازي‌ جنگ‌ مسلحانه‌ و طرح‌ ترور دولتمردان‌ و شاه‌ قاجار، و انجمن‌ ماسوني‌ با ترويج‌ تفکرات‌ سياسي‌ غرب‌ و هدايت‌ لژهاي‌ آن‌ ديار.‌

پاسخ

ممنون. اي كاش اين مقاله با اسنادات بيشتري همراه بود.در هر صورت بسيار به جا و قابل تامل بود. متشكرم.
+ مدير وبلاگ در جواب امير 

سلامي دوباره/متشكرم كه بحث را پي گرفتيد.

درباره ارتباط بهائيان و دستگاه ديپلماسي انگليس و يهوديان در قرن 19 و20 برخي دوستانِ متاثر از بهائيان و تاريخ نگاري فراماسونري و مرسوم و ماده نگرِ دانشگاهي را به خواندن اين آثار از بهائيان مسلمان شده ارجاع مي دهم:

-- فلسفه نيكو/ حسن نيكو از سران فرقه بهائي كه مسلمان شد. وي در جايي از كتابش بهائيان يهودي را هم توضيح مي دهد.

-- خاطرات آيتي/ عبدالحسين آواره/از سران فرقه كه مسلمان شد و اين كتاب نفيس را در چند مجلد پرداخته است و به ارتباطات خارجي باب وبهاء وشوقي با يهود و زرسالاران اروپايي پرداخته است.

-- خاطرات زندگي صبحي/ سه جلد كتاب كه نشر مركز اسناد با هم چاپ كرده است و خاطرات صبحي معروف به کاتب عبدالبها در آنها هست و ارتباطات را برملا مي كند. در صفحه 65 چاپ دوم مركز اسناد يهوديان بهائي را هم توضيح مي دهد.

-- پشت پرده تشكيلات،‏ خاطرات عضو سابق حزب بهائيت/به روايت بهزاد جهانگيري/نشر كيهان.

--- همچنين در كتاب ارجمند بهائيان سيد محمد باقر نجفي نشر مشعر يك فصل به ارتباطات خارجي بهائيان با روس و انگليس و يهود و زرسالاران اروپايي پرداخته است. صفحات 588 تا 745 .

-- همچنين در كتاب بابي گري و بهائي گري آقاي اشتهاردي نشر ناصر نيز در فصلي مستقل به اين ارتباطات گسترده اشاره شده است.صفحات 89-147

--- همچنين كتاب ارزشمند در جستجوي حقيقت از عليرضا روزبهاني هم در صفحات 212 تا 240 به اين مهم پرداختهاست و ارتباطات استعمار وسران بهائيت را گفته است.

--- در كتاب زرسالاران يهودي وپارسي عبدالله شهبازي هم مي توانيد تاريخ كامل پيوند وثيق استعمار غرب و يهوديان ومارانوها(يهوديان مخفي) و مسيحيان يهودگرا(پيوريتان ها و پروتستان ها) را ببينيد و ارتباط استعمار وبهائيت ويهود را بهتر درك كنيد. البته منابع بسيار بيش از اين است كه به همين مقدار بسنده مي كنم.ممنونم.

+ حسيني 

درود به شما و گروه مطالعاتي

واقعا دست اقاي ورزي درد نكند كه بالاخره در عمرم همچين سريال آگاهي بخشي ديدم. براي اولين بار تصميم گرفتم كه از سروش سيما دي.وي.دي اين سريال را بخرم و چندبار با دقت نگاه كنم تا تاريخ معاصر را بهتر بفهمم. واقعا سريال قوي و تاثير گذاري بود و هست. هم از نظر تكنيكي و هم از نظر محتواي تاريخي وسياسي. گرچه برخي جزئياتش مي توانست بهتر باشد.

پاسخ

من هم چون شما دي.وي.دي اين سريال را مي خرم. اميد كه هرچه زودتر سروش سيما اين دي.وي.دي را منتشر كند و باز هم با همكاري آقاي ورزي فيلم هايي درباره تاريخ معاصر بسازد . انصافا ورزي از امثال كيانوش عياري پرادعاي كم سواد ، بهتر وبيشتر از تاريخ پيچيده معاصر سر در مي آورد و تاريخ را واقعي تر نقل مي كند وتلاش دارد كه خط تاريخ نگاري فراماسونرزده غربگرا را متوجه باشد و برمبناي ذهن اشفته و مريض غربي ها و فراماسون ها و بهائيي ها و يهوديان دنياگراي صهيونيست، فيلم نشازد بلكه بر پايه تحقيقات مستقل تارخ نگاران حقيقت گرا كار كند. دست حق به همراه آقاي ورزي باد.

سلام و تشكر از اين مطلبي كه كاركرده ايد. واقعا بر خلاف گفته مهدوي و امير به نظر من اين سريال نسبتا قوي كار شده است و انصافا امشب كه شيخ فضال الله عزيز را به دار كشيدند بسيار متاثر شدم و فيلم برداري و انتخاب زاويه دوربين به همراه موسيقي تاثير گذار اين سريال مرا به درون تاريخ برد. علت تخريبهاي بهائيان عليهاين سريال را امشب به خوبي دريافتم. دم محمد رضا ورزي گرم كه چنين صادقانه به تاريخ نگاري غير غربگرا خدمت مي كند.

واقعا بهائي ها بدجور دست به كار شده اند كه اين سريال خوب تاريخي را بكوبند. من هم با اجازه شما عين متن شما را در وبلاگم مي آورم تا اندك حمايت خود را از اين سريال عزيز و دوست داشتني و حقيقي ابراز كنم. تازه حالا مي فهمم كه خط تاريخ نگاري فيلم غربزده اي چون روزگار قريب كه باعث شادي دشمنان اسلام و غربزدگاني چون نشريهشهروند و بهائيان شد چقدر انحرافي بوده است. با اجازه و تشكر از شكا اعضاي گروه مطالعاتي شهيد اويني. راستي ما هم مي توانيم بيشتر مباحث گروه شما را دنبال كنيم؟

پاسخ

سلام. ممنونم.
+ يك نظز 
پيشنهاد مي کنم به عنوان يک علاقه مند به سينما به تاثيراتي که اين فيلم مي تواند بر زندگي گروهي از انسانهاي بگذارد توجه کنيد.در لينک زير:
http://www.goftman-iran1.info/-othermenu-13/1349-2010-02-16-19-49-06
پاسخ

سلام و تشكر واقعا هائيان نمي توانند نقش خود در قتل اميركبير را انكار كنند وبدجور به دست وپا زدن افتاده اند. ممنونم.
   1   2   3      >